Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na konci prázdnin přibude další kousek D5

Ladislav Čermák
Diskuze (5)
Krví potřísněný úsek mezi Černicemi a Ejpovicemi bude konečně čtyřproudový.



Každý, kdo se již svezl po loni otevřeném torzu budoucího obchvatu Plzně, stavěného v nejlepší u nás používané kategorii D27,5/120, si jistě pamatuje jízdu 8,5 km dlouhým úsekem po polovině budoucího dálničního tělesa, bez možnosti předjet pomalý náklaďák a ve směru na Prahu dokonce i bez odstavného pruhu a jediného sjezdu. A nakonec nebezpečné míjení kamionů na uzoučké okresce - provizorním obchvatu budoucího tunelu pod Valíkem. To jsou dva hlavní důvody, proč mnozí i nadále preferují průjezd vnitřní Plzní, který je navíc výrazně kratší a mimo dopravní špičku rychlejší.

Poslední srpnový den vytrhne západním cestovatelům z paty jeden z výše zmíněných trnů. Celý osmiapůlkilometrový úsek totiž bude slavnostně otevřen v definitivní šíři a snad po čase utiší vzpomínky na strašnou sérii smrtelných dopravních nehod, které se zde odehrály hned v prvních dnech a jejichž obětí se stal mj. známý plzeňský velkouzenář Schneider. Tehdy byl zaveden striktní zákaz předjíždění s mechanickými zábranami.

Z celého západního tahu tak bude scházet už jen poslední 3,5 km dlouhý úsek obchvatu kolem západočeské metropole a je velice pravděpodobné, že D5 bude v celé svojí délce dokončena teprve jako druhá dálnice v ČR - dvacet let po D2.

Ladislav Čermák
Diskuze (5)