Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová auta loni zdražila v průměru o 3,1 procenta, víc než inflace

ČTK ČTK 1. 2. 2019
43
7
Zobrazit náhledy (43)
Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6
Ceny nových aut se v minulém roce zvýšily v průměru o 3,1 procenta. Zdražování tak bylo rychlejší než inflace, která dosáhla 2,1 procenta. Ceny vozů s nejvyšší výbavou se zvedly o 1,6 procenta. Vyplývá to z cenového indexu EY za 4. čtvrtletí.

Růst ceny základních modelů o 3,1 procenta odpovídá nárůstu o 12.500 korun. Od začátku loňského roku zdražilo 59,5 procenta sledovaných vozidel, za poslední čtvrtletí pak více než pětina nejlevnějších variant aut se základní výbavou.

U vozidel zařazených do kategorie s nejlepší výbavou se cena zvýšila v průměru o 12.400 Kč. Ve srovnání se třetím čtvrtletím cena těchto aut vzrostla o 30.300 Kč, což lze připisovat obnovení nabídky nově homologovaných vozidel. Od ledna loňského roku zdražilo 63 procent nejdražších variant sledovaných vozidel.

Podle vedoucího partnera EY Petra Knapa, se šíře nabídky opět pomalu blíží stavu před jejím omezením vzniklým na základě zavedení WLTP homologace, což je nová metodika měření spotřeby paliva a emisí, která se více blíží běžnému provozu. Všechny vozy na trhu jím musely projít do začátku loňského září.

"I přesto, že úrovně nabídky z počátku loňského roku pravděpodobně nebude znovu dosaženo, jedná se o zásadní nárůst nabízených variant, oproti říjnu hovoříme o rozšíření o 30,6 procenta. Další potenciál k obohacení nabídky ale vidím jen u generací vozidel, která vstoupila na trh v loňském roce a poměrně často jsou nabízena jen s několika málo motorizacemi. Další nové modely pak můžeme čekat v oblasti alternativních pohonů," uvedl Knap.

Prémiová vozidla, tedy auta dražších značek, zvýšila svou základní cenu oproti minulému období ve čtvrtině případů. V kategorii nejlepších variant zvýšili zástupci prémiových značek cenu pouze ve 13 procentech případů.

Ke snížení počtu modelů automobilů na trhu dochází u naftových i benzinových motorizací. U dieselových motorů se zúžila nabídka v porovnáním s prvním čtvrtletím loňského roku téměř o čtvrtinu, i přes rozšíření nabídky od října o 27,5 procenta. U zážehových agregátů došlo ke snížení nabídky o 14 procent.

Nejcitelnější změnu ceny zaznamenala kategorie vozidel SUV, kde u vrcholných variant došlo ke zdražení o průměrných 27.000 Kč. Ze sledovaných segmentů nejvíce zdražila cenová základna nižší střední třídy. Se zahrnutím Škody Octavia došlo průměrně k navýšení o necelých 21.000 Kč, naopak cena vrcholných variant segmentu C zůstala v průměru na stejné úrovni oproti počátku loňského roku.

V celkových statistikách kategorie elektromobilů opět došlo ke zdražení v porovnání s předchozím čtvrtletím, což však zapříčinila převážně úprava nabídky BMW i3. Oproti začátku minulého roku všichni výrobci zvýšili ceny o 10.000 až 20.000 Kč. Zdražení se týkalo většiny nejprodávanějších elektromobilů, mimo jiné i VW e-Golf, Nissanu Leaf a Hyundai Ioniq.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

A bude hůř
R2R2
| 2. 2. 2019
Cena neni dana pouze vyrobnimi naklady, ale to neznamena, ze na ni nemaji vliv. Navic nejde jen o vyrobni naklady, take si jako vyrobce nejak chcete kompenzovat usly zisk z prodeje nadstandardni vybavy a tentokrat to vypada, ze prijdete o pomerne znacne mnozstvi nadstandardu najednou. V neposledni rade predpokladam, ze tentokrat je zdrazeni zakladnich modelu v zajmu vyrobcu vice nez kdykoli drive a to prave kvuli kilmatologickym pozadavkum, vetsina automobilek potrebuje vyrazne zvysit podil hybridu nebo elektromobilu a toho se bude jen spatne dosahovat, pokud budou vyrazne drazsi nez normalni auta.
Avatar - Hammunasakra
A bude hůř
Hammunasakra
| 2. 2. 2019
:yes: :-)
A bude hůř
frite
| 2. 2. 2019
I mala auta mají dnes povinne to co měla dřív pouze prémie a za tučný příplatek a přitom jsou v přepočtu na příjmy levnější.
Tady to bububu, ata budou dražší protože předpisy slýchám už tak 25 let.
Nehledě na to že cena auta (výrobků obecně) není dana výrobními náklady.
A bude hůř
R2R2
| 1. 2. 2019
Tech duvodu je cela rada, kurz koruny je samozrejme dulezity, ale dle meho nazoru nas v nejblizsich letech spise budou trapit klimatologicke a bezpecnostni pozadavky.

EU se chysta zavest nekolik povinnych "vylepseni", jako cteni znacek a upozornovani na prekroceni rychlosti, sledovani ridice a upozorneni na nesoustredeni nebo unavu, parkovaci kameru, automaticke brzdeni, system pro udrzovani v pruhu, cernou skrinku a dalsi. Zejmena v kategorii levnejsich aut se to projevi vyraznym narustem ceny.
K tomu nas od roku 2020 ceka nabeh na nove limity CO2 (musi splnit 95 % flotily) a v roce 2021 uz limit dopadne plne.
Oboji se velice pravdepodobne odrazi v narustu cen modernizovanych nebo nove uvadenych modelu a motorizaci, u kterych je treba brat zretel na budouci pozadavky i kdyz zacnou platit "az" od roku 2021.
A bude hůř
Mig_35
| 1. 2. 2019
taky bych řekl, že za dva roky auta zlevní víc než inflace:)
celkem mě bavilo,jak se na různých fórech o autech psalo, že "auto budu kupovat tak za rok, až koruna posílí tak na 24 za euro, teď je to uměle vyhoněný, už aby ty intervence skončily" - žel bohu, nestalo se...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku