Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Fabia získala v crash testech Euro NCAP pět hvězd. Vadily jen drobnosti

David Bureš
Diskuze (7)

Škoda Fabia v nové generaci vsadila na pevnou konstrukci a moderní jízdní asistenty. Plně se to projevilo i v hodnocení bezpečnosti Euro NCAP.

Euro NCAP vydal nejnovější sadu svých už tradičních nárazových zkoušek. Mezi hodnocenými automobily se tentokrát objevila také čtvrtá generace Škody Fabia. Zaznamenala výtečný výsledek, z crash testů Euro NCAP si Fabia odváží plný počet pěti hvězd.

V ochraně dospělých Fabia dostala 85 % možných bodů. Vytýkány tudíž byly jen drobnosti. Snad jen omezení vychýlení cestujícího při bočním nárazu bylo hodnoceno jako krajní. Fabia totiž postrádá středový airbag vpředu, který by pohybu posádky při bočním nárazu zamezoval.

Ochrana posádky při čelním nárazu je nicméně dobrá nebo adekvátní, stejně jako při bočním nárazu. Fabia přitom poskytne podobnou úroveň bezpečí postavám různých typů. Ochrana krční páteře při nárazu zezadu je dobrá vpředu i vzadu. Plusem je též vyspělejší eCall, který zvládne automaticky upozornit záchranné složky v případě nehody.

Fabia byla pozitivně hodnocena také v oblasti ochrany dětských pasažérů. Jen v případě čelního nárazu se projevila mezní ochrana u figuríny simulující šestileté dítě. Stejně byla hodnocena i ochrana hlavy u figuríny desetiletého v případě bočního nárazu.

Přední airbag sedadla spolujezdce pak lze vypnout pro možnost ukotvení autosedačky orientované proti směru jízdy. Vůz přitom jasně informuje řidiče o vypnutém airbagu. Všechny typy autosedaček, pro něž je Fabia navržena, pak lze dovnitř správně instalovat.

Pochválena byla také ochrana chodců, pouze tradiční prostor u A sloupků a dolní hrany čelního okna v případě středu chodce hůře chrání. Body vůz získal i za automatické brzdění, které rozezná nejen ostatní vozidla, ale i chodce nebo cyklisty. Systém přitom adekvátně reagoval ve všech provedených testech (a to i za tmy), kdy se ve většině případů dokázal vyhnout srážce, nebo alespoň zmírnil její následky. Slušně pak byly hodnoceny i další sledované elektronické asistenty.

„Jsme hrdí na to, že již od roku 2008 získávají všechny nové vozy Škoda po uvedení na trh nejvyšší možné hodnocení. Nová Fabia je druhým modelem v řadě, který získal toto ohodnocení po zpřísnění podmínek. Přechodem na platformu MQB A0 nabízí Fabia poprvé mnoho bezpečnostních a asistenčních systémů doposud známých z vozů vyšších tříd, které zároveň zvyšují bezpečnost tohoto oblíbeného modelu,“ komentuje výsledek Johannes Neft, člen představenstva automobilky Škoda Auto odpovědný za oblast technického vývoje.

Fabii tak ke slušnému výsledku pomohla třeba nabídka hned devíti airbagů - poprvé v historii tento model nabízí na přání kolenní airbag řidiče a zadní boční airbagy. Z elektronických asistentů je pak potřeba zmínit třeba sadu Asistovaná jízda 2.0, která sdružuje adaptivní tempomat, asistent jízdy v pruzích a rozpoznávání dopravních značek, které umožňuje automatickou podporu podélného a příčného vedení vozu. Plusem je ale bezesporu i tuhá karoserie využívající téměř 80 % komponentů z vysokopevnostní ocele.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
9. 12. 2021 19:30
Re: pěkný
A to jsi vzal kde, že to je odpojený? Nějaký odkaz?
9. 12. 2021 12:14
Re: pěkný
Neblafne. Oni jsou odpojeny.
Prave proto, aby neblafly.

Takze naraz simuluji jen do jiste miry.
9. 12. 2021 11:51
Re: pěkný
popravdě čekám kdy nějaký při tom testu blafne :-D
9. 12. 2021 11:46
Re: pěkný
Ne, elektroauto stejne shori, tak je to skoro jedno.
;-)
9. 12. 2021 10:09
Re: pěkný
A to jako proč? V autě na baterky nevadí když se zabiješ, protože ti automobilka v rámci úspor nedá takovou samozřejmost jako airbag?
Ona Fabka dostala hlavně výrazně víc bodů v nárazových testech. Elektronický serepetičky mě nezajímají, byť tam dostala taky víc, ale to nevidím jako podstatný ani bych to Renaultu nevyčítal.