Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nismo chystá vlastní sporťák, který dorazí i do Evropy. Zřejmě půjde o hybrid

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Pravděpodobně půjde o nástupce modelu GT-R, který začátkem roku zmizel z evropských trhů.

Když se řekne sportovní Nissan, většina z nás si nejspíš vybaví modelovou řadu GT-R, která se během uplynulých desetiletí stala legendární. Začátkem tohoto roku však její poslední zástupce, model s označením R35, zmizel z evropských trhů, na které měl až příliš vysoké emise. Jeho nástupce už se ale nejspíš připravuje.

Takao Katagiri, výkonný ředitel sportovní divize Nismo, totiž v rozhovoru pro britské kolegy z Autocar prozradil, že se připravuje nový a „velmi zajímavý model“. Za zmínku navíc stojí, že by měl vzniknout přímo pod divizí Nismo – jako její samostatný model.

Video se připravuje ...

Novinka zatím nemá jméno, Katagiri však potvrdil, že se bude prodávat na území Velké Británie, pevninské Evropy a USA. Jako první však bude představen na svém domovském trhu, tedy v Japonsku. Katagiri bohužel neprozradil rok, na který je premiéra plánována, mělo by však jít o toto desetiletí.

Tento region je pro nás velmi, velmi důležitý, zejména pro sportovní vozy,“ uvedl šéf divize Nismo v narážce na Velkou Británii, kde má Nissan i vlastní závod Sunderland. „Jediné, co mohu říci, je počkejte prosím. Chystáme se představit pro britský trh velmi zajímavý model pod značkou Nismo,“ citují britští kolegové Katagiriho.

Jak už jsme zmínili, novinka bude s největší pravděpodobností nástupcem modelu GT-R, který z Evropy zmizel v roce 2022 po téměř 13 letech. Důvodem přitom byly emise, kvůli kterým se Nissan nakonec rozhodl neuvést na evropský trh ani model Z – tedy stylové sportovní kupé.

Podle předpokladů britských kolegů bude novinka nejspíš hybrid – ostatně i Katagiri potvrdil, že se připravuje uvedení kombinace hybridních a čistě elektrických modelů. Výkonný elektrický model přitom zástupci společnosti v rozhovorech pro Autocar již dříve vyloučili – tedy minimálně do dob, než bude možné použít pro něj baterie s pevným lithiem. Tedy tzv. solid-state baterie. Jejich použití v produkčních modelech je však podle odhadů stále poměrně vzdálenou budoucností.

Pokud tedy automobilka připravuje nový sportovní model a chce s ním zamířit i do Evropy, je velmi pravděpodobné, že půjde o hybrid. Ve hře přitom může být jak klasický full-hybrid, tak i plug-in hybrid, který by mohl ještě výrazněji srazit emise sportovního modelu (ovšem za cenu vyšší hmotnosti, jak ukázal nedávno představený Mercedes-AMG C63 S E Performance).

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme