Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan Leaf dorazil na český trh. Má lepší dojezd, chytrý tempomat a první cenovku

Druhá generace elektrického hatchbacku značky Nissan byla dnes představena na českém trhu. A aby to bylo trochu exotické, ukázalo se nám provedení s pravostranným řízením.
Zpět na článek
28. 11. 2017 13:39
29. 11. 2017 16:47
28. 11. 2017 14:09
28. 11. 2017 17:32
29. 11. 2017 16:50
28. 11. 2017 14:10
28. 11. 2017 17:32
28. 11. 2017 14:21
28. 11. 2017 15:03
28. 11. 2017 16:03
28. 11. 2017 17:48
28. 11. 2017 18:53
29. 11. 2017 18:21
28. 11. 2017 18:06
28. 11. 2017 18:42
28. 11. 2017 23:13
29. 11. 2017 08:08
29. 11. 2017 17:03
29. 11. 2017 09:55
28. 11. 2017 13:10
Cena a 40kw baterie
Urcite dobre, ze se ta elektromobilita posouva, ale za tu cenu tu u nas trhak nebude bohuzel. Zvlaste s temi extra ulevami v podobe dalnicni znamky co planovala minula vlada.

Problem myslim, je, ze Nissan uz dopredu oznamil, ze prijde do roka 60kw baterka, tudiz to auto bude vice davat smysl za rok.

A zajimave je take, jak Skoda zacina carovat s cenou sveho prvniho elektromobilu. Napred tvrdili, ze to bude za cenu diesl motoru a v poslednich clancich uz pisou 15-20 procent nad cenou stejve vybaveneho auta s diesel motorem.

Kdyz si vezmu podprumerne vybavenou Octavii v Ambitions s 2.0 TDI nekde mezi 600-650 tisic, tak jsem nekde mezi 700-780 tisic cca. S lepsi vybavou to stejne co Leaf.
Rozbalit vlákno
15
28. 11. 2017 13:20
Re: Cena a 40kw baterie
To hej, a hlavne chcem vidiet tych 390 kilometrov na 40 kWh baterku. To by musel byt ultraeko vodic.
28. 11. 2017 13:23
Re: Cena a 40kw baterie
občas jedného vídam ako sa lepí na kamión 90 na diaľnici.
28. 11. 2017 22:19
Re: Cena a 40kw baterie
>:D >:D >:D
28. 11. 2017 13:36
Re: Cena a 40kw baterie
Když nejezdíš po dálnici, tak se s tím dá jezdit za 11-12kwh/100km..teda se současným modelem.... tempo do 100km převažuje město a příměstský provoz.
28. 11. 2017 14:15
Re: Cena a 40kw baterie
Realita je úplně jinde, při hodně umírněné jízdě po Praze a okolí se Leaf nedostal pod 16 kWh na 100 km, takže 40 kWh baterka by mu nestačila ani na 250 km. A ani i3 se nedostala pod 13 kWh na 100km a to je daleko promakanější elektroauto (daleko lehčí).
[odkaz]
Avatar - rokyta.p
28. 11. 2017 14:49
Re: Cena a 40kw baterie
vzhled silnější než technika :*) chce to nový typ baterek, pak to bude terno ;-)
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 17:30
Re: Cena a 40kw baterie
Na Leaf sa treba pozerat hlavne cez EV okuliare a nie z ICE pohladu. EV trh je druhy najrychlejsie rastuci v automobilizme (prvy je samozrejme baterkovy trh) a Leaf konkuruje hlavne ostatnym EV kde nemusi ludi prehovarat o ekologickosti EV, ti zaujemci uz EV chcu a riesia ktore. Momentalne Leaf nema konkurenicu vdaka uzasnej cene a dojazdu a ked oproti predchodcovi - najpredavanejsiemu EV historie prida krasu + vylepsenie vsetkych parametrov a v takom US dokonca nizsiu zakladnu cenu ako predchodca tak je to jasny trhak. Najpredavanejsie EV v US je Bolt a stavim sa ze ho predbehne Leaf a to prave kvoli tomu co tu ludia (ani Devil007cz ) nevedia pochopit.. beznemu uzivatelovi netrea dojazd 60kWh , obzvlast za mastny priplatok.. ovela radsej usetria a zvolia 40kWh verziu, Nissan to ma genialne spocitane na rozdiel od Chevroletu ktory Bolt vyraba iba kvoli emisnym kvotam a nic na nom nezaraba Leaf pokryje krasnu medzeru na trhu vytvorenu prilis drahym Boltom a meskajucim drahym Modelom 3.
29. 11. 2017 09:35
Re: Cena a 40kw baterie
Ja jsem to bral ocima ceskeho uzivatele a ne vice finacne potetni populace v zapadnich zemich.
U nas se mluvi o elektromobilite, ale za ty ceny to nebude mit dlouho valny uspech u nas. To nemluve o chybejici poradne siti rychlonabijecek.

Jde o to, ze bych si elektromobil klidne rad poridil, ale chci mit minimalne dojezd tech 500-600km at nemusim pri delsi trase dobijet 2x.

Uprimne radsi bych nejaky plug-in hybrid s dojezdem ciste na elektriku 50-70km (ne Toyota se mi nelibi), coz by mi davalo vetsi smysl na pojizdeni po meste a nabijeni treba co 2 dny. Urcite i cena by byla prijatelnejsi a tady by se v tomhle melo vice tlacit nez EV s drahymi baterkami ktere velmi zvysuji cenu stale.

Taky jsem narazel na Skodovku, ktera ohledne ceny otaci a bude ocividne vyssi neztvrdili na zacatku. Staci si to dohledat s vyjadreni managmentu Skodovky v ruznych clancich.
Avatar - .StenLi.
29. 11. 2017 16:34
Re: Cena a 40kw baterie
Nuz treba si pockat na next gen baterie, tie splnia vsetky poziadavky.. len kedy..
Kym VW nevyriesi vyrobu/dodavatela baterii tak ich reci o EV budu cisto teoreticke. Leaf je Golf medzi EV. VW sa ukaja turbami a komplikovanymi mechanickymi rieseniami a pritom uplne zaspalo eru hybridov aj EV a ich skutocny EV Golf nie je ziadne terno..
28. 11. 2017 20:03
Re: Cena a 40kw baterie
A proč by měly být vůbec nějaké úlevy? Ve chvíli, kdy se omezují výdaje na léky mi nějak uniká smysl přidávat z daní někomu na koupit drahého auta, sorryjako.

Ono to ale nebude nutné, soudě podle počtu nadšených až militantních příspěvků pod čímkoli o EV prodejcům Nissanu zájemci utrhnou ruce a nebudou to stačit dovážet. Počkat, nebo že by ne a sny se potkaly s realitou trhu?
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 22:50
Re: Cena a 40kw baterie
Ono Nissan sa asi nebude spoliehat na CR trh :-) na hlavnych trhoch ma desatisice predobjednavok ktore bude mat problem pokryt pocas vacsiny nasledujuceho roka. Iba za prvy mesiac sa predalo 14k Leafov a to sa predaval iba v Japonsku a 4k z toho poslali do EU. To je mokry sen cakatelov na Model 3 :-)
Podobne problemy s pokrytim dopytu ma aj Bolt, ten ide v US tak na odbyt ze na jeho EU sestru Opel Ampera-e stopli objednavky a zaroven navysili cenu o cca 5k eur. O par rokov to pride aj do CR.. spolahlivost, lacny servis a prevadzka a komfort jazdy urcite ulahodia casom aj Cechoslovakom..

A preco by sa malo prispievat na ulavy? Ak prideme do takeho stavu smogu ako v niektorych Cinskych mestach tak sa nedoplatime na liekoch.. nevzdelanych ludi motivuju hlavne peniaze, preto ulavy.
29. 11. 2017 07:00
Re: Cena a 40kw baterie
Kolik kdo kam distribuuje není podstatné, holt lidi rozhodí stany kolem dealerů. Protože tak by to mělo podle českých diskuzí vypadat. A to je právě ten největší problém EV - glorifikace těmi, co je nevlastní a mnohdy tím ani nejeli. Že tuhle zvrácenost a příspěvek boháčům praktikují jinde neznamená, že to je v pořádku a musíme taky.

Stav Číny není argument pro rozdávání peněz českých daňových poplatníků automobilkám. Byl jste tam někdy? Já sice jen ve dvou městech a kvůli dodavatelům, ale problém nebyla ani tak auta, ale umístění továren a to, co z nich kouřilo a teklo.

Jestli jste takový bojovník za ekologii, tak místo EV radši zkuste přemýšlet nad tím, proč se vepřové povozí po celé Evropě tam a zpět nebo co máme z toho, že polský kamion najede u Znojma na I/38 a projede celou republiku až do Polska mimo dálnici. To je reálná ekologie. Zelená energie je jen jedna - ta co se nevyrobí.
29. 11. 2017 14:48
Re: Cena a 40kw baterie
Problém je, že se na konvenčních autech většinou porouchají věci, které nemají s motorem nebo převodovkou nic společného. Ano, v pravidelném servisu některé položky nebudou, ale to je prozatím více než vykoupeno pořizovací cenou. Co se komfortu týče, v některých autech to bude zajisté vítané, já o motoru nevím, pokud ho nechci slyšet (jako že někdy chci). Mnohem větší radost mi udělají jako chodci nebo cyklistovi, než co jsi teď zmínil.

Jako řidiče a provozovatele mě spíš láká, že si mohu "natankovat" doma. Že mám "nezávislou" klimatizaci, nejen topení. Mohu klidně stát a topit/ chladit hodiny, pokud mám energii; není tam problém s tím, že to není stavěné na delší provoz. Tolik mě nemusí trápit, co udělá s baterií palubní systém a audio aparatura. Atp.
Avatar - .StenLi.
29. 11. 2017 16:41
Re: Cena a 40kw baterie
Pod komfortom som myslel aj samozrejmu "automaticku preovodovku" a hlavne jemnost pohonu bez mechanickych razov, jemne preskakovanie medzi D a R pri parkovani, to si kazdy zvyknuty na ICE ci uz s manualom alebo automatom (DSG obzvlast) vsimne..
29. 11. 2017 19:34
Re: Cena a 40kw baterie
Tak samočinnou převodovku mám. Na sametovost si nemohu stěžovat. Ale jak jsem napsal, v některých autech to bude zajisté vítané zlepšení.
28. 11. 2017 13:22
nemôže byť nižší?
prečo je to taká vysoká bublina? Aj minulá generácia bola vysoká jak veľryba. Je to vyššie ako golf a pritom to má problém s odporom vzduchu. Berú na podlahe baterky toľko miesta, že to musí byť vysoké ako van? Radšej by som bral pár km dojazdu navyše ako desať centi vzduchu nad hlavou.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 14:49
Re: nemôže byť nižší?
Ide o kompaktne rozmery a pohodnejsie sedenie a nastupovanie. EV ma byt do mesta kde treba parkovat a nie ako Model S alebo sluby o Model 3 kde sedis sportovo co ti je v meste na prd akurat sa s tym horsie parkuje..
28. 11. 2017 15:22
Re: nemôže byť nižší?
Nikde som nečítal, že by mali elektromobily problém s nasadaním, resp. nízkou kabínou, ale o tom, že majú tragický dojazd aj kvôli odporu vzduchu čítam furt, tak mám za to, že by bolo načim poriešiť najprv to podstatné a potom prkotiny. Čo z toho, že sa do toho dobre nasadá, keď je to furt na kábli? Keď bude dojazd aspoň reálnych 500 km, potom to môžu robiť vysoké jak pre dôchodcov. Alebo inak: má golf problém s výškou kabíny keď je nižší? Prejavuje sa to negatívne na jeho predajoch?
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 17:22
Re: nemôže byť nižší?
Preco predpokladas ze vyssia karoseria musi mat horsi sucinitel odporu vzduchu cd? EV nemaju problem s nasadanim, ludia maju problem s nasadanim a je uplne jedno ci je nizke auto EV alebo ICE. Vies ze Tesla kamion ma nizsi odpor vzduchu ako Bugatti Chiron? Takze si neplet vysku s odporom.. Leaf ma velmi dobry cd 0.28, vyrazne lepsi ako Octavia, citas furt aj o tragickom dojazde Octavie? dc ma rovnaky vplyv na dojazd EV aj ICE. Citaj doverihodnejsie zdroje ;)
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2017 17:51
Re: nemôže byť nižší?
Čelní odpor ale nezávisí jen na součiniteli, ale i na čelní ploše a tam už výška hraje podstatnou roli.
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 18:15
Re: nemôže byť nižší?
Skus sa pozriet na rovnicu sucinitela odporu a zistis ze je PRIAMO zavisly od plochy ;) to samozrejme dava logiku. Trup lietadla ma vacsiu celnu plochu ako Fabia a aj tak ma mensi odpor vzduchu ;)
28. 11. 2017 19:03
Re: nemôže byť nižší?
Plete pátý přes devátý.

Součinitel odporu vzduchu Cx nemá nic společného s čelní plochou. Je to jen koeficient určující čistotu tvaru z hlediska obtékání tělesa v daném prostředí. Je jedno, jestli je to lokomotiva, nebo špendlíková hlavička.

