Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche 911 GT3 RS: pro okruh i silnice

Ondřej Láník Ondřej Láník 30. 5. 2006
13
41
Zobrazit náhledy (13)
Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911
Od října bude Porsche nabízet novou sportovní verzi GT3 RS s atmosférickým šestiválcem 3,6 l (305 kW). Puristické GT3 je zbaveno většiny komfortních prvků a zůstává tak optimálním základem k dalším úpravám pro okruhové závodění.

Od října bude Porsche nabízet novou sportovní verzi GT3 RS s atmosférickým šestiválcem 3,6 l (305 kW). Puristické GT3 je zbaveno většiny komfortních prvků a zůstává tak optimálním základem k dalším úpravám pro okruhové závodění. Na druhou stranu lze s tímto dvoumístným kupé bez obav vyrazit do běžného provozu.

Nové RS je po motorické stránce identické s verzí 911 GT3. Porsche 911 GT3 a nyní i GT3 RS jsou modely s nejvyšším litrovým výkonem, který je ve vozech této značky k dispozici. Zdvihový objem ležatého vodou chlazeného šestiválce se sice nemění (činí rovných 3600 cm3), ale výkon díky řadě úprav proti standardním 911 vyrostl na 305 kW při 7600 ot./min. Točivý moment má vrchol 405 Nm při 5500 ot./min. Nejvyšší otáčky činí 8400 ot./min, což je o 200 ot./min více než v předchozím GT3. Motor je vybaven mazáním se suchou skříní a vodním chlazením motorového oleje. Motor s variabilním časováním ventilů má zvětšený průměr škrtící klapky (82 místo 76 mm), nové výfukové potrubí s menším protitlakem a optimalizované hlavy válců. Automobilka sama označuje model za nejrychlejší mezi současnými produkčními atmosférickými vozy s motory podobného zdvihového objemu.

Za písmeny RS se skrývají úpravy, které ze silného kupé dělají takřka sportovní náčiní. Šestistupňová manuálně řazená převodovka má převody naskládány blíže u sebe a díky tomu, že motor má lehčí setrvačník a celý automobil má o 20 kg nižší pohotovostní hmotnost, dokáže motor snáze akcelerovat z nízkých do vysokých otáček. GT3 RS zvládá sprint z 0 na 100 km/h za 4,2 s, což je o desetinu sekundy lepší údaj než v případě GT3. Akcelerace z klidu na 200 km/h trvá 13,3 sekundy a nejvyšší rychlost činí 310 km/h. Obě předchozí hodnoty jsou tedy stejné jako u GT3.

GT3 RS je o 44 mm širší v zadní části (převzato z modelů Carrera 4) ve srovnání s GT3, což vylepšuje trakční schopnosti vozu i nejvyšší boční přenositelné síly.

Dvacetikilogramová hmotnostní redukce proti GT3 byla docílena použitím nastavitelného zadního přítlačného křídla z uhlíkového kompozitu, plastových dílů karoserie a polykarbonátového zadního okna. Pohotovostní hmotnost vozu tak nyní činí 1375 kg, přestože zadní část je širší.

Uvnitř vozu jsou jen dvě skořepinová sedadla z uhlíkového kompozitu, ochranný rám a příprava pro hlavní vypínač akumulátoru, který je součástí homologačních předpisů závodních vozů. Řidič má k dispozici šestibodový bezpečnostní pás, ve voze je nainstalován hasicí systém. Interiér je proveden v černé barvě, střecha, volant a řadící páka je čalouněna Alcantarou. Exteriér je nabízen ve stříbrné, černé, oranžové nebo zelená barvě. Tradiční bílá v nabídce není.

Cena Porsche 911 GT3 RS bez daní a dalších poplatků činí 111.600 euro, na německém trhu se Porsche 911 GT3 RS prodává za 129.659 euro včetně všech daní a poplatků. Na americký trh by měl model přijít v březnu 2007. Cena civilnějšího speciálu GT3 na evropských trzích činí 9.3000 Euro bez daní, v sousedním Německu příjde i s DPH na 108.083 Euro.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku