Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Neuvěříte, jak v Indii vykládají nové Jawy. Může to být práce pro kaskadéra

Jan Zajíc
Diskuze (10)

Indická Jawa nedávno na tamní trh uvedla nový model 42 Bobber. Podívejte se na video, které zachycuje mimořádně zvláštní vykládku nové motorky. 

Krátké video jsme našli na youtubovém profilu chlapíka, který se jmenuje Sani Kumar. Bohužel neznáme všechny souvislosti, popisek k záběrům je velice strohý. Klip však nepochybně zachycuje neobvyklou vykládku nové Jawy 42 Bobber z nákladního vozu.

Ten má vnitřek prostoru pro náklad rozdělený na dvě patra - a právě z druhého se motorka vykládá. Způsob, jakým se děje, se asi ani nedá popsat slovy, tento kaskadérský kousek si vážně musíte prohlédnout na videu, abyste uvěřili.

Video se připravuje ...

Jestli je tento druh vykládky motocyklů v Indii více rozšířený, nebo jde o výjimkou či třeba nějakou "hecovačku", netušíme. Že ale odvážlivec z náklaďáku dostal nový stroj, napovídá ještě zabalené sedlo.

Jawa 42 Bobber vychází z typu Pérák. O pohon se stará jednoválec o objemu 334 kubických centimetrů, který poskytuje maximální výkon 22,54 kW a nejvyšší točivý moment 32,74 Nm. Oba motocykly mají totožný rozvor, 1485 milimetrů, kola mají průměr 18 a 17 palců.

Jawa 42 Bobber se od Péráku liší jiným předním světlometem (LED), má digitální kruhový ukazatel, odlišná řídítka s dolů skloněnými zrcátky a jinými ovladači, výrazněji tvarovanou nádrž a také jiné sedadlo, to je mimochodem nastavitelné. Zadní světlo je upevněno na zadním blatníku.

Zájemci mohou vybírat z trojice barevných variant: tmavě červené (Mystic Copper), bílé s modrými akcenty (Moonstone White) a bílo-červeno-černé (Jasper Red Dual). Všechny verze však mají černý rám, černý podvozek, černé ráfky i blatníky.

Jan Zajíc
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
28. 3. 2023 16:26
Re: nejvtipnější na tom je, že:
Víceméně souhlas, ale on ten litr právě nemá být levný.

Má to být prostě vlajková lod Jawy a počítá se, že se jich moc neprodá. Proto je to na doluho no. Slyšel sem s Kraftem rozhovor a tam říká že už do toho investovali tolik, že ten projekt zahodit nechtěj. Ale kdy to přesně bude že nedokáží říct . Tak snad se to povede.

AZNP bez VW by určitě byl schopna vyrábět a modernizovat Favorita a teeoreticky stvořit ještě i tu Felicii, ale tím by asi tak končily bez pomoci jiné automobilky nebo masivních investic státu.
Něco jako Octavia 1 nebo Fabia 1 už by sami nedali, o tom není sporu.
Avatar - Barry Lyndon
28. 3. 2023 14:08
Re: nejvtipnější na tom je, že:
Netvrdím, že je to snadné. Problém je, že když se dneska nejedná o globální značku (ala KTM) a nebo domácí značku na obrovském trhu (Čína, Indie), tak je to v mainstreamu v podstatě marná snaha. To je asi jako snažit se vyrábět ve zkrachovalém AZNP Fabie bez VW... předem odsouzeno k nezdaru... Protože to buď bude stát za prd, nebo to bude drahé a nebo nejpravděpodobněji obojí. Takový malosériový výrobce si musí najít specifickou díru na trhu a ideálně být naprostá špička ve svém oboru, aby to mohla být hodně drahá díra. V podstatě to musí být něco ala Koenigsegg, Pagani a že to jde i z východní Evropy ukazuje Rimac. Motorka sice není tak komplexní věc jako auto, ale principy tam platí podobné, buď to musí být výjimečné a nebo masové. Cokoliv mezi tím zkrachuje. Sorry jako ;-)
Avatar - Barrichello
28. 3. 2023 12:30
Re: nejvtipnější na tom je, že:
Můžeš jim pomoci vývoj urychlit, jestli víš o českých kontrukrérech spalovacích motorů vě veku mladším jak 70 let, o designerech co nemaj do čeho píchnout a o firmách, co jsou schopny vyrobit díly třeba pro produkci 300 motorek ročně za rozumné ceny a nevyžadují odběr 40 000 kapotáží za rok, což je Jawě u 1000 a 1200 přesně na dvě věci :-)

Napiš Jirkovi Kraftovi, on ti to vysvětlí jak snadné je dneska kontruovat "českou motorku" :-)
Avatar - Barry Lyndon
28. 3. 2023 11:12
Re: nejvtipnější na tom je, že:
Nechápu, proč mám ze svých daní platit něčí koníček v podobě jakože "vývoje Jawa 1000 a 1200" nebo modernizaci fabriky, kde "výroba" spočívá v dovozu z Indie a rebrandování čínských mrdek. Peníze vyhozené z okna (jako ostatně 90 % dotací).
Avatar - Barrichello
28. 3. 2023 10:48
Re: nejvtipnější na tom je, že:
což bude tím, že jim to designoval Pinninfarina vid.

V týci se vyrábí jakorát doutaktní 350 na export do Kuby, ruska, zezmí bývalého sojuzu + afrika. + přestavby zde v čr.

A pak dál jen nádrže, kaslíky a nějaká drobotina, zbytek je Indie nebo Čína (RVM + Shineray) . Nalité peníze byly na vývoj Jawa 1000 a 1200 a ten furt pokračuje a na opravu a modernizaci fabriky (což bylo provedeno)