Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Neonový dragster z mercedesu poháněný proudovým motorem. Za kolik se vydražil?

Mirek Mazal
Diskuze (3)

Duhový Mercedes láká příznivce rovnosti ve společnosti bez ohledu na pohlaví či sexuální orientaci. Pestrobarevný exteriér klame, pod bláznivou úpravou je klec, jediné sedalo uprostřed a letecký motor pro pořádné piloty.  

Alegorický průvod komunity LGBTQ má na Havaji vlastní vlajkovou loď. Výstižně reprezentativní limuzínu s pořádným výkonem skrývá sedmitisícové přímořské městečko Waikoloa Village. Duhově lakovaný prototyp byl na prodej prostřednictvím aukčního portálu Bring a Trailer.

Dražba vozidla nakonec skončila na částce 23.000 dolarů (547.354 Kč). Dragster z Mercedes-Benzu třídy S generace W126 je sestavený pomocí trubkového rámu a proudového motoru Westinghouse J34 z roku 1953. Nepřehlédnutelný letecký agregát osazený přídavným spalováním nafty trčí ze zadní části zavádějící limuzíny protažené o hliníkový kryt turbíny. Extrémní pohon poskytla jednomístná podzvuková stíhačka Douglas A-4 Skyhawk původně vyvinutá v 50. letech 20. století pro americkou armádu.

Letecké ústrojí bylo do automobilové konverze převedeno v 90. letech. Kromě svařených trubek nosné kostry bylo pro bezpečnost nutné dodat dva padáky, hasící systém, kotoučové brzdy na všechna kola nebo únikový poklop na střeše. Tvary limuzíny falešně znázorňuje kapotáž klece, pod kterou se skrývá poctivý sprinter zaměřený na závratné zrychlení během krátké vzdálenosti.

Petrobarevný kabát kryje jediné sedadlo ověšené pětibodovými pásy řidiče. Jednomístný kokpit vyplňuje rychle odnímatelný volant včetně spartánské přístrojové desky znázorňující pouze teplotu výfukových plynů, tlak oleje a otáčky děsivého motoru burácejícího za krkem. Výstřední třída S nepotřebuje převodovku ani diferenciál.

Funkční závoďák to umí rozpálit na čtvrt míle, nejedná se o výstavní technický či umělecký skvost. Jarní barvy s motivy blesků jsou známé některým závodníkům, z návštěvy amerických drah na autě zůstalo pár ran. Nejedná se o nic zásadního, známky statečných bojů nebyly opraveny na rozdíl od ložisek kol, odpružení, solenoidů přídavného spalování, kompletních brzd, sondy teploty výfukových plynů a kabelových svazků. Od roku 2004 prošly servisem také palivové trysky, rozdělovač paliva anebo startér.

Leštěné disky jsou vzadu nazuty do hladkých pneumatik Goodyear, které rozšiřují seznam nehomologovaných dílů. Limuzína s proudovým motorem nebyla nikdy určená na silnice, což je pravý opak originální edice W126, která se vyráběla nejdéle ze všech generací a patří mezi nejprodávanější S-Klasse v historii.

Růžovo-žluto-červeno-bílá bestie putuje po cestách v přívěsu, klimatizovaný nákladní prostor pojme i generátor Honda a úložné boxy. Stylová garáž na třech nápravách byla součástí dražby organizované společností Bring a Trailer.

Mirek Mazal
Diskuze (3)

Doporučujeme

14. 8. 2022 10:01
YouTube
Ze zvědavosti jsem lehce nakoukl na YT a našel jsem tohle.

https://youtu.be/Hmau4wsB7xs

Moc jsem to nezkoumal, ale na první pohled by to mohlo být stejné auto, než to pak někdo přelakoval.
13. 8. 2022 18:45
Jasně, dragster z Mercedesu...
...ze kterého je na něm možná jedině tak ta hvězda a i ta je ještě z náklaďáku.

"Dragster z Mercedes-Benzu třídy S generace W126 je sestavený pomocí trubkového rámu a proudového motoru Wesinghouse J34 z roku 1953." A tihle dva šikovní kluci - rám a motor - pomáhali sestavovat... :-)

Mohl klidně být z LEGA, být speciální světly z BMW Z1 a Polákem sladěný s jachtou a tři Novinky + jedna Ojetina v jednom. Pro dnešek jsem plnej po okraj.