Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche 911 Targa: Poprvé s pohonem všech kol!

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 17. 7. 2006
7
22
Zobrazit náhledy (7)
Porsche 911 Porsche 911
Ze Stuttgartu přicházejí dobré zprávy.Porsche 911 Targa 997 přichází a přináší velkou novinku - poprvé v historii si přiveze permanentní pohon všech kol, dobře známý z druhých dvou karosářských variant!

Jak jsme vás už informovali pod prvními špionážními fotografiemi nové Targy, letitý tajný tip těch, kterým se Cabrio zdálo příliš okázalé a málo tuhé, a na druhou stranu se v Coupé cítili stísněně, se během deštivého listopadu ukáže v autosalonech v nové podobě. Porsche 911 Targa generace 997 přichází a přináší velkou novinku - poprvé v historii si přiveze permanentní pohon všech kol, dobře známý z druhých dvou karosářských variant!

Targu opět charakterizuje zásuvný skleněný díl střechy o celkové ploše 0,45 m čtverečních, který je možné přesunout do opačné krajní polohy s pomocí dvou elektromotorků za pouhých 7 vteřin, nezávisle na momentální rychlosti. Je lehčí o téměř 2 kg, než u předchůdce. V nataženém stavu opticky navazuje na čelní i zadní sklo a tvoří zdánlivě jednolitou plochu. Hluk uvnitř omezuje nové těsnění a turbulence zase přepracované deflektory. Před ostrým slunečním zářením posádku chrání taktéž elektricky výsuvná roletka z polopropustné tkaniny. Zadní díl kabiny je pak možné - po vzoru hatchbacků - vyklopit s pomocí plynových vzpěr a po sklopení zadní nouzové dvojice sedaček tamtudy naložit až 230 litrů zavazadel.

To není vše - od počátku budou v nabídce dvě verze; Porsche 911 Targa 4 pohání klasika nejklasičtější - šestiválcový boxer o zdvihovém objemu 3,6 l, kterému aplikace moderních technologií - vodního chlazení a čtyřventilového rozvodu s variabilním časováním VarioCam Plus - dovolila bezproblémové dosažení 239 kW a 370 Nm. Porsche 911 Targa 4S potom pohání stejný motor, převrtaný na 3,8 l, 261 kW a 400 Nm. Ke stovce z místa za 5,3/4.9 s a nejvyšší rychlosti 280/288 km/h pak dopomáhá stálý pohon všech kol s vícelamelovou viskózní spojkou, která podle aktuální potřeba přenáší 5 - 40 % síly na přední nápravu a zlepšuje ovladatelnost zejména při výjezdu ze zatáček a za zhoršených trakčních podmínek. Sílu přenáší tradičně exaktní šestistupňová rychlostní skříň s krátkými převody a neobvyklým řadícím schématem, alternovaná osvědčeným pětistupňovým Tiptronicem.

Základní euro-cena bez DPH činí rovných 79 tisíc eur za Porsche 911 Targa 4, Targa 4S pak bude začínat na sumě 87.900 eur.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku