Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejluxusnější Ford Fiesta vstupuje na český trh. Co nabízí za téměř 500.000 Kč?

Jan Mička
Diskuze (11)
První ceny nové generace Fordu Fiesta jsme zveřejnili již v dubnu, nyní však nabídku obohatily další dvě verze – ST-Line a nejluxusnější Vignale.

České zastoupení automobilky Ford zveřejnilo nový ceník modelu Fiesta těsně před jeho dynamickou prezentací, které se za redakci Auto.cz účastní kolega David Bureš. Jízdní dojmy zveřejníme, jakmile to bude možné, ještě před tím se ale v krátkosti podíváme, na co se vlastně můžeme těšit. Oproti ceníku zveřejněnému v dubnu totiž přibyly do nabídky další dvě verze, a sice ST-Line, kterou známe už z minulé generace modelu, a luxusní Vignale, která se u fiesty objevuje úplně poprvé.

Začnu rovnou tím nejlepším – linií Vignale. Ta vychází z dosud nejdražšího provedení Titanium, navíc ale dostala litá 17palcová kola s deseti paprsky, polokožené čalounění sedadel, exteriérový paket, automatickou klimatizaci, tempomat, zadní parkovací kameru, elektricky ovládaná zadní okna takříkajíc na jedno „ťuknutí“, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, bezklíčové odemykání a startování, sedadlo spolujezdce s nastavitelnou bederní opěrou a mezipodlahu v zavazadelníku.

Podívejte se na představení Fordu Fiesta na autosalonu v Ženevě

Video se připravuje ...

Takto vybavený vůz vychází přinejmenším na 478.990 Kč, přičemž má pod kapotou litrový EcoBoost o výkonu 92 kW a řazení obstarává manuální šestistupňová převodovka. V nabídce je i slabší verze se 74 kilowatty, ta je však spojena se šestistupňovým automatem a vychází na 493.990 Kč. To je pro zajímavost tolik, kolik dáte na nejsilnější EcoBoost se 103 kilowatty a šestistupňovým manuálem. Ve všech případech se bavíme o pětidveřové karoserii, třídveřová je o 15.000 Kč levnější. Cenové srovnání s linií Titanium lze provést pouze v jednom případě, a sice u motoru 1.0 EcoBoost/74 kW s automatem – stojí 427.990 Kč, tedy o 66.000 Kč méně než Vignale.

Linie ST-Line je tradičně sportovněji laděná, takový designový derivát ostrého ST, které k nám zatím nedorazilo. Vychází v výbavy Trend (základní) a zvenku jej poznáte podle exteriérové sady nebo sedmnáctipalcových kol s pěti zdvojenými paprsky ve tvaru písmene Y. Odpružení je sportovnější, stejně jako volant a přední sedadla, uvnitř nechybí systém Sync 3 s barevným 6,5palcolvým displejem, startovací tlačítko nebo černé čalounění stropu.

V nabídce jsou dvě verze litrového EcoBoostu, a sice s výkony 74 a 92 kW, v obou případech se bavíme o manuální šestistupňové převodovce. Základní cena výkonově slabší verze byla stanovena na 414.990 Kč, silnější provedení stojí nejméně 439.990 Kč, v potaz bereme o 15.000 Kč dražší pětidveřovou karoserii.

Ford Fiesta – české ceny nové generace
Motor1.11.11.0 EcoBoost1.0 EcoBoost1.0 EcoBoost1.5 TDCi
Největší výkon [kW/min]51/650063/630074/650092/-103/-63/3750
Točivý moment [N.m/min]110/3500110/3500170/1400-4000170/-180/-215/1750-2500
Převodovka5M5M6M (6A*)6M6M6M
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,91410,5 (12,2)9,9912,5
Max. rychlost [km/h]160170183 (180)195202175
Komb. spotřeba [l/100 km]4,74,74,3 (5,2)4,34,53,6
Cena Trend 3 dv. [Kč]304.990321.990340.990--381.990
Cena Trend 5 dv. [Kč]321.990336.990355.990--396.990
Cena Titanium 3 dv. [Kč]-353.990372.990--413.990
Cena Titanium 5 dv. [Kč]-368.990387.990--428.990
Cena ST-Line 3 dv. [Kč]--399.990424.990--
Cena ST-Line 5 dv. [Kč]--414.990439.990--
Cena Vignale 3 dv. [Kč]--478.990**463.990478.990-
Cena Vignale 5 dv. [Kč]--493.990**478.990493.990-
*Automat je dodáván za příplatek 40.000 Kč, **pouze automat

Jan Mička
Diskuze (11)
Avatar - praděda7
17. 7. 2017 21:55
Re: tak tie motory ozaj nemaju chybu
....ty motory opravdu nemají nic...ani chybu.... >:-[]
17. 7. 2017 21:11
Re: Šílenství pokračuje...
Síť ne, deku >:D :yes:
17. 7. 2017 21:10
Jen litrové 3hrnky...
Hmmm, smutná zpráva od Fordu. Bohužel ho všichni v této třídě (a nejen v ní) následuji ;-\
17. 7. 2017 17:53
Re: 1.1
Jedná se o tříválec o objemu 1084 cm3
17. 7. 2017 17:10
Re: 1.1
Na stránkách Fordu jsem žádné bližší info k tomuto motoru nenašel. Ford Ka má 1,2 čtyřválec, čekal bych, že bude i ve fiestě. I když, kdoví kde se jedno či druhé vyrábí ...