Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Morgan se loučí s tradičním ocelovým podvozkem. Končí přes 80 let dlouhá tradice

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Morgan Motor Company se připravuje na jednu z nejzásadnějších změn v celé své historii. Tradiční ocelové podvozky u svých automobilů hodlá zcela nahradit novou hliníkovou platformou.  

Tradiční britská automobilka Morgan Motor Company se v roce 2018 rozloučila s osmiválcovými modely a na podzim stejného roku začala prostřednictvím edice 110 Anniversary s mírným předstihem slavit 110 let od svého založení.

Ženevský autosalon se pak v březnu roku 2019 stal ideálním místem k odhalení jednoho z největších dárků k narozeninám značky, jímž se stal zcela nový Morgan Plus Six. Tento model představuje pro svou značku revoluční krok díky přeplňovanému třílitrovému šestiválci BMW s osmistupňovou automatickou převodovkou a především použití nové hliníkové platformy s označením CX-Generation.

Při premiéře modelu Plus Six bylo uvedeno, že nová CX-Generation ve srovnání s předchozí hliníkovou platformou nabízí o 100 % vyšší torzní tuhost a její hmotnost se pohybuje pod 100 kg. Zároveň s tím bylo zmíněno, že tato platforma se stane základem dalších nových modelů a je údajně navržena i s ohledem na použití hybridních a čistě elektrických pohonných systémů spolu s moderními asistenčními systémy.

Morgan Motor Company nyní oficiálně uvádí, že v roce 2020 představí nový vůz, který se stane základem nabídky značky. Prozatím britská automobilka nehodlá zveřejňovat bližší specifikace, ale prostřednictvím svých oficiálních materiálů uvádí, že novinka bude postavena na nové hliníkové platformě CX-Generation a nabídne i provedení s manuální převodovkou a motor o menším objemu než je třílitrový šestiválec v Plus Six.

Nástup nových modelů s hliníkovou platformou CX-Generation představuje novou kapitolu v historii značky Morgan, ale zároveň s jejich vstupem na trh má být postupně ukončena modelů s tradičním ocelovým podvozkem. Ten se ve svém původním provedení představil v roce 1936 spolu s prvním čtyřkolovým zástupcem značky Morgan a je s jistými úpravami využíván dodnes.

Posledními vozy s tradičním ocelovým podvozkem se mají v roce 2020 stát modely Morgan 4/4, Plus 4 a V6 Roadster, které lze v současnosti stále objednávat. Automobilka uvádí, že hodlá své zákazníky informovat o jejich dostupnosti. V souvislosti s touto informací lze předpokládat, že jejich úplný konec bude do jisté míry souviset i s poptávkou po nich.

Zdroj: Morgan Motor Company

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - cz002000
14. 12. 2019 21:05
Ocelový podvozek?
Myslíte asi klasický ocelový rám, že? Proč nezaměstnáte někdo, kdo rozumí autům... 8-s