Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Moderní diesely ušetří přes 10 tisíc korun ročně

Michal Fokt Michal Fokt 18. 3. 2014 • 21:41
93
Nejnovější turbodiesely jsou o tolik úspornější, než jejich předchůdci před 10 lety, že snižují náklady na pohonné hmoty o více než čtvrtinu.

Bosch je jedním z nejdůležitějších dodavatelů pro autoprůmysl a to zejména co se evropského trhu týče, protože nezanedbatelnou část byznysu dělají vstřikovací systémy pro naftové motory. A právě této oblasti se týká nejnovější informace německé firmy.

Bosch tvrdí, že nafťáky za poslední dekádu učinily takový skok kupředu, že motor výkonově srovnatelných parametrů má dnes o více než čtvrtinu nižší spotřebu, než před 10 lety. Tedy (pro pedanty) přesněji řečeno o 27 %... Současně vypouští o 21 % méně emisí, než auta, prodávaná v roce 2003.

Vzhledem k tomu, že Bosch vychází u dieselů z průměrně najetých 19 tisíc kilometrů za rok, činí úspora současných nafťáků přibližně 10.800 korun. Je to nejen zásluha nejnovějších commonrailových vstřikovacích systémů s vysokými tlaky i přesným dávkováním piezovstřikovačů, ale i podpůrných systémů, jako je Stop-Start. Tedy popravdě řečeno se na snižování spotřeby podílí i snižování váhy aut, omezování třecích ztrát a další faktory, ale o těch se pochopitelně dodavatel autodílů zas tak moc nezmiňuje.

Bosch stál u zrodu evropské popularity turbodieselů, milníkem byl v roce 1989 model Audi 100 TDI a další radikální zlom přišel v roce 1997, kdy se na trhu objevila Alfa Romeo 156 2.4 JTD s common-railem od Bosche a v roce 2007 přišla tato firma s technikou Stop-Start. Zatím posledním skokem vpřed je diesel-elektrický hybrid, na vzniku prvního takového modelu 3008 HYbrid4 Peugeot spolupracoval právě s Boschem. Od loňska pak mají nejnovější systémy Bosch pro diesely vstřikovací tlak 2500 barů.

Související články

Témata
15. 5. 2014 07:24
Realita
Dobrá blbost. já mám octavku 2004 spotřeba 4,9l/100km kámoš mondeo 6,4l/100km kámoš oprava vstřiku 28000kc ve 190 000km. Já dělám jenom olej filtr a jednou jdem dělal váhu vzduchu. To co je tady napsané je canc. Zeptejte se taxikáře na letišti co je dobré naftové auto. :-!
Avatar - Barrichello
20. 3. 2014 12:16
Re: uspora jen diky diskriminacne nastavene spotrebni dani b
Dyt stojí - N95 33,90 - Tank ONO
všichni ostatní vč. shell 34,90

Welcome in Prague >:D
20. 3. 2014 07:47
Re: Haha, Passat z roku 2001...
No u přebytku vzduchu zase produkuješ oxidy dusíku, tak si vyber.
Avatar - JDM
19. 3. 2014 22:42
Re: A opravy Dieselu výjdou průměrně na 20 000 kč ročně
ona budoucnost není ani diesel ani benzín ani hybrid brzo dojdou fosilní paliva a pak budem jezdit zase všichni na koních >:D
Avatar - Dylan McKay
19. 3. 2014 20:10
Re: A opravy Dieselu výjdou průměrně na 20 000 kč ročně
Létající Edo, chlapče, děláš pokroky! Tvé příspěvky již nejsou plné smajlíků, a začal jsi používat slova. Sice zatím hlouposti, ale když na sobě budeš nadále pracovat, tak dáš do roka dohromady smysluplnou větu. Fandím ti! :yes:
Články odjinud