Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Morgan Plus 8: Osmiválcový klasik v novém

Aleš Dragoun
Diskuze (23)
Morgan si přichystal do Ženevy návrat famózního osmiválce Plus 8, který navazuje na 36 let vyráběného předchůdce.

Předchozí Plus 8 se vyráběl v letech 1968-2004. Tvarový základ ovšem pochází z poloviny 30. let minulého století a naposledy byl výrazněji modernizován na začátku padesátých. Což je jen dobře, morgany vypadají kromě moderny Aero 8 stále stejně a s ničím jiným si je nespletete, pokud tedy máte štěstí nějaký potkat.

Jenže, moderna promluvila už i zde. Původem letecká konstrukce pomohla snížit váhu celého auta až na 1.100 kg (ne, to není překlep). Lehčí vůz s vidlicovým osmiválcovým srdcem v útrobách v současné produkci nehledejte, prostě neexistuje. Přitom podvozek musí být i tuhý, podle informací automobilky je hliníkový, lepený a nýtovaný. Kostru z jasanového dřeva ale ani v tomto případě čas neodvál! Plus 8 ale zůstává dvoumístným roadsterem, jak velí tradice. Čekejte tedy plátěnou klasiku, navíc dvojitou, to kvůli izolaci. S morgany se totiž jezdí za každého počasí, ať prší, sněží nebo z nebe padají exkrementy s interpunkčními znaménky.

Patřičné zážitky za volantem umožňuje motor objemu 4799 cm3 s výkonem 270 kW (367 k). 333 nikoli stříbrných stříkaček, nýbrž koní na tunu by leckomu stačilo, ale najdou se i tací, kteří chtějí více. Podnik rodiny Morganů je dokáže také uspokojit, příplatkové sportovní výfukové potrubí totiž přidá dalších 21 kW (33 k). Výsledných 291 kW (390 k) pak dává nějakých 355 koní na tunu. Točivý moment 490 Nm se přenáší na zadní nápravu přes šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Pro lenochy, kteří si užijí spíše komfort automatu (hodí se sem vůbec?), je v nabídce ten, rovněž se šesticí rychlostí.

Výkony 4010 mm dlouhého, 1751 mm širokého a 1220 mm vysokého vozu pocházejí z říše snů: rychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 (aut.), respektive 4,5 (man.) s, maximální rychlost vrcholí 250 km/h. A spotřeba? S automatem ve městě 16,4, mimo něj 7,9 a v kombinaci 11 l/100 km. Manuál je o něco žíznivější: 18,2/8,7/12,1 l/100 km. No, Morgan Plus 8 není určen pro jízdu přecpanými metropolemi. Palivová nádrž má ovšem jen 55 l, takže z ní benzin ubývá velmi rychle.

V základní výbavě dostane zájemce také klimatizaci, kožené čalounění, uzamykatelnou schránku na drobnosti a audio s přehrávačem CD. Moderna se dostala ke slovu i zde. Nový Morgan Plus 8 má celoevropskou homologaci, takže jej určitě uvidíme i u nás.

Aleš Dragoun
Diskuze (23)
15. 2. 2012 12:35
Re: Tak to je bomba
Osobne bych si do sveho auta nikdy manual nedal, teda se dvema vyjimkami.
Klacek bych skousl v pripade nejake nakupni tasky co nema ani 150koni, protoze by mi v automatu chybel vykon anebo bych ho vyzadoval do auta na motorsport .

Tenhle morgan neni ani jedno ani druhe, tak nejak mi unika, k cemu do toho davat manual. Chcete s tim snad lamat casy na okruhu ? A vykonu tam je dost, tak na co se otravovat s razenim.

Avatar - Parda71 (BMWfans)
15. 2. 2012 12:01
Re: Tak to je bomba
To si myslíš ty ;-)
Avatar - Barrichello
15. 2. 2012 09:02
Re: Tak to je bomba
No myšleno tak že Charger je proti Oktávce luxus >:D
15. 2. 2012 00:57
Re: Tak to je bomba
Tak třeba Aero ti dá jasně najevo, že hnát ho k maximům nemá smysl. Nejspíš by se dřív rozpadlo. Síla navíc neuškodí. A ten zvukový doprovod...
14. 2. 2012 18:16
Re: Tak to je bomba
Pff..na chargerka aspoň letí holky >:D a toho místa vzádu? Mmm :P