Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Ariya ukazuje další směřování značky. Je to koncept elektrického crossoveru

David Bureš
Diskuze (0)

Ariya je 4.600 mm dlouhý crossover poháněný soustavou dvou elektromotorů. Podle Nissanu by se vůz mohl začít sériově vyrábět.

V souvislosti s Nissanem se v posledních měsících píše především o jeho sporech s jeho aliančním partnerem, Renaultem, nebo jeho klesajících prodejích v Evropě. Mezitím se však v domovském Japonsku pracuje na dalším směřování značky. A na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu Nissan naznačuje, jakým směrem se vydá.

Svoji další budoucnost Nissan prezentuje prostřednictvím konceptu Ariya. O něm automobilka prohlašuje, že je vizí elektrifikované budoucnosti značky. Zároveň však tvrdí, že je blízko sériové verzi.

Nissan Ariya reprezentuje nové designové směřování značky. V tomto pohledu rozvíjí myšlenky dva roky starého konceptu IMx, třeba maska si ale sice uchovává motiv písmena V, je ale zcela jinak koncipovaná než u dnešních modelů značky. Tradiční masku nahrazuje „štít,“ Ariya je totiž elektromobilem.

„S tímto vozidlem a konceptem IMx chceme zajistit, aby duše každého Nissanu nesla jasnou japonskou DNA, rozvinutou jednoduchým, ale mocným moderním způsobem, který nazýváme nadčasovým japonským futurismem,“ říká k tomu Alfonso Albaisa, senior vice president globálního designu v Nissanu.

Design konceptu sami designéři označují za elegantní, hladký a sexy. Z boku 4.600 mm dlouhého, 1.920 mm širokého a 1.630 mm vysokého auta zaujme silueta s krátkými převisy inspirovaná vozy kupé, pneumatiky jsou pak obuté na 21palcová kola.

Video se připravuje ...

Interiér je podle automobilky velice prostorný, díky ploché podlaze, umožněné díky elektrickému pohonu. Místo pro pasažéry vzadu zase zvětšují tenké přední sedačky. Samotná palubní deska je minimalistická, kombinuje dva displeje – v přístrojovém štítu a na středovém panelu. Většina ovládacích funkcí se přesunula právě na obrazovky, klasická tlačítka si zachovalo jen ovládání klimatizace nebo startování.

O pohon se stará soustava blíže nespecifikované dvojice elektromotorů, která posílá svoji sílu na obě nápravy.

Konceptu pak nechybí nejnovější generace balíčku asistenčních systémů ProPilot 2.0. Ta při jízdě využívá třeba data z navigace, řidiči pomáhá se změnou jízdních pruhů nebo výjezdem z dálnice. Na dálnici pak zvládne i jízdu bez držení rukou na volantu.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme