DS nutně potřebuje nějaké auto, které by vyčnívalo nad mainstream. Vzduchový podvozek, šestiválec, laserová světla... něco takového. Něco, o čem by se mluvilo.
Což o to, DS5 vyčnívá naprosto dostatečně, je to avantgarda jak vyšitá, avšak jediné co mu chybí je právě hydractive (nikoliv vzduchový podvozek, ten citroen nedělá).
Je to trochu škoda - vzhledem k tomu že techologii mají zvládnutou a při použití platformy z C5 jsou náklady na vývoj minimální.
Právě absence hydry mě nakonec od DS5 odradila, přestože z interiru jsem by takřka odvařený. Ne že by jezdila špatně, to v žádném případě, ale ta absence hydry by mě asi hlodala v hlavě celou dobu užívání auta..
DS5 toho chybí mnohem víc, víceprvkem vzadu počínaje a nabídkou motorů konče. Prémie by měla nabídnout víc než mainstream, ale DS5 v technice ztrácí i na lepší mainstreamová auta.
S těmi motory nesouhlasím, Volvo taky přešlo na 4válce, pomáhá si elektromotorem. V Evropě a Číně stejně neprodáš moc aut s 6válcem a už vůbec ne v benzínu a na co 6válcový diesel, když to auto stejně není kdovíjak velké. Za mne motory v pohodě, spíš by ale měly být celkově auta propracovanější.
Je otázka kolik uživatelů by absenci víceprvku vzadu odhalilo. Emočně by mi to možná vadilo, racionálně asi už ne. Ve skutečnosti byla jízda slušně komfortní - rozhodně komfortnější než koncernové dunivé kostitřasy bez příplatkového podvozku.
Nakonec jsem šel do C5, která má víceprvek i vpředu (což má z mainstreamové střední už jen 508 GT, jinak tuším nikdo a z premiovek jen A4) ale nešel jsem do ní kvůli víceprvkům, ale hlavně kvůli hydře.
bol som na tom podobne,zo širšieho výberu u mna ostalo DS5 vs P508GT. Vybral som to druhé kvôli ešte lepšej výbave a optiway servis,možno troška vo mne hlodal hydroactive ALE viacprvok vôbec.
Možná by neodhalili absenci víceprvku, ale odhalili by to, že DS5 není tak komfortní... a tím podle mě trošku ztrácí smysl.
Pokud by to byl komfortní kočár, tak by se mu dala odpustit i průměrná technika, ne každý potřebuje závodit a pohodlné auto s kvalitním interiérem by mu mohlo vyhovovat. Ale takhle je to auto, které není ani rychlé, ani pohodlné, ani levné. Za prémiovou cenu zákazník dostává jen prémiový interiér... a dejme tomu nějakou auru výjimečnosti.
PS (když tu vidím bicaka): no a nebo dostane slevu a koupí DS za mainstreamovou cenu... pro zákazníka super, ale z hlediska budování prémiového brandu přešlapování na místě. A jsme zpět u mého prvního příspěvku - DS by nutně potřebovalo něco, o čem by se mluvilo, nějakou pecku, co by získala respekt.
Obávám se, že na pecce by provařili kalhoty a za 4 roky ji potichu stahovali z trhu. Což hrozí i tomuhle (ona ta C6 trhu moc nechybí). A což si frantíci se svojí finanční labilitou nemůžou a neumějí dovolit. Na rozdíl od skopčáků, ti budou dotovat Phaetony a Veyrony klidně 3 generace, jen aby se s nimi začalo počítat. Moc na DS nesázím.
V poslední generaci i C-Klasse. Dále Jaguar XE. Plus samozřejmě japonská prémie, IS a Q50. Acura ho bude mít určitě také, ale Accord teď v nabídce není a Acura v EU zastoupena není. V amerických autech se moc nevyznám, ale GM (ani Cadillac) to mít nebude, tam používají variaci na MacPhersona.