Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW řady 4 odhaleno krátce před premiérou. Kontroverzní detail nechybí

David Bureš
Diskuze (74)

BMW skutečně v případě nové generace řady 4 vsadí na kontroverzní designérský prvek v podobě obřích ledvinek masky chladiče. Potvrzují to uniklé snímky vozu.

Automobilka BMW postupně obměňuje svoje zástupce střední třídy. Loni na trh postupně vstoupily obě karosářské verze řady 3 a letos je doplní i technicky spřízněná řada 4. Ta už prostřednictvím loňského konceptu naznačila, že se čtyřka na rozdíl od dosavadní první generace výrazně odliší od výchozí trojky. Nyní to potvrzují i uniklé snímky vozu, které po internetu začaly kolovat jen krátce před oficiální premiérou auta.

Uniklé fotografie tak dokazují, že nová řada 4 skutečně vsadí na obří ledvinky masky chladiče, které jsou už od jejich využití na konceptu považovány za kontroverzní detail. Pozdější špionážní snímky nicméně potvrdily jejich použití i na sériovém autě. Možná i proto vznikly dokonce nákresy, jak by auto vypadalo, pokud by měly ledvinky běžnou velikost.

„Ledvinky byly vždy charakteristickým rysem vozů BMW. Koncept BMW 4 představuje sebevědomý a elegantní přístup k tomuto ikonickému detailu,“ komentoval tvar těchto „ledvin“ šéfdesignér značky Domagoj Dukec. Jedná se o údajně o prvek připomínající historii značky, který odkazuje na někdejší BMW 328 z třicátých let.

Druhá generace BMW řady 4 (interně G22) bude ve formě kupé představena již tento týden, a to konkrétně v pondělí 2. června. Později má následovat také kabriolet a „čtyřdveřové kupé“ 4 Gran Coupé, které je potvrzeno také ve formě elektromobilu i4. Samozřejmostí je pak příchod vrcholné M4, na níž si však zřejmě počkáme až do příštího roku. Pod jeho kapotou najdeme třílitrový řadový šestiválec z X3 M.

Základem bude platforma CLAR s pohonem zadních kol, alternativně všech, kterou čtyřka bude sdílet s řadou 3. Oproti trojkové řadě však nové BMW řady 4 kupé bude o 57 mm nižší, což nejenže ve výsledku sníží těžiště (o 21 mm), ale také spolu s dalšími prvky vylepší aerodynamiku vozu. Mezigeneračně pak dojde k natažení rozvoru o 42 mm na výsledných 2.852 mm.

Video se připravuje ...

Z trojky bude vycházet také řešení interiéru, stejně jako nabídka motorů. Vedle konvenčních zážehových motorů a turbodieselů se tak s největší pravděpodobností dočkáme také plug-in hybridu. Naopak naladění má být specifické pro řadu 4, s větším důrazem na sportovní vlastnosti auta.

David Bureš
Diskuze (74)

Doporučujeme

Avatar - white label
2. 6. 2020 20:38
Re: Je jen otázka času, než se začne líbit
Nikdy nebyly ty ledvinky tak vysoké a široké zároveň. Pokud byly štíhlé, mohly být dlouhé, ať už orientované na výšku, nebo na šířku.
E60 stačí postavit do řady mezi ostatní g. 5er a hned je vidět, že jednoznačně ze všech nejvíc vyčuhuje z řady.
2. 6. 2020 16:24
Re: Je jen otázka času, než se začne líbit
Ony obří ledvinky ze třicátých let jsou větší než ty dnešní nové a i ty štíhlé jsou plochou velké.
Jde jen o to, jak ty obří ledvinky vhodně moderně pojmout.

Ať je to s E60, jak chce, dnes nikomu vzhledově zvláštní nepřijde.
Avatar - white label
2. 6. 2020 10:02
Re: To je hnus
Jasně, že Audi/VW (typicky mezigeneračně Touareg) více (a více, než BMW) chromuje hlavně kvůli Číňanům, akorát zrovna ta maska allroadu byl špatný (spíš opačný) příklad. Nová A8/A6 je třeba zezadu (v detailech) jasně přizpůsobena čínskému vkusu a zároveň tento styl určitě uvítá více Američanů, než Evropanů. Bohaté chromování je projevem/součástí jisté formy okázalosti, čím víc chromu, tím více "luxusu", čím více pruhů, tím víc adidas a čím větší ledwinky, tím víc BMW.
Takže vůbec v tomto ohledu (obecně) neobhajuji Audi/VW (naopak), a jak jsem psal, nemusíš se mnou souhlasit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš dělat.
2. 6. 2020 09:01
Re: To je hnus
Co jsi nepsal?

"Stejně velká, nebo klidně i větší, uvnitř. BMW nikdy nemělo velikost vnitřku určenou vnějšími rozměry auta, akt. 3er je uvnitř prostornější než 8er. "

Otázka: bude mít nová Čtyři míň prostoru než aktuální Osm? nemůžu sloužit přímou odpovědí, pamatuji si, když jsem ze Šest přesednul do Tři, místa bylo méně. Asi jsi chtěl říct, že velikost exteriéru u BMW až tak moc nesouvisí s interiérem, že by člověk čekal větší rozdíl, vzhledem k velikosti vozu, nicméně rozdíly tam opravdu jsou, vsadím se že vnitřní šířka se bude zvětšovat od jedničky k sedmičce po pár centimetrech, ale bude. A že sedany jsou trochu jiná věc, než kupé.
Nicméně, naprosto určitě nemá Z4 stejný vnitřní prostor jako osmička, v Z4 si ani nesklopíš sedačku na podřimování vedle spolujezdce, za tebou je střecha.
Avatar - lyon667
2. 6. 2020 08:26
Re: Je jen otázka času, než se začne líbit
Jak jsem psal výše, "obří" ledvinky měla jen některá BMW do 30. let a paradoxně jen ta nejlevnější. Dražší modely si naopak držely krásný štíhlý tvar.

A ad E60 - ta je dnes žádaná kvůli nízké ceně, designově mezi ostatní pětky nikdy nepasovala.