Nová generace Toyoty Aygo potvrzena, pravděpodobně však bude elektrická
Zatímco řada tradičních výrobců považuje segment miniaut za potápějící se loď, ze které se snaží postupně zmizet, Toyota se svého městského modelu Aygo nevzdává.
V rozhovoru pro Autonews to potvrdil Johan Van Zyl, současný představitel Toyota Europe, který potvrdil plánování nástupce současné generace Toyoty Aygo. „Aygo je pro nás velmi dobrým produktem v oblasti soutěže a přivádění mladých lidí ke značce. Stále pro nás představuje dobrý segment.“
Aygo je přitom jediným evropským modelem Toyoty, který nemá v nabídce hybridní pohon. Van Zyl však naznačil, že vzhledem k městskému použití by mohlo být příští Aygo elektrické. „Některá města zavádějí bezemisní zóny, takže musíme myslet na budoucnost a říct si ‚jak hodláme zajistit, že budeme mít elektrifikovanou verzi automobilu A segmentu, který budeme moci v těchto městech použít?‘“
Podobný názor na elektrifikaci městských modelů přitom zastávají i značky Peugeot a Citroën, se kterými Toyoty pracovala na společném vývoji modelů Aygo, C1 a 108. Jejich výroba pak probíhá ve společném kolínském závodě TPCA, který však od roku 2021 přejde čistě pod vlastnictví Toyoty.
Toyota Aygo je přitom z výše zmíněné trojice jasně nejpopulárnější. Podle statistik JATO Dynamics se na evropském trhu prodalo za prvních 10 měsíců 83.030 kusů modelu Aygo, což představuje nárůst o 3.7 procenta. Peugeot prodal pouze 48.542 kusů modelu 108, což představuje pokles o 1.4 procenta. Citroen si pak připsal prodej 44.399 kusů C1, což znamená pokles o 1.9 procenta.
Výrobní kapacita kolínského závodu TPCA přitom představuje 300.000 vozidel ročně, což bude pro Toyotu od roku 2021 celkem výzva. Van Zyl si je však jistý, že značka dokáže kapacitu výrobního závodu využít. „V budoucnu využijeme plnou výrobní kapacitu,“ uvedl pro Autonews. Bohužel však nezmínil, jaké modely zde Toyota chystá vyrábět.