Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motory příští Škody Octavia: Nejvýkonnější RS v historii a plug-in hybrid pro šetřílky

Stanislav Kolman
Diskuze (68)

Čtvrté generace Octavie se sice dočkáme až za necelé dva roky, už nyní ale prosakují první informace o skladbě pohonných jednotek a technice. A čekají nás velké změny.

V příštích třech letech čekáme od mladoboleslavské automobilky smršť novinek, přičemž tou nejočekávanější je bez váhání pokračování bestselleru v podobě modelu Octavia. Byť se premiéra auta očekává až počátkem roku 2020, už nyní sociálními sítěmi kolují špionážní snímky kamuflovaných prototypů. A pomalu je z důvěryhodných zdrojů začínají doprovázet informace o technice.

Nová Octavia dostane inovovanou platformu MQB, což je architektura, kterou Volkswagen využije i pro osmou generaci Golfu. V praxi to znamená, že Octavia může být mild-hybridem se 48voltovou palubní sítí a elektromotorem podporujícím spalovací jednotku. To je podle všeho hotová věc.

Mladoboleslavští ale chystají i plug-in hybrid s kabelem do zásuvky, jenž se bude skládat ze zážehové patnáctistovky TSI a elektromotoru, což bude soustava poskytující výkon 185 kW a 590 N.m točivého momentu. A aby alternativních pohonů nebylo málo, vyloučeno není ani nasazení hybridního ústrojí pracujícího s CNG, tedy řešení, které známe z konceptu Vision X.

A to není všechno. Dočkat se totiž máme i nejvýkonnějšího sériového RS v historii modelu. Srdcem sportovního derivátu se podle čerstvých spekulací stane dvoulitrové TSI s výkonem vyladěným na 215 kW, vrchol nabídky v podobě RS 245 přitom disponoval silou „jen“ 180 kW.

Chybět ale nebudou ani konvenční motory: základ utvoří litrové tříválce TSI s výkony 70 a 85 kW, chybět nebude ani patnáctistovka se silou 110 kW a dvoulitr se 145 kW. Paletu dieselových agregátů otevře šestnáctistovka TDI s výkony 70 a 90 kW, silnější alternativou bude vznětový dvoulitr se 120 a 140 kW.

Mezi výbavovými stupni se žádné dramatické změny neočekávají. Předpokládají se tradiční úrovně Active, Ambition a Style, které doplní luxusní Laurin & Klement, na zhoršené cesty orientovaný Scout a již zmiňované sportovní RS. Na detaily ohledně konkrétních prvků je ještě brzy, ale spekulace hovoří o autonomním řízení třetí úrovně, očekáváme také virtuální pracoviště řidiče (digitální budíky nabízí již současné provedení) s většími displeji.

Ještě před příjezdem čtvrté generace Octavie nás čekají jiné boleslavské novinky: příští týden se na českých silnicích svezeme omlazenou Fabií, v Paříži si zase prohlédneme Kodiaq RS. Počátkem příštího roku přijede nástupce Škody Rapid, s novým jménem a coby plnohodnotný konkurent Volkswagenu Golf a Fordu Focus. Rozhodnuto by mělo být o Kodiaqu kupé a v sériovém provedení dorazí malé městské SUV vycházející z konceptu Vision X. Zapomenout nesmíme ani na facelift vlajkové lodi Superbu a závěr roku, ve kterém se představí čistě elektrické Citigo. První polovina roku 2020 pak bude věnována právě Octavii, v té druhé se můžeme těšit na produkční podobu elektrického SUV, jehož předobraz tvoří Vision E.

Stanislav Kolman
Diskuze (68)
9. 8. 2018 23:01
něco lepšího by tam nebylo...
Co takhle už něco pořádného jako vozy šetrné k životnímu prostředí je potřeba už zapracovat, konkurence jede na plné obrátky a škodovka se neustále plácá v tom svém...
7. 8. 2018 08:07
Re: na noveho rapida
No ona to je takova vetsi Fabia uz ted. Mam Rapida Ambiente and taky starsi Oktavku a to se fakt neda nijak srovnavat. Rapid je jak sebrany na smetisti - stare a levne je na nem vsechno krome radia a budiku, ty ma lepsi nez stara oktavka, zbytek je spise Fabia: prtave male nepohodlne sedacky, tvrdy nekomfortni podvozek, hnusne levne oblozeni podlahy a kufru, levne (ale jinak pekne) plasty vsude, atd atd. Dobre jako levne velke auto, ale rozhodne nikde blizko ke Golfu nebo Oktavce (snad jenom cenou).
Avatar - .StenLi.
7. 8. 2018 00:41
Re: Zase je to tu samy koncern..
Tvoja dedukcia bola nespravna. Pallermo sa asi odkazoval na udaje ktore pomerovo porovnavaju pocet najazdenych km na ICE autach a Teslach (pocty aut su teda nepodstatne) a tam vychadza 5 poziarov Tesiel na miliardu najajzdenych km ale az 55 poziarov ICE aut, cize ICE auta horia 11x castejsie ako Tesly ;)
6. 8. 2018 20:47
kadmium
a ty hybridy bude dodávat s tim jejich slavným kadmiem??? >:D nebo to konečně ovládnou tu technologii?
6. 8. 2018 20:23
Re: na noveho rapida
Třídu určuje právě průsečík rozměrů, cena naopak vůbec.