Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Nissan Note 1.4 – Citystar

Ondřej Šuch
Konkurent Roomsteru prošel lehkým omlazením. Má co nabídnout i v základní motorizaci?

Po více než třech letech na českém trhu nabízí Nissan své miniMPV s několika změnami a v našem portfoliu testů tohoto modelu dosud chyběla základní motorizace – takže jsme byli dost zvědaví.

První, vnější pohled rozhodně potěší – atraktivněji tvarovaná příď s modifikovanou mřížkou chladiče, novým nárazníkem i světlomety působí sympaticky a přece jen odpoutává pozornost od jisté krabicovitosti zbytku vozu. „Hrb“ v zadní části střechy pochopitelně zůstal, jen moderně bumerangovité sdružené zadní svítilny ztmavly.

nissan testy nizsistredni nissan testy nizsistredni V interiéru byl zcela přepracován středový panel a nové ukazatele jsou o řád přehlednější a lépe čitelné. I zde vládnou tvrdé plasty, ovšem dobře slícované, nevrzající a chválabohu černé. Volant lze nastavit pouze výškově a adekvátní úkryt pro 1.5litrovou lahev zde nenajdete, potěší ale klimatizovaná schránka před spolujezdcem.

Zdaleka největší devizou vozu je nicméně stále vnitřní prostor a to především v podélném směru. Přední i zadní sedáky jsou relativně vysoko, což posádce vepředu zlepšuje výhled a vzadu šetří kolena. Dělené zadní sedadlo lze podélně posouvat, takže při minimálním objemu zavazadlového prostoru 280 litrů se vzadu usadí málem dva basketbaloví reprezentanti a ještě si přehodí nohu přes nohu. Obvyklá variabilita zavazadelníku tak nespočívá pouze ve sklápění zadních opěradel, ale i v posouvání obou zadních sedadel. Praktické je také dvojité dno, jehož kryt lze ukrýt těsně za opěradlo.

nissan testy nizsistredni nissan testy nizsistredni A abychom byli poctiví – přední sedačky jsou sice pohodlné, slušelo by jim ale aspoň nějaké boční vedení těla. Jejich výškové nastavení pak znamená, že se zvedá jen polovina sedáku – jde tak tedy pouze o nastavení úhlu, nikoli výšky sezení.

Základní zážehová čtrnáctistovka pod kapotou klame tělem. Maximální výkon 65 kW je solidní hodnota, daleko více jsme však ocenili její naprosto nezáludný tah, sice přiměřeně slabý, ale plynulý. Jakkoli to zní v této kategorii netypicky, opravdu jen málo motorů podobného objemu jde za plynem tak ochotně. Ve spojení s přesným, i když trochu drhnoucím řazením je tak opravdu dobrou volbou pro nezávodníky. Deklarované spotřeby pod šest litrů jsme při defenzivní jízdě dosáhli naprosto bez problémů, a to za minimálního hluku. Dálniční přesuny vůz pochopitelně zvládne také, spotřeba ale vzroste k sedmilitrové hranici a hluk se lehce zvýší.

nissan testy nizsistredni nissan testy nizsistredni
 

Omlazení také znamenalo jisté zkomfortnění podvozku: jízda už nepůsobí tak plechově a kdejaký výmol na vozovce zůstane posádce zatajen v odpružení. Naopak krátké příčné nerovnosti odskáče, a to téměř doslova, celá posádka. Skvělé je přesné řízení a díky relativně lehlému motoru i malý sklon k nedotáčivosti, měkčí podvozek ale dovolí náklony v zatáčkách.

nissan testy nizsistredni nissan testy nizsistredni Specifický je parkovací senzor, který, podobně jako u amerických vozů, disponuje jen krátkým reakčním časem. Zná navíc jen jednu frekvenci přerušovaného tónu, která je vzápětí vystřídána varovným nepřerušovaným tónem. Což nebereme jako výtku, ale jako upozornění pro všechny, kdo se nechali zhýčkat konkurencí, která varovný tón mění plynule a umožňuje tak parkovací manévr ukončit v menším stresu.

Překvapivě vyvážený vůz, kterému chybí k bezchybnosti jen pár drobností – takový je Nissan Note se základní zážehovou motorizací. Aktuální cenová politika jej navíc přiblížila českému trhu poněkud více, takže zbývá jen čekat reakce zákazníků. K obavám není důvod.

Plusy

  • Živý, úsporný a tichý motor
  • Odstupňování převodovky
  • Podélný vnitřní prostor, zvláště na zadních sedadlech
  • Variabilita prostoru pro posádku a zavazadla
  • Výhled všemi směry
  • Poměr výbavy a ceny
  • Rozumný příplatek za navigaci
  • Přesné řízení

Minusy

  • Menší základní objem zavazadlového prostoru
  • Pouze výškově stavitelný volant
  • Boční vedení sedadel
  • Náklony v zatáčkách

První cena vozu239.900,- (1.4 65 kW Visia)
První cena vozu s testovanou motorizací239.900,- (1.4 65 kW Visia)
Základní cena testovaného vozu283.900,- (1.4 65 kW Acenta)
Cena testovaného vozu vč. příplatků342.400,- (1.4 65 kW Acenta)

Ondřej Šuch
Nissan Note 1.4
Cena základní sestavy 283 900 Kč
Výbava základní sestavy 4 airbagy, vypínatelný airbag spolujezdce, ABS + EBD + BA, ESP, ISOFIX na zadních sedadlech, aktivní opěrky hlavy vpředu, 15“ ocelová kola, dojezdové náhradní kolo, elektricky ovládaná, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, mlhovky, zatmavená zadní boční okna, automatické spouštění zadního stěrače při zařazení zpátečky, boční ochranné lišty v barvě karoserie, vnější kliky v barvě karoserie, manuální klimatizace, dělená a individuálně sklopná zadní opěradla 60:40, posuvná zadní lavice, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, loketní opěrka vpředu a vzadu, výklopné stolky na zadní straně předních opěradel, schránka pod sedákem spolujezdce, 3x zásuvka na 12 voltů, kožený potah volantu a řadící páky, čalounění látka, rádio s CD + 6 repro a ovládání na volantu, elektrické ovládání všech oken, degresivní elektrický posilovač řízení, centrální zamykání na DO, palubní počítač, oboustranně použitelná vyjímatelná police v zavazadlovém prostoru Kč
Cena testované sestavy 342 400 Kč
Výbava testované sestavy paket Premium - Automatická klimatizace, zadní parkovací čidla, 15" 6-paprsková kola z lehkých slitin, dešťový senzor sterače čelního skla + automatické spouštění světel + stěrač, zadního skla (+34.500,-), Navigační systém Niccan Connect+ (13.000,-), metalíza (+11.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1386
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 65 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 128 / 3200 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 163
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 5.1 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 437
Objem nádrže (l): 46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1092 / 396
Rozměr pneu: 185/65 R15
Nissan Note 1.4
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4100
b) šířka (mm): 1690
c) výška (mm): 1550
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1460
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
k) šířka vpředu (mm): 1360
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano