Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Morgan: O tříkolku za 676 tisíc korun je zájem, další nový model na cestě

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Morgan se letos po více než šedesáti letech vrátil k tříkolkám. V Ženevě představená novinka navíc vypadá stejně jako ty klasické. A zákazníci ji chtějí.

Ještě na jaře se spekulovalo o tom, zda se tříkolový Morgan bude vůbec vyrábět. Jenže, zákazníci byli nadšeni klasickým vzhledem a moderní technikou, takže je vše jasné. A už jsou známé i ceny. Tříkolka pořád svým tvarem připomíná náboj. V Malvern Link zkrátka tradice ctí.

Moment, moderní technika? Jistě. Vpředu sice trůní klasický vidlicový dvouválec, ale se vstřikováním paliva. Všichni ví, že pochází z Milwaukee a měl by tedy nést značku Harley-Davidson. Jenže, slavný výrobce motocyklů nechtěl s projektem mít nic společného, a tak se jej ujal známý ladič S & S. Výsledkem je 85 kW (115 k), které přenáší pětistupňová převodovka od Mazdy pomocí klínového řemenu na zakryté zadní kolo. Z každého válce vychází jeden výfuk.

Základem je trubkový rám z hliníkové slitiny, který je leckde vystaven na odiv. Uvnitř je místo jen pro dva, jak velí tradice, ale na rozdíl od originálu se řidič a spolujezdec mohou (nebo spíše musí) připoutat bezpečnostními pásy. Kdyby došlo k nejhoršímu, za hlavami mají ochranné oblouky, ty by jim mohli jejich pradědečkové rovněž závidět. Novinka bude zřejmě také o něco pohodlnější. Je homologována v Británii, na starém kontinentu i v USA, takže ani Češi nemusí truchlit, že budou mít smůlu, volant na špatné straně je také k dispozici. Po té správné přece jezdí Britové, ne?

Základní cena v Británii činí 25.000 liber (přes 676 tisíc Kč). Ovšem bez daně. K dispozici je dále řada příplatkových prvků, jako leštěný motor, nerezové koncovky výfuků, světlomety a zmíněné ochranné oblouky, celokožený interiér, různé laky karoserie a polepy. Loga jsou inspirována americkou armádou, nebo britským letectvem, nechybí ani žraločí nos. Jiný může dát přednost závodním číslům a pruhům, kapotě se šachovnicovou vlajkou, či křídlům Morganu z jeho emblému.

Vlastenci pak svou tříkolku jistě obléknou do barev britské vlajky.

Na ďábelskou akceleraci klasické Moggie vzpomíná s nadšením i takový Stirling Moss a nevíme, proč bychom tomu u moderní reinkarnace mělo být jinak. Hodil by se slogan Radost z jízdy, ale ten bohužel už používá jiná automobilka. V tomto případě určitě dostává úplně jinou dimenzi.

Je ovšem dostatečně známo, že mnichovský výrobce s roztočenou vrtulí ve znaku s Morganem úspěšně spolupracuje. Ať už se jedná o motory pro kupé Aero 8, či pro v současnosti vyvíjený model EvaGT, který bude postaven rovněž z hliníku a pod kapotou by měl mít dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec třílitrového objemu.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - gld
1. 7. 2011 22:39
Re: hm...
Okresky..nájsť si pekný kľukatý úsek a baviť sa jazdou. Ale ja by som s tým kľudne šiel aj do liedla, exhibicionizmus musí byť, aspoň čo sa áut (trojkoliek) týka ;-)
1. 7. 2011 19:58
Re: hm...
Taky se mi toto vozidlo libi, jen si nedokazu predstavit kam bych s timto vozidlem jel, pokud clovek nezije nekde na svem statku a kolem nejake dediny, kde stejne neni nikde ani zivacka tak pote ano...ale nekde ve meste bych se citil s takovym priblizovadlem ponekud nesvuj (jako podivin) a ne zrovna bezpecne kolem mestskych autobusu ...atd.
Avatar - Atlis
1. 7. 2011 15:25
Re: hm...
mam znameho, ktory mal dva morgany. rozpraval mi pribeh, o tom, ako raz v morgane nemohli par tyzdnov dokoncit niekolko aut, pretoze im ochorel jeden zamestnanec. ten typek klepal blatniky a len jeho koleno malo presne taky tvar ako tie ostatne, uz vyrobene blatniky. >:-[]

neviem kolko je na tom pravdy, ale jedno je jasne - na fotkach je prototyp, tie auta nerobia lasermi a pocitacmi riadene roboty, ale typci s kladivami v rukach... a preto nebudu nikdy medzi plechmi spary sirky 0.003mm, ale kludne aj 3mm. a aj tak to bude vacsia sranda ako chirurgicky cista masova vyroba ;-) mat volnych tych 40tis E tak toho 3 wheelera v zelenej a zubami kupujem bez mihnutia oka.
Avatar - sargis
1. 7. 2011 09:02
hm...
Ked pozeram na fotky interieru, kvalita vypracovania/licovania nic moc...na kusovku by som cakal lepsi dielensky pristup.