Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Monster Mk1: Studie nejhoršího auta světa

David Bureš
Diskuze (15)
Nejporuchovější auto světa používá brzdy z Audi A8 a podvozek z BMW M3.

Britská pojišťovna Warranty Direct zveřejnila studii nejhoršího automobilu světa. To je tvořeno nejčastěji poruchovými součástkami. Takzvaný Monster Mk1 se rozbije každý měsíc a jeho majitel za opravy vozu ročně v průměru zaplatí 2.050 liber (57 tisíc korun).

Při tvorbě auta jeho tvůrci použili vlastní Index spolehlivosti, dostupný z webových stránek www.reliabilityindex.com. Ten měří spolehlivost vozidla na základě průměrných nákladů na jeho opravu, četnosti jeho poruch, jeho věku a počtu najetých kilometrů. Tyto statistiky vznikly podle dat 50 tisíc servisních zásahů aut s průměrným stářím pěti let.

Na stavbu nejporuchovějšího auta světa bylo použito deset součástek z deseti automobilů. Z Indexu spolehlivosti vychází, že čtyři z nich musí se svojí závadou do servisu každý rok. Cena za jednu opravu se může vyšplhat až k částce 7.000 liber (více než 195 tisíc korun).

Monster Mk1 pohání motor z anglického roadsteru MG TF, podle statistik zhruba čtvrtinu těchto vozů trápí vadný agregát. Zapalování dodal Mercedes-Benz Viano.

Zavěšení pochází z BMW M3. Téměř 40 procent em-trojek ročně potřebuje opravit komponenty náprav a zavěšení. Stejný počet Renaultů Mégane zase každý rok hlásí závadu na elektrickém systému. Proto má Monster Mk1 elektrický systém právě z tohoto francouzského modelu.

Brzdový systém je z Audi A8. Pětina těchto sedanů potřebuje ročně opravit své brzdy. Jeden z pěti Land Roverů Freelander má ročně závadu na převodovce. Monster Mk1 tak používá jeho převodovku.

Klimatizace a vytápění Monsteru Mk1 pochází od Seatu. U jednoho z osmi Seatů Alhambra se ročně najde závada na klimatizaci. Systém topení se zase nejčastěji porouchá v Seatu Toledo.

Poslední součástku pro Monsteru Mk1 – řízení auta – dodal kupé-kabriolet Volvo C70.

Podle Warranty Direct se Monster Mk1 porouchá pětkrát častěji než běžný automobil.

"Hvězdná" sestava Monsteru Mk1 podle Warranty Direct
Značka a modelČást vozidla
Audi A8Brzdy
BMW M3Podvozek
MG TFMotor
Land Rover FreelanderPřevodovka
Mercedes-Benz V-ClassZapalování
Renault MeganeElektronika
SEAT AlhambraKlimatizace
SEAT ToledoTopení a ventilace
Volvo C70Řízení

David Bureš
Diskuze (15)
Avatar - Emel
8. 8. 2011 16:46
Re: Ten srot co puci gule BMW
Holt asi podvozek v průměrném M3 dostává víc zabrat, než v průměrném Cruze... ;-)
Avatar - PlumJelinek
7. 8. 2011 21:02
Re: takze nejvetsim dilem prispel
Kdybys pořádně četl článek, zjistil bys, že to je založený na tom, kolik % aut z celkovýho počtu má problém s tou určitou součástí, tudíž to co píšeš je nesmysl.
7. 8. 2011 20:15
Re: takze nejvetsim dilem prispel
Dovod je asi taky ze na Peugeotoch, Fiatoch sa kazi vsetko rovnomerne (rychlo) :-)
6. 8. 2011 01:07
Re: takze nejvetsim dilem prispel
Hlavně dvakrát Seat. Nicméně 50 tisíc servisních zásahů mi přijde jako nedostatečný základ. Třeba u A8, ale i M3 a C70, když člověk vezme, kolik jich procentuálně jezdí na silnicích, tak v těch 50 tisících bylo jen pár kusů.

Teď jsem se podíval na jejich stránky a 10 vozů s nejhorším ratingem v UK (vyšší číslo = horší spolehlivost):
Mercedes-Benz SL 349.00
Mercedes-Benz CL 327.00
Land Rover Range Rover 295.00
Mercedes-Benz S-Class 287.00
Nissan Pathfinder 269.00
Renault Espace 264.00
Jeep Grand Cherokee 256.00
Mercedes-Benz V-Class 248.00
Renault Vel Satis 247.00
Citroen C8 238.00

V hodnocení značek je Porsche na 33. místě z 36. Audi 29., MB 30., BMW 26., VW 21 a Škodovka 8. A kdo je první? Kdo jiný než Chevrolet, značka pověstná nepřekonatelnou kvalitou >:-[] Opravdu zajímavá statistika.

PS: Vysvětlení lze samozřejmě (minimálně částečně) nalézt v tom, že se do hodnocení započítává cena opravy. Takže luxusnější značky mají mnohem těžší úlohu.
5. 8. 2011 22:26
Re: Ten srot co puci gule BMW
Promiň, někdy tomu, co píšeš, úplně nerozumím. (Dokonce jsem dělal ... ????... .). Teď mi to ale došlo, taky asi bydlíš ve Velké Británii. Tak ty překlady do češtiny nervi sám, klidně někoho požádej, kdo umí česky. ;-)

Zvlášť když musíš být v zakouřené místnosti. :-) :-! :-)