Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tohle je nové BMW řady 1. Čeká jej radikální proměna!

Nejmenší zástupce značky BMW ztratí část svého charakteru. Už to nebude zadokolka a také tvary už nebudou tak svébytné jako dosud.
Zpět na článek
17. 2. 2018 10:38
17. 2. 2018 11:00
17. 2. 2018 11:15
18. 2. 2018 10:13
17. 2. 2018 11:46
18. 2. 2018 10:09
18. 2. 2018 11:08
18. 2. 2018 14:45
17. 2. 2018 14:36
18. 2. 2018 10:11
17. 2. 2018 21:23
17. 2. 2018 10:09
BMW už není BMW
I když už se to nějakou dobu říká, tímhle to jde do kopru úplně.. a přitom jednička v zadokole je tak zábavný auto.. teď je to obyčejný hatchback a kvalita v socvýbavě je taky jak u Hnújdeje.. :-( :no:
Rozbalit vlákno
44
17. 2. 2018 10:38
Re: BMW už není BMW
A Mercedes je Mercedesem? Alfa Alfou? Tyhle povídačky bychařů mám nejradši. Kolik jsi těch jedniček s RWD koupil? A kolik se mezitím prodalo M-B A?
Pokud chceš malé sportovní RWD, zůstane ti řada 2er. Koupíš?
Avatar - wladyk
17. 2. 2018 10:55
Re: BMW už není BMW
To už je jiná značka. BMW začíná od 2 kupé.
17. 2. 2018 11:08
Re: BMW už není BMW
Mám už druhou 1er, ještě generace e87 s atmo benzínem 125kW a 210Nm, podélně umístěným, dlouhou kapotou a zadním náhonem s plně vypínatelnou elektronikou :-)
Jasně že 80% uživatelů je to fuk, dle průzkumu.. ale bohužel já patřím do těch 20%... je jasné, že je nějaký přirozený vývoj, ale aby značka ryze sportovní a ta co má dělat radost z jízdy vyráběla MPV, tříhrnky, předokolky.. to je smutný, to se nezlob

PS: nepoužil jsem ani jedno slovo "bych" ;-)
Avatar - white label
17. 2. 2018 11:49
Re: BMW už není BMW
BMW jako "značka ryze sportovni"??? To snad ani nemůžeš myslet vážně..., teda pokud bys vůbec myslel, než něco takového napíšeš.
Není a ani nikdy nebyla!
17. 2. 2018 11:56
Re: BMW už není BMW
Chápej ho, on by moc chtěl, aby to tak bylo. ;-) Když má tu jedničku. :-)
Pro sportovně založené mají pořád dost emek na výběr.
Avatar - white label
17. 2. 2018 12:13
Re: BMW už není BMW
Že je přání otcem myšlenky mi bylo jasné taky. eM modely jsou z hlediska celkové produkce okrajová záležitost a ryze sportovní nejsou obvykle ani ty, nehledě na případy typu X5 M apod.
17. 2. 2018 12:41
Re: BMW už není BMW
Ano, X5, X6 vůbec, M5, M6 jen tak, tak. Koní sice dost, ale velký, těžký, vysoký.
17. 2. 2018 13:56
Re: BMW už není BMW
OK, takže pro tebe asi bez problému 2er ne?
Avatar - fOE
17. 2. 2018 15:58
Re: BMW už není BMW
Jak je to s tim jaguarim HB? To vysumelo nebo se neco vazne chysta? A co alfa?
Treba klucina najde RWD HB u konkurence a svet bude z jeho pohledu zase jednou v poradku. :-)
Avatar - fOE
17. 2. 2018 15:57
Re: BMW už není BMW
Co je na BMW ryze sportovni probuh? Tyhle klise a vykriky jsou vzdycky nejlepsi. 8-s
17. 2. 2018 17:23
Re: BMW už není BMW
BMW 1er byl sportovni. Dalo by se napsat, ze ryze.
Pisu o prvni generaci, ve druhe jsem nejel.
Muzes mi napsat, ktera znacka je, krom Porsche a spol., sportovnejsi ;-) ?

Jednicka byla sportovni od pohonu, pres tuhe rizeni i podvozek, vysku sezeni i celkovou vysku auta, rozdeleni hmotnosti 50:50, plne vypinatelny dsc, po vyborne brzdy.

Jinak samozrejme, ze se BMW posouva k univerzalite, luxusu a ekologii.

Nicmene treba ten 2er :yes:
A klidne jen se ctyrvalcem.

PS Hlasky o tom, ze BMW neni sportovni slycham napriklad od lidi co jezdi dieselovou Oct. RS.
Jenze sportovni neni jen o vykonu a snizenym podvozku..
Avatar - white label
17. 2. 2018 17:35
Re: BMW už není BMW
Psal (Sebbe.92) o BMW, jako o ryze sportovní značce!, takže argumentace jedním modelem je bezpředmětná. A ani 1er první g. není příkladem ryze sportovního automobilu, byť k němu měla relativně blízko hlavně okrajová verze 1 M coupé.

Za ryze sportovní značku bych se dnes nebál označit třeba Ferrari..., ale BMW apod. ani omylem, dnes, ani nikdy pře tím.
Mimochodem, víš např. jak vůbec BMW začínalo s výrobou automobilů?
17. 2. 2018 17:42
Re: BMW už není BMW
Hele ja tady nehodlam slovickarit.

Za ryze sportovni nemuzes povazovat ani to Porsche..

BMW bylo a je nejsportovnejsi minimalne z trojice Audi, BMW, Mercedes.
A s jednickou bylo jedine ktere nabidlo v kompaktni tride klasickou koncepci pohonu. :yes:

Edit: Zkouset me nemusis ;-) Historii BMW znam.
Avatar - white label
17. 2. 2018 17:47
Re: BMW už není BMW
Napsal jsem Ferrari, pokud sis toho nevšiml.
Být nejsportovnější v rámci D3 má sakra daleko do ryze sportovní značky..., to není žádné slovíčkaření, ryze sportovní značka, je prostě ryze sportovní značka, to si to potom můžeme místo textu posílat smajlíky, abychom zbytečně "neslovíčkařili". 8-s
17. 2. 2018 17:56
Re: BMW už není BMW
Jak jsem psal, nechci se dohadovat, co je to ryzi.

Co chci napsat je, ze BMW, zvlaste nektere typy, jsou opravdu (schvalne nepisu ryze :-) ) sportovni.

Zkus to vzit obracene a napis, ktera znacka je sportovnejsi ;-)
Treba se na necem konecne shodneme.
Avatar - white label
17. 2. 2018 18:31
Re: BMW už není BMW
Už ti odpověděl gil54, takže už nemusím vysvětlovat co je ryze sportovní auto, nebo ryze sportovní značka.
Všechny značky, které vyrábějí primárně sportovní vozy, nebo pouze sportovní vozy, případně pouze ryzí sportovní vozy, jsou "sportovnějšími" značkami, než BMW a jemu podobně orientované značky.
18. 2. 2018 09:18
Re: BMW už není BMW
Na tom není nic k dohadování. Ryzí je čistý (obzvláště, pokud je taková čistota, nedotčenost vzácná). Třeba u Lotusu bych se nestyděl naspat, že je to ryze sportovní značka. A takový Elise je ryzí sporťák. Na rozdíl od té 1er. Může mít talent, ale ryze sportovní auto to není ani ve snu. Také si ji většina lidí kupovala prostě proto, že chtěla malé, relativně levné BMW.

Mně zase přijde, že za sportovní auta běžná BMW považují hlavně bazaroví kovbojové.
Avatar - fOE
17. 2. 2018 18:05
Re: BMW už není BMW
Napsals to za me, diky.
17. 2. 2018 21:50
Re: BMW už není BMW
Ani z trojice Audi, BMW, Mercedes nevidím BMW jako nejsportovnější. Mercedes má trvale v nabídce skutečně sportovní auto, v minulé generaci SLS AMG, nyní AMG GT S, Audi má druhou generaci R8. BMW nemá nic.
Navíc Mercedes totálně deklasuje veškerou konkurenci v královně motorsportu, v F1. Angažmá ve špičkovém motorsportu je určitě také nutný předpoklad aby značka byla chápána jako sportovní a BMW na vrcholové úrovni sportu opět velká nula.
Avatar - fOE
17. 2. 2018 22:12
Re: BMW už není BMW
Co je pricina a co nasledek, na to se da taky divat z vice uhlu...
1) Tvuj pohled, ze bmw neni nejsportovnejsi, protoze neni tak videt v motorsportu a nema ryze sportovni model, anebo
2) bmw nema ryze sportovni model, ani se netlaci az tak do motorsportu, protoze nepotrebuje tvorit image, kterou uz ma... narozdil od MB a audi.

Za me se rozhodnuti BMW nepostavit supersport nedivim, ikdyz bych takove auto videl rad. Proc mam ale utracet penize na image, kterou uz mam, a to s velkou pravdepodobnosti v projektu (modelu) ktery na sebe nikdy nevydela? ;-)
17. 2. 2018 23:03
Re: BMW už není BMW
Napsal jsem pouze svůj názor, BMW mi připadá nejméně sportovní z uvedené trojice, důvody jsem uvedl.
Že je výroba sporťáků prodělečná není žádný objev, konec konců celá historie prakticky všech výrobců sporťáků ukazuje, že se tímto oborem dá uživit jen velmi těžko a dnes mají nebo uvažují o SUV snad s výjimkou McL všichni a i u toho McL to může být také jen otázka času a financí. Nicméně bez výroby skutečného sporťáku v mých očích nikdo nemůže udržet image sportovní značky, naopak mi nijak nevadí, že Ferrari nebo Lamborghini bude vyrábět SUV, to jim podle mě na image sportovních značek neubere ani "ň" protože pořád vyrábí úchvatné supersporty a ty dělají image. SUV jsou jen dobrý hadr na býky - kterými jsou internetoví diskutéři, kteří si nikdy žádné Ferrari stejně nekoupili ani nekoupí. A i kdyby Ferrari začalo vyrábět vedle supersportů záchodová prkénka, tak to s jejich image nehne. Pokud ovšem někdo začne vyrábět jenom ta záchodová prkénka, tak samozřejmě žádné image nezíská a pokud nějaké měl tak jej v dnešním rychle zapomínajícím světě okamžitě ztrácí.
18. 2. 2018 09:36
Re: BMW už není BMW
Na sportovních autech se dá vydělat. Problém je přečkat krizová období. A ty značky nemívají tak tuhé kořeny, stačí jedno slabé vedení a může to jít do kopru. Ono to do značné míry platí obecně o automobilovém průmyslu. Malé (samostatné) automobilky to mají těžké a proto skoro nejsou. Ani takový Rolls Royce nedopadl jinak.

Lambo rozhodně nemusí vyrábět SUV. Mají za sebou velkou skupinu, která je může podržet, s kterou můžou sdílet (hlavně ty podružné věci, na které by normálně stejně nezbývaly peníze). Prostě chtějí vydělat víc peněz. Trošku tu značku podojit. A je tu vždy otázka vývoje. Je hezké zachovávat tradice, ale nemůžeš si nechat ujet vlak. To je ten problém firem řízených radami zastupujícími nějaké bezejmenné akcionáře. Když tu firmu vede zakladatel, tak mívá jasnou vizi. Jakmile to předáš radě, tak je vývoj identity spíš cvičení v prognostice. Kde můžeme vydělat.
18. 2. 2018 09:23
Re: BMW už není BMW
Pokud na sebe nedokáže vydělat, tak tu image asi nemáš. ;-)
Avatar - fOE
18. 2. 2018 10:22
Re: BMW už není BMW
Pri nejlepsi vuli, trh se supersporty je maly, neni mozno jich prodavat v poctech jake si usmyslim jen na zaklade toho jak dobre auto udelam. Vzdy se budeme bavit, kdyz dobre, o nizkych desitkach tisic kusu rocne, kdy se mi jooo povede. Rozpustit naklady na takovem malem pocte aut jiste lze, ale jak sam pises, tech na trhu sportaku skutecne uspesne se pohybujicich je docela malo a snadne to neni.
Ted otazka jestli je bmw dost velke na to aby cast nakladu rozpustilo I v jinych modelech. Pokud jde o infotainment, palubni systemy atd tak jiste ano, motor by udalo v m5 nejspis taky, ale zkratka takovemu audi, kde vse sdili 2 znacky (vse zpenezi 2x) a co ma za zadkem koncern prodavajici 10mil aut rocne se do takovych dobrodruzstvi jde proste snaz a vidina vydelku je nepomerne bliz.
18. 2. 2018 11:00
Re: BMW už není BMW
U supersportu se do desítek tisíc nedostaneš. ;-) Ale vydělat se na tom dá. Proto jsou ceny tak vysoké. Je to právě otázka image. Máš image na to, abys takové auto prodal v dostatečném počtu? Třeba i takové Porsche bojuje s prodeji na té nejvyšší úrovni. Je to prakticky kultovní značka, ve sportovních autech neskutečně úspěšná, ale její síla leží v tom, řekněme, středu. Na vrcholu lapá po dechu.

Ano, Audi bylo ve výhodné pozici. Stejně jako v případě A3, jen z druhé strany. Používali techniku, která byla nejspíš již zaplacená. Tam bylo spíš otázkou, jak to udělat, aby pod Lamborghini nepodřízli větev.

Mercedes je v tomhle výjimečný. Ale ten zase preferuje dělat GT, ne supersporty. Proto se McLaren odtrhl. McL chtěl dělat supersporty a opravdová sportovní auta a Mercedes to tlačil do GT.

Jak jsem napsal, problémem je hlavně přečkávání horších časů, kdy se má BMW o co opřít, na rozdíl od těch opravdu malých výrobců dělajících jen sportovní auta.
Avatar - _Karel_
17. 2. 2018 22:14
Re: BMW už není BMW
A přesto, i kdyby si Audi a MB prst v pr.deli zlomili........
V těžišti prodejů má BMW řidičtější auta.
17. 2. 2018 23:25
Re: BMW už není BMW
A vo tom to je :yes:
Avatar - white label
17. 2. 2018 22:21
Re: BMW už není BMW
Jako obvykle záleží na úhlu pohledu a na stanovení prioritních parametrů...
R8 vznikla i díky koncernovému vlastnictví Lamba a asi i díky tomu (+ Porsche) pravděpodobně další g. R8 nebude.
Podstatnější je, že nikoho z D3 určitě nelze označit jako ryze sport. značku.
17. 2. 2018 17:59
Re: BMW už není BMW
Hovoříme-li o značkách, jde tady možná o to slůvko ryze. Jak psal white label Ferrari, k tomu Mc Laren, Aston Martin (když přimhouřím oči nad Rapide),Lamborgghini (oči mhouřím nad Urusem) snad i Morgan, dále Wiesmann, Pagani, Koenigsegg, Alpine a podobní exoti. Ty jsou ryze sportovní, nedělají nic než sportovní a sportovní a sportovní.

Porsche, byť obecně většinou vnímáno jako sportovní, už nelze řadit mezi "ryze", když se zpronevěřilo Cayennem. A nepiš, že SUV je sport utility..... ;-)
17. 2. 2018 18:10
Re: BMW už není BMW
Jo, tak na tom se shodneme.

Tyhle znacky by se daly takto brat.

A jak jsem psal, vy byste mozna nemeli brat nekoho tolik za slovo :-)

Ja jsem narozdil od tebe pochopil, co chtel Sebbe napsat..
Myslim, ze nechtel BMW prirovnavat k Ferarri :-)
Avatar - white label
17. 2. 2018 18:39
Re: BMW už není BMW
Nechtěl BMW přirovnávat k Ferrari, ale napsal to tak, že to v podstatě udělal, a proto na to logicky byly reakce takové, jaké byly. Tady platí to, co a jak tu napíšeš, ne co a jak si opravdu myslíš, to je logické pravidlo podobných "neosobních" diskusí.
Avatar - iudex
17. 2. 2018 11:41
Re: BMW už není BMW
Tiež nemám rád silné a radikálne vyhlásenia, ako to s BMW ide dolu vodou. Ale objektívne musíš pripustiť, že prechodom na koncepciu FWD s motorom priečne a max. štvorvalce stratí 1er všetku svoju výnimočnosť. Pretože to, čo definovalo jednotku, bol pohon zadných kolies (ako jediné auto v triede) a tiež šesťvalec pod kapotou (ako jediné auto v triede). Teraz sa zaradí do radu všetkých ostatných, troj- a štvorvalcových predokoliek, resp. verzia M135i po boku ostatných štvorvalcových štvorkolkových hothečov. Nemám najmenšie pochybnosti, že aj tak bude patriť medzi najlepších. Ale ja by som už mal problém si M135i kúpiť, pretože kým teraz u mňa tú vyššiu cenu ospravedlňoval RWD a hlavne famózny šesťvalec pod kapotou, v budúcnosti by som musel dosť rozmýšľať, prečo uprednostniť BMW s dvojlitrovým štvorvalcom a haldexovým 4x4 pred trebárs Golfom R s 2,0 štvorvalcom a haldexovým 4x4.
Avatar - praděda7
17. 2. 2018 13:11
Re: BMW už není BMW
Máš 100% pravdu. Naneštěstí BMW musí vydělat na sebe, vydělat na akcionáře a vydělat také na R&D. Určitě by řada lidí ve vedení raději viděla BMW podnikat v čistě sportovním segmentu. Ale trh se mění a jak víme, přežijí jen ti, co se dovedou přizpůsobit. O tom nemůže být pochyb. A tak i BMW dělá co dělá, i když z toho asi nemá moc radost. Jestli ji to bude stačit nebo jestli dělá chybu, že nevsadila jen na BMW srdcaře a nezůstala u zadokolek těžko říct. Jak silná skupina jsou ti zadokolkáři? Myslím, že si BMW ten průzkum už před léty udělalo a zadolkolkaři brali stříbrnou..... ;-\ Jo a jestli BMW vůbec v dnešním ekosvětě dlouhodobě přežije jako samostatná automobilka je stále velká neznámá..... :-!
Avatar - wakantanka
17. 2. 2018 17:18
Re: BMW už není BMW
Zabudol si na stvorkolkarov :-) kde sa umiestnili asi tak tito?
Avatar - praděda7
17. 2. 2018 18:25
Re: BMW už není BMW
..........dělili se o zlatou....... ;-)
17. 2. 2018 13:58
Re: BMW už není BMW
Ano, ale nemá interiér a tak dále. Mě se třeba aktuální 1er nelíbí, oíbila se mi ta první. Ale samosebou mě štve, že z vyjímky se zařadí BMW do mainstreamové kce. ;-\ :no:
Avatar - praděda7
17. 2. 2018 18:28
Re: BMW už není BMW
Nejsi sám, ale jak jsem vysvětlil výše, BMW (bohužel) nemělo na vybranou..... ;-\
Avatar - iudex
17. 2. 2018 20:41
Re: BMW už není BMW
Môj názor na 1er poznáš. Ak som ho chcel, tak napriek jeho výzoru, nie preň. Lákadlom bol najmä 3,0 R6. Bez neho to pre mňa nie je ono, aj keď stále je tu ten RWD, ktorý pre pár fajnšmekrov (zdravím mariachiho) stojí za to aj so slabším motorom. Ale keď mu zoberú aj ten RWD, pýtam sa, čím sa bude líšiť od zvyšku poľa? BMW zrovna neboduje špičkovými interiérmi ako Audi, ktoré si ním obháji príplatok oproti sesterskému Golfu (samozrejme sú tam aj iné faktory, napr. R5 či viac výbavy). Predokolkovej 1er zostane len tá výbava a konfigurovateľnosť.
17. 2. 2018 21:06
Re: BMW už není BMW
Když jednou rozšířil Aston Martin nabídku o Cygnet, tak také říkali, že to není žádný Aston. A šli a koupili si DBS. No a ten Cygnet taky, dětem na hraní.

