Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Porsche 911 GT3 hoří, distribuce pozastavena

Michal Fokt
Diskuze (39)
Je poznat, že Porsche 911 GT3 (991) je opravdový supersport. Stejně jako u konkurence od Ferrari a Lamborghini, i v jeho případě dochází k častému samovznícení.

Vzhledem k tomu, jak v poslední době trápily modely značek Ferrari a Lamborghini požáry, začaly kolovat vtípky o tom, že bez této drobné vady na kráse by to snad ani nemohla být luxusní sportovní auta. Ale nemyslete si, že je to jen problém italských výrobců. Shořelo i pár prototypů aktuálního Porsche 911, to ovšem bylo ve fázi vývoje a je to vcelku pochopitelné.

Jenže i ve Weissachu se zjevně povedlo tuto vlastnost propašovat do sériové výroby. Porsche už eviduje za posledních několik týdnů pět případů samovznícení nového 911 GT3 a rozhodlo se tedy pozastavit dodávky dalších vozů zákazníkům až do chvíle, než bude problém odhalen a vyřešen.

Naposledy padlo ohni za oběť GT3 ve Švýcarsku poté, co řidič zaslechl ze zdaní části vozu divné zvuky a jen pár dní předtím lehl popelem vůz v Itálii poté, co se rozsvítila kontrolka oleje. Zdá se tedy, že by mohlo jít o zatím blíže neurčený problém s motorem.

Michal Fokt
Diskuze (39)
Avatar - Pekelná Micinka
19. 2. 2014 14:16
Re: vw
Ano, ale je to stejně účelové tvrzení, jako v příspěvku, na který jsem reagoval. ;-)
Avatar - Petrolhead_CZ
19. 2. 2014 13:15
Re: vw
Ten zvuk je právě snad největší průse* z celýho aut. průmyslu. Šestnáctiválec a zní jak průmyslový vysavač, nevýrazný, bez charakteru. Designově je to podobná hrůza, je to jak splácaný nepovedený dort od pejska a kočičky. Hrozně nekonzistentní počin.
19. 2. 2014 13:06
Re: vw
Jasné, je že Veyron nikdy nebyl koncipován na okruhy. Pamatuji nasrané ksifty lidí z VW, když při prvním svezení Tiff vypnul veškerou elektroniku a s Veyronem driftoval... I kdyby byl pomaljší, třeba na hranici 1:20, tak dost pochybuji, že by to majitelům vadilo.. Vyložený krasavec to není, ale v reálu vypadá úchvatně, včetně dunivého zvuku 16ti válce :-!
Avatar - Petrolhead_CZ
19. 2. 2014 12:48
Re: vw
Ano, čas hovoří jasně v neprospěch Veyronu. Na tom, že překonal o mnoho let starší stroje s výkonovým deficitem je snad něco obdivuhodného? Relevantní srovnání je s auty z podobného období a tam je jasně vidět, že je to okruhový tlusťoch, který přes všechen ten výkon a kecy o technickém milníku rozhodně není tím dominujícím autem a ani nikdy nebyl, viz. krásný rozdíl s časem Huayry, od které dostal 3 vteřiny. Porazil ho MP4-12C a dokonce Aventador, který má tendenci být nedotáčivý, také celkem dost váží a na papíře také prohrává. Nemůžu se dočkat, až tam zajede čas trio LaFerrari, P1 a 918 a rozcupují Veyron na kousíčky.
19. 2. 2014 12:17
vona to asi neni uplna sranda uchladit
jestliže ma motor 500kW vykonu, tak dalších 1000kW tepla musí uchladit.
a to chladicem o rozmeru ani ne 1m2.
to by stacilo na vytopeni mensiho panelcku