Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je auto v možná nejhloupější limitované edici, jaká kdy vznikla

Jan Zajíc
Diskuze (15)

V roce 1998 získal tým Formule 1 West McLaren Mercedes Pohár konstruktérů a Mika Häkkinen svůj první titul mistra světa. A Mercedes-Benz se rozhodl tento úspěch marketingově využít.

Německá automobilka ovšem zvolila podivný přístup. Možná byste čekali, že Mercedes tehdy navrhl limitovanou edici pro některý ze svých sportovnějších modelů.

Ne tak docela. Speciální verze sice vznikla, ale pro třídu A, tedy nejmenší model značky, tehdejší novinku.

První generace "áčka" se vyráběla od roku 1997 a přestože tenhle malý a vysoký hatchback nabízel spoustu zajímavých technických i praktických řešení, většina lidi si ho pamatuje jako auto, které se převrátilo při losím testu.

Tím vlastně třída A nechtěně přispěla k rozšíření stabilizačního systému, který dnes mají nová auta v Evropě povinně.

A právě tohle absolutně nesportovní vozidlo dostalo limitovanou verzi oslavující úspěchy týmu McLaren Mercedes v uplynulé sezoně F1.

Automobilka vzala obyčejné provedení A160 s benzinovým 1,6litrovým motorem o výkonu 75 kW, polepila karoserii prvky, které připomínají livrej tehdejších monopostů McLaren Mercedes, přidala kola od AMG, velké střešní okno a červený kožený interier.

Na předních dveřích pak zákazníci mohli mít jméno Häkkinen a finskou vlaječku. Výsledkem byl tedy malý hatchback se "skorozávodními" polepy a schopností zrychlit z klidu na stovku za 11,9 sekundy... Maximální rychlost činila 180 km/h.

Podle dostupných zdrojů vzniklo 250 exemplářů a zajímavé je, že menší část z nich měla na dveřích jméno Häkkinenova parťáka - Davida Coultharda.

Z výše uvedeného je vám asi jasné, že narazit na "áčko" v této edici není snadné. Aktuálně je v Evropě na prodej zřejmě jediný kousek.

Koupit ho můžete v Nizozemsku, navíc jde o prakticky nové auto - na tachometru má jen 206 kilometrů. A cena? Oproti běžnému Mercedesu A160, který koupíte v pohodě do 50 tisíc korun, hodně vysoká. Prodejce žádá 27.950 eur, tedy asi 760 tisíc korun.

Jan Zajíc
Diskuze (15)

Doporučujeme

28. 9. 2020 17:13
Víte *** :P
Jedno z těch 250ks mi stojí na dvoře, vedle mnohem silnějších a sportovnějších aut. Upřímně, umím si představit jen pár aut, ve kterých si užiju serpentýny kolem Gapu (Francie) tak, jako v tomhle vozítku. Protože, když už na sportovním podvozku donutíte ESP jednat, tak už jste za hranicí většiny současné produkce :P Netuším, co mají komentující za auta, ale evidentně o tom moc nevědí. Tuhle trasu jsem jel s mnoha auty, ale jen v tomo jsem si ji fak užil.

PS: Je parádní pocit, když nšmčouři vytaghují sřajtofle a hážou Eury na pumpě, aby to auto vlastnili :D Je jedinečné, zábavné a děsně nepohodlné a?
Avatar - Snooob
8. 4. 2020 16:10
Všetko by to bolo skvelé, keby...
...keby urobili limitku z limitky (dojmotorový Mercedes-Benz A-Class A38 AMG) :yes:
https://www.carthrottle.com/post/woove35/
8. 4. 2020 13:06
Re: Nejhloupější???
No vsak od ceho je WRC? Marketing minivozu urcenych pro poskoky v meste :-)
Avatar - Dinar
8. 4. 2020 12:40
Re: Nejhloupější???
Ano, proto se auta s názvy jako Chiron, Senna atp. rekrutují výhradně z třídy minivozů určených pro poskoky po městě. V marketingu automobilek pracují zjevně samí duševně nevyzrálí lidé. A zcela jistě ty edice Monte Carlo nebo Hakkinen mají znamenat to samé, jako když si jouda z Horní Dolní pověsí na zrcátko dres Sparty. Ty budeš zjevně marketingový odborník. :D
Avatar - honzaHK
8. 4. 2020 12:16
Re: Nejhloupější???
Pozór, nepodceňovat, třeba se právě díky tomu zbarvení převracet přestalo, nebo aspoň až v osmdesátce.