Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche 911 Targa: Poprvé s pohonem všech kol!

Ladislav Čermák
Diskuze (22)
Ze Stuttgartu přicházejí dobré zprávy.Porsche 911 Targa 997 přichází a přináší velkou novinku - poprvé v historii si přiveze permanentní pohon všech kol, dobře známý z druhých dvou karosářských variant!

Jak jsme vás už informovali pod prvními špionážními fotografiemi nové Targy, letitý tajný tip těch, kterým se Cabrio zdálo příliš okázalé a málo tuhé, a na druhou stranu se v Coupé cítili stísněně, se během deštivého listopadu ukáže v autosalonech v nové podobě. Porsche 911 Targa generace 997 přichází a přináší velkou novinku - poprvé v historii si přiveze permanentní pohon všech kol, dobře známý z druhých dvou karosářských variant!

Targu opět charakterizuje zásuvný skleněný díl střechy o celkové ploše 0,45 m čtverečních, který je možné přesunout do opačné krajní polohy s pomocí dvou elektromotorků za pouhých 7 vteřin, nezávisle na momentální rychlosti. Je lehčí o téměř 2 kg, než u předchůdce. V nataženém stavu opticky navazuje na čelní i zadní sklo a tvoří zdánlivě jednolitou plochu. Hluk uvnitř omezuje nové těsnění a turbulence zase přepracované deflektory. Před ostrým slunečním zářením posádku chrání taktéž elektricky výsuvná roletka z polopropustné tkaniny. Zadní díl kabiny je pak možné - po vzoru hatchbacků - vyklopit s pomocí plynových vzpěr a po sklopení zadní nouzové dvojice sedaček tamtudy naložit až 230 litrů zavazadel.

To není vše - od počátku budou v nabídce dvě verze; Porsche 911 Targa 4 pohání klasika nejklasičtější - šestiválcový boxer o zdvihovém objemu 3,6 l, kterému aplikace moderních technologií - vodního chlazení a čtyřventilového rozvodu s variabilním časováním VarioCam Plus - dovolila bezproblémové dosažení 239 kW a 370 Nm. Porsche 911 Targa 4S potom pohání stejný motor, převrtaný na 3,8 l, 261 kW a 400 Nm. Ke stovce z místa za 5,3/4.9 s a nejvyšší rychlosti 280/288 km/h pak dopomáhá stálý pohon všech kol s vícelamelovou viskózní spojkou, která podle aktuální potřeba přenáší 5 - 40 % síly na přední nápravu a zlepšuje ovladatelnost zejména při výjezdu ze zatáček a za zhoršených trakčních podmínek. Sílu přenáší tradičně exaktní šestistupňová rychlostní skříň s krátkými převody a neobvyklým řadícím schématem, alternovaná osvědčeným pětistupňovým Tiptronicem.

Základní euro-cena bez DPH činí rovných 79 tisíc eur za Porsche 911 Targa 4, Targa 4S pak bude začínat na sumě 87.900 eur.

Ladislav Čermák
Diskuze (22)