Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová generace Toyoty Aygo potvrzena, pravděpodobně však bude elektrická

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Zatímco řada tradičních výrobců považuje segment miniaut za potápějící se loď, ze které se snaží postupně zmizet, Toyota se svého městského modelu Aygo nevzdává.

V rozhovoru pro Autonews to potvrdil Johan Van Zyl, současný představitel Toyota Europe, který potvrdil plánování nástupce současné generace Toyoty Aygo. „Aygo je pro nás velmi dobrým produktem v oblasti soutěže a přivádění mladých lidí ke značce. Stále pro nás představuje dobrý segment.

Aygo je přitom jediným evropským modelem Toyoty, který nemá v nabídce hybridní pohon. Van Zyl však naznačil, že vzhledem k městskému použití by mohlo být příští Aygo elektrické. „Některá města zavádějí bezemisní zóny, takže musíme myslet na budoucnost a říct si ‚jak hodláme zajistit, že budeme mít elektrifikovanou verzi automobilu A segmentu, který budeme moci v těchto městech použít?‘

Podobný názor na elektrifikaci městských modelů přitom zastávají i značky Peugeot a Citroën, se kterými Toyoty pracovala na společném vývoji modelů Aygo, C1 a 108. Jejich výroba pak probíhá ve společném kolínském závodě TPCA, který však od roku 2021 přejde čistě pod vlastnictví Toyoty.

Toyota Aygo je přitom z výše zmíněné trojice jasně nejpopulárnější. Podle statistik JATO Dynamics se na evropském trhu prodalo za prvních 10 měsíců 83.030 kusů modelu Aygo, což představuje nárůst o 3.7 procenta. Peugeot prodal pouze 48.542 kusů modelu 108, což představuje pokles o 1.4 procenta. Citroen si pak připsal prodej 44.399 kusů C1, což znamená pokles o 1.9 procenta.

Výrobní kapacita kolínského závodu TPCA přitom představuje 300.000 vozidel ročně, což bude pro Toyotu od roku 2021 celkem výzva. Van Zyl si je však jistý, že značka dokáže kapacitu výrobního závodu využít. „V budoucnu využijeme plnou výrobní kapacitu,“ uvedl pro Autonews. Bohužel však nezmínil, jaké modely zde Toyota chystá vyrábět.

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

15. 12. 2019 18:46
Re: Co budou v Kolíně vyrábět?
Ten text na idnes jsem pochopil spíš tak, že jsou "moc blízko" posuvy na lince. Takže ti na svařovně na finiši přijede karoserie na takt č. 1 a zatímco u Yarise je to ok, tak karoserie Corolly (už HB, natož kombi) by přesahovala do taktu č. 2. Takže musíš zvětšit rozestupy jednotlivých taktů, tj. předělat kompletní linku včetně celého příslušenství.
Corolla bude navíc s bohatší výbavou a složitější montáží potřebovat i víc taktů na montáži - montáž stávajících ´kolíňat´ bude třeba na 180 taktů, na Corollu bys taktů potřebovat třeba 230. Takže zase celou linku hned od začátku stavět nanovo.
Zkrátka a dobře je malá továrna jako taková, do haly projektované na linku se 180 posuvy po 4,2 m ještě "vmáčkneš" linku s třeba 195 posuvy po 4,2 m (buď už projekt počítal s rezervou, nebo někde vytvoříš třeba pro 20 taktů patro), ale linku s 230 posuvy po 4,8 m už tam prostě nedáš. To samé bude i s místem pro logistiku; ´kolíňata´ byla od začátku co nejjednodušší "naleštěný lowend" (protože cena), zkrátka mini do města, a proto je i továrna projektovaná jako "mini".
Jiné důvody bych v tom vůbec nehledal.
Avatar - Hammunasakra
15. 12. 2019 12:57
Re: Co budou v Kolíně vyrábět?
Ten Yaris u nás kde sou nižší platy a Corolla ve Francii bohužel dává víc smysl
Avatar - pradeda777
15. 12. 2019 10:22
Re: Co budou v Kolíně vyrábět?
To mě také napadlo, ale to samé pak platí i o Francii. Budou tam muset předělávat linku. Možná to bude levnější z Yarise na Corollu než z Aygo. Nevím jakou mají ve Francii výrobní kapacitu, která je obvykle dána kapacitou paint shopu. V Kolíně jsou schopni vyrobit 300 000 vozů rok. Na druhé straně, linka se dá adaptovat tak, že vezme 2-3 různé šasi. Toyota svého času montovala na stejné lince Corollu i wide body Camry. Později Camry i Aurion V6. Ale ty měli identické datum points.
14. 12. 2019 21:41
Re: Co budou v Kolíně vyrábět?
Podle "důvěryhodného zdroje z automobilky" se chystají větší "škatulata, hýbejte se". Corolla z UK do Francie a z Francie do ČR Yaris. Pro linku v TPCA je Corolla příliš velké auto, naopak Yaris pojme stávající linka bez zásadních (rozuměj drahých a na odstávku výroby časově náročných) úprav.
https://www.idnes.cz/…223_automoto_fdv
Avatar - Hammunasakra
14. 12. 2019 13:42
Re: Co budou v Kolíně vyrábět?
Nojo českej už asi zůstane http://www.kaipan.cz/modely/ ale když už továrna stojí a miniauta ekonomicky už moc nevycházej = náhrada masovkou typu Corolla by nejen pro region byla skoro super