Morgan: O tříkolku za 676 tisíc korun je zájem, další nový model na cestě
Ještě na jaře se spekulovalo o tom, zda se tříkolový Morgan bude vůbec vyrábět. Jenže, zákazníci byli nadšeni klasickým vzhledem a moderní technikou, takže je vše jasné. A už jsou známé i ceny. Tříkolka pořád svým tvarem připomíná náboj. V Malvern Link zkrátka tradice ctí.
Moment, moderní technika? Jistě. Vpředu sice trůní klasický vidlicový dvouválec, ale se vstřikováním paliva. Všichni ví, že pochází z Milwaukee a měl by tedy nést značku Harley-Davidson. Jenže, slavný výrobce motocyklů nechtěl s projektem mít nic společného, a tak se jej ujal známý ladič S & S. Výsledkem je 85 kW (115 k), které přenáší pětistupňová převodovka od Mazdy pomocí klínového řemenu na zakryté zadní kolo. Z každého válce vychází jeden výfuk.
Základem je trubkový rám z hliníkové slitiny, který je leckde vystaven na odiv. Uvnitř je místo jen pro dva, jak velí tradice, ale na rozdíl od originálu se řidič a spolujezdec mohou (nebo spíše musí) připoutat bezpečnostními pásy. Kdyby došlo k nejhoršímu, za hlavami mají ochranné oblouky, ty by jim mohli jejich pradědečkové rovněž závidět. Novinka bude zřejmě také o něco pohodlnější. Je homologována v Británii, na starém kontinentu i v USA, takže ani Češi nemusí truchlit, že budou mít smůlu, volant na špatné straně je také k dispozici. Po té správné přece jezdí Britové, ne?
Základní cena v Británii činí 25.000 liber (přes 676 tisíc Kč). Ovšem bez daně. K dispozici je dále řada příplatkových prvků, jako leštěný motor, nerezové koncovky výfuků, světlomety a zmíněné ochranné oblouky, celokožený interiér, různé laky karoserie a polepy. Loga jsou inspirována americkou armádou, nebo britským letectvem, nechybí ani žraločí nos. Jiný může dát přednost závodním číslům a pruhům, kapotě se šachovnicovou vlajkou, či křídlům Morganu z jeho emblému.
Vlastenci pak svou tříkolku jistě obléknou do barev britské vlajky.
Na ďábelskou akceleraci klasické Moggie vzpomíná s nadšením i takový Stirling Moss a nevíme, proč bychom tomu u moderní reinkarnace mělo být jinak. Hodil by se slogan Radost z jízdy, ale ten bohužel už používá jiná automobilka. V tomto případě určitě dostává úplně jinou dimenzi.
Je ovšem dostatečně známo, že mnichovský výrobce s roztočenou vrtulí ve znaku s Morganem úspěšně spolupracuje. Ať už se jedná o motory pro kupé Aero 8, či pro v současnosti vyvíjený model EvaGT, který bude postaven rovněž z hliníku a pod kapotou by měl mít dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec třílitrového objemu.