Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Civic XI se odhaluje. Zatím jako prototyp blízký sériové výrobě

Stanislav Kolman
Diskuze (98)

Civic se co nevidět dočká 11. generace. Její podobu naznačuje čerstvě odhalený koncept, od kterého se hotové auto nemá příliš lišit.

I když Honda Civic oslaví co nevidět 50 let existence, prototyp jedenácté generace přijíždí se vcelku nenápadným a elegantním vzhledem. Do sériové výroby se toho přitom už moc nezmění. Honda říká, že tato vize má velmi blízko k hotovému modelu, jenž dorazí na stejné platformě jako předchůdce začátkem příštího roku.

Civic XI se zatím ukázal coby sedan ve výrazné oranžové barvě a na devatenáctipalcových černých kolech. Odstín i obutí Honda nabídne v produkci. Všímáme si přepracované přední části s výraznější maskou a agresivnějšími LED světlomety. Z profilu vůz tak nějak rozvíjí styl předchůdce. To potvrzují i inženýři, podle kterých novinka na oko sice působí nižší a širší, ve skutečnosti má ale rozměry s předchůdcem velice podobné.

Video se připravuje ...

Vzadu si rovněž všímáme diodových svítilen, stejně jako jemného naznačení spoileru na víku zavazadelníku. Třešničkou jsou dvě kulaté koncovky výfuku, každá na jedné straně. Honda na premiéře uvedla, že Civic dorazí ve dvou karosářských variantách coby hatchback a sedan (na některých trzích se prodávalo i třídveřové kupé, to se loučí) a v nabídce samozřejmě nebude chybět ani ostré provedení Type R. Na jeho technickou specifikaci si ještě musíme počkat, Japonci však potvrdili skvělou zprávu, že dorazí s manuálem!

Jeden obrázek nás nechává nahlédnout také do interiéru. Všímáme si volně stojící obrazovky multimediálního systému uprostřed, která má však na straně stále naznačená fyzická tlačítka. A klasické ovladače zůstávají níže také pro nastavování teploty a klimatizace. Volant má úzký věnec a podle všeho modernější pojetí tlačítek. Honda prý chce s novou kabinou nabídnout stále dobrou ergonomii a rozhled, zároveň se ale zjednodušené uspořádání interiéru inspiruje Hondou E. Ochuzen Civic nezůstane ani o možnost digitálního přístrojového štítu.

Opomenout nesmíme ani sadu bezpečnostních a asistenčních systémů Honda Sensing. Výrobce zatím není konkrétní, ale říká, že nabídne plejádu nových pomocníků aktivní i pasivní bezpečnosti. Na jejich přehled, stejně jako technické specifikace, si ale musíme počkat až do prvního čtvrtletí letošního roku, kdy se Honda Civic XI oficiálně představí v sériové podobě.

Stanislav Kolman
Diskuze (98)

Doporučujeme

19. 11. 2020 19:36
Chyba v článku
...budeme si muset počkat do prvního čtvrtletí PŘÍŠTÍHO roku. Letos první čtvrtletí už nestihneme:-)
Avatar - Lumix56
19. 11. 2020 08:24
Re: Bravo, Hondo....
Disajn za mě OK. Jenom se nějak "zapomělo" na umístění RZ která ten předek "rozbije".
Avatar - Blue Sun
19. 11. 2020 07:39
Re: Za mě stále vede UFO 8g bez plexi masky
A co evropským automobilkám brání udělat to samé? Pravidla platí pro všechny stejně, takže se mohou zařídit úplně stejným způsobem, že? Jo, že se na to vykašlaly? Za to fakt nemůže EU.
Avatar - Jopino
19. 11. 2020 07:28
Re: Zvláštní...
Máš odkaz na statistiku celosvětových prodejů HB/SDN? Nějak se mi nedaří dohledat a chtěl bych mít představu o těch marginálních prodejích HB, jaké procento to ve skutečnosti je. Díky.
Avatar - Jopino
19. 11. 2020 07:21
Re: Zvláštní...
Tak ono je de facto jedno, v rámci designu karoserie, který výbavový stupeň HB vybereš (vyjma CTR), jsou si paradoxně hodně podobné. Sport se už do Evropy nedováží, takže pokud chce člověk 1.5T, musí objednat buďto SDN, nebo HB Sport plus a docela si připlatit. U HB 1.0T zůstaly všechny výbavové stupně stejné s tím rozdílem, že přibyla verze Sportline s optipaketem pro základní a téměř nejvyšší výbavový stupeň, ale to se teď zase bude měnit. Tím chci říct, že HB není jen Sport.
Design CTR je diskutabilní pro spoustu lidí, proto taky Honda přišla i s relativně umírněnější verzí, ale to bude limitka. Přiznám se, že pokud bych byl cílovka, volil bych právě tu.