Nová generace auta pro fotbalisty se blíží. Co nabídne nadcházející Bentley Continental?
Nadcházející generace Bentley Continental využije platformu Porsche Panamera. Díky má být lehčí a nabídne agilnější jízdní vlastnosti.
Dnešní Bentley Continental je s námi už pěknou řádku let. Aktuální provedení debutovalo na podzim roku 2010, přičemž se jednalo jen o rozsáhlou modernizaci vozu vyráběného od roku 2003. V Crewe ale už pilně pracují na nástupci, který se má ukázat na podzimním frankfurtském autosalonu. Do prodeje nový Continental přijde v roce 2018.
Automobil přitom čeká výrazná změna co se týče jeho útrob. Zatímco dosavadní generace, hlavně v Británii označovaná jako auto pro fotbalisty, použila platformu D1 převzatou z Volkswagenu Phaeton, novinka vsadí na architekturu MSB, kterou najdeme v Porsche Panamera. Na vývoj architektury Bentley dohlíželo od samého začátku, a tak byla navržena nejen podle potřeb Porsche, ale také podle potřeb britského výrobce.
Díky MSB bude nový Continental lehčí a tužší a navíc lépe vyvážen, což zajistí dynamičtější jízdní vlastnosti. Přední nápravu totiž bylo možné posunout více vpřed, což posune motor více ke středu vozidla. Ve srovnání s pětidveřovou Panamerou pak samozřejmě u britského kupé s konfigurací 2+2 dojde ke zkrácení rozvoru, a to o 200 mm na nějakých 2.750 mm. Lehkou váhu ale nečekejte, Bentley byla vždycky masivní a přestože novinka zhubne asi 100 kilogramů proti předchůdci, stále bude překonávat dvě tuny hmotnosti.
Zajištění komfortu bude mít na starosti standardně dodávané vzduchové odpružení s tříkomorovými tlumiči vzadu. Chybět nebudou ani nadále unikátní stabilizátory s elektronicky řízenou změnou tuhosti, kterou najdeme už v Bentayze. Zařízení pracující s elektrickým napětím 48 V snižuje náklony karoserie, což pomáhá komfortu i stabilitě.
Nová platforma přinese též novou techniku. Na jedné straně jde o osmistupňovou dvouspojkovou převodovku z Panamery, která nahradí stávající automat, na druhé straně jde o systém pohonu všech kol. Také ten bude převzat od německého výrobce, mezinápravový diferenciál Torsen nahradí nejnovější verze elektronicky řízené vícelamelové mezinápravové spojky, u německého výrobce známé jako PTM (Porsche Traction Management). Ta bude přenášet sílu na zadní nápravu auta, v případě nutnosti (ztráty adheze) ale v mžiku připojí i pohon přední nápravy. Zajímavostí přitom je, že pohon všech kol nebude jako dnes standardem, u některých variant bude za příplatek.
Co naopak zůstane, bude dvanáctiválec do W. Bude se jednat o jeho novou generaci, prvně představenou v Bentayze. V ní dává 447 kW a 900 N.m, přičemž pro Continental se očekává ještě vyšší síla. Součástí nabídky samozřejmě i nadále bude osmiválcová varianta, nejspíše se čtyřlitrem z Panamery, nově se počítá také s plug-in hybridem. U něj se předpokládá kombinace elektromotoru s šestiválcem, nezapomeňme ale na to, že Porsche nabízí hybridní Panameru i s osmiválcem (Panamera Turbo S E-Hybrid), a tak se třeba takové verze dočkáme také od Bentley. Stále pak vyloučena není ani naftová varianta, byť s ohledem na pomalu klesající prodeje takových aut ji spíše neočekávejme.
Design se inspiruje konceptem EXP 10 Speed 6, proti dosavadní verzi má auto působit opticky nižší a dynamičtější, což zajistí hlavně nízká kapota. Uvnitř nečekejme nic jiného než vybrané luxusní materiály. Po kupé (Continental GT) samozřejmě dorazí i kabriolet (Continental GTC). Na stejné platformě MSB vznikne i sedan, nástupce Flying Spuru.