Naopak celkový aerodynamický odpor vzduchu tělesa - vozidla je součinem velikosti čelní plochy, hustoty prostředí, součinitele Cx a čtverce rychlosti.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2017 20:04
Re: nemôže byť nižší?
Součinitel odporu ale nemá žádnou rovnici. Součinitel odporu vzduchu je experimentálně zjišťované číslo.
To, o čem ty mluvíš, je vztah pro výpočet odporu prostředí, respektive síly potřebné k překonání odporu prostředí.
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 22:55
Re: nemôže byť nižší?
Ano, sucinitel odporu nema rovnicu.. urcuje sa odhadom hodenim jablka oproti iducemu autu :-) och chlapci.. dostudovat..
[odkaz]
Odporucam zamerat sa hlavne na "A" ako Area=plocha vo vzorci:
A is the reference area.
The reference area depends on what type of drag coefficient is being measured. For automobiles and many other objects, the reference area is the projected frontal area of the vehicle.
29. 11. 2017 09:57
Re: nemôže byť nižší?
nejak sme sa zamotali vo fyzike. Odpor, ktorý musí auto prekonávať pri pohybe vpred je sakra závislý na veľkosti čelnej plochy. Súčiniteľ nesúčiniteľ. Ak bol leaf nižší, je pravdepodobné, že by musel prekonávať menší odpor najmä pri vyšších rýchlostiach.
Avatar - Blue Sun
29. 11. 2017 10:03
Re: nemôže byť nižší?
Problém je, že takhle se součinitel počítat nedá, protože neexistuje způsob, jak měřit tu sílu, která je výchozím bodem rovnice. Součinitel odporu se stanovuje z nelineárních rovnic a je to hezká prasárna.
Někdy méně wikipedie a více reality, prosím.
29. 11. 2017 11:04
Re: nemôže byť nižší?
veď ja som sa do konfrontácie o fyzikálnych vzorcoch ani nepúšťal, ale toľko viem, že súčiniteľ aerodynamického odporu je len jeden faktor, ktorý akokoľvek vychytaný neznamená, že činžiak na kolesách bude mať menší aerodynamický odpor ako porše.
29. 11. 2017 15:38
Re: nemôže byť nižší?
Pokud vím, experimentálně se právě takhle koeficient měří. Tedy přesně tohle dělají ve větrných tunelech. Měří sílu působící na zkoumaný předmět (model) a z toho dopočítávají koeficient.
29. 11. 2017 15:35
Re: nemôže byť nižší?
To je ale přeci rovnice pro odpor prostředí. Pochopitelně, že z ní lze součinitel spočítat. Asi jako z rovnice pro elektrický výkon můžeš spočítat napětí.

Nicméně ji špatně čteš. Ten vztah říká, že čím větší je plocha, tím menší je součinitel. Když zbytek zůstane stejný. Což je naprosto správně. Pokud mám daný odpor, tak čím je ta věc větší, tím musí být její tvar efektivnější (tedy mít menší součinitel). To neznamená, že je součinitel závislý na velikosti objektu. Plocha tam figuruje, protože je odpor závislý na ploše. Odpor je v čitateli, plocha ve jmenovateli.

Nicméně jistá závislost tam je. To je právě ta referenční plocha. Když si totiž vezmeš nějaký objekt, otázkou je, jak vlastně určíš jeho plochu (kterou plochu si vybereš jako referenční). Ty ho můžeš strčit do větrného tunelu a zjistit jeho odpor za daných podmínek. Ale abys mohl spočítat koeficient, musíš mít plochu. Plochou dáváš velikosti daného objektu konkrétní číslo. Když máš další exemplář a chceš zjistit, o kolik je větší, či menší, musíš ho změřit úplně stejným způsobem. Koeficient má tedy svou referenční plochu, s kterou se pojí. Nemohu to míchat. Člověk si to může představit asi takhle: Je auto, které má pět metrů na délku, větší než auto, které má dva metry na šířku?
29. 11. 2017 15:12
Re: nemôže byť nižší?
Součinitel vyjadřuje, jak je daný tvar aerodynamický. Koule je pořád koule a má součinitel odpovídající kouli, ať má jeden metr v průměru, nebo jeden kilometr. Přesto je jasné, že odpory budou různé. Právě díky čelní ploše, která reprezentuje velikost. Zobecňuje vztah pro odpor prostředí na všechny tvary. Že je na velikosti nezávislý, plyne z jeho podstaty.
Avatar - KANKUNEN
28. 11. 2017 13:25
Nissan udělal v designu neskutečný pokrok,
daleko větší než v bateriích. Auto, ve kterém by se člověk nemusel stydět jezdit.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 14:54
Re: Nissan udělal v designu neskutečný pokrok,
Nissan baterie nevyraba a teda v nich nerobil ziadny pokrok. Resp. ak sa chces stazovat na slaby pokrok baterii tak nie u Nissanu. Ten kupuje to co ponukaju vyrobcovia.
28. 11. 2017 22:52
Re: Nissan udělal v designu neskutečný pokrok,
Žádná automobilka si baterie nedělá.
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 23:02
Re: Nissan udělal v designu neskutečný pokrok,
Omyl, Tesla, Mercedes, BYD a par inych si ich vyrabaju samy, BMW a Toyota si vyvyjaju baterie, VW planuje postavit fabriku na baterie.. automobilky pochopili ze EV su hlavne o bateriach a sutazenie v parametroch nimi vyvyjanych ICE motorov sa zmeni na sutazenie parametrov baterii.
29. 11. 2017 14:29
Re: Nissan udělal v designu neskutečný pokrok,
Sám seš omyl. Tesla má baterky od Panasonicu. :-)
29. 11. 2017 16:39
Re: Nissan udělal v designu neskutečný pokrok,
Je třeba rozlišovat článek od baterie, případně modulu. Tesla nakupovala články od Panasonicu. Ale celé baterie pro ni snad nedělal.
Avatar - .StenLi.
29. 11. 2017 16:48
Re: Nissan udělal v designu neskutečný pokrok,
Zase sa mylis. Tesla ma baterky so svojho Tesla Gigafactory 1 zavodu v ktorom ma podiel Panasonic. :-!
29. 11. 2017 16:57
Re: Nissan udělal v designu neskutečný pokrok,
Vždyť ti to říkám. Baterky jsou od Panasonicu. Ten je vyvíjí a má veškeré know-how. Tesla to jen smontuje. Dělá to tak mnoho firem. Snad nepatříš mezi Muskem vypatlané hlavy, kteří věří, že Musk ty baterie vyvíjí? A podobně na tom jsou i jiné automobilky. jen je to místo Panasonicu třeba LG nebo Samsung. :-) Jen ta Tesla má všechno Giga. Kromě prodejů na úrovni malinké lokální automobilky.
29. 11. 2017 16:36
Re: Nissan udělal v designu neskutečný pokrok,
To se pleteš. Nissan si baterie vyrábí. A to včetně článků. Nebo minimálně vyráběl. Vzpomínám si, že v alianci kvůli tomu panovaly rozpory (Renault preferoval nákup, snad od LG; Nissan vlastní výrobu). Samozřejmě nezačínal od píky. Matně si vybavuji, že spolupracoval s NEC.

Vlastní výroba článků byla součástí původního plánu Nissanu na dosažení relativně nízkých cen.
28. 11. 2017 22:22
Re: Nissan udělal v designu neskutečný pokrok,
Naprostý souhlas, mezigenerační pokrok v designu je obrovský, přitom celý střed karoserie je beze změny převzatý od předchůdce!
Avatar - žlababa
28. 11. 2017 13:39
378 km dle NEDC
takže realita bude něco okolo 300. A při použití topení nebo klimatizace 250.
To má k náhradě spalovacích motorů ještě sakra daleko.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Jenik3
28. 11. 2017 14:03
Re: 378 km dle NEDC
Pro obchodni cestujici to neni to prave auto (i kdyz), ale pro cesty do mesta, po meste je to odpovidajici kapacita. Pocitam, ze se pres noc se doma auto nabije na 100% a mozna v nekterych mistech se lze pichnout a dobit i pres den. Malokdo udela pres den 250km (tedy 130km tam a 130km zpet).
Osobne se mi vic libi kombinovany pohom - elektro/benzin. Na poskakovani po meste a jizdu mestem (50kmh) staci i mensi kapacita akumulatoru.
29. 11. 2017 06:38
Re: 378 km dle NEDC
Pro me by bylo tohle auto udealni. Do práce jezdime se zenou 50km tam a 50km zpet po okresce nebo dálnici. Takze bych to dobijel jako mobil, v podstatě každý druhý den, což by asi nebylo tak strašný. V podstatě člověk přijede domu okolo 17 hodiny a nabííjet se to může až do 6 ráno, tedy cca 13 hodin na nabijecce. A na víkendy a dlouhe trasy mit nejaky vetsi kombik nebo MPV s benzinakem. Je jasne, ze prvotni kupci budou asi lidi z rodinných domku se zahradou dojizdejici za praci. Takze jediny problém vidim v cene. Vetsina lidi kupuje novy auta okolo řekněme 350-450tis. Takže bude nutné, aby se tato auta dostala na tyto částky.
29. 11. 2017 16:47
Re: 378 km dle NEDC
Ve skutečnosti je šetrnější dobíjet pokaždé, ale ne do plna. Pokud se tedy bavíme o Li-ion. U telefonů to platí 100%. U aut typicky nemáš k dispozici celou kapacitu baterie, takže ani nemůžeš nabít na prakticky 100 % (což právě Li-ion škodí a zkracuje jim životnost). Právě proto, aby ta baterie něco vydržela.
28. 11. 2017 14:09
Leaf
Když vidím ten design, jak vnější tak uvnitř, tak celkem lituji prodejce kteří to musí prodávat.
Rozbalit vlákno
2
28. 11. 2017 17:32
Re: Leaf
Mě se teda celkem líbí a kdybych měl dost přebytečných peněz na nákupní tašku tak bych si to i koupil narozdíl od Tesly, kde se zmohli jenom na to vrazit tam obří televizi
Avatar - .StenLi.
29. 11. 2017 16:50
Re: Leaf
Predajcu lutovat nemusis.. ako vidis drvivej vacsine sa novy Leaf paci.
28. 11. 2017 14:10
elektro
...no pre moju manzelku cca 20km rano 20km z praci..staci i F500 za 12000 eurikov....a moze ist sem tam i na vylet... >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 17:32
Re: elektro
Jeden z mala co pochopil ucel dnesnych EV :-) :yes:
28. 11. 2017 14:21
cena
Vsude ctu, jak klesa cena baterii, spousta patentu, vynalezu a kdy se to konecne projevi na cene ? Proc mam za auto velikostne patrici do nizsi stredni tridy zaplatit dvojnasobek ?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2017 15:03
Re: cena
Já myslím že cena je docela dobrá. Teď je na zákaznících aby provedli volbu. Pokud bude mít každá značka alespoň 1 takové auto ze podobnou cenu v nabídce, už to bude o něčem.
A nesmíme zapomenout na efekt Škoda. Spousta lidí čeká na to aby podobné vozidlo neslo logo Škody - to jsou lidi co jiná auta než Škodovky prostě nekupují.
Ale v dlouhodobém horizonzu nevidím možnost sníéžení ceny.
Vysoká poptávka po mědi a dalších surovinách způsobí spíše zvýšení cen než snížení.
Málokdo si to chce spočítat ale místo 1 startéru a 1 alternátoru ve vozidle se spalovacím motorem bude až 5 elektromotorů. A to je spousta mědi.
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 15:00
Maly dojazd? Urcite? :)
EV su cele o bateriach. Zbytok je jednoducha technika ktoru vie postavit kazdy mensi ci vacsi vyrobca. Dnesne baterie limituju dnesne EV na "Domove EV" kedy sa baterie dobijaju pri zaparkovani pri dome. Ziadne CSSR panelakove zastavby. A drviva vacsina Cechoslovakov samozrejme nenajazdi viac ako 250km denne.. vacsina ani polovicu!! Priemerny denny najazd US majitelov EV je 37 mil. Takze ti co pisu o malom dojazde si pomylili urcenie dnesnych EV.
Nissan by bol hlupy keby sa hnal za 60kWh bateriami a velkym dojazdom a robil svoje dostupne lacne najpopularnejsie EV historie drahsie a plietol sa do vod Boltu a slobov o Modeli 3.. ;)

EV nahradia ICE auta az po prichode Sodium Solid State baterii.. a to vlemi rychlo ;)
Rozbalit vlákno
9
28. 11. 2017 15:27
Re: Maly dojazd? Urcite? :)
virtuálne uvažovanie. To, že priemerný nájazd je 200 km neznamená, že sa niekto uspokojí s takým dojazdom. Aj kufor využiješ naplno len párkrát do roka a aj tak sa skcz ide pozabíjať za oktáfkou v kombajne.
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 15:59
Re: Maly dojazd? Urcite? :)
Mylis sa. Nie je to virtualne uvazovanie. Je to praveze realne uvazovanie. Virtualne mozes niekedy potrebovat Octavku Kombi, ale je blbost jazdit s nou kvoli tomu kazdy den ak realne potrebujes ovela mensie auto a iba obcas dodavku. Kde pisem ze priemerny najazd je 200km? Clovek co si dnes kupi EV ma priemerny najazd par desiatok km ktore pokryju cestu do prace, z prace a po nakupoch.. Dojazd 250km pokryje aj drvivu vacsinu netypickych jazd. Uvedomte si ze EV nenahradza ICE auta. To pride az s novymi bateriami ako som pisal vyssie.. dufajme ze v 2020-2022.
29. 11. 2017 09:48
Re: Maly dojazd? Urcite? :)
A jak to vyresim s EV, kdyz bydu chtit cestovat na vzdalenost treba 800km, proste protoze me bavi ridit i klidne tak daleko. To budu cekat 2x po hodine, abych tam dojel. Vetsinou mivam 1-2 zastavky do 20 minut max.

Ne to je treba neco co opravdu nechci.A to je treba neco co zastanci EV neumi pochopit.
Psal jsem vyse. Vetsi smysl dava plug-in hybrid s dojezdem 50-70km. protoze se da rozumne udrzet navyseni ceny a to auto pokryje presne to co clovek potrebuje. Cistsi mesta, vetsi spokojenost s dojezdem. Kazdy nema na to, aby mel v rodine 3 auta.
29. 11. 2017 11:25
Re: Maly dojazd? Urcite? :)
Tyto auta jsou v prve rade pro lidi, co to maji v rodine vice aut. Takze přes tyden jezdi do práce EV a na dlouhe vikendove presuny maji třeba nejakeho kombika nebo SUV s klasickym spalovakem. Není to momentalne nahrada za klasicke auto se spalovakem. Je to alternativa druhého auta v rodine, které muze přes tyden plnit priblizovadlo. Ale když to clovek vezme do detailu financne. Kolikrat rocne jede clovek vice jak 500km? Jednou do roka k mori? Max dvakrát když pocitam i hory? Když to vezmu z ciste finančního hlediska, tak proc drzet auto se spalovakem cely rok, kvůli 1-2 dovolenym, kam muzu bud letet a auto si pujcit tam a nebo si vzit z pujcovny na tyden spalovak? Vim, ze to není uzivatelsky uplne ono, ale je to podobne, jako proc kupovat velkého kombika na stehovani, které bude párkrát za život, když muzu mit třeba male auto a občas si pujcit vlek a nebo dodavku?
29. 11. 2017 14:01
Re: Maly dojazd? Urcite? :)
To co jsi napsal chapu.

Ale neni to jak si taky psal uzivatelsky, to co bych chtel a urcite se najde plno takoivych ridicu. 500km a vice ujedu za rok tak 6x a vice. Proc bych mel snizovat svuj uzivetelsky komfort, kdyz EV momentalne v normalne cenove hladine nedokaze nabidnout to co spalovaci motory.

Nevim proc vsichni uctivaci EV, tlaci tem druhym jak by meli jezdit, kdyz se jedna o dojezd. Pokud bych si chtel poridit nove auto, nechci s mensim dojezdem nez mam respektive neco bych byl schopen ozelet, ale rozhodne ne dojezd o 300km mene a podobne. Proste z toho uzivatelskeho hlediska.To je asi to co vetsina tech Ev priznivcu nechape, ze to lide chteji stale.

Nemam nic proti EV, ale jak jsem psal davalo by mi vice smysl, kdyby automobilky tlacily plug-in hybridy za nizsci ceny nez plnotucne EV. V tom vidim daleko vetsi potencial a zkousnutelnoust pro lidi co si kupuji nove auto. Emisni problemy by tim taky pokryly automobilky. Nechapu proc se nejde v tomhle smeru. Me by urcite nadchlo auto s dojezdem 50-70km na elektriku a dalsich 600 na benzin treba. Nabijel bych treba co 2 dny a ve meste nehyzdil ovzdusi.
29. 11. 2017 17:58
Re: Maly dojazd? Urcite? :)
Nikdo také neříká, že musíš. Je pochopitelné, že se do toho takoví lidé nepohrnou, když si za to navíc mají připlatit. A jsou zajisté lidé, kteří by ani další auto nepotřebovali. Nicméně řešení jsou, když se člověku chce. Ať už jsou to půjčovny, přetrpění nabíjení, nebo třeba držení dalšího auta.

Problém je, že takový plug-in hybrid také není levný. A do budoucna to pro ně nevypadá růžově, protože pokrok v bateriích půjde ve prospěch elektromobilů. U elektromobilu to stojí a padá s baterií. U plug-inu je baterie menší a konvenční pohon, který už levnější nebude, má nezanedbatelný podíl. Plug-in je zajímavá myšlenka, mohl by být dobrým dočasným řešením. Otázkou však je, jaké ceny a dojezdy budou mít elektromobily, až budou plug-in hybridy s takovými dojezdy schopny konkurovat konvenčním autům (tedy přidaný elektrický pohon bude levný a to je z velké části otázka baterie). Myšleno v běžných autech jako mainstreamová nižší střední. Například v Panameře je ten slabší hybrid zajímavý už dnes. Ale u tak drahého auta se to snáz schová.
30. 11. 2017 07:16
Re: Maly dojazd? Urcite? :)
S tim dojezdem to chápu, mel jsem předtím LPG a musel jsem tankovat po 300 - 400 km, takze každý treti den. Prestoze jsou LPG pumpy na kazdem rohu tak to otravuje život tankovat tak často. Ted mam dojezd necelých 1200km a jsem mnohem spokojenejsi. Mame se zenou dve auta, bezpečného kombika a pak starou malou 206 na poskakovani po okoli, vozeni psu k vode a tak. Ale umel bych si představit vymenit 206 za elektromobil s dojezdem cca 300 km a kombika nechat přes tyden odpočívat. Ani nabijeni každý druhy den by me tak nevadilo, ale problém vidim v jeden věci, a to je cena. Mam najezd cca 35tis km rocne do práce a zpet, tedy cca 58 tis rocne za naftu. I kdybych pocital, ze elektrika je zdarma (nabijel bych v praci) tak navratnost az po hodne dlouhe době. Když si vezmu, ze hatchback typu golf/308/C4/Astra koupim okolo 400 tis a Leaf stoji kolem 800 tis tak navratnost je skoro 7 let. Ano, u konvenčního pohonu musim vymenit olej, filtry a rozvody, ale u elektroauta zas musim pocitat s vymenou baterii nebo snizenim kapacity. Druha otázka je ztrata ceny po 7-10 letech, kdy klasicke auto prodate bez problemu a 10 let stary EV Leaf asi nebude velky zajem. A když priipocitam, ze bych dobijel doma a platil ze svého (a casem prijde urcite spotrebni dan na nabijeni auta) tak je navratnost ještě mnohem horsi....Chce to razantne snížit cenu, dostat se na cenu naftaku s obsahem 1,6 a pak to lidi zacnou kupovat, protože to bude davat ekonomicky smysl. Ted to koupi fanda, nebo někdo, kdo chce se odlisovat. Z ekonomického hlediska to prozatím nedava smysl.
29. 11. 2017 17:05
Re: Maly dojazd? Urcite? :)
Napsal, že nenahrazují "ICE" auta. Takže bys potřeboval dvě auta. Pokud ti tedy schopnosti daného elektromobilu nestačí. Jak jednoduché.
29. 11. 2017 17:00
Re: Maly dojazd? Urcite? :)
Je to o kompromisu. Kdyby byl kombík o polovinu dražší než sedan, tak by si lidé rozmysleli, jak moc ho chtějí. Ale on není. Stejná písnička je to s pohonem všech kol. Když mají lidé štědřejší rozpočet, tak si za něj hodně připlácí. A to i přes vyšší spotřebu. Proč ne?

Takže ano. Jelikož je baterie (a tedy dojezd) drahá, zájemce o elektromobil si rozmyslí, jak velkou ve skutečnosti potřebuje. Kdyby však ceny klesly, zajisté by si pořídil "zbytečně" velkou. Protože proč ne. Důležité je tam to zájemce o elektromobil. Když zájem není, není ani snaha dělat kompromisy. Nejezdím v kupé, protože jsem racionálně došel k tomu, že je pro mne kombík zbytečný. Já chci jezdit v kupé a tak se snažím zařídit, aby to fungovalo.
28. 11. 2017 16:03
110 kW
Trochu chybí informace v jakých otáčkách to má těch 110 kW
Rozbalit vlákno
6
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 17:48
Re: 110 kW
Na to je zlozita odpoved.. v skartke: v tych najidealnejsich pre zrychlenie kedy zacne byt dolezitejsi vykon (kW) ako tah (Nm). Cim ma ICE auto vyssi vykon tym vacsie zrychlenie pocitime. EV k tomu pridava novy rozmer lebo nastup tahu je okamzity, bez oneskorenia znameho u ICE aut kedy sa musi v motore udiat viacero ukonov a musi sa roztocit z otacok v ktorych ma len zlomok vykonu aj tahu na otacky v ktorych sa tieto maximalne hodnoty nestretavaju. El. motor ma maximalne hodnoty, resp. hodnoty im dost blizke v ovela sirsom spektre. Aj ked rychopeceni EV odbornici aj autori clankov zvyknu pisat ze elektromotor v EV ma max. krutiaci moment od nulovych otacok, nie je to pravda, ale k dispozicii je velka cast z neho.
28. 11. 2017 18:53
Re: 110 kW
Úplně zbytečně tady plácáš nesmysly. Já se v prvním příspěvku blbě zeptal protože jsem se uklepl na kalkulačce a vyšla mi pitomost. Napodruhé jsem si to už přepočítal správně, ale jelikož mi mezitím někdo dal palec nahoru, už jsem příspěvek nemohl opravit.

Takže správně je to tak že od 0 do cca 3280 ot./min. má motor max moment 320 Nm
A v těch 3280 ot. nastoupí maximum výkonu 110 kW a to trvá až do cca 9800 ot. - moment přitom výrazně klesá až na konenčých asi 107 Nm

A pokud budeme předpokládat že 9800 ot. odpovídá max.rychlosti 144 km/h, tak maximální výkon je k dispozici od cca 48 km/h. Samozřejmě to může být zpřevodované ještě víc do pomala ale moc tomu nevěřím
28. 11. 2017 18:06
Re: 110 kW
Obvykle přibližně v rozmezí 45 km/h až 110 km/h.
28. 11. 2017 18:42
Re: 110 kW
Vemte si, soudruzi, takovej samopal vzor 24. Kontrolní otázka: teď by mě zajímalo, jestlipak víte soudruzi, jakou má takovej samopal kadenci.
Nevíte, co?
Podívejte se, já vám to řeknu naprosto přesně, soudruzi: takovej samopal vzor 24 má kadenci
ta-ta-ta-ta-ta-ta-ta!!!
Někdy ještě mnohem rychlejší . :-)
28. 11. 2017 16:05
reálná spotřeba elektromobilu
Při porovnávání spotřeby elektromobilu je potřeba si uvědomit, že na rozdíl od "spalováku" je motivací řidiče dojezd, a ne ušetřit za palivo. Cena elektřiny je proti ceně benzinu zanedbatelná (třeba já platím 2,3 Kč/kWh). Pokud si člověk pořídí čip od ČEZu, platí paušál a je jedno, kolik spotřebuje.
Takže pokud neřeším zrovna dojezd, což vzhledem k určení elektroauta bude velmi často, tak neřeším ani spotřebu a můžu jezdit vyloženě neekonomicky. To silně ovlivní výsledky třeba na spritmonitoru.
Já, přestože mám V8 a nedám na něj dopustit, jsem si elektromobil půjčil a vyzkoušel (to abych "neplácal nesmysli od stolu" :-) ...). S Leafem minulé generace se dá jezdit za 12 kWh/100km, ve městě i za méně. S rychlostí spotřeba stoupá a dost - klidně k 20. Kdo má dům (nejlépe s garáží) a chce elektromobil jako druhé auto, není to vůbec špatná volba. Cena mi přijde adekvátní, ty auta jsou prakticky vždy hodně vybavena.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2017 16:18
Re: reálná spotřeba elektromobilu
Zapomínáš na dobu, kdy se elektromobily značně rozšíří. Tehdy se stát postará aby z takto spotřebované elektřiny vybral daně které už nebude moci vybrat z nafty a benzínu.
Stát vymyslí kontrolory a zabrání čerpaní elektřiny z domácích zásuvek a zdaní výrobu vlastní elektřiny (ve Španělsku už to dělají).
Stát zdaní elektřinu využívanou masově pro EV jako postupně zdaňuje LPG a CNG.
Bude SPOTŘEBNÍ DAŇ a samozřejmě se nějak vymyslí i DPH.
Stát pro svoje utrácení nemůže potřebovat 1/3 nebo 1/2 snížení zdanění z provozu osobních a nákladních automobilů ........... to je snad jasné.
28. 11. 2017 16:49
Re: reálná spotřeba elektromobilu
Nezapomínám :-) ... A souhlasím. Ten výpadek někde budou muset nahradit.
V současnosti tak tomu ale není a tím pádem je reálná spotřeba na spritmonitoru dost zkreslená. Na dost místech (např. Lidl) se "tankuje" úplně zdarma.
Avatar - Zetti
28. 11. 2017 16:49
Re: reálná spotřeba elektromobilu
Elektromobily se nerozsiri tak jak si to ekopaka predstavujou. Pokud to budes sledovat, elektromobilisti se deli na dva tabory. Jedni jsou militantni stvanci hledajici verejne nabijecky, a kteri se modli aby na nich nestalo jine auto (nektere nabijecky si uctuji k pausalu az 7 korun za kwh, to je cenove jako zravy spalovak) a ty druhe, kteri si nabijeji auta v garazi, aby si po navratu z primerene kratke cesty zase vrazili auto doma do zasuvky. To uz smysl ma. Ale EV auto je hodne jednoucelove. Ty dojezdy jsou hodne nadnesene a skutecne se pohybuji nekde nad pulkou hodnoty pri eko jizde a na ctvrtine hodnoty kdyz se EV slapne na krk.