Tak to udělej s bavorákem stejně. Vykašli se na jedničku, když je pro tebe nevhodná a koukni se po lepším. ;-)

Pokud začne dělat BMW znovu Isettu, nebudu lamentovat, že stojí za prd. Jen si jí nekoupím a normálně si koupím pětku.
18. 2. 2018 09:56
Re: BMW už není BMW
Hlavně to bude BMW. Na to nemůžeš zapomínat. Realita je, že typický zákazník to spíš ocení. Uvnitř bude víc místa. Vzhled možná bude stravitelnější. O vrtuli a ledvinky nepřijde, netřeba mít strach. Nadšenec holt bude muset připlatit za Coupé (což stejně byla ta správná volba >:-[] ). Můžeme být rádi, že to zůstane jako zadokolka. Snad. Pomalu se blížíme době, kdy ta vrcholná 2er může být hybrid, může mít povinně pohon všech kol, nemusí mít manuální převodovku. To se pochopitelně netýká jen BMW.

O prodeje bych strach neměl. Vem si, kolik lidí kupuje A-Klasse včetně AMG verze. A nakonec, je to BMW. Jízdně bude určitě patřit k tomu nejlepšímu. Koncepčně už nebude výjimečná, tak se holt budou muset víc snažit. :-)
Avatar - iudex
18. 2. 2018 13:27
Re: BMW už není BMW
Absolútne nič z toho, čo píšeš, ani nerozporujem. Pohľadom ekonomickým, teda pohľadom tých 80% "konzumentov", je to samozrejme správne. My nadšenci sme drvivá menšina, ktorá žiadnu automobilku ekonomicky nevytrhne a teda pre nás sa nebude robiť gro produkcie. Môžme byť radi (a ja som), že BMW robí aspoň tých pár modelov (verzií) pre nadšencov, kde si môžme vybrať. Ja som si vybral. :-) A iste to bude tak i v budúcnosti.
Ale kľudne si viem predstaviť, že ak bude 1er predokolka, stále ju BMW naladí tak dobre, že prekoná jazdné etalóny triedy (Ma3, Focus, Civic). A napokon ako píšeš, značka samotná robí veľa (ako ukazuje A Klasse, ani netreba, aby to auto jazdilo najlepšie v triede, stačí značka).
Avatar - white label
19. 2. 2018 01:01
Re: BMW už není BMW
Ano, viz i já stručně 17.02. 20:37
18. 2. 2018 09:36
Re: BMW už není BMW
To jsou problémy... dvojka zůstává sportovnější verzí jedničky, co je na tom divného... jednička zůstane civilní, kdyby jedničková i dvojková řada byly předokolky, chápal bych tvoje rozhořčení...
18. 2. 2018 09:58
Re: BMW už není BMW
V příští generaci bude dvojka spíš zmenšená čtyřka, s jedničkou toho moc společného mít nebude. Jednička bude nafouklé Mini.
17. 2. 2018 10:38
majitelé
80% majitelů neví která náprava je u této řady poháněná... :-( Co k tomu dodat. Idioti.
Rozbalit vlákno
7
17. 2. 2018 11:00
Re: majitelé
Je otázka, jestli průzkum nebyl účelově upraven, aby obhájili změnu pohonu.
Druhá otázka je, jak by dopadl stejný průzkum napříč veškerými automobily a jejich řidiči. ;-)
17. 2. 2018 11:15
Re: majitelé
Se mnou se majitel audi A4 hádal, že určitě nemá motor podél. Jako argument uváděl že stejný motor je v škodovce napříč. A to jsme se šli i podívat pod kapotu, jenže ten diesel je tak zakrytej, že mi stejně nevěřil. Až po čase přišel s tím, že mám pravdu. :-)
18. 2. 2018 10:13
Re: majitelé
Tohle mají lidé někdy všelijak zamotané. Někteří proto, že byl Passat jeden čas příbuzný s Audi. Potkal jsem člověka, který si myslel, že A4 dopadla stejně jako Passat.
Avatar - iudex
17. 2. 2018 11:46
Re: majitelé
Ja tomu verím. Za volantom 1er vídavam prekvapivo väčšinou ženy (povedzme muž má X5 a polovičke kúpi malé BMW) a tam je jasné, že netušia nielen to, akú nápravu má auto hnanú, ale často ani triviálnejšiu vec typu čo majú pod kapotou (registrujú druh spaľovania, lebo musia vedieť, čo natankovať, ale objem či nedajbože výkon, nula bodov).
18. 2. 2018 10:09
Re: majitelé
Ten vtip je už hodně starý. Proběhlo to za první generace.

V typickém mainstreamu (FF napříč) by to snad dali (snad i čtyřkolkáři, AWD si snad povětšinou kupují vědomě). Možná by jejich odpovědi nebyly moc jisté, ale snad ano. Horší je to u aut, které se od téhle "normy" liší. V jednom vtipném videu myslím řidička hledala motor 911 v kufru (nebylo to její auto). >:-[]
18. 2. 2018 11:08
Re: majitelé
....potom existuje ještě skupina řidičů, kteří sice i vědí, která kola pohání jeho automobil, ale nemají sebemenší ponětí, co si s touto informací počít a ani netuší, že je v tom nějaký rozdíl. (Snad jen, že dají sněhové řetězy na správnou nápravu. >:D )

S větším, až skoro hromadným, rozšířením pohonu AWD v opci téměř u všech značek, nemám ani zde moc optimizmu. Tady zase budou možná i vědět že ho mají (AWD :-) ), ale buď vědí jen že je to lepší, protože "to míň klouže" a "všude vyjede" nebo ho mají jen proto, že to v daném typu byla ta nejlepší - chápejme dražší - volba, případně aktivní prodejce dokázal........ něco jako když se prodávají již neodolným důvěřivým stařečkům hrnce, antialergické deky a vodní filtry. Druh a vlastnosti samotného AWD jakož i vlastnosti a chování celého vozu opět nula.

( Jen pro doplnění spektra. ;-) )
18. 2. 2018 14:45
Re: majitelé
Souhlasím. Otázkou však bylo, jestli by věděli (případně tedy správně tipli). U BMW to dopadlo, jak dopadlo, protože nepoužívá to většinové řešení. Pak je otázkou, jestli to skutečně ví, nebo to jen vyšlo. A do jaké míry umí využít potenciál toho auta. To není jen o základních koncepcích, to je jen hrubé rozdělení.
17. 2. 2018 11:39
Smutný pragmatismus
Skalní fandové BMW už roky litují, že jejich značku přestává být synonymem sportovního auta. Na druhou stranu když si někdo přeje 3er se šestiválcem, manuále. a zakodokolkou, tak mu ho fabrika vyrobí, byť si za to nechá pořádně zaplatit...
P.S. Tu slavnou statistiku o znalosti majitelů 1er o tom, která kola jsou poháněna bych bral s velikou rezervou. Řekl bych, že si ji BMW "poněkud" upravilo k obrazu svému coby snadno dostupné, a přitom poměrně účinné "alibi".
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
17. 2. 2018 18:49
Re: Smutný pragmatismus
bmw je dnes uz len predrazena bezna znacka ... nic extra ani spolahlivostou ani kvalitou..... casy ked premiovky ozaj drtili superov su fuc... a vsadim sa kludne ze bezny "nepremiovy" golf 8 ktory coskoro pride tu jednotku od vrtule v pohode da po kazdej stranke a bude od nej aj krajsi a za ferovejsie peniaze ....
17. 2. 2018 18:53
Re: Smutný pragmatismus
Dneska už raději nepij. ;-)
Avatar - 3_diamanty
17. 2. 2018 18:54
Re: Smutný pragmatismus
ale aj vy mate dovod na oslavu :yes: ;-)
17. 2. 2018 18:59
Re: Smutný pragmatismus
:yes: >:D
Avatar - white label
17. 2. 2018 19:05
Re: Smutný pragmatismus
Nám to zlato ještě občas udělají vlastní lidi, kdežto vy už si na to spíš jen najímáte síly z východu. >:D ;-)
Avatar - _Karel_
17. 2. 2018 19:39
Re: Smutný pragmatismus
Je fakt s podivem, že takovouhle ***inu tu vypotí někdo, kdo sem chodí diskutovat a tedy snad i číst už dlouhý roky.
Avatar - white label
17. 2. 2018 19:43
Re: Smutný pragmatismus
Právě, za ty roky, už by tě to u něj nemělo tolik překvapit. >:-[]
Avatar - _Karel_
17. 2. 2018 20:06
Re: Smutný pragmatismus
To je fakt, o zbližování mainstreamu s prémií tu vypráví pořád. :-)
Avatar - white label
17. 2. 2018 20:37
Re: Smutný pragmatismus
Sice už 1er nebude klasickým baworákem, ale zase (na druhou stranu) o to může u běžných verzí víc zatopit Ačkám (A3/MB-A).
18. 2. 2018 06:13
Re: Smutný pragmatismus
Promiň, nevím jestli je to změnou rodinných poměrů, alkoholem, či nedostatkem pohybu. To co jsi napsal, samozřejmě vydedukováno bůhví z čeho, jen ne z alespoň pětiminituové zkušenosti je tragédie, tragédie osobnostního sešupu ;-)
Avatar - praděda7
17. 2. 2018 12:19
Wishful thinking........
.....kterou má nahradit nabušený čtyřválec M135i................. který ještě není ani na "rýsovacím prkně".....
Rozbalit vlákno
33
Avatar - fOE
17. 2. 2018 16:02
Re: Wishful thinking........
r4 byla jedna z puvodne zamyslenych moznosti pro M2, uz tehda se uvazovalo nad r4 ladenym nad 350k. Nemyslim ze by projekt takto silneho ctyrvalce byl u BMW uplne v plenkach. ;-)
Avatar - praděda7
17. 2. 2018 16:53
Re: Wishful thinking........
Jo kamaráde, není to tak dlouho co jeden z BMW šéfů prohlásil, že na žádném 300k čtyřválci nepracují a ani to nemají v plánu. Škoda, že to teď nemůžu najít..... ;-\ Možná ve spojení s elektromotorem....... :-!
Avatar - fOE
17. 2. 2018 18:15
Re: Wishful thinking........
Ja cerpal z bmwblogu, prispiva tam par insideru a tohle info tam par let zpet, kdyz M2 byla teprve zbozne prani, kolovalo jako jedna z variant ktera se v BMW resila. Mozna pro nekoho trosku prekvapive, ale ta idea tam mela dost zastancu, M2 s r4 by byla lehci, agilnejsi, bliz E30 M3...
Docela by me zajimalo svezeni s 228i a s 235i. Par lidi tam projelo r4, projelo r6 a vzali nakonec 228i, pry protoze r4 byl vyvazenejsi, lehci na cumak a ridictejsi (a pritom po vyladeni k 300k rozhodne ne pomaly). Jestli to je tak znat, ty kg na cumaku, a stoji to za obet 2 valcu, anebo slojen o volbu penezenky a meli potrebu to nejak okecat? Netusim.
Avatar - praděda7
17. 2. 2018 18:39
Re: Wishful thinking........
Znám....na bmwblogu se pohybuje i spousta amerických snílků......... ;-) Ale ano, docela věřím tomu, že s lehčím předkem bude 1er i 2er agilnější s R4 než s R6. Problém je v tom, že uvnitř BMW si "někdo" nepřál 300koňové R4..... :-!
Avatar - fOE
17. 2. 2018 19:19
Re: Wishful thinking........
To co se pusti ven, resp. to co se dostane usty vysoce postavenych predstavitelu BMW az k nam, a to co je skutecnost muze a nemusi byt jedno a totez.
Kdybych si mel tipnout tak M2 s r4 prestala davat smysl v momente uvedeni sestivalcove 235i. Dobry marketer okeca kdeco, ale umet prodat ctyrhrnek o 25% draz nez r6 (jediny v premiove nizsi stredni = obrovske lakadlo), to bych docela rad videl. Kdo vi jestli slo vazne o technicke rozhodnuti (prefoukly dvoulitr tezko zahraje atmosfericke divadlo tak dobre jak rozumne foukany r6), nebo o nemoznost takove reseni pak rozumne prodat.

