Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová generace Opel Corsa může být již pouze elektrická, zaznívá z automobilky

Ondřej Mára
Diskuze (21)

Opel/Vauxhall představil novou generaci populárního modelu Corsa teprve v červnu, někteří zástupci automobilky přesto již nyní spekulují o podobě nástupce.

Stephan Norman, šéf britské značky Vauxhall (nabízející model Corsa s volantem na druhé straně), v rozhovoru pro magazín Autocar prozradil, že segment malých automobilů čekají velké změny. A jak již asi správně tušíte, ponesou se v duchu elektrifikace.

S elektrifikací se stanou modely segmentu B (malé vozy) a možná i A (mini) podstatně důležitějšími,“ uvedl Norman v reakci na otázku, zda by se jméno Corsa nemohlo v budoucnosti objevit na některém z modelů stále rostoucího segmentu SUV/crossover.

Příští generace modelů supermini, včetně Corsy, budou plně elektrické. Pevně tomu věřím.“ Největším problémem v masovějším malých městských mini je prý podle Normana chybějící infrastruktura k nabíjení – především pro lidi v bytech. Jakmile se ale tento problém podaří vyřešit, Norman věří, že věci naberou rychlý spád. „V roce 2025 už nebude nikdo vyrábět benzínové nebo naftové motory.

V současnosti ale nová Corsa nabídne kompletní paletu pohonných jednotek. Od atmosférické benzínové dvanáctistovky, přes dvojici přeplňovaných benzínových dvanáctistovek až po 1.5 litrový naftový čtyřválec. Ostatně o jejich cenách jsme nedávno psali. V příštím roce se pak očekává i zahájení prodeje čistě elektrického modelu Corsa-e, který by měl nabídnout dojezd až 330 km.

A co existence dobrodružně laděné Corsy, která by se postavila například fordu Fiasta Active? Tu Norman odmítl jako zbytečnou, neboť pro zákazníky toužící po podobném voze je připravený model Mokka X – podle Normanových slov „první sexy Vauxhall za 50 let,“ jak uvádí Autoexpress.

V závěru se pak ještě Norman zmínil o sloučení koncernu PSA, pod který značky Opel a Vauxhall patří, s koncernem FCA. Podle Normana půjde o dlouhodobý proces, který by však neměl Vauxhall nijak ovlivnit. „Na Vauxhall to nebude mít dopad. Mohlo by to mít dopady v Itálii, ale jinak nikde jinde.“

Ondřej Mára
Diskuze (21)

Doporučujeme

24. 11. 2019 22:48
Re: END IS NEAR
Zapomněl jsi asi na to, že úředníky řídí politici, a ty se každé cca 4 roky uchází o hlasy ve volbách. Chválabohu! :-)
24. 11. 2019 22:47
Re: Ach jo,...
Jj, nějací dva elektrozoufalci by se zde našli! :-)
24. 11. 2019 19:02
Re: Norman věří
Mnohé z toho, o čom dnes niektorí básnia, leží niekde v šuplíku a čaká na svoj čas, kým na tom niekto bude môcť získať peniaze a moc. Nikola Tesla nezomrel len tak pre nič-za nič. A nebol žiaľ sám.
24. 11. 2019 18:46
Re: Tenis - velmi spolehlivé informace - sportovní sázení
Nechápem redakciu, že tieto smeti rovno nezmaže. Načo to tu zavadzia?
24. 11. 2019 18:45
Re: END IS NEAR
V tom máš úplnú pravdu. Ale vzhľadom na to, ako euroúradníci tlačia na pílu, by som nedal ruku do ohňa za to, že k tomu nepríde. Ak "ekologicky" znevýhodnia spaľovacie motory voči elektrickým, nič iné ti nezostane, ako jazdiť na elektrinu alebo vlakom. A výrobcovia nebudú mať inú možnosť, ako vyrábať autá, ktoré sa budú rentovať. Aj keď budú musieť byť elektrické.