Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je motor Ferrari s podpisem Schumachera. Originál z jeho nejlepší éry

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Abychom docenili hodnotu tohoto exponátu, musíme se vrátit v čase na začátek milénia. Tedy doby, kdy Michael Schumacher ve voze Ferrari kraloval formuli 1.

Německý závodník Michael Schumacher nastoupil do služeb Ferrari v roce 1996, tehdy měl na svém kontě už dva mistrovské tituly s týmem Benetton. Další primát si připsal až po pěti letech ve službách Italů, čímž zároveň odstartovala zatím nejúspěšnější šňůra v dějinách formule 1. Schumacher získal pět titulů v řadě a památným ročníkem je především sezona 2002, kdy ve všech závodech dojel na stupních vítězů. Nejhůře třetí… jednou!

My se teď ale přesuneme ještě o rok dále, kdy Schumacherovo putování ročníkem zdaleka nebylo tak dominantní a do poslední chvíle o mistrovskou korunku bojoval s tehdy mladičkým talentem Kimim Räikkönenem na mclarenu. Nakonec ale v šampionátu zvítězil Němec s náskokem pouhých dvou bodíků.

A právě z této sezony pochází pohonná jednotka, která se právě teď objevila v aukci. Jde o třílitrový desetiválec s výkonem 950 koní, jenž „uměl“ 19.000 otáček za minutu a montoval se do útrob monopostu F2003-GA. Pod aukční kladívko míří kousek s číslem 052, jenž byl vyroben 5. září 2003 a Schumi s ním absolvoval poslední tři závody sezony – v Itálii (1.), USA (1.) a Japonsku (8.). Doposud byl přitom motor ve sbírce britského mechanika Nigela Stepneye, jenž v době Schumiho největší slávy rovněž působil ve Ferrari.

Aukční společnost RM Sotheby's teď tento unikát s podpisem Michaela Schumachera nabídne v pařížské aukci a věří, že hodnota nejvyššího příhozu se bude pohybovat mezi 50 a 70 tisíci euro, což je v přepočtu až 1,7 milionu korun. A pokud byste náhodou měli pochybnosti, součástí toho všeho je i potřebná dokumentace, která potvrzuje pravost nejen pohonné jednotky, ale i samotného podpisu.

Video: Shrnutí napínavé sezony 2003

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Doporučujeme