Německé automobilky zvýšily svůj podíl na čínském trhu
Prodej německých automobilek v Číně v prvním čtvrtletí stoupl o 17 procent. Jejich podíl na čínském trhu se tak vyšplhal na rekordních 21,8 procenta. Vyplývá to podle agentury DPA ze studie, kterou dnes zveřejnila poradenská společnost Ernst & Young (EY).
"Německé automobilové koncerny si v současnosti vedou tak dobře zejména díky své silné pozici v Číně," uvedl analytik EY Peter Fuss. Upozornil však, že růst čínské poptávky by v budoucnosti mohl zpomalit. "Ani v Číně nerostou stromy do nebe. Tamní trh s osobními vozy se v příštích letech znormalizuje," dodal.
EY již dříve varovala před rostoucí závislostí německého automobilového průmyslu na čínském trhu. Německé automobilky jsou podle její dubnové studie na čínském trhu mnohem závislejší než jejich konkurenti ze Spojených států a Japonska.
Fuss v dubnu předpověděl, že němečtí výrobci se budou snažit tuto přílišnou závislost kompenzovat zvýšením důrazu na automobilový trh ve Spojených státech. Tam podle dnešní studie EY prodej německých automobilek v prvním čtvrtletí stoupl pouze o procento, což vedlo k poklesu jejich tržního podílu na 7,9 procenta.