Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Morgan Aeromax Richarda Hammonda je na prodej

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Jeden ze stovky Morganů Aeromax, jehož prvním majitelem byl navíc populární moderátor britského magazínu Top Gear, čeká na nového pána.

V roce 2005 se jednou z hvězd tehdejšího ženevského autosalonu stal Morgan Aeromax, který měl vzniknout v jediném exempláři na speciální objednávku prince Erica I. Sturdzy, prezidenta Banque Baring Brothers Suisse. Díky velkému zájmu ze strany zákazníků bylo ovšem o zhruba rok a půl později rozhodnuto o výrobě omezené série 100 vozů, jejichž produkce se rozběhla v roce 2008.

Dvoumístné kupé, vycházející z roadsteru Morgan Aero 8, uchvátilo i Richarda Hammonda a ten se stal prvním majitelem jednoho z prvních vozů. Jeho Aeromax pochází z roku 2008 a je jedním z 24 vozů s pravostranným řízením a zároveň jedním z šesti kupé vybavených šestistupňovou manuální převodovkou.

Hammond si svůj Aeromax vybavený 4,8-litrovým osmiválcem BMW s výkonem 270 kW (367 k) užíval v letech 2008 až 2011. Kupé se navíc dočkalo i mediální slávy, když bylo zařazeno do magazínu „Top Gear Supercars: The World's Fastest Cars“.

Druhým majitelem tohoto Aeromaxu se stal Chris Vermuelen a ten třetí se právě hledá prostřednictvím australského webu TradeUniqueCars. Ten uvádí, že nabízený Aeromax je jedním ze dvou vzácných kupé značky Morgan v Austrálii.

Zájemce o tento Morgan Aeromax si musí připravit 265.000 australských dolarů (zhruba 4.770.000 Kč) a za tuto cenu dostane výjimečný vůz se zajímavou historií, který doposud ujel jen 5.200 mil (8.369 km).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
22. 2. 2014 22:53
Re: Zase nám to tady bleskovatí
Je mi tě trošku líto, pokud v životě ke všemu přistupuješ takhle nekompromisně. Asi to nemáš vůbec lehké. Není v mém textu zas tak obtížné vycítit lehkou nadsázku. Znám tě z diskuzí a vím, že jsi dost urputný. Zamysli se nad svým životem a hodně se ti uleví.
A skutečnost, že jsi na můj příspěvek kromě normální přirozené reakce ještě použil "palec dolů", ti stejně moc nepomůže.
Na jedné straně se pohoršuješ nad, jak ty říkáš, přihlouplými smajlíky (mimochodem ten smajlík byl naprosto na místě), na straně druhé se marně snažíš anonymním palcem podpořit svůj názor, který ale svým obsahem dává jasně najevo, že jsi nic nepochopil.
22. 2. 2014 15:58
Re: Zase nám to tady bleskovatí
Nesouhlasit jistě můžeš, ale pokud chceš hledat "kus staré Anglie" tak jedině v řadě CLASSIC a 3 WHEELER. Morgan sice není můj šálek čaje, ale tyto dvě řady jsem schopen akceptovat jako jakousi retro klasiku nebo možná i tradici.

Řada AERO však nemá na světě co pohledávat v žádné variantě. Je to taková stará - mladá.
22. 2. 2014 15:54
Re: Zase nám to tady bleskovatí
Teď jsi jim to teda nandal,určitě zpytují svědomí a příště už tak hroznou chybu neudělají. >:D
22. 2. 2014 15:41
Re: Zase nám to tady bleskovatí
Nesouhlasím s tebou.Z každého kusu tohoto krásného auta čiší originalita a kus staré anglie.
22. 2. 2014 14:20
Re: Zase nám to tady bleskovatí
Jenom volant ?

Strašný je to komplet celý. Přední "tvář", nevyvážená boční silueta (zejména umístění zadního kola), zadní okna, prapodivné zadní bílé horizontální (asi) blikače, samozřejmě ten volant a .......a.........a......... . :no: