Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na trhu s novými automobily na Slovensku dál dominuje Škoda

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 23. 10. 2018 • 00:41
20
Největší podíl na trhu s novými vozy na Slovensku si letos se značným odstupem před konkurencí udržela česká automobilka Škoda Auto.

Zhruba každý pátý registrovaný nový osobní automobil na Slovensku za první tři čtvrtletí roku byl některým z modelů mladoboleslavské automobilky. Vyplývá to z údajů slovenského svazu automobilového průmyslu.

Od ledna do konce září přibylo do evidence na Slovensku 14.423 nových osobních vozů Škoda. Proti stejnému období minulého roku to představuje nárůst o 2,66 procenta. Slováci nejčastěji kupovali modely Fabia a Octavia.

Na druhém místě v počtu registrací nových osobních aut na Slovensku ve sledovaném období skončil německý Volkswagen s 6642 prodanými vozy před modely značky Hyundai.

Celkově bylo na Slovensku za první tři čtvrtletí letošního roku zaregistrováno 75.721 nových osobních aut, což meziročně představuje nárůst o více než šest procent.

Slovensko je v přepočtu na obyvatele největším výrobcem aut na světě. Téměř celá produkce závodů automobilek Kia Motors, PSA a Volkswagen směřuje na export. Novou továrnu v zemi pod Tatrami naposledy postavila automobilka Jaguar Land Rover.

Související články

Témata
25. 10. 2018 13:39
Re: zvláštní
Preto som povedal, ze realne data by nam poskytli az samotne predaje aj s nejakym orientacnym bydliskom fyzickej osoby - to realne by povedalo, kto z daneho regionu, co a za kolko - a aj to by vypovedalo len u kupe novych aut. Vsetko ostatne su len neoveritelne hypotezy. Kedze som sa s dotycnou nebavil ja sam, nepoviem nic blizsie. Ale ano, mozeme len hadat, nepozname presne cisla a naviac, nemusela ist plna suma na auto, len sa tam "nieco" napisalo.
+ naviac, uver na auto moze znamenat aj kupa jazdenky, kedze nove na leasing vychadza casto lepsie. A zvysok sa minie inak.

Ja nezabudam na servis, do autorizaku chodit predsa nemusis, takze nemusi to byt smerodajne a uz vobec nie vtedy ked kupujes nove auto, kde len menis olej raz za rok. Pokial sa to pokasle, stale mas asistencne sluzby a znovu by to chcelo prieskum majitelov do akej miery je to vyznamny faktor. U mna napriklad tento faktor mal nulovy vyznam.

25. 10. 2018 12:22
Re: zvláštní
myslim, ze skor objektívnych ako subjektívnych...tiez jedna zenska v jednej banke nie je velmi relevantna...navyse to bude skor priemerny oravak s dlhom v danej banke, nezadlzeny oravak (a tych bude asi viac) si kupi nieco skromnejsie...priemer 40k pravdepodobne znamena, ze 70% ma mozno uver 15-20 tisíc a zvysok 60-70 tisíc...jasne, ze su to vsetko spekulacie, ale maju hlavu a patu

[odkaz]
nieco aktualnejsie: [odkaz]

su to sice udaje len nejakých firiem ale aspon nieco ukazuju, a to, ze toho priemerne zadlzeneho oravaka by som bral s velkou rezervou (je to tvrdenie na hranici fabulacie)...realne si zobrat taky velky spotrebak na auto (kde je RPMN casto 10-20%) je likvidacne pre 90% obyvatelstva - stale sa bavime o fyzickej osobe predpokladam

ja som len porovnal vozidla, ktore sa tu vyrabaju s urcitymi dovodmi, pre ktore si ich asi ludia nekupuju...a myslim, ze som celkom trafil: dedina (ine naroky na kufor, servisy - zabudas ze ked mas 1 autorizovany servis na nejaku znacku v okoli 100km tak nemas velmi na vyber ak je kvalita sluzby zla), prijmy (preto asi u nas nekraluje rebrickom Cayenne), dizajn je 50:50 a v mestach sa jazdi na comkolvek (nemame uzke historicke ulicky ako Taliani, ktori miluju 500ku)

---

v prospech niektorých lacnejsich modelov budu aj uverove obmedzenia narodnej banky, to vacsina co ma hypoteku uz uver na auto ani nedostane alebo naopak...

celkovo mam pocit (vyslovene v mojom okoli), ze ludia ani neriesia a ani nevedia ktore modely sa konkretne u nas vyrabaju ale vedia, ze je tu Peugeot-Citroen, Hyundai-Kia a Volkswagen (ktory ma predsa skodovku) a tak to aj nejako zohladnuju pri kupe auta (co sedi aj v statistikach na prvých prieckach)
Avatar - Barrichello
25. 10. 2018 12:08
Re: UK
Mají, ale jsou to malosériové značky typu Marlin, GTD Supercars, kdysi to byl výrobce taxíků LTI Carbodies atd
25. 10. 2018 07:54
Re: zvláštní
Posudzujes to ale podla skor konkretnych a subjektivnych dojmov. Pravdu mas s dostupnostou dilerov. V okruhu 50km mam ja napriklad 3 predajcov - Peugeot, Kia, Skoda+Hyundai. Ak to rozsirime do 100km, uz sa dostanem takmer ku akejkolvek znacke, ale teda vzdialenost servisu nie je primarny parameter. Ak menis raz rocne olej, tak ti je prakticky jedno kam ides. Ak sa to babre, tak zvecsa si to druhykrat aj tak nekupis hoci to mas blizsie. Takze moze to byt argument a nemusi, ale neplati pausalne. Rovnako aj s tvojim odhadom kupyschopnosti.
Som sa akurat s kolegom bavil, co ma znamu na vysokom poste v banke a pri skoleni rozoberali a porovnavali nejake potreby ludi v ramci regionov a + nejake cisla. Prekvapenim bolo, ze taka Orava ma priemernu vysku spotrebneho uveru 40k € a uvedeny dovod - auto. Opakujem - priemernu vysku uveru. Bolo to najvyssie cislo z regionov a Orava patri k tym chudobnejsim - a mozno prave preto. Jednoducho na nejake zhodnotenie by sme potrebovali realne predajne cisla aj s cenami a "adresou" zakaznika. Kedze vela ludi nakupuje aj u 300km vzdialeneho predajcu hoci po ceste ma 5 rovnakych, lebo cena.
24. 10. 2018 08:37
Re: zvláštní
ide aj o to aky je lokalny trh, kupyschopnost obyvatelstva...

sme vidiecka krajina kde polovica ludi zije na dedine a aj vacsina miest su de fakto len take vacsie dediny, kde je par panelakov a zvysok byva v rodinných domoch...ved v cechach je to asi podobne...dolezitym faktorom su vzdialenosti a objem kufra na prevoz vacsich nákupov a hlavne roznych hornbachovin :-) (ja si v meste mozem ist nakupit do 100m vzdialeného obchodu aj o osmej vecer, na dedine asi tazko, musis brat auto a ist casto aj niekolko kilometrov do najblizsieho mesta), preto v mnohých kategóriách kraluju mensie ci vacsie kombiky, vo vacsich mestach ako Bratislava/Košice si uz ludia kupuju kadeco

s tym suvisi aj dostupnost servisnej siete, mam cast rodiny na dedine a svagor mi posledne vravel kolko znaciek musel vyradit, lebo mali najblizsi servis ale aj showroom dost daleko, pri niektorých znackach 50km tam +50km spat

pridajme si do toho aj tu kupyschopnost, priemerna mzda nejakých 1000€ (v cistom nejakých 800€), opat na dedinach je to menej, skor tak 800€ v hrubom, z toho sa vela vody nenamuti cize cenovy strop pre vacsinu obyvatelstva je niekde do 15000€ max...paradoxne pozeram, ze skodovky maju u nas nizsie cennikove ceny ako v CR (v pripade fabie, cca 500-600€)

ked si to rozmenis na drobne tak je to celkom logicke, VW tu cenovo dostupne vyraba len mini auta, ktore realne az tak potrebne nie su a prave vo vacsich mestach maju najvacsiu konkurenciu, Kia jedine ta ceedka ale zase nie je najlacnejsia (to si fakt mozes kupit aj fabiu kombik), PSA tu vyraba len mensie auta ale su to skor imidzovky (C3 je velmi podarene auto ale dizajn nie je pre kazdeho a zase je tam ta fabia), z pohladu servisu je Hyundai/kia to iste, VW/seat/škoda detto, ceny rozdielne nie su cize zhrnute podciarknute:
kto ma prachy kupuje VW, oktavku, Hyundai/kia
kto nema prachy kupuje fabiu, lacnejsie Hyundai/kia a potom uz je to mix vsetkeho mozneho (dacie, citroeny, ...)

Realne totiz ako bezny obcas z existencie automobilky nic moc nemas ked tvoja vlada rozdava dotacie, danove ulavy a vyvlastnuje pozemky len aby ta automobilka prisla...cenotvorba je aj tak taka cudesna, niektore auta vyrobene v CR mozu byt u nas lancnejsie a zase naopak, rozdiel tam je zhruba tych 500€ (na druhej strane auta vyrobene v turecku ci taliansku su v CR lacnejsie ako u nas a 5-10% ceny nech mi nikto nehovori, ze tych par kilometrov su realne dopravne naklady), dostupnost nahradnych dielov jedine tak pre modely, ktore sa tu vyrabaju, inak je to aj tak vsetko na dovoz...

pridajme si k tomu silnu medialnu masaz VW koncernu a výsledok je jasny, dolezitu ulohu totiz zohravaju aj domace testy novinarov/youtuberov, ktori musia drzat nejaku liniu inak im tie auta nepozicaju a nemaju potom ako zarabat

myslim, ze situacia by bola odlisna keby sa uz naplnili plany automobiliek limitovat dealerov a preorientovat sa na predaj cez eshopy, keby to bolo fakt take, ze realne dopravne naklady by znasal konkretny zakaznik tak by sme videli iny vplyv na cenu (v sucasnosti ked si kupim napr. VW Up v Bratislavskom showroome tak v cene su aj priemerne dopravne naklady do showroomu v Košiciach

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku