Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modely Abarth 595 a 695 přijíždějí v modernizované verzi pro rok 2022

Ondřej Mára Ondřej Mára 10. 3. 2022 • 21:51
30
3
Zobrazit náhledy (30)
Abarth 595 Abarth 695 Abarth 695 Abarth 695 Competizione Abarth 695 Competizione Abarth 695 Competizione Abarth 695 Competizione Abarth 695 Competizione Abarth 695 Competizione Abarth 695 Competizione Abarth 695 Competizione Abarth 695 Competizione Abarth 695 Competizione Abarth 695 Competizione Abarth 695 Competizione Abarth 695 Turismo Abarth 695 Turismo Abarth 695 Turismo Abarth 695 Turismo Abarth 695 Turismo Abarth 695 Turismo Abarth 695 Turismo Abarth 695 Turismo Abarth 695 Turismo Abarth 695 Turismo

Zatímco Fiat dokončil elektrifikaci kompletního portfolia, Abarth modernizoval modely 595 a 695 s čistě spalovacími motory.

Značka Abarth se dnes pochlubila novou nabídkou pro modelový rok 2022, která obsahuje jen dva modely ve dvou výkonnostních verzích a čtyři nové speciální pakety, přičemž vše zůstává věrné DNA značky. V tiskové zprávě značka dokonce zmiňuje, že letos vzdává hold vynalézavosti svého zakladatele, kterým byl všem známý Carlo Abarth (1908 – 1979).

Vylepšené verze nasupených městských prcků, které Abarth nabízí již od roku 2008, jsou opět osazeny známým 1,4litrovým čtyřválcem s přeplňováním turbodmychadlem Garrett, který splňuje emisní normu Euro 6D Final a dostupný je ve dvou výkonnostních verzích.

Video se připravuje ...

Základní Abarth 595 nabízí nejvyšší výkon 121 kW (165 k), zatímco vrcholný Abarth 695 nabídne 132 kW (180 k). O přenos výkonu na přední kola se standardně stará pětistupňová manuální převodovka, volitelně je však dostupný i pětistupňový automat s pádly pod volantem. Akceleraci na 100 km/h zvládne verze 595 za 7,3 sekundy, silnější 695 pak za 6,7 sekundy.

Zákazníci si mohou svůj vůz vylepšit prostřednictvím čtyř paketů, vytvořených údajně podle autentických tradic Abarth. Pro model 595 je určen paket 595 Turismo Pack, zaměřený více na styl, nebo F595 Pack, zaměřený spíše na sportovní jízdu. Pro výkonnější verzi je určen 695 Turismo Pack, případně 695 Competizione Pack.

Vedle čtyř speciálních paketů automobilka nabízí ještě sedm dalších paketů, kombinujících populární příslušenství za lepší ceny, přičemž tyto pakety mají být dostupné pro obě verze s výjimkou paketu Racing Style Pack, určeného pouze pro Abarth 695).

Jednou ze specialit posledního zmiňovaného paketu je nastavitelné křídlo Spoiler ad Assetto Variable (uvedené s modelem Abarth 965 70° Anniversario) s 12 pozicemi a rozsahem nastavení od 0 po 60 stupňů. Spoiler tak umožňuje zvýšit stabilitu a ovladatelnosti vozu, neboť při maximálním 60° nastavení vytváří při rychlosti 200 km/h přítlak až 42 kilogramů.

Pokud se podíváme na jednotlivé výbavy – model Abarth 595 je standardně posazen na 16“ lité disky, má dvě koncovky výfuku, zrcátka lakovaná v barvě karoserie, saténově chromované doplňky, šedou palubní desku, 7“ infotainment, látkové čalounění, nerezové pedály nebo volant s plochou dolní stranou. Standardem je také podvozek Koni a ventilované kotoučové brzdy o průměru 284 mm vpředu a 240 mm vzadu.

Výkonnější Abarth 695 stojí standardně na 17“ litých kolech, má tmavě šedé doplňky exteriéru a standardně je vybaven výfukem Record Monza se čtyřmi koncovkami. Uvnitř jsou sedadla Sabelt s matně šedou skořepinou, čalounění Alcantarou, tmavě šedá palubní desky nebo pár karbonových doplňků. Podvozek je vybaven tlumiči Koni FSD, přední ventilované kotouče mají průměr 305 mm a zakusují se do nich čtyřpístkové brzdiče Brembo.

Pokud se vrátíme ke speciálním edicím – model 595 Turismo dostává například 17“ litá kola, saténově chromované kryty zrcátek, speciální plaketky a černé nebo hnědé kožené čalounění. U modelu 695 Turismo navíc zákazníci dostanou i Alcantarou čalouněnou palubní desku nebo střešní okno.

Sportovně orientovaná verze Abarth F595 nabízí elektronicky řízený výfukový systém Record Monza Sovrapposto se čtyřmi vertikálně uspořádanými koncovkami. V podbězích jsou 17“ litá kola, podvozek je vybaven tlumiči Koni, palubní deska je matně černá a nechybí speciální plaketky.

Vlajková loď 695 Competizione pak nabízí stejný elektronicky řízený výfukový systém Record Monza Sovrapposto, sedadla Sabelt s kontrastním červeným prošíváním a karbonovou skořepinou a pro verzi s manuální převodovkou je určen také mechanický samosvorný diferenciál.

Doporučujeme

Témata
11. 3. 2022 14:22
Re: Čeho je moc toho je až příliš
Mozna proto, ze zase tak male neni.
:-)
10. 3. 2022 18:02
Re: Čeho je moc toho je až příliš
Grande Punto souhlas. Dodnes nejhezčí malé auto. . . .
Avatar - KANKUNEN
10. 3. 2022 16:21
Čeho je moc toho je až příliš
Design 500 už mi protivný. Naopak když vidím Grande Punto, tak čumím jak to auto nestárne.