Kazdopadne cas ukaze jestli a jak moc to BMW bude se sportovanim u svych predokolek myslet vazne, ceho podminkou bude 300k+ dvoulitr, tak uvidime. ;-)
17. 2. 2018 20:04
Re: Wishful thinking........
Staci se podivat do historie.. E30 (se kterou je M2 tak casto srovnavana) mela u M3 ctyrhrnek, zatimco v nabidce byly i sestivalce 320i, 323i, 325i a dokonce i dehtova 324d/td....
Avatar - praděda7
17. 2. 2018 22:31
Re: Wishful thinking........
Tak tak,..jak rychle se zapomíná.....M3 ve čtyřválci....a atmo......pamatuju moc dobře....kua já su starý.......... >:-[]
Avatar - white label
17. 2. 2018 23:17
Re: Wishful thinking........
A pamatuješ si taky na tehdejší výkony těch R6 vs R4/M3? ;-)
Avatar - white label
17. 2. 2018 23:31
Re: Wishful thinking........
Když už se tam podívat, tak pořádně. Ty relativně malé (1990-2494 cm3) atmo šestiválce tenkrát začínaly na 92kW a končily na 126kW. R4 (2302-2453 cm3) v M3 začínala na 143kW a končila na 175 kW/7000ot/min. (M3 Sport Evolution III). Kolik by asi měl mít ten R4 pro M2 dnes, aby si udržel podobný výkonový odstup od aktuálního 40i?
Avatar - praděda7
18. 2. 2018 09:52
Re: Wishful thinking........
Co se týče výkonového odstupu. MB vykutalo z čtyřhrnku 280kW a zdá se že spolehlivě. Mluví se teď o novém modelu s 300kW. To by potom neměl být pro BMW M divizi problém usadit do M2 čtyřhrnek s 300kW a šestiválec pro ostatní řady nechat v základu na 240kW a pro Mperformance na 265kW. To by mělo stačit....I think....
Avatar - white label
19. 2. 2018 00:39
Re: Wishful thinking........
Ale 40i má mít už v nové 3er 280kW, nehledě na to, že to srovnání s Ačkem trochu kulhá.
Tam je 2,0/R4 nutnost, nebo-li "z nouze cnost", protože tam by šestihrnek nevlezl, a že by se někdo rozplýval zrovna nad charakterem tohoto 2L s logicky velkým/těžkým turbem, tak o tom taky nevím, celé auto je hodnoceno jako velmi rychlé, ale přesto ne zrovna zábavné, a to i na poměry méně výkonných hh, také s motorem napříč.
Usadit do M2 R4 by jistě problém nebyl, ale kde ho vzít. V dobách E30 to byla jiná písnička, jednak ta R4 byla objemově srovnatelná s tehdejšími R6 (dnes by musel mít objemově srovnatelný R4, vzhledem ke 40i, objem 3L) a hlavně tehdy nebyly zdaleka tak přísné limity, dnes udělat takový motor (s podobným výkonovým odstupem od 40i) výhradně pro M2, by stálo naprostý nesmysl, s přínosným efektem (technicky proti 40i)) nejistým/nejasným.
Avatar - praděda7
19. 2. 2018 10:04
Re: Wishful thinking........
Tož zdá se, že Mnichov má problém.......a navíc se šušká i o M1 (ne té M1). Marketing chce mít M v každé řadě. Takže M1....tříhrnek 180kW FWD, M2....čtyřhrnek 280kW 4x4, M3....šestivál 350kW 4x4, M5....osmivál 400kW 4x4, M6....osmivál 450kW 4x4, M7....dvanáctivál 520kW 4x4 . Myslím, že to mám rozumně rozhozené a Mnichovu ten můj nápad asi prodám.... ;-)
Avatar - fOE
18. 2. 2018 10:05
Re: Wishful thinking........
Kdyz se o r4 v m2 bavilo, byla venku m135i / m235i s 326k. Cokoliv nad rekneme 350-360k bytehda v m2 znamenalo dostatecnh odstup. Takze rekneme ze by bmw potrebovalo to co dopral svemu mini AMG mercedes, nebo to co planoval vw pro golf 400. Ale jak uz jsem psal, problem bmw by byl v tom jak vysvetlit ze "lesser M" = Mperformance ma sestival a plnotucne M ma neplnotucny r4. Tohle je dilema pred kterym kupec mercedesu nebo posledniho golfu nestoji. Tohle (spolu s tim, ze je snazsi a levnejsi drobet prifouknout motor co uz mam nez vyvijet neco od 0) tipuju ja za konecnou uvaham o r4 v m2.
18. 2. 2018 10:39
Re: Wishful thinking........
Tam je podle mne klíčové, jestli to auto bude lepší. A echt M motor je echt M motor. O tom prostě žádná. Tahle cesta by určitě byla i dražší. Bylo by to M a pokud by to jezdilo jako M, stesky nad počtem válců by byly spíš diskuzním bychařením než reálným problémem. Jo, někdo by mohl mít dilema, jestli koupí šestiválec v horším autě, nebo si koupí to lepší a překousne čtyřválec. Ale nebylo by debaty o tom, které z nich je to lepší. Samozřejmě lepší/ horší je subjektivní, někomu může vyhovovat civilnější naladění M2xxi. Ale takový člověk asi není úplně cílovkou M2.
Avatar - praděda7
18. 2. 2018 11:09
Re: Wishful thinking........
Přesně! Mám ale obavy, že i taková 4vál. M2 s 300kW by se 4x4 už nevyhnula....viz přicházejíci M3....[odkaz]
Avatar - praděda7
18. 2. 2018 11:01
Re: Wishful thinking........
No problem. Jak už psal wl, ta situace tu už jednou byla a žádný zádrhel se nekonal.
Avatar - white label
19. 2. 2018 00:49
Re: Wishful thinking........
Souhlasím s odpovědí od _MT_ (10:39).
Co bylo, bylo, zajímavější je, co může/nemůže být teď... a nyní je situace taková, že 40i má mít už teď v nové trojce nějakých 280kW a postavit k tomu R4 s výkonovým odstupem už je zase jinde.
A45 AMG má jednostupňové přeplňování, kdežto u GR420 se počítalo s přeplňováním vícestupňovým, které mělo vyřešit nejen větší nárůst max. výkonu.
Avatar - _Karel_
17. 2. 2018 19:41
Re: Wishful thinking........
Něco podobného tvrdí i Mig35. (to co ty ve druhém odstavci)
18. 2. 2018 09:42
Re: Wishful thinking........
A tys dostal dva palečky dolů jen za to, žes to napsal:)
On úplně první o tom psal pJanda na autoforu, že když přesednul s 335i do 328i velmi zřetelně cítil těch mínus padesát kilo na předku... a myslím, že když je to cítit v trojkové řadě, potom v jedničce to bude ještě zřetelnější...
Do pětky už není o čem, tam se šestiválec velmi hodí, do trojky - nechám na uvážení, ale v jedničce už to může být kontraproduktivní... a když zůstane ve dvojkové řadě s RWD a s manuálem, tak proč ne...
Avatar - _Karel_
18. 2. 2018 11:39
Re: Wishful thinking........
Klidně ti věřím, že to tak může být. Mě je nějaká agilita ukradená a bral bych spíš ten fajn pocit ze šestiválce, než ušetřených 50kg na předku, ale na druhou stranu nejsem kupec prahnoucí po jízdních vlastnostech. :-)
Avatar - praděda7
18. 2. 2018 11:39
Re: Wishful thinking........
Současná dvojková řada kupé je postavená na jedničkovém šasi. Proto i tady může být kontraproduktivní. V jedničce určitě je, můžu potvdit. V xDrive s automatem na normální ježdění pořád ok. V manuálu je to boj....
Avatar - iudex
18. 2. 2018 13:36
Re: Wishful thinking........
Ja tiež kľudne verím tomu, že s ľahším 2,0 R4 je 3er agilnejšia, ako s 3,0 R6. Je jasné, že ak by oba motory boli naladené na rovnaké výkony, verzia s dvojlitrom by bola agilnejšia a rýchlejšia.
Ale otázka je to viacmenej len teoretická, lebo BMW logicky nepustí štvorvalec, ktorý by výkonovo ohrozil väčší šesťvalec (takto je riešením iba aftermarket tuning). Takže aj s hmotnostnou nevýhodou bude 40i vždy rýchlejšia, ako sériová 30i.
Inak na základe vlastnej skúsenosti súhlasím, že šesťvalec do tej jednotky (s jednou hnanou nápravou) už je trochu overkill (teda aspoň pre lopatu, ako som ja).
18. 2. 2018 10:28
Re: Wishful thinking........
Ono to bylo cítit i ve 4er. Co si tak vzpomínám.

Je však otázka, o kolik by ten motor byl lehčí, až by ho vyhnali na odpovídající výkon. A o kolik horší reakce by měl. A nejde jen o hmotnost. R6 je prostě dlouhý a zasahuje dost dopředu.
18. 2. 2018 11:16
Re: Wishful thinking........
U mě to bylo o krabičku /racechip/ co měla asi tak 20 deka:) Motor má najeto 90 tisíc a zatím neříká, že by se mu něco nelíbilo... 300 koní z benzínového dvoulitru je úplně v pohodě řekl bych, když i Škoda dává 245 v sérii...
18. 2. 2018 14:37
Re: Wishful thinking........
Automobilky na to přeci jen mají jiné standardy. Je to vidět na rozsahu úprav, které běžně provádí, když berou motor za hranice toho, na co ho postavili. A v případě M2 bychom se rozhodně nebavili o "pouhých" cca. 220 kW.
18. 2. 2018 14:45
Re: Wishful thinking........
S kolika hp se nabízel Golf R? Nebylo tak minimálně v plánu tuším 400 kobyl z dvoulitru?
18. 2. 2018 14:59
Re: Wishful thinking........
R mělo před faceliftem myslím 221 kW a po faceliftu snad 228 kW. To měl Leon už v minulé generaci, také z dvoulitru.

Takový koncept sice měli, ale nikdy k tomu nedošlo. VW ani nepočítal s tím, že by Audi zachovalo pětiválec. Když dělali platformu, tak s R5 vůbec nepočítali. Ale u Audi si postavili hlavu a provedli nezbytné úpravy. Museli tedy počítat s tím, že RS3 bude mít dvoulitr s výkonem minimálně 265 kW. A dvoulitr je motor Audi. Asi tedy počítali s tím, že budou mít vhodnější základ a nebudou do toho sami muset tolik investovat.