Resenim jsou ruzne hybridy a plugin hybridy. Auto si nabijis doma ze zasuvky a kdyz dojde stava, nestresujes se, necucis u nabijecky, protoze ti neco, treba spalovak nebo palivovy clanek poskytne dost energie na dojezd. To auto je pak elektromobil pouzitelny i na hodne dlouhe cesty
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 18:07
Re: reálná spotřeba elektromobilu
Ak to budes sledovat tak zistis ako sa mylis :-) Elektromobily nahradia vsetky auta u ktorych nebude potrebny sportovy zvuk ICE. Porovnavas zaciatky komercnych EV so 100+ rokmi vyvijanymi ICE autami a infrastrukturou pre nich. Cele je to o vyvoji baterii, a next. gen baterie vzdialene cca 5 rokov sa budu nabijat kratsie ako tankujes dnes a budu mat dlhsi dojazd ako dnes beznych 600-800km. Stres z dojazdu nehrozi, uz v 2013 Tesla uviedla stanice ktore ti za 90sekund vymenia celu bateriu za nabitu, cely tento program uz aj uzavrela lebo s dobijanim nie je problem uz dnes a nabijacich stanic bude uz len viac a s velkym dojazdom bude prazdna bateria tak ojedinela ako prazdna nadrz. Ak mas prazdnu nadrz mozes stopovat auta a snazit sa nejako dostat palivo von a zase dnu do svojej nadrze. To sa ti vobec nemusi podarit kvoli bezpecnostej mriezke v hrdle nadrze. Tak ako vo vsetkom aj v tomto ohlade budu EV na tom lepsie a budes sa moct pripojit kablom na okoloiduce EV ktore ta dobije na dojazd k najblizsiemu superchargru ktory ti da "plnu" za 5 minut a vybavene.
Avatar - Zetti
28. 11. 2017 18:41
Re: reálná spotřeba elektromobilu
Ja na rozdil od tebe s (PH)EV jezdim. mam garaz a zasuvku. Drtiva vetsina aut zasuvku v garazi nema. Tezko si predstavit ze 3 miliony ze 4 tu zasuvku najdou na verejnem parkovisti. Cele EV je tunel ne nepodobny solarnim polim. Muzes mlaskat minusy jak chces.
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 19:14
Re: reálná spotřeba elektromobilu
Nemas sajnu na com ja jazdim. Mas snad cerpaciu stanicu v garazi? Nie. Drviva vacsina majitelov aut nema ani garaz. Ak hovorime o buducnosti a masovom rozsireni tak tak isto ako si dnes netankujes auto v garazi alebo na parkovisku tak isto si nebudes nabijat auto v garazi ak ju nemas ani na parkovisku, zajdes na "cerpacku" a nabijes si bateriu do plna za 5 minut a ides domov - na parkovisko pred bytovkou, do garaze bez zasuvky, na dvor. .kam len chces.. tak isto ako s ICE. EV nie je tunel ale nevyhnutna zmena.
Avatar - Zetti
28. 11. 2017 20:03
Re: reálná spotřeba elektromobilu
Vlhky sen EVfans. Ver cemu chces.
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 22:36
Re: reálná spotřeba elektromobilu
Ja som neveriaci, ja sledujem fakty a vyhodnocujem na ich zaklade trendovost. Vyvratil som ti tvoje tvrdenia a tvoja reakcia je trapna ignoracia faktov. Stale zamorenejsie ovzdusie sposobujuce rapidny narast umrti a pan negativny tu hadze vymysly len aby zhejtoval snahu vedcov zachranit nevzdelancovi *.. skus zdvihnut zadok a pozriet sa do uvedomelejsich krajin ako ziju inteligentni ludi ktori si vazia prirodu a svoje zdravie, ludia ktorych nazyvas ekopaka, napr. do Norska kde 60% predanych aut su EV a podiel stale rastie. Tento rok sa preda vyse miliona EV a rast predajov budu uz len zrychlovat. Mozeme len dufat ze ekologicke sodiove baterie pridu cim najskor nech tazba lithia nestihne napachat vela skod (stale iba maly zlomok oproti tazbe ropy). Je smutne ze vedci a uvedomeli ludia musia bojovat nielen s ropnymi spoocnostami a vladami ale aj s takymito zadubencami co neovladaju fakty. Aj samotne ropne spolocnosti si uvedomuju nezastavitelnu transformaciu, preto Shell kupila siet nabijacich stanic, ropne spolocnosti sa budu snazit zachovat siet svojich cerpaciek a pretransformovat ich na restauracno nabijacie stanice..
29. 11. 2017 09:55
Re: reálná spotřeba elektromobilu
A proc myslis, ze tak je?

- Vyssi kupni sila,
- Uleva na cenach (neplatilo se DPH). Si spocti, kolik je DPH s auta za milion
- Sit dobijecich a rychlodobijecich stanic o kterych se nam nezda

Trosku se zamysli, co za temi uspechy stoji.
Avatar - .StenLi.
29. 11. 2017 16:59
Re: reálná spotřeba elektromobilu
Pisali sme o Europe.. a tam bude pomer EV rast viac a viac az prekonaju ICE, to sa snad zhodneme.. v kazdej krajine/mentalite/hospodarstve to pojde inou rychlostou, zaklad je uznat ze EV nie su ziadny nezmyselny trend ktory nasilu pretlacuju europaka.. aj ked sa silna ropna loby snazi pretlacit do povedomia vymyslene MIT vyskumy ktore zistili ze EV nie su az take ekologicke.. a podobne kraviny.. verim ze ludsky rozum zvitazi.
29. 11. 2017 17:10
Re: reálná spotřeba elektromobilu
Pokud ostatní auta zakážeš, tak EV určitě zvítězí. Někdo s nimi bude i jezdit. Pro ostatní bude MHD. Proto by bylo možná jednodušší podporovat a dotovat místo EV rovnou MHD. Když už někomu jde o tu ekologii. Ale ta ekologie asi nebude nejdůležitější a mnoho majitelů nových dotovaných EV za milión by do MHD nesedla.
Avatar - .StenLi.
29. 11. 2017 17:46
Re: reálná spotřeba elektromobilu
:-) Jasneee, v Norsku sa preda viac EV ako ICE preto ze ICE tam zakazali >:D Ak nehodnotime zvuk, tak EV koncept je vyrazne lepsi vo vsetkych parametroch ako ICEV koncept, to je fakt ci sa ti to paci alebo nie. Limitujuca technologia baterii zatial nedovoluje prevahu v lacnejsich triedach, ale ak Luxusny 5-7 miestny sedan v drag race na stvrt mile porazi ovela drahsie Ferrari a McLaren sportiaky s mensim dojazdom, ICE auta maju probelm :-) A to hovorime stale o EV so starymi bateriami a porovnavame ich s 100+ rokov vyvyjanymi ICE.
EV maju pred sebou velky potencial, ICE narazaju na technologicke limity a ich efektivita ide na ukor komplexnosti a spolahlivosti.. zaroven vyvoj ICE nijak extra nepomoze inym oblastiam. Vyvoj baterii vsak pociti kazdy z nas kazdy den ci uz v mobiloch, notebookoch alebo autach..
29. 11. 2017 19:08
Re: reálná spotřeba elektromobilu
V Norsku to nebylo jen o DPH. Tam byl elektrický Golf tím nejlevnějším Golfem. V základu měl pěknou výbavu a pořád stál méně než naprosté holátko se slabším 1,2 TSI a pětikvaltem (jelikož to holátko stálo přes 3/4 milionu; v ČR bylo za nějakých 335 tisíc, nebo kolik). Kdo by pak nebyl "uvědomělý". :-)
29. 11. 2017 18:57
Re: reálná spotřeba elektromobilu
Ani by mě nenapadlo "cucat" benzín. Jo, k tomu jsem se uchýlil v poušti. Tedy já ne. Udělal to místní dobrodinec, který mi ze svého dal. Ale v civilizaci mě to ani nenapadne (dříve se to možná dělalo, ale mne to minulo). Spíš bych zkusil použít kanystr. ;-) Ostatně i v tomhle případě mi odebral do (mého) kanystru a až z něj jsem si to přelil. Tedy nechat se odvézt na pumpu a nejlépe i zpět. Dle vzdálenosti a zoufalství se to dá i odšlapat. Také se dá vozit "železná zásoba" v kufru. Což v některých situacích není od věci (naštěstí se i dnes dá koupit pořádný kanystr, i když se člověk trochu nahledá).
29. 11. 2017 06:43
Re: reálná spotřeba elektromobilu
Něco takového se uz testuje. Pokud si spravne vzpominam tak jsem nekde cetl clanek o elektroaute, které komunikuje online a presne vi, kolik energie spotřebovalo ze site a pak tyto udaje posila dal a na zaklade toho, se pak bude platit spotrebni dan jako je tomu u paliva ted. Je jasne, ze jakmile dojde k rozsireni elektroaut, tak stat bude potrebovat dorovnat kasu za nevyčepované palivo.
29. 11. 2017 19:16
Re: reálná spotřeba elektromobilu
Ano, tohle je jedno řešení. Další je mýtné. Něco si určitě vymyslí.
30. 11. 2017 07:19
Re: reálná spotřeba elektromobilu
Otazka zni, zdali nas provoz elektroauta (naklady na palivo) nevyjde po zatizeni dani stejne, jako dnes na benzin/naftu. Stat preci pocita s nejakym objemem penez a nemůže najednou mit tak obrovsky pokles v prijmu z paliva, bude to muset dorovnávat na te elektrine do aut.
30. 11. 2017 07:40
Re: reálná spotřeba elektromobilu
Klidně to může být dražší. Mnohem dražší. To není v naší moci (tedy ne přímo). Stejně tak ti můžou výrazně zvednout spotřební daň na benzín/ naftu. Jsou politici, kteří by si představovali zhruba k deseti eurům za litr.

Dokud budou spalovací motory významným hráčem, je slušná pravděpodobnost, že elektromobily budou protěžované. I když třeba ne nějak tvrdě, až se pořádně rozjedou. O peníze nebudou chtít přijít, ale ani nebudou chtít zvrátit ten proces a tlačit lidi zpět ke spalovacím motorům. A vždy je tu možnost zvedat zatížení aut se spalovacím motorem. Případně jim házet jiné klacky pod nohy (jako zákazy vjezdu).

Politikům nejde o to, abychom si mohli vozit zadky za pár šupů. O tom elektromobily nejsou a nebudou.

Mimochodem, z dlouhodobého hlediska by se to mohlo vykompenzovat. Když v Dánsku zaváděli 180% daň na auta, počítali kompletní náklady na provoz aut a pokud si dobře vzpomínám, vyšlo jim, že jim to ani ta 180% daň (navíc k ostatním příjmům z aut) nevykompenzuje. Počítali tam věci jako náklady na zdravotní péči. Problém samozřejmě je, že i kdyby spalovací motory zmizely přes noc, důsledky jejich provozu tu budou ještě hodně dlouho a budou tedy zatěžovat rozpočty. U takové studie je samozřejmě otázka, jak je to přesné, ale do budoucna je tu potenciál úspor. Prostě z čistějšího prostředí, v kterém se lidé pohybují. Tenhle faktor se bohužel špatně vyčísluje. I pak ti zůstane třeba financování infrastruktury.
28. 11. 2017 20:27
Je to jasná koupě,
alespoň podle čtenářů Auto.cz, kteří očekávají razantní pokles ceny baterek.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 22:41
Re: Je to jasná koupě,
Tazba lithia nepokryva dopyt, takze vyrobcovia baterii nemaju najmensi dovod znizovat cenu baterii. Snad sa podari vracat co najviac baterii na recyklaciu.. taka bateria sa da zrecyklovat z viac ako 95%..
29. 11. 2017 19:26
Re: Je to jasná koupě,
Cena lithia nemá v dnešní době významný dopad na cenu článku/ baterie. A před několika měsíci jsem četl analýzu (od Bloombergu, pokud si dobře vzpomínám), podle které jsou ve světě nevyužité kapacity na výrobu článků, protože se očekával rychlejší růst elektromobilů. Přesto se plánuje další rozšiřování kapacity, protože se velký růst pořád čeká. Aktuálně by však měl být převis nabídky a ceny by měly být dost stlačené (marže na článcích, případně modulech a celých bateriích velmi nízké).
28. 11. 2017 21:52
skoda ze som socka...
...tak by som to kupil manzelke. Idealne na to co potrebuje. Cca 60 km denne zvacsa v zapchach...380V mam uz na baraku pripravenu-len chvilu este na sebe popracovat...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - .StenLi.
28. 11. 2017 22:39
Re: skoda ze som socka...
Neboj.. ber to tak ze tento novy Leaf je uz pekny.. staci pockat par rokov a ked sa rozsiria a ludia budu zo strachu o zivotnost baterii predavat tento Leaf za 10k eur tak ho manzelke kupis bud s dostatocnymi 80% kapacity alebo s repasovanou bateriou ;)
Avatar - 3_diamanty
29. 11. 2017 08:08
na rozdiel
od i3 alebo tesly ( ktore na mna posobia gycovo neprakticky a predrazene ) toto skutocne vyzera pouzitelne a ako normalne auto... rovnako u nissanu nepochybujem aj o spolahlivosti... ta bude na beton uplne inde ako u tesly a vsadim sa ze aj voci i3

len preco aj tento hatch musi vyzerat ako nejake dalsie prerastene vajce? nie je ich na trhu uz dost? ved je to vysoke ako to nechutne MPV od bmw a ked vedla toho postavime golfa alebo mazdu 3 tak ... ach jo... ani radsej toto uz neporovnavajme... to by bol debakel... ale praktickost leafu nejde upriet... uspech nepochybne mat bude a uznavam ze aj ked sa mi leaf nadalej moc nepaci... je to predsa uz vizualne lepsie ako ten predosly leaf... aj interier vyzera daleko kvalitnejsie.... pokrok vo vsetkych smeroch tu citit.... :yes:

PS: snad sa nissan casom vrati k nizsim a hranatejsim vozom ( slusali mu daleko viacej ako to co predvadza dnes ) .. zlata prva micra.. zlata primera maxima... alebo almera...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - .StenLi.
29. 11. 2017 17:03
Re: na rozdiel
Neboj, casom pridu krasne Mazda EV a ak sa naplni spolupraca s Toyotou a dostanu od nej solid state baterie tak to bude terno.. Toyote ten EUoku lahodiaci dizajn velmi nejde.. snad iba u C-HR..
29. 11. 2017 09:55
Humus
Docela dobře se to pere s Chevy Bolt o titul nejhnusnější EV ... >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jopino
2. 12. 2017 14:50
První jízda s Leaf
Polský mini test

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0