Na prodej je vzácná Ducati z roku 2002. Ještě nebyla ani vybalena
Společnost Ducati na začátku tisíciletí poslala do prodeje limitovanou motorku s označením MH900e. Série dvou tisíc kusů se vyprodala do 12 hodin. Nedávno se jeden exemplář objevil v internetové aukci a zajímavé je, že je ještě nevybalený.
Ducati MH900e se jako koncept, za jehož vzhledem stojí designér Pierre Terblanche, veřejnosti poprvé představila v Mnichově na veletrhu Intermot roku 1998. A protože měla úspěch, bylo rozhodnuto o limitované produkci, nejprve v počtu 1000 kusů, později, krátce před premiérou produkční verze v prosinci 1999 bylo rozhodnuto, že vznikne 2000 strojů.
Prodej byl zahájen minutu po půlnoci na Nový rok 2000. A na internetu. Jde tak o první motorku, jejíž prodej probíhal výhradně online. Cena činila 15.000 eur (bez ohledu na zemi původu zákazníka) a první tisícovku si zájemci rozebrali za pouhých 31 minut. Později se prodej trochu zpomalil, přesto všechny kusy zmizely do 12 hodin.
Ducati MH900e je motorka, která kombinuje ruční výrobu, design inspirovaný minulostí a moderní techniku. Zkratka "MH" připomíná jezdce jménem Mike Hailwood, vítěze závodu Tourist Trophy na ostrově Man v roce 1978. Jeho motorka navíc posloužila jako inspirace pro vzhled. Číslo "900" odpovídá objemu motoru (ve skutečnosti jde o 904 kubických centimetrů), jímž je vzduchem chlazený dvouválec Desmodue naladěný na 75 koní při 8000 otáčkách za minutu a 76 Nm při 6250 min-1. A malé písmeno "e" na konci znamená "evolucione", tedy "evoluci".
Ruční výroba se rozběhla až v prosinci 2000, denně přitom vznikalo asi pět motocyklů. I proto se produkce protáhla až do roku 2002. Když byla motorka dokončena, k zákazníkům zamířila zabalená ve speciální přepravce.
A tím se dostáváme k exempláři, který je aktuálně k mání prostřednictvím internetové aukce ve Spojených státech amerických. Jak už jsme naznačili v úvodu, jde o stroj, který je stále, tedy skoro 20 let od její výroby, zabalený v originální "bedně".
Podle inzerátu byla tato Ducati, zřejmě s výrobním číslem 875, doručena jednomu prodejci motorek, kde z nějakého důvodu zůstala v tovární přepravce. Motocykl je tedy zabalen přesně tak, jak opouštěl továrnu v italské Boloni. Balení kromě bedny zahrnuje i různé ochranné fólie.
Je to zajímavý pohled a upřímně by nás zajímalo, v jakém stavu Ducati po 20 letech v přepravce bude, zvlášť některé její části. A samozřejmě jsme zvědavi, za kolik se vzácný stroj nakonec prodá. A jestli ho budoucí majitel vůbec vybalí...