Ono to určitě jde. Ne, že ne. Mercedes tomu není daleko. Ale ten rozdíl oproti nějaké 185 kW (nebo 221 kW) verzi nebude jen v řídící jednotce, jak ses snažil naznačit. Pokud by s takovým motorem přišli, tak bude významně přepracovaný. Když kdysi přišli se 195/ 199 kW verzí oproti standardním 147 kW, tak na tom motoru nezůstalo moc původního. I blok byl jiný, pokud si dobře vzpomínám.
Avatar - praděda7
18. 2. 2018 16:48
Re: Wishful thinking........
Kdysi dávno ... ;-) jsem detailně porovnovnával co vše bylo nutno změnit, aby se výkon atmo motoru posunul z 125kW na 147kW. Šlo o Hondu B18C motor. Že motor bylo potřeba točit do 8500 ot byla jedna věc a kované a vyvážené písty, ojnice a klika byla věc druhá. Byla to neskutečně drahá záležitost. Není divu, že Honda prodávala každou Integru Type R se ztrátou.
Ano, dnes v turbo éře je navýšení výkonu jednodušší, ale s posílením namáhaných komponentů je nutné stále počítat.
18. 2. 2018 20:52
Re: Wishful thinking........
Nedávno tu psala žena s mužskou identitou, ze má AMG nachystane dvoulitry o výkonu 400, 500 a 600 hp...
Avatar - praděda7
18. 2. 2018 22:48
Re: Wishful thinking........
Tak k těm 400hp má s 381hp už současná AMG A45 docela blízko. 500-600hp...? Proč ne? Ale budou do Áčka? Víme, že BMW F-1 1.5l turbo motory už před více než 30léty dávaly až 1400hp. Takže s dnešní technikou a materiály těch 600hp s 2.0l motorem by neměl být u cesťáka zásadní problém. Problém by ale mohl být s emisemi.
Avatar - white label
19. 2. 2018 00:55
Re: Wishful thinking........
Od kdy zrovna ty věříš ženám s mužskou identitou?
20. 2. 2018 17:53
Re: Wishful thinking........
Myslel jsem sériový 45 AMG. VW už před nějakou dobou ukázal litr o 200 kW. :-) To by bylo pomalu 550 PS u dvoulitru.

A do čeho by to dávali? 600 je úroveň 63 AMG. Už je vidím, jak to ládují do SL.
18. 2. 2018 10:22
Re: Wishful thinking........
Hele, když BMW prohlásí, že něco neplánují, nepracují na tom, či dokonce něco takového nepřipadá v úvahu, tak se můžeš celkem bezpečně vsadit, že už na tom makají o sto šest a říkají si, že za dva roky ti hlupáci, které vodíme za nos (= my), stejně zapomenou, co jsme prohlásili. >:-[] Mají pěknou historii v říkání jednoho a dělání druhého. Ne, že by v tom byli sami. Tohle vymezování se je vždy podezřelé. My, my na takovou úroveň nikdy neklesneme! A v zákulisí: jak to, že nás to nenapadlo první? >:-[]
Avatar - praděda7
17. 2. 2018 12:29
Jo, taky by mě zajímalo,
kdo bude potom kupovat 2AT........?
Rozbalit vlákno
2
18. 2. 2018 10:43
Re: Jo, taky by mě zajímalo,
To je přeci MPV.
Avatar - praděda7
18. 2. 2018 13:16
Re: Jo, taky by mě zajímalo,
No, když se podíváš na příští 1er FWD, tak už tam velikostně nějaký markantní rozdíl není.
Avatar - chup44
17. 2. 2018 14:36
130i
Ešteže som minulý rok kúpil 130i, aspoň bude rásť na cene. Tak isto aj 135/140i, ale atmosféra je atmosféra :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JohnST
17. 2. 2018 16:18
Podvodne reklamy
Zazracne pripravky na bradavice, ktore reklamujete su podvod. Nahlasim celu situaciu Ceskej rade pre reklamu. :no:
Rozbalit vlákno
2
17. 2. 2018 16:23
Re: Podvodne reklamy
Hodně štěstí. >:D (A to i s těmi bradavicemi.) ;-)
Avatar - white label
17. 2. 2018 17:43
Re: Podvodne reklamy
Nakonec se ukáže, že chyba byla v překladu...., přípravek není určen na bradavice, ale pouze na bradavky... >:D ;-)
Avatar - 3_diamanty
17. 2. 2018 18:38
zrovnava sa to
rozdiel medzi "nepremiovym" ceedom a "premiovym" bmw bude zase mensi ... ;-) nic prekvapujuce.... zvlast ked bmw nahana nepremiu a ceed zase premiu ;-) .. uz to dlho nepotrvba a podaju si ruky .. len potom neviem cim bmw odovodni svoju premrstenu cenu.. predokolka so 4 valcom co by radobypremiant za melon bude skratka nezmysel ... tu ani logo vrtule uz nepomoze ... ale bmw si za to moze samo... aj ked to ze tuzi po nepremii ma neprekvapuje.. biznis nepusti a nakoniec to nebude jedina znacka ktora kvoli prachom strati to co roky budovala...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - miromen
17. 2. 2018 20:54
Re: zrovnava sa to
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - fOE
18. 2. 2018 10:11
Re: zrovnava sa to
Osobne sem tipoval, ze to srovnas s velostrem, ale ceed poslouzi stejne dobre. :yes:
18. 2. 2018 11:28
Re: zrovnava sa to
Přesně, Cedník má AWD, 8st převodovky, končí na +300HP atd.

Neztrapňuj se prosím tak strašně, myslím to v dobrém. ;-\
Avatar - iudex
18. 2. 2018 13:39
Re: zrovnava sa to
Normálne rozmýšľam, či za Topperom niekedy nevycestovať, nech sa prevezie a má možnosť porovnať.
Avatar - twistedTSD
17. 2. 2018 21:23
BMW A3
Klidně mě nazývejte bychařem, ale když automobilka s takovou sportovní/řidičskou image u kompaktního HB ustoupí pomalu od všeho, co jej zásadně odlišovalo od konkurentů, je to smutné. X1 a 2AT neřeším, ale Jednička by měla mít vyšší ambice. Když budu chtít tříválcové FWD, určitě se poohlédnu jinde.
Rozbalit vlákno
0