Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Německá města zvažují zákaz naftových motorů. Rozhodne se o něm v úterý!

Soud se zabývá otázkou, zda je možné kvůli znečištění ovzduší zakázat v některých německých městech jízdu dieselovým vozům.
Zpět na článek
23. 2. 2018 10:08
23. 2. 2018 10:08
23. 2. 2018 10:24
23. 2. 2018 12:35
23. 2. 2018 10:52
23. 2. 2018 10:58
23. 2. 2018 11:35
23. 2. 2018 20:49
23. 2. 2018 23:48
25. 2. 2018 13:44
23. 2. 2018 12:02
23. 2. 2018 12:13
23. 2. 2018 13:00
23. 2. 2018 13:22
23. 2. 2018 17:16
23. 2. 2018 11:17
23. 2. 2018 12:00
23. 2. 2018 15:42
23. 2. 2018 20:02
23. 2. 2018 12:37
23. 2. 2018 15:48
23. 2. 2018 16:34
23. 2. 2018 16:40
23. 2. 2018 18:44
23. 2. 2018 10:08
a co u nas??
kdy aspon zakazi dovoz starych dyzlovych plecek, kterych se ted nemci hromadne zbavuji?
nebo to tady ***ok s buresem chtej nechat uplne zamorit dyzlovym smradem a jedem??
Rozbalit vlákno
4
23. 2. 2018 15:39
Re: a co u nas??
Já nějak nepozoruju, že by se sem vozily starý dýzlový plečky. Já teda doufám, že u nás týhle přemrštěný ekopropagandě nepodlehnem a tak hluboko jako v Německu neklesnem.
23. 2. 2018 16:20
Re: JE POTŘEBA UKONČIT PROVOZ DÍZLPOPELNIC NA POZEMNÍCH KOMU
jj
DÍZLPRASE [odkaz] JE TEN ČLOVĚK, KTERÝ UŠETŘÍ KORUNU ABY MOHL OTRÁVIT VÍCE SPOLUOBČANŮ :-)

VŠECHNY DÍZLOVÝ PRASATA ZDANIT !!! Bud si kou***stý LPG [odkaz] s 1000ci čerpaček po celý ČR [odkaz] nebo budou jezdit na kole >:D když nemají pár drobných na lehce jetý elektromobil [odkaz] který jim zkorumpovaná vláda roky tak odpírá ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
23. 2. 2018 17:09
Re: JE POTŘEBA UKONČIT PROVOZ DÍZLPOPELNIC NA POZEMNÍCH KOMU
A co kdybych chtel ja, abys nejezdil autem, protoze ja jezdim na skutru a nezbiram tim tolik mista a mam nizsi spotrebu a mene soucastek pro vyrobu? A pak prijde cyklista a bude brlblat ja skutr, pak prijde chodec...atd
23. 2. 2018 18:47
Re: JE POTŘEBA UKONČIT PROVOZ DÍZLPOPELNIC NA POZEMNÍCH KOMU
ty jezdíš z práce každý den na skůtru?? no to ses zapoměl v minulým století mladej poslouchej ;-) hele dízl je svinstvo to bez diskuze a proč by evopa měla trpět odpadem při zpracování ropy na americký benzín a dýchat kvůli tomu *** z dízlu, když si v pohodě může jezdit na čistý odpad LPG při zpracování na vlastní plasty :-) Evropa firt !! a Amerika nas nezajíma to si pamatuj koudelníku at si klidně ten odpadní dízl z ropy na letecký benzín udá v arábii přeci ne o problém alespon mín stejnak už jim tam socik končí :-) >:D >:D >:D >:D
23. 2. 2018 10:08
Vianoce
Naftaci v Ostbloku budu mat vianoce kazdy den. Tolko lacnych dizlov na cestach este nikdy nebolo.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Ozzman
23. 2. 2018 10:24
Re: Vianoce
Už se těším, až bude takové V6TDI za pár.. :-)
Avatar - Hittman
23. 2. 2018 12:35
Re: Vianoce
Ještě že jsem s nákupem počkal, teď místo v6 budu nit na v8 >:D
23. 2. 2018 18:58
Re: Vianoce
nebudeš, ted nastopí taková inflace a zdražování zboží že odpadu tvý kategorie nebude stačit sociálně-zemanovský plat ani na nájem :-) Budeš ještě rád když se vrátíš k vojetý kraksně z Boleslavy takový hlad nastane. Výučáci, zametáci a otrocký výflus český země dostane s rostoucími úroky takovou počudit že bude rád když zaplatí školný za svý parchanty >:D >:D >:D >:D >:D >:D
23. 2. 2018 18:49
Re: Vianoce
já taky :-) takovejch zkrvenejch vidláckých ksichtů po čechách co si se svou starou dízlpopelnicí už ani neškrtnou to svět ešče neviděl. Já myslím že zoufalý lidi dělají zoufalý činy a kde co lehne popelem >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 10:34
Re: Vianoce
Dokud EU nenařídí členským zemích at to zruší taky. Jinak že pokuta nebo nebudou dotace. Pak budou mít vánoce v sojuzu a africe >:D >:D >:D

navíc jak začne na západě klesat spotřeba nafty, neí vylouč že na totemech bude brzy naftička o 2 kačky na litr dražší jak benzínek >:D >:D >:D
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2018 10:52
Re: Vianoce
Na spotřebě nafty se osobní auta podílí jen pár procenty. Základ je nákladní a železniční doprava.
23. 2. 2018 10:58
Re: Vianoce
to je blbost

benzinu se u nas spotrebuje 2mld litru, nafty 5mld
kdo podle tebe dela spotrebu bezinu?
krovinaky a zahradni trakturky nebo co???

velky najezdy delaj u osobaku hlavne firemni naftaky, tedy logicky se nafty v osobacich spotrebuje vic nez benzinu

takze osobni naftaky spotrebujou cca polovinu celkovy spotrebu nafty
zkus nekdy pouzit tu sisku co mas na krku
23. 2. 2018 11:20
Re: Vianoce
Zakladnym problemom je ze v Europe je nedostatok nafty zatial co benzinu je prebytok a preto sa vyvaza do Ameriky. Z ekonomickych a enviromentalnych dovodov sa teda v sucasnosti vytvara urcity tlak na uprednostnovanie benzinov proti nafte, ktora ako dobre vieme ma vyssie emisie nez benzin. Kedze mame v Europe prebytok benzinu a malo nafty, nebudeme predsa importovat naftu a exportovat benzin. Je lepsie vybalancovat spotrebu nafty a benzinov priamo v Europe, a to sa teraz deje.

Citacia jedneho cloveka zo spolocnosti Unipetrol
23. 2. 2018 11:35
Re: Vianoce
s tim vyvozem cistyho benzinu do USA a tim,ze nam tady zustava spinava nafta mas pravdu. jinak to je blbost.
1 naftak vypusti tolik jedovatych NOx jako 10 benzinaku.
uprednostnovana je nafta a to nizsi spotrebni dani.
u nas je benzin zatizenej o 30% vyssi spotrebni dani nez nafta.
byt to obracene, stoji litr benzinu o cca 5-6kc min nez litr nafty, tedy jestlize nafta za 30, benzin pod 25.
a to bych pak chtel videt, kterej dunihlav si koupi naftaka
i pres zvyhodnovani naftaku se vic kupuje benzinakua tenhle trend se prohlubuje
Avatar - Lojza11
23. 2. 2018 20:49
Re: Vianoce
Dunihlav jsi mozna ty zeleny mozku. rozdil ve spotrebni dani je je 1,89,-Kc ve prospech nafty. Tak tady nepis takove zelene kraviny. zadnych 30% to rozhodne neni.
23. 2. 2018 23:48
Re: Vianoce
hele lojzo,
vyssi zatizeni spotrebni dani neznamena, ze na litr benzinu je o tolik a tolik procent vyssi spotrebni dan

tedy konkretne:
na 1 litr benzinu je spotrebni dan 12.84
na 1 litr nafty je spotrebni dan 10.95

1 litr nafty obsahuje o 10% vic energy a spalenim vznikne o 10% vic CO2
kolik benzinu tedy musis spalit aby jsi ziskal stejne mnozstvi energy a spalenim vzniklo stejne mnozstvi CO2???

takze lojziku, 1 litru nafty odpovida 1.1 litr benzinu a tedy to je 10.95 vs 14.12 a z toho si spocti tech 28.9% o kolik je benzin spotrebni dani zatizenej vic nez nafta.
ja vim, psal jsem 30%, ale ona ta energie a CO2 neni presne 10%, ale malilinko vic
25. 2. 2018 13:44
Re: Vianoce
Spotřební daň se počítá na litr, ne na energii či CO2. U pumpy také odebíráš litry a ne energii. Když si kupuješ comp Dell nebo Acer, tak také porovnáváš cenu mezi dvěma kusy na prodejně a ne podle toho s jakou efektivitou byl daný comp vyroben.
Takže pokud jsou tvá čísla ohledně spotřební daně přesná, tak benzín je zatížen o cca 17% vyšší spotřební daní než nafta. To je prostá matematika. Tečka.
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2018 12:02
Re: Vianoce
Asi bys tu šišku měl v první řadě aktivovat ty sám. Jakou spotřebu má osobák, jakou nákladní auto nebo lokomotiva? Počítej, přemýšlej...
23. 2. 2018 12:13
Re: Vianoce
benzinovy osobaky u nas sezerou 2mld litru
naftaky toho najedou vic
kolik toho asi tak muzou sezrat??
tvych par procent z 5mld litru je kolik asi tak, dunihlave ??? >:D >:D >:D
Avatar - wakantanka
23. 2. 2018 13:00
Re: Vianoce
Jeden priemerne využívaný kamión najadzí 3x toľko km čo priemerne využívané osobné auto. Spotreba toho kamiónu je však minimálne 4x vyššia čo osobáku. Bez presných čísel je to len "strieľanie" od boku na úrovni krčmových debát.
23. 2. 2018 13:22
Re: Vianoce
presny cislo je 2mld litru, kolik se v CR vytoci benzinu
do ceho se leje benzin??
do sekacek, motorovych pil, krovinaku, zahradnich trakturku, elektrocentral, pomocnych moturku na startovani velkych dyzlu, motorek, ale hlavne do osobnich aut.
tvrdim, ze naprosta vetsina benzinu se projede v osobnich autech

a pak tady jsou naftovy osobni auta, ktery toho podle vseho najedou vyrazne vic nez benzinovy auta a i pres to, ze maj nizsi spotrebu, celkem toho seserou minimalne tolik, co benzinaky.

a jestlize nekdo tvrdi, ze osobaky se podileji na celkovy spotrebe jen par procenty, ptam se, kolik je tech par procent. pro me par procent je treba 5%.
takze souhlasis s blueasunem, ze osobni naftaky projedou jen nejakych 250mil litru nafty?? tedy pri najezdu dejme tomu 20tis km a spotrebe 6 litru tady jezdi nejakych 200tis osobnich naftaku??
Avatar - wakantanka
23. 2. 2018 17:16
Re: Vianoce
Neviem presne cisla a takto len tipujeme obaja. Ja ale tvrdim ze tie kamiony plus lokomotivy toho spapkaju daleko nasobne viac ako osobaky nech by jazdili hocikolko. Myslim ze len tazko najdes osobak ktory za 3 roky natoci bezmala milion km. To u velkych kamionovych firiem ale nie je ziadna rarita. Ak je priemerna spotreba 30 litrov spocitaj si kolko toho spotrebuje jedna taka suprava atd. Z toho mi vyplyva ze nakladna doprava sa podiela na celkovej spotrebe urcite niekde na urovni okolo 80 percent a zvysok pripadne na osobne auta. PS: pri nakl.doprave nezabudaj este na nie malu skupinu autobusov ktore tiez nejazdia na vzduch.
23. 2. 2018 18:54
Re: Vianoce
přesně tak, tenhle kamionový odpad půjde ze silnic podobrým anebo pozlým to máš jedno ;-) Dostanou LPG nebo alespon to východácký CNG ale každopádně východní póvl Evropy nemůže dostat německý troleje od siemense, to by nešlo. S komunistou za prezidenta nikdy >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 11:08
Re: Vianoce
Želzniční doprava jezdí po EU z 70% na elektriku.....

Nákladní doprava přijde brzy o dodávky a lehké rozvážkové nákladáky do center měst, ty budou muset být na CNG nebo elektro.....a těch pár desítek tisíc kamionů to nezachrání, spotřeba nafty půjde dolů..... na západě, u nás zatím samozřejmě nee
23. 2. 2018 18:52
Re: Vianoce
přesně tak, nejlepší je přeci jezdit na elektřinu :-) Jenom socky nevzdělaný póvl sotva s výučákem lidský odpad minulýho rezimu sio mastí dízlpopelnici, tak víš co blbce nepře***š na ty se už dodává plamenomet >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - KANKUNEN
23. 2. 2018 11:17
Re: Vianoce
Mohl by si své tvrzení něčím podložit? Mi se to totiž nezdá. Většina aut co jezdí štreky jsou v naftě.
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2018 12:00
Re: Vianoce
Jenže mají ve srovnání s nákladními auty spotřebu kolik... pětinovou? A těch "dálkáčů" je jen malá část z celkového podílu osobních aut u nás.
23. 2. 2018 15:42
Re: Vianoce
V emisích CO2 EU osobní doprava tu nákladní válcuje, takže kamiony nemůžou mít takové nájezdy (kolektivně). Vlaková je pak prakticky zanedbatelná. Co si tak vybavuji grafy. Osobní auto si tolik nevezme, ale je jich jak kobylek (v EU snad 240 milionů, nebo kolik).
23. 2. 2018 20:02
Re: Vianoce
asi te zklamu, ale velka cast dopravcu s kamiony a na zeleznici obzvlaste jsou zaroven i distributori (proto se nedavno zvedala ta kauce pro distributory paliv, bylo jich proste moc) a tak z velke casti nafty vubec neni odvadena spotrebni dan, coz stat resi protoze to pro nej je problem

treba u vlaku vpodstate zadny zahranicni dopravce v CR netankuje, neb vyuzivaji elektriku a nebo lokalni dopravce kteri jzou zaroven distributory paliv, a kamionak nasi zemi spis profrci, v CR tankuje podle statistik jen kazdy 12 ty kamion ktery CR projizdi, smutne to ;-) podle MF je to ztrata az kolem 20 miliard rocne, a to i presto ze se u nas proda vic nez 2x tolik nafty nez benzinu
23. 2. 2018 11:15
U nás bez filtru
Zato u nás jezdí nafťáci bez filtru.
Co se dá dělat, když je ten filtr tak drahý.
Rozbalit vlákno
1
23. 2. 2018 15:42
Re: U nás bez filtru
Nedramatizuj to. Po zpřísnění STK už nafťák s vykuchaným filtrem neprojde, takže myslím, že situace je víc než uspokojivá.
23. 2. 2018 11:17
Předpokládám že to postihne všechny nafťáky ...
...takže co s kamióny a ostatními náklaďáky ? Ty už taky do měst nevjedou ?
Rozbalit vlákno
8
23. 2. 2018 11:37
Re: Předpokládám že to postihne všechny nafťáky ...
kamion vypusti radove min jedovatyho NOx nez typickej naftovej osobak a to ma radove vyssi hmotnost
tedy naftovej osobak je o 2 rady jedovatejsi nez nakladak
2 rady = 100x
23. 2. 2018 12:06
Re: Předpokládám že to postihne všechny nafťáky ...
Nevím jak je to s emisema kamiónů ale moje otázka zněla jinak. V článku se mluví o zákazu nafťáků obecně, nikde jsem nenašel že jde jen o osobáky. Takže jak budou po zákazu zajišťovat přepravy zboží a nákladů do měst ?
23. 2. 2018 12:17
Re: Předpokládám že to postihne všechny nafťáky ...
vyjimka a pouze pro ty nejcistsi
23. 2. 2018 13:30
Re: Předpokládám že to postihne všechny nafťáky ...
Bylo by zajímavé kdyby tam přestali jezdit úplně všichni. Samozřejmě se to nestane, spíše počítám že každý kamión nahradí ve městě dvacet elektrododávek a ty budou ekologicky pendlovat mezi centrem města a překladištěm na okraji zakázané zóny. Aspoň budou mít kde zaměstnat pár uprchlíků
23. 2. 2018 13:38
Re: Předpokládám že to postihne všechny nafťáky ...
kamiony nebo mimomestske autobusy zatim nemaj zadnou realnou alternativu narozdil od osobnich aut.
hlavni problem naftaku jsou dnes jedy NOx a tech kamion vypusti radove min nez osobni naftak.
kolik kamionu potkas na magistrale kolem muzea??
23. 2. 2018 15:48
Re: Předpokládám že to postihne všechny nafťáky ...
Jsem přesvědčen, že tohle vůbec není pravda. Už jsem zde odkazoval na imisní mapy Prahy a když si zaškrtneš dusičnany vystopuješ velmi slušně trasu Pražskýho okruhu. Na trase městského okruhu je větší koncentrace osobních aut (Barrandovský most 140 tis/den, SAT 80 tis/den) zatímco na D0 je to mezi 40-75tis. vozidly. Lochkovským tunelem projelo v roce 2011 41 800 vozidel denně a z toho bylo 12 700 vozidel nákladních, novější rozbor bohužel nemám, ale složení se dá odhadnout podobné.
A imise dusičnanů jsou na trase D0 horší i přes výrazně menší koncentraci osobních vozidel na samotné trase nemluvě o celkové záteži z okolí.
Takže tvrdit, že nákladní vozidlo vypustí řádově míň dusičnanů než osobák bude spíš přání, ale realita bude dost bídná. O benzopyrenech ani nemluvě.
link na imisní mapy:
[odkaz]
23. 2. 2018 15:54
Re: Předpokládám že to postihne všechny nafťáky ...
S alternativními pohony dělají i větší nákladní auta než dodávky. Pořád by to ale nejspíš znamenalo výměnu flotily.

Záleží, jak přesně by ten zákaz byl formulovaný. Kdyby totiž zakázali "diesely", tedy vznětové motory, tak by se to logicky muselo týkat i dieselů na zemní plyn. Je podle mne nešťastné zakazovat konkrétní technická řešení.
23. 2. 2018 16:14
Re: Předpokládám že to postihne všechny nafťáky ...
Tak nějak, diskuze se opět zkroutila zcela mimo téma. Některá města uvažují.... je premisa.

Buď ty dodávky a nějaká překladiště nebo jen městská firma, která si přepřáhne na nedieselový tahač pro vjezd do města, schůdných řešení existuje několik.

Opět se zde vyhrocuje, jako pokaždé, boj zaťatých pacientů benzín versus diesel bez jakéhokoliv podstatného důvodu. Tyto bojůvky jsou v 99% zbytečné, mimo základní téma, nepodložené relevantními údaji, bez přihlédnutí k ostatním okolnostem, mnohdy demagogické a velmi často podobné bojůvkám mezi zastánci EV a ICE.

Svět není černobílý, ale diskutéři zde většinou ano.

Už se ani moc nepouštím do diskuzí na tato témata, zejména s vědomím, že nebudou akceptovány ani obecně nezpochybnitelné argumenty. Reaguji jen na normální diskutéry, duchaplné příspěvky nebo se třeba jen uvolním legrací. Také proto, že neumím říct, které palivo a nebo pohon je nejlepší. :-(

Nejlepší pro - koloběžku pětiletého dítěte, SUV mladé maminky na cestu do jeslí a na manikůru, kombíka managera objíždějícího denně půl republiky, auto motoristy co jezdí málo, hodně, sportovně, sám, s rodinou nebo jako taxík, autobus městský, autobus dálkový, kamion nebo pohřební vůz. ;-)
Avatar - praděda7
23. 2. 2018 11:19
Zase ta nešťastná
ČTK.... :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
23. 2. 2018 11:22
Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
ve stylu my to zvládneme a musíme se semknout. S čím tak asi jezdí ti soudci, Q7, X5, GLE. A co tam mají za motor? Kdo ví?
Rozbalit vlákno
29
23. 2. 2018 11:40
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
fakt si myslis, ze soudce s prijmem 10KE+ resi, jestli da za benzin o 100E mesicne vic za benzin??
samozrejme ze s omezovanim naftaku musi skoncit i jejich ekonomicke zvyhodnovani.

jezdit naftakem na zapade uz neni in a je to cim dal tim vetsi fopa
neboj, k nam to taky casem dojde
23. 2. 2018 12:09
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Clovek, co ma na take auto to mozno riesi viac, ako ten, co na to auto nema. Zvycajne je to prave tento dovod, ktory sposobuje, preco ho ma a ten druhy nie. A kazdy, kto si peniaze vazi a vie pocitat, tak bude tych 100€ riesit a kludne aj nizsie ciastky, pokial sa porovnava porovnatelne. Ine je, ked do toho vstupuju dalsie faktory.

