Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Fabia vs. konkurence: Jakou výbavu a za kolik nabízí?

David Bureš David Bureš 12. 5. 2021 • 04:53
74
92
Zobrazit náhledy (74)
Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Dacia Sandero 1.0 TCe (67 kW) Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Hyundai i20 1,0 T-GDI MHEV DCT Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Test Peugeot 208 1.2 PureTech 75

Čtvrtou generaci Škodu Fabia jsme srovnali s vybranými konkurenty. Ukazuje se, že zaujme výbavou, jiné hatchbacky ale umějí být cenově dostupnější.

Nová Škoda Fabia krátce po své premiéře zveřejnila český konfigurátor, díky čemuž odhalila bližší informace o svých cenách a příplatkové výbavě. Po prvotním cenovém srovnání s konkurencí tak nastal čas na bližší pohled. Jak si nová Fabie vede z hlediska ceny a výbavy ve srovnání s konkurencí?

Do prvního srovnání jsme zvolili Fabii v naprostém základu, tedy s "cenou od". To znamená stupeň Ambition, s motorem 1.0 MPI (59 kW) a pětistupňovým manuálem za 329.900 Kč.

Konkurence je ale z hlediska cenotvorby různorodá, a tak jsme do srovnání ne vždy zvolili rovněž základní stupeň. Konkrétně třeba Dacii Sandero s obdobně výkonným motorem 1.0 SCe (49 kW) pořídíte již od 239.900 Kč. Jenže řada prvků jí chybí, a tak jsme do porovnání výbavy zvolili až nejvyšší stupeň Comfort. Ten je za 284.900 Kč přitom stále cenově dostupnější než základní Fabie. Podobně jsme Hyundai i20 porovnávali ve druhém stupni Comfort, který s atmosférickou dvanáctistovkou přijde na 299.990 Kč. Výchozí Start za 279.990 Kč je totiž opravdové holátko.

Škoda Fabia – srovnání základní ceny nové generace s konkurencí
Model Škoda Fabia Dacia Sandero Ford Fiesta Hyundai i20 Renault Clio Toyota Yaris
Motor 1.0 MPI 1.0 SCe 1.1 1.2i 1.0 SCe 1.0 VVT-i
Největší výkon [kW] 59 49 55 62 49 53
Točivý moment [N.m]  95 95 110 118 95 93
Převodovka 5M 5M 5M 5M 5M 5M
Max. rychlost [km/h] 175 158 165 173 160 160
Zrychlení 0-100 km/h [s] 15 16,7 14,7 13,1 17,1 14,6
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 5,1 5,2 5,3 5,2 5,1 5,6
Základní cena [Kč] 329.900 239.900 319.990 279.990 315.000 350.000

Těch 329.900 Kč za Fabii je každopádně v rámci segmentu přece jen spíše vyšší částka, přičemž srovnání výbav dokazuje, že mnohé jiné malé hatchbacky umějí být i lépe vybavené. Už zmíněné Sandero za 284.900 korun má totiž i světelný a dešťový senzor, tempomat nebo multifunkční volant, za který se u Fabie musí připlácet. S výchozím litrem nicméně pro Sandero nedokoupíte vyhřívané sedačky.

video

Lákavý je také Renault Clio s 1.0 SCe (49 kW) za 315.000 korun. Když si totiž připlatíte 22.000 Kč za paket Zen Plus, dostanete dešťový senzor, bezklíčový vstup díky handsfree kartě, automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná zadní okna, loketní opěrku či další prvky.

Hyundai i20 pak sice zaujme cenovkou, která se vejde do třísettisícové hranice, zato však řadu prvků pořídíte až ve vyšších stupních výbavy. Pro stupeň Comfort tak nepořídíte mlhovky, ani vyhřívané sedačky, natožpak navigaci nebo parkovací čidla. Připlatit si dokonce musíte i za rádio.

*V rámci paketu Ambition Plus
**Včetně vyhřívání čelního skla a volantu
***V rámci paketu Club
****V rámci paketu Zen Plus
Škoda Fabia – cenové srovnání s konkurencí
Vůz Škoda Fabia Dacia Sandero Ford Fiesta Hyundai i20 Renault Clio Toyota Yaris
Motor 1.0 MPI (59 kW) 1.0 SCe (49 kW) 1.1 (55 kW) 1.2i (62 kW) 1.0 SCe (49 kW) 1-0 VVT-i (53 kW)
Převodovka 5M 5M 5M 5M 5M 5M
Výbava Ambition Comfort Trend Comfort Zen Active
Cena [Kč] 329.900 284.900 319.900 299.990 315.000 350.000
Airbagy 6 6 6 6 6 7
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním S S S S S S
Elektricky ovládaná přední/zadní okna S/5.000 S/2.500 S/4.000 S/20.000*** S/22.000**** S/-
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka S/S S/S S/S S/S S/S S/S
Klimatizace manuální manuální manuální manuální manuální manuální
Kola 15" ocelová 15" ocelová 15" ocelová 15" ocelová 16" ocelová 15" ocelová
Metalický lak 13.900 11.500 12.900 13.900 13.000 13.000
Mlhovky vpředu S S 4.000 - 5.000 -
Multifunkční volant 10.000* S S 20.000*** S S
Navigace 23.600 5.000 15.200 - 11.000 -
Palubní počítač S S S S S S
Parkovací senzory vpředu/vzadu 17.200 6.000 9.400 - -/5.000 6.800 + instalace
Rádio 6,5" 8" 8" 20.000*** 7" 7"
Rezervní kolo 3.900 4.000 2.700 20.000*** 5.000 S
Světelný/dešťový senzor 4.500 S/S S/4.000 S/- S/22.000**** S/-
Světlomety LED LED LED Halogenové LED Halogenové
Tempomat 10.000* S S S S adaptivní
Vyhřívaná sedadla vpředu 10.000* - 13.500** - 5.000 6.200 + instalace

 

Do druhého srovnání jsme pak zvolili verzi pro náročnější klientelu, přeplňovaný motor 1.0 TSI (81 kW) jsme doplnili o automat, v podobě sedmistupňového DSG, a lepší výbavu, v podobě druhého stupně Style. To je vůz rázem za 439.900 korun, což na poměry malých automobilů není zrovna málo. Jenže srovnatelní konkurenti jsou na tom podobně.

Hyundai i20 sice s tříválcem 1.0 T-GDI (74 kW) a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou vyjde ve stupni Smart na 429.990 korun, za některé prvky si ale pořád nelze připlatit. Třeba navigaci k i20 dokoupíte až u nejvyšších stupňů výbavy. Podobně Renault Clio sice stojí 410.000 korun, jenže zase tu mluvíme o přece jen slabším tříválci 1.0 TCe (67 kW) s převodovkou CVT.

Peugeot 208 je pak s tříválcem 1.2 PureTech (74 kW) a osmistupňovým automatem ve stupni Active Pack k mání za 431.000 Kč, my ale do výbavového srovnání dali až o 30.000 Kč dražší Allure, které má k výbavě Fabie přece jen blíže. Vyšší cenovku srovnatelného Fordu Fiesta, s 1.0 EcoBoost (92 kW) a dvouspojkou za 454.900 Kč, pak vedle vyššího výkonu vysvětluje i mildhybridní pohon.

V takovém případě je každopádně Škoda Fabia už cenově zajímavějším soupeřem, který navíc nabízí i takové prvky jako vyhřívané čelní sklo nebo panoramatické střešní okno, jež nejsou v segmentu zcela běžné (nebo jsou až pro nejvyšší výbavy). Renault Clio však za uvedenou cenu už nabízí třeba čalounění kombinující umělou kůži a látku, případně ambientní osvětlení.

*V rámci sady Winter
**V rámci sady Assist Plus
Škoda Fabia – cenové srovnání s konkurencí
Vůz Škoda Fabia Ford Fiesta Hyundai i20 Renault Clio Peugeot 208
Motor 1.0 TSI (81 kW) 1.0 EcoBoost mHEV (92 kW) 1.0 T-GDI (74 kW) 1.0 Tce (67 kW) 1.2 PureTech (74 kW)
Převodovka 7DS 7DS 7DS CVT 8A
Výbava Style Titanium Smart Intens Allure
Cena [Kč] 439.900 454.900 429.990 410.000 461.000
Airbagy 6 6 6 6 6
Bezklíčový vstup 4.500 8.500 - S 9.000
Elektricky ovládaná přední/zadní okna S/S S/S S/S S/S S/S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka S/S S/S S/S S/S S/S
Klimatizace manuální automatická manuální automatická automatická
Kola 15" litá 15" litá 16" litá 16" litá 16" litá
Metalický lak 13.900 12.900 13.900 13.000 13.000
Mlhovky vpředu S S S 8.000 -
Multifunkční volant S S S S S
Navigace 19.600 15.200 - 11.000 26.000
Panoramatické okno 19.900 27.400 - - -
Parkovací senzory vpředu/vzadu 8.000/S 4.000/S -/S 8.000/S 7.000/S
Rádio 8" 8" 8" 7" 7"
Rezervní kolo 3.900 2.700 S 5.000 5.500
Sledování mrtvého úhlu 13.500 30.900** - 17.000 -
Světelný/dešťový senzor S/S S/S S/- S/S S/S
Světlomety LED LED LED LED LED
Tempomat S S S S S
Vyhřívaná sedadla vpředu S 11.500* 15.000 10.000 6.000
Vyhřívané čelní sklo 5.900 11.500* - - -

 

Související články

Témata
Avatar - bronch
13. 5. 2021 21:37
Re: K zamyšlení
tak aby som nebol velmi subjektivny, manzelka si ceedku velmi pochvaluje.
Takze co je pre mna fail: hlucny podvozok, vibrujuce riadenie, shitny lak, predne sklo je ako plexi a poskrabe sa od musky, plechy ako papier, sedacky vytahane, zadny bubon na vyfuku vibruje do interieru, a vela malickosti ktore mi dennodenne lezu a nervy. Celkova kultura jazdy je nizka, kvalita taktiez, proste brutal cost cutting v praxi.
13. 5. 2021 13:52
Re: Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Jako kdyby se jiné zadní nápravy neopravovaly...
Avatar - woody-alien
13. 5. 2021 10:36
Re: K zamyšlení 2
U městskýho auta taky nemám loketku. Ale jak píšeš, to neva. Stejně mám pazouru věčně na šaltpáce. ;-)
13. 5. 2021 08:57
trochu jsem zkoumal ceníky
ale ze všeho mi stejně nejvýhodnější přijde o třídu vyšší i30.
Např. Hatchback 1,0 T-GDI Family 88/120 7st. DCT za 404 990 :
16" kola z lehké slitiny ●
LED denní světla a přední mlhové světlomety ●
Autonomní nouzové brzdění FCA s detekcí vozidel a chodců ●
Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LKA, asistent pro sledování únavy řidiče DAW ●
Elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka ●
Tempomat s omezovačem rychlosti ●
Zadní parkovací senzory včetně parkovací kamery ●
Rádio s 8" dotykovým displejem, DAB, MP3, podporou Android Auto a Apple CarPlay

Navíc 5 let záruka bez omezení km. Nemá to navigaci, ale když je tam podpora AA, tak je zbytečná. Jako druhé auto pro manželku (je to automat :-) ) asi nejvýhodnější.
Avatar - bronch
12. 5. 2021 19:26
Re: Co mi uniká
nabizi, lacnejsie opravy v buducnosti, lepsia diagnostika oproti korejcom

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku