Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Němci srovnali Porsche Taycan Turbo S s Teslou Model S P100D, o vítězi není pochyb

Ondřej Mára
Diskuze (140)

Rivalita mezi Teslou Model S a novým Porsche Taycan odstartovala ještě dlouho před poměřováním sil na Nürburgringu, kde zatím vítězí zcela nová Tesla Model S s režimem Plaid. Jak ale dopadne srovnání nejvýkonnějšího Porsche Taycan Turbo S s postarší Teslou Model S P100D?

Na to se zaměřili naši němečtí kolegové z Vox Automobil, kteří porovnali dvojici elektrických prémiových sedanů v několika disciplínách. A vítěz byl celkem jednoznačný. Ostatně na celý klip se můžete podívat na webu TV NOW (druhá kapitola, čas 12:02), většina podstatného je však vidět i v ukázce na YouTube.

Na začátku testu proběhlo krátké srovnání kvality zpracování, kde s naprostým přehledem zvítězilo Porsche Taycan. U Tesly se opět objevily problémy se špatným slícováním dílů, nerovnoměrnými spárami a odbytým zpracováním některých dílů interiéru.

Poté následoval test na mokré letištní dráze, kde měly oba vozy simulovat prudkou změnu směru při krizové situaci. Losí test ve vysoké rychlosti však odhalil další pochybení na straně Tesly. V rychlosti okolo 90 km/h se totiž u Tesly projevila výrazná nedotáčivost, kvůli které už nebyl řidič schopen dostat vůz zpátky do původní dráhy. Porsche na tom bylo s ovladatelností podstatně lépe a celý test zvládlo absolvovat za stejných podmínek dokonce i při rychlosti 97 km/h.

Poté následovaly závody ve sprintu, ve kterých měla mít Tesla papírově navrch. I přes nižší výkon (611 k vs. 625 k) má totiž Tesla zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h v čase 2.6 sekundy, zatímco Porsche v čase 2.8 sekundy. Letištní dráha však byla poměrně mokrá a ke slovu se tak dostal lepší trakční systém Porsche, díky kterému zvítězilo i v opakovaném závodu.

Ve prospěch Tesly však stále hraje nižší cena a současně vyšší udávaný dojezd na jedno nabití. Fanoušci Tesly v komentářích pod videem na YouTube však nešetří kritikou a podezřívají německou publikaci ze zkreslení výsledků ve prospěch německé automobilky. Pravdou však je, že Tesla P100D už zkrátka nepatří k nejnovějším. I tak jsou ale výsledky ovladatelnosti Tesly celkem tristní.

Podstatně zajímavější však bude srovnání, ve kterém se proti sobě postaví nové Porsche Taycan s novou Teslou Model S, často označovanou jako „Raven“. Ta by měla nabídnout celou řadu technických vylepšení, včetně podpory rychlejšího nabíjení, delšího dojezdu, upraveného podvozku a vyššího výkonu.

Ondřej Mára
Diskuze (140)

Doporučujeme

21. 3. 2020 22:43
Turbo?
Vážně dali soudruzi z NDR do názvu elektromobilu slovo "turbo"? Znamená to, že v marketingu pracují absolutní idioti, nebo je to nějaký geniální úmysl?
20. 10. 2019 12:48
Re: Pointa zdejší diskuse
Nedělej že nevíš.
19. 10. 2019 21:15
Re: Pointa zdejší diskuse
Myslim, ze velka cast nebude mit druhy motor, ale spis do toho prvniho nacpes neskutecny penize - obzvlaste do benzinu. Primy vstrik, turbo, driv spatne navrzene rozvody, valvetronic atd.

Tezko se takovy veci zjistujou..

Jaky motor by sis vybral od BMW ty?
Ja snad jeste 40i, krome vyse jmenovanych. Nevim, priznavam se, ze se uz o to aktualne tolik nezajimam..
Avatar - elektrikar
19. 10. 2019 20:31
Re: wtf
Rychle si vem prášky, než bude pozdě. A nezapomeň. Vizarsin Rulez
19. 10. 2019 20:30
Re: Pointa zdejší diskuse
Toto je ale uplne iny typ auta. Vy co tu oponujete ze interier je biedny a spary nerovnomerne nieste potencialnymi zakaznikmi. Asi to take nebude zle ked objednavok pribuda a migranntom vase nareky asi nevadia.