Zatímco předchozí francouzský prezident François Hollande při své inauguraci usedl do model DS 5, jeho nástupce využil služeb nového SUV DS 7 Crossback.
Tak toto je fakt ubohost první třídy - když už to měl být Citroën, tak někde měli vyhrabat C6, ale aby prezident Francie jezdil crossoverem s rádoby "prémiovou" značkou DS, to už je fakt čiré zoufalství... :'-(:-( ;-\ 8-s:no:
Superb je asi nejreprezentativnejsi zastupce mainstreamu, jednoznacne vzhledem a i technikou je to spicka. Proto chapu. Ale tohle je jak vtip. Nadruhou stranu, proc brat asi zivot tak vazne.. :-)
...lepší než DS5, kterým jel Hollande...ale proč mu nedali třeba Talisman, když už by to mělo být francouzské... :-O Přitom v kampani jsem ho zahlédl v Espacu...
Pravda, měl zvolit opravdovou limuzínu, Renault Fluence.
Ne, vážně. Je mi tak trochu smutno z toho, že Citroen už nemá nic důstojného, čím by se mohl prezident prezentovat. Řadu DS považuji za absurdní předražený paskvil, bez urážky. To, co vidím na obrázku pod obchodním označením DS7, mě přinutilo neplánovaně vypít jednu lahev kvalitního bordeaux, ale ani to nepomohlo.
je to masakr co? ... ja si na predvadecče DS5 do ní sednul a ptám se maníka od dealera "kde to má nastavení podvozku" ...... nikde! ..... Citroen bez hydropneumatiky, je pežot s jinym znakem, nic víc. Nechápu, proč to zrušili, možná technicky, výrobně a cenově složitější, ale to dělalo Citrona Citronem. Když jsem to mohl mít v modelu GS z roku 1971, tak do řady/značky DS by to měla být povinnost dávat!
No, a to je možná DS5 ještě tak z celé DS řady nejzajímavější. Jenže jak praví staré stavařské přísloví, z * salón neuděláš. Bohužel je to pořád C4 Picasso se spoustou různých optických fičurád, které jdou bohužel proti praktickému zameření zbytku. Takže je to ve finále poněkud předražený kříženeček.
Hydro už nejpíš nebude, jak jsem četl. Údajně byly náklady příliš vysoké. To je škoda, protože Citroen konečně celý systém dotáhl do téměř dokonalosti a vysoké spolehlivosti.
Takže budou nějaké unifikované ataptabilní podvozky, které má dnes už každý druhý.
aj tu zacala moda SUV ;-) ... inak za mna docela gycova kara... nic v zlom.. ale ako prezident by som si vedel predstavit urcite skor nieco ako range rover alebo escalade.. a nie takuto doslova splacaninu ... ale asi bola lacnejsia ako tie ozaj uz seriozne velke SUVecka od konkurencie ;-)
to mi je jasne.. ved aj vy ste ako prezidentske auto mali isty cas predlzenu octaviu ( ked este nebol superb ) ak si dobre pamatam... mala taky siroky B stlpik
ale ked domaca znacka nema na to vhodne auto tak preco nezvolit radej nieco poriadne uz... predpokladam ze spanielsky kral tiez nejazdi leonom s tdi ;-) ale ma uz nieco poriadne od bmw alebo mercedesu
kazdopadne moc vkusne a elegantne to DS nevyzera to je pravda ... a premiove je tiez asi tak ako je octavia RS supersportom... nic v zlom ale taky talisman v initiale paris by bol daleko daleko zmysluplnejsia volba ked uz chceli silou mocou domacu znacku ...
aneb, když kolébka automobilismu nemá důstojnou prezidentskou limuzínu.
Možná by mohli hrábnout po starém dobrém Albertovi (fluence), i v něm by prezident vypadal důstojněji než trčící ze střechy rodinného crossoveru. >:D:no:
No... bohužel máš pravdu.
Jsou situace, kdy určité kategorie aut jsou nenahraditelné. A bohužel tento případ je toho důkazem.
DS7 možná nebude špatné auto, ale pořád je to ocucaný bonbon a ten se prostě pro tyhle situace nehodí.
Byl by jistě důstojnější, ale i tak, vrcholná státnická limuzína s max. 1,6 a dvěstě koňmi, to je docela úpadek, když si Angela na jednání s motýlem Emanuelem může připlout nějakou osmi/dvanáctiválcovou limo od D3. ;-)
Jistěže málokdo, je to spíš jen poznámka k vývoji, německý prezident si může vybírat z důstojných variant, anglická královna má pořád taky volby na super úrovni, jen těm Francouzům se to nějak... , prostě myšlenka égalité vítězí, všichni budou nakonec jezdit v jednašestkách, prezidáán ne prezidáán. ;-)
Docela zajímavé je to s tou Bugattkou. Vnímáš ji jako francouzské auto? Člověk by asi měl, oni sami si na tom docela zakládají... a Rolls je taky britský. Akorát... o Bugatti se tak často mluví jako o vrcholu koncernové hierarchie...
Ono je to asi tím, jak k reinkarnaci Bugatti došlo, veyron vešel ve známost tak, že jde o projekt vw šéfa Piecha, který chce ve Volkswagenu postavit nejrychlejší luxsuperauto všech dob, jo, a bude se to dělat pod značkou Bugatti. Značka byla jaksi jen použita, většina to zjevně tak chápe, nemluvě o tom, že veřejnost, která vůbec název Bugatti zná, ani netuší, že to byla francouzská značka, podle jména spíš tipují na italskou. ;-)
Ettore byl Ital, ale tehdejší Bugatti mám zapsanou jako FR. Pak byla znovuzrozena jako italská... a dnes je zpátky ve FR. U mě ale převládá přesně to jak to píšeš.
Kolik je států, jejichž představitel si může dovolit domácí značku těch tvých parametrů? :-)
Talisman a Espace dostanou novou 1.8 TCe 225. Ale i to je málo.
No, to je dost, že se ukážeš, čoveče, kdo tu má pak bránit ty pařížské barikády. >:D
Podívej se na můj první koment, kolébka automobilismu. A dodávám, někdejší světová velmoc. Aktuálně neplatí už ani jedno z toho, na příkladu prezidentské limuzíny se to dá pěkně dokladovat. A jen o tom píšu, na háček s otázkou, jestli má limo vlastní výroby třeba Dánsko, si budeš muset chytit někoho jiného. ;-)
Dinare zase neplácej, Francie třeba nevyrábí momentálně nějaké luxusní auta, ale aspoň vlastníci jsou Francouzi, koukej na PSA, Renault, který má podíl v Nissanu. Co mají Britové, tak možná Aston a nějaké malé značky. Vše v rukou zahraničních investorů.
tiez by som bol radsej za talisman navzdory motorovej skromnosti pod kapotou... ved prezident zase nejazdi po okruhu ... ten DS je ozaj zvlastny... predok sa mi teda nepaci vobec a som si isty ze aj cina ma dnes uz nejake krajsie kusky ... rovnako dizel do prezidentskeho auta je kusok ulet.. hlavne ked sa uz dizlom pomaly ale isto vsade zakazuje vjazd do centier velkych miest... to je proste podpasovka beznym soferom ... celkovo mi pride ze ten vyber auta moc nezvladli... taketo podivne auto by som nedal ani manazerovi beznej vacsej firmy ... to uz aj docela bezny superb je v tomto daleko lepsi... ale tak iny kraj iny mrav ...
proste hruza.. :-( ... kto to pustil do seriovej vyroby neviem.. ale premiovo to teda rozhodne nevyzera... skor gyc z toho srsi na mile daleko :-( ... nechapem.. pritom talisman je prakticky ako takato limuzna bezchybny.. plavny pompezny.. napadany majestatny ... a rozhodne daleko aj elegantnejsi.. vyber auta proste moc nezvladli.. pritom aj 15 rocne dieta by asi lepsie vybralo.. sranda
Samsung auta nedělá. Ta značka se jmenuje Ranault Samsung a patří pod Renault. Od Samsungu ji jen koupil. Auto, které se jmenuje Samsung si prostě nekoupíš. :-)
Chtelo by se pri pohledu na auto rict, kam az to francouzske automobilky dopracovali, kdyz ani jedna neni schopna nabidnout reprezentativni limuzinu. Ale na druhou stranu, pro toho socialistu by stacila i "na pul" francouzska Dacia Dokker.
pritom kedysi mali tak krasne vozy aj limuziny... ( laguna, safrane, 406, 605, C5, C6, xantia, stylovy XM ) smutne ... obecne hlavne peugeoty som mal kedysi moc rad.. zvlast 106 S16, 206, 406, 406 coupe alebo 306 cabrio ci povedzme 607 s 3.0V6 bola dokonala a mohla sa svojho casu kludne postavit aj E klasse .. ale to uz je davno za nami ... pri pohlade na ich sucasnu produkciu ozaj neviem ci plakat alebo sa smiat ... same podivne vozy az na par vynimiek ( snad clio je este celkom pekne a drzi si istu uroven ) ... kazdopadne dnes uz im nieje co zavidiet ;-\ .. zbytok sveta im akoby utekal a nestihali ...