edit: zaujimalo by ma, odkial beru ludia presvedcenie, ze ten, kto si kupi auto za 70k, ze neriesi peniaze a je mu sumak, ci mu to zere 10 alebo 20litrov.
23. 2. 2018 12:21
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
kdyz byl doted masirovanej ze k zivotnim prostredi je lepsi naftak, tak bylo IN mit naftak a mit benzinak bylo FOPA
ted se to otaci
to mas jako s gothajem, ty mozna kupujes ten nejlevnejsi, protoze te nasyti, ale kdo si chce na gothaji pochutnat, "vyhodi"za nej klidne 3x tolik
23. 2. 2018 12:41
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Velmi zly priklad - porovnavas neporovnatelne. Z benzinu nemas "lepsi" ani "vychutnavaci" presun. To mozme sklznut do debaty, preco si kupit GLE miesto Atecy. Jeden z dovodov je ten, ktory uvadzas, detto dovod o zivotnom prostredi, ale mna zaujima, kde beru ludia myslienku, ze ten, co ma prachy, tak ich neriesi a je mu jedno, kolko co stoji. Nie je.
23. 2. 2018 12:57
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
kdyz mas, resis uplne jiny veci nez kdyz nemas
kdo je na dne, resi aby nemel moc casto hlad a aby mel kde hlavu slozit
kdo na tom je lip, resi aby mel vlastni bydleni aby mel cim jezdit, ale uz neresi, jestli bude veceret suchy brambory, nebo jestli si je bude moct aspon omastit maslem
a kdo ma penez jako slupek, tak mu je uplne fuk, jestli bude jezdit benzinovym autem a da za benzin vic, nebo jeslti bude litat tryskacem, kde to je o nekolik radu jinak
a pak jsou tady jeste miliardari, kteri si mysli, ze nam muzou vladnout, kdyz jsou trestne stihani z podvodu a navic StBaci
proc ty drazsi auta jsou na benzin a ne na naftu??
23. 2. 2018 13:16
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Nepochopil si to. Podme niekam do realnejsieho prostredia - napriklad moj svagor si mysli, ze ja peniaze riesit nemusim, lebo proste vidi, ze "na to mam". Akurat, ze vysledok co vidi vychadza z jeho mylneho predpokladu. Ja "na to mam" len preto, ze tie peniaze riesim a mam ich pod kontrolou - co sa o nom povedat neda. Viem co si mozem a co si uz nemozem dovolit a hlavne je tam aj nejaka disciplina. Kupujem si len kvalitne veci, ale pokial na to nemam, tak to bez hanby priznam, alebo si to kupim vtedy, ked si na to nasetrim. A tiez riesim nakup veci z dlhodobeho horizontu a nekupujem sprostosti. Vecsina ludi to ale takto nerobi a z velkej casti je toto ten dovod preco niekto ma a niekto nie.
Niekto neriesi, ze ide v praci 2-3x na kavu. Vsak su to len drobne, ale ked das 3€ denne na hluposti, rocne je to 1100€ co je uz rodinna dovolenka pri mori. A to nie je jedina drobnost.
23. 2. 2018 13:28
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
kdysi davno sem resil, jestli si do auta namontuju plyn.
dnes to vubec neresim a to bych usetril nejakych 30-40tis kc rocne a byly doby kdy jeste vic.
neresim to proto, ze jsem na tom lip nez kdysi davno
23. 2. 2018 13:37
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Stale ti unika pointa. Tiez som si mohol kupit 8rocnu octaviu v TDI a jazdil by som za menej, miesto toho som si kupil nove auto, co stalo nasobne viac s vecsou spotrebou. Tie peniaze sa nikdy nevratia, ale nie na vsetko sa da pozerat optikou penazi. A nove auto mam len vdaka tomu, ze prachy "riesim".
23. 2. 2018 13:42
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
pointa je ta, ze tim, ze nejsem uplnej nuzak, tak nemusim resit jestli jezdim na plyn, naftu, nebo benzin
takze v mem pripade na plyn ani naftu nikdy nedoslo a tech par korun navic za benzin resit nemusim. kdybych musel, mozna bych dnes jezdil nejakym letitym tdi ...

neco jinyho sou lidi, kteri kdysi davno presli na naftu, protoze casto nebyla odpovidajici benzinova alternativa, no a zatim se nafty drzej jako ves kozichu.
ale co pozoruju, mnozi uz jako nove auto kupuji nebou koupi benzinaka a to treba I v takovy kategorii jako SUV
23. 2. 2018 13:54
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Nie, pointa je ta, ze ti co na to maju, zvycajne maju peniaze pod kontrolou a vedia co kde minaju a kolko. Ti co to pod kontrolou nemaju, minaju na hovadiny a nasledne placu, ako sa maju stale zle, co kolko stoji a kazdy, kto ma viac ako oni uz peniaze neriesi. T oej jednoduch omyl a plati to celym spektrom ludi. Nie je dolezite kolko zarobis, ale ake mas vydavky a od toho sa odvija to ostatne.
23. 2. 2018 14:11
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
kdyz za PHM utratis 1/4 svych prijmu budes koukat jak usetrit
kdyz to bude jen par procent, bude ti to celkem jedno, hlavne nebudes chtit mit zadny problem, coz s dyzlama nastavaji
23. 2. 2018 13:51
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
To ano, ale podstatné je to, čemu má smysl se věnovat a čemu ne.

Pokud má někdo peníze na nové a často pro "normální" lidi drahé auto, tak mi upřímne přijde úchylné řešit druh paliva a s ohledem na spotřebu a náklady. Když vezmu nové auto běžné cenové kategorie a i mírně vyšší než průměrný český nájezd, tak pak náklady na palivo obvykle netvoří více než 1/3 z TCO. Pokud zvolím naftu místo benzínu, tak se dostanu tak o 20% níže. Takže TCO ušetřím na provoze auta něco okolo 7%. U drahých aut to nebude ani tolik, protože v TCO pak výrazně roste podíl ztráty na hodnotě.

Takže jak psal kolega nahoře, pokud beru 10.000é, tak 100é za palivo navíc nemá smysl řešit, protože s takovým platem/úsporami/investicemi jsem kolikrát schopen ten čas věnovat něčemu užitečnějšímu/výnosnějšímu.
23. 2. 2018 16:23
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
U amortizace je zase faktorem, že si diesely kolikrát lépe drží hodnotu/ je snazší je prodat. A ani nemusí být dražší na pořízení (třeba u BMW proti 30d stojí spíš 35/40i a ty levnější nejsou). U dieselu může být také otevřeno více možností (operativní leasing atp.).

Souhlasím s tím, že člověk optimalizuje, kde vidí smysl (stojí to za tu námahu). 100 € tě nezabije, ale když vybíráš auto a je to pro tebe jen dopravní prostředek, nemáš osobní preferenci, tak proč vybrat pohon s vyšší spotřebou? O to jde. Kde je ta hodnota. Nějak se rozhodnout musíš. Čím hlouběji to budeš analyzovat, tím víc času nad tím strávíš (kdy by jsi zkoumal, jakou úsporu lze skutečně čekat). Když tě peníze nepálí, proč nevzít tu na první pohled "lepší" cestu?
23. 2. 2018 16:35
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Lze do výběru zahrnou i eventuální změnu vstupních dat ? :-!
Jako že někomu najednou zakážou jezdit do měst, vybrané palivo skokově zdraží, zvýhodní parkování, případně zatíží nějakou daní a podobně jako třeba že se automobilky odvrátí od vybraného paliva čímž ovlivní výrazně následný prodej ? ;-) Tyto změny mohou proběhnout rychleji, než se stačí optimální varianta výběru vyplatit.
23. 2. 2018 20:38
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Vždy je riziko, že se stane něco neplánovaného. To ses snažil říct? Pokud nevidíš do budoucnosti, nemůžeš si být jistý správností rozhodnutí.

Nic to však nemění na pointě. Tedy, že se člověk kolikrát nehoní za stovkou na palivu, ale že nevidí důvod utratit tu stovku navíc. Že to ve skutečnosti může dopadnout úplně jinak, je už jiný problém. Podstatné je jen to, co si myslíme, když se rozhodujeme. Je velký rozdíl mezi škudlením každé koruny a nerozhazováním peněz bezdůvodně. Není to něco, co bys musel vyhledávat ve snaze ušetřit, ta možnost na tebe při výběru auta přímo civí. Spotřeba je základní technický údaj.
23. 2. 2018 21:52
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Jistě nejsem pro bezhlavé rozhazování. Chtěl jsem však říct, že je možná v některých případech honba za nejefektivnějším provozem příliš svazující a vlastně i možná někdy nejisté rozhodnutí. To jsi napsal i ty.

I když spotřeba, jak říkáš, (a cena příslušného paliva) je základní technický údaj - mluvíme o skutečné reálné spotřebě - různá ostatní negativa mohou v některých případech celkovou finanční bilanci provozu podstatně ovlivnit.

Proto se nad touto honbou za nejnižší spotřebou jako základním stavebním kamenem pro výběr auta pozastavuji. Alespoň já.

(A abychom se dopracovali k reálné spotřebě, jak zde všichni víme, nestačí přečíst prospekt nebo technické údaje. Spousta obyčejných uživatelů to však netuší a údaje berou za reálné.)
24. 2. 2018 08:26
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Nějakým tím důkladnějším zkoumáním bys mohl odhalit třeba rozdíl v cenách náhradních dílů nebo v cenách oprav typických závad. Takže bys mohl dojít k tomu, že ten úspornější pohon za to nestojí (zbytečné riziko vs. malá úspora). Na to jsem předtím narážel (záleží, jak hluboko půjdeš; první úroveň je otázka tvé spotřeby). Obzvláště s jedním kusem si nemůžeš být jistý ničím. Ve velké firemní flotile statistika přeci jen spíš zafunguje.

Ano, papírová a skutečná spotřeba jsou dvě různé věci. Ale když si jde člověk vybírat auto, tak udávaná spotřeba bývá jedna z prvních věcí, které na něj vyskočí. Objem motoru nebo počet válců/ konfiguraci ti tam nedají (možná ani výkon, můžeš ho leda luštit z označení motorizace), ale spotřebu/ CO2 celkem jistě ano. A ten člověk to vidí. Možná tomu trochu rozumí a ví, že to nemůže brát vážně. Ale civí to tam na tebe. Jak říkám, uvažuji tady nad spotřebitelem; někým, koho auta nezajímají. To chování je naprosto logické. Proč bys nechtěl nižší spotřebu? Musíš mít nějaký důvod. Vyšší cena dieselu může být důvod. Pepa říkal, že filtry jsou drahé a ucpávají se, může být důvod. Ale nějaká myšlenka za tím být musí. Protože je přeci na hlavu nechtít nižší spotřebu (do výběru motorizace samozřejmě vstupují i další faktory jako třeba dynamika).
24. 2. 2018 10:05
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
.....rozdíl v cenách oprav typických závad.... píšeš.

To je, podle mě, ta důležitější vstupní informace než spotřeba, před nákupem auta. Opět samozřejmě informace nedostupné z prospektu, to je jasné. Tím je třeba začít, až pak teprve až spotřeba.

O půl litru méně ve spotřebě nevyváží investice do například - spadlých rozvodů, protočeného pohonu olejového čerpadla, aniž by bylo signalizováno kontrolkou, motorem sežraných klapek v sání s poškozením všeho, kudy prolétnou od hlavy, přes písty, turbo až po kat a filtr, zakarbonování sání a .....a vůbec celého motoru, vymlácené dorazy klapek v sání, zkroucená výfuková potrubí vč. zpřetrhaných případně vytrhaných svorníků z bloku, opotřebení vačkového hřídele tak, že jeho částečky v oleji poškodí motor, DPF a váhy vzduchu obecně, brzké opotřebení pogumování pastorku řetězového kola rozvodů, který je součástí klikového hřídele a tím degradování celého rozvodového pohonu, zapečená turba z přehřátí nevhodnou konstrukcí, poruchy některých typů automatických převodovek (např. Multitronic) a pod.

Tyto závady, vyjmenoval jsem některé, se kterými jsem se nějak setkal, nejsou u konkrétních daných typů ojedinělé, spíše typické, a výskyt se projeví v lepším případě +/- na hranici morální životnost auta, většinou však ještě daleko před ní. Mnohdy dokonce i v čase, který by měla pokrývat záruka a je jen otázka, jak se zrovna ten který výrobce resp. i prodejce k problému postaví a nebo jak dokáže být postižený spotřebitel odolný a dotěrný. Ale i v ideálním případě uznané záruky to nikdo předem nechce dobrovolně absolvovat, minimálně se ztrátami času je nutné počítat vždy. Potom se ten "ušetřený půllitr" dostává do úplně jiného světla, mimo důležitost a jako rozhodující faktor výběru může udělat medvědí službu.

Ano, máš pravdu v tom, že spotřeba, lživá spotřeba, je to, co na tebe vždy hned vyskočí, co se dá hravě pronásobit na prachy, o čem se všude píše, o čem se mluví u piva a kdo ví, jestli ne i v kadeřnictví nebo v čekárně u gynekologa. :-)
25. 2. 2018 09:32
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Dá se říct, že souhlasím. Pointa, kterou se snažím udělat, je, že ti lidé jsou buď hloupí, protože sice chtějí šetřit, ale nejdou dost do hloubky, nezjistí si potřebné informace. Nebo je náklady zase tolik netrápí (nestojí jim to za nějaké bližší zkoumání) a prostě jednají na základě těch povrchních informací, které mají. Vezmou diesel, protože na první pohled vypadá jako rozumnější volba (možná není jejich první a historicky byli spokojení - což nevylučuje vysoké náklady, jen je nevnímali jako přílišné) a nemají dostatečnou preferenci pro zážehové motory. I když realita může být jiná a daný motor vůbec nemusel být rozumnou volbou (ať už je vznětový, nebo zážehový - i ty se někdy nepovedou a naopak diesel se mohl u daného modelu povést). Nižší (udávaná) spotřeba do toho tedy může vstoupit, aniž by šetření hrálo tak velkou roli.
25. 2. 2018 11:07
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Ok.
Platilo vždy a dnes možná ještě víc, že pokud chci mít dobrý pocit z výběru auta, nestačí projít jen "reklamní prospekty". I v případě, že by náklady nebyly hlavní prioritou.

Souhlasím, že platí pro vznětové i zážehové motory, ostatně i ve výčtu problémů jsem také uváděl potíže, týkající se obou druhů motorů.

Z mého pohledu bych téma klidně uzavřel dvěma větami, že i když vývoj probíhá ve všech oblastech, o to víc je třeba být ve střehu. Kromě techniky se totiž vyvíjí i ty lži, PR a stále nové metody nátlaku a nová omezení.
23. 2. 2018 17:17
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Podle mne se výhodnost nafty setrvačností táhne z přelomu milénia, kdy tehdejší TDička skutečně jezdila se super spotřebou proti atmosférickým benzínům. A povtvrzují to i velká čísla Spritmonitoru. Okolo roku 2000 žral benzín o čtvrtinu více než výkonově srovnatelná nafta, u současných motorů to kleslo na 9% (porovnával jsem 100 - 120 kW v manuálu).

Pak do toho vstupují samozřejmě další faktory (kupní cena, pokles ceny v čase, servis, pojistka (často dle objemu) atd. atd.) A myslím si, že dnes bude reálný rozdíl v TCO mezi benzínem a naftou naprosto minimální a možná to ani nebude nákladově jednoznačné pro naftu.
23. 2. 2018 17:28
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Pri kupe auta som si toto prepocitaval - k papierovym udajom pripocital koeficient, porovnal so spritmonitorom pre aku taku korekciu a nasledne zistil, ze: keby som zobral porovnatelnu naftu (menej kW, vyssi krutak), tak by som musel najazdit odhadom 60k km a som na nule. Pri rocnom najazde 12-15k km, sa "investicia" do dizlu zacne vracat az po 4-5 rokoch a to je uz otazka co po zaruke bude dizel vyzadovat - z velkej casti kratke trasy. Jednoducho somarina zobrat dizel - hlavne ak predpokladam, ze auto si nenecham dlhsie ako 6 rokov.
Ak sa zmenia klucove parametre pocas pouzivania - vecsi najazd, zakazanie dizlov a pod ako pise gil54, tak to uz musis byt jasnovidec aby si spravne vybral.
23. 2. 2018 21:35
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Ano, zážehové motory se posunuly, některé jsou opravdu úsporné. Za co dokáže jezdit 35/40i, to je skvělé. Ale i některé diesely mají spotřeby těžko uvěřitelné.

Nedávno jsem koukal na Garáž, Rasťo jezdil s A8L 3,0 TDI a pochvaloval si spotřebu cca 7,5 litru v kombinaci včetně něčeho dynamického. Cestovní pohodu měl pod 7, po okreskách myslím pod 6, blbnutí do 10. 210 kW, quattro, přes dvě tuny. Jako to není zlé, že (navíc v zimě).

Je to individuální. Jsou lidé a auta, kde diesel vůbec nemá smysl. Sejde se ti vysoký příplatek s relativně nízkým nájezdem atd. Jinde to zase vyjde. Někde ani není vhodný zážehový motor. Dnes zase tolik nenajedu, takže mě spotřeba moc netrápí. Ale je to jedna věc v autě, které mám rád, a druhá v autě, které mi prostě slouží. V jednom autě toleruji spotřebu přes dvacet, v druhém mám problém si nějak odůvodnit, proč prostě nevzít šestiválcový diesel na to tahání přívěsů atp. Tím spíš, když se ho pak snáz zbavím a třeba ještě za víc.
Avatar - KANKUNEN
23. 2. 2018 13:02
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Prémie v Evropě úplně fičí v naftě.
23. 2. 2018 13:47
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
to sem zvedavej, co budou ti premianti delat, az je nepustej do mesta ...
casy se menej
Avatar - Barrichello
23. 2. 2018 13:53
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Nakoupí Teslu nebo prémiové Hybridy.....možná někomu i rozbřeskně v kebuli a koupí benzínovou V6 a V8
23. 2. 2018 15:48
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Budou se asi škrábat na hlavě a nadávat, že ta zasranádemokracie je horší než nějakej totalitní režim. Něco takovýho si totiž nedovolili ani pošahaný komouši, aby ti umožnili si koupit auto, který dostalo od státu homologaci a záhy ti ho de facto zakázali používat.
Avatar - holden2
23. 2. 2018 16:19
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
ten posahanej komous by totiz nikdy nepripustil aby se takovy hnoje dostaly do osobnich aut
24. 2. 2018 01:37
Re: Berme to tak, to je takové to německo EU žvanění
Přesně, diesely je přece třeba si održet od sebe na délku paže a všecho bude dobré! >:D
Avatar - Sumi2000
23. 2. 2018 12:37
Nafta
Myslím , že 15-20 let staré diesly mohu mít problém..
Ty novější to stejně řešit nebude..
A v ČR už vůbec ne.
Rozbalit vlákno
1
23. 2. 2018 15:48
Re: Nafta
Chvála bohu, že v ČR vůbec ne.
Avatar - JDM
23. 2. 2018 16:34
Zakaz
Osobne vitam to ze treba nebudu muset cuchat smrad z nafty...ale nelibi se mi zakazy a narizeni clovek by mel jezdit v cem chce .. Protoze pak ceka zakaz benzinu a topeni uhlim a drevem doma a dalsi a dalsi zakazy . nebudte najivni ze se to nestane ... Zakaz naftovych motoru je jen zacatek a bude hur ...
Rozbalit vlákno
0
23. 2. 2018 16:40
absurdita
nemecko rusi atomove elektrarny na ukor hnedouhelnych ktere mohly odstavit .... a dieselova auta jim vadi >:D
Rozbalit vlákno
4
23. 2. 2018 18:44
Re: absurdita
Nikoliv. Ruší atomové elektrárny a nahrazuje je větrnými a solárními: [odkaz]
Avatar - praděda7
2. 3. 2018 14:46
Re: absurdita
Větrnící i solárnící jsou k hovvnnu. Je to už mnohokrát dokázané. S těch si jen pár vyčuraných ekofašistů udělalo dobrý byznys. >:-[]
Avatar - white label
2. 3. 2018 17:00
Re: absurdita
Ekofašistů těžko, ekologie je totiž to poslední, co je na tom podvodném byznysu zajímá...
Avatar - praděda7
2. 3. 2018 17:35
Re: absurdita
No u mě, třeba takový Al Gore splňuje všechny podmínky k tomu, abych mu nálepku vyčuraného ekofašisty přišil..... :-!