Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové Volvo XC60 odhalilo český ceník. Pod milion ho neseženete

Druhá generace XC60 je nabízena se dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory, které doplňuje jedna plug-in hybridní varianta. K dispozici jsou čtyři stupně výbavy.
Zpět na článek
29. 3. 2017 10:59
29. 3. 2017 11:38
29. 3. 2017 13:16
29. 3. 2017 14:35
29. 3. 2017 15:39
29. 3. 2017 16:18
30. 3. 2017 08:23
29. 3. 2017 14:52
29. 3. 2017 15:47
29. 3. 2017 17:23
29. 3. 2017 10:59
Dobrá práce
Je zajímavé jak rozdílné přístupy Volvo používá. Na jednu stranu je to pořád cenově nadsazené v podstatě skoro na úroveň prémie (který to ale konkurovat nemůže), na druhou stranu tady je ten poměr cena/výkon daleko lepší než u XC90, protože motorová paleta je obdobná, ale zatímco v XC90 to je velká bída, v menším modelu už to takový problém zdaleka nebude a běžným potřebám to v pohodě vyhoví. Proč ne :yes:
Rozbalit vlákno
34
29. 3. 2017 11:25
Re: Dobrá práce
Osobně si myslím že tohle auto má svoje místo na trhu už teď jasné. Už jenom pro ten fakt že X4, Q5 a jim pododbných aut jezdí strašně moc. A trochu odlišnosti nedosáhnete ani kdoví jakým paketem. A tohle je aspoň pro mě naprosto fajn adept. Není nic zásadního co by mu chybělo. A že mu nemůže konkurovat. O co dál je premie?
Avatar - kari.laz
29. 3. 2017 11:34
Re: Dobrá práce
O dva válce >:-[]
29. 3. 2017 11:43
Re: Dobrá práce
Já si nemyslím, že to je dobrá práce. Poloprémie, dvoukolka, základ, čtyřhrnek dvoulitr, manuál a za 1 050 000? Elektronické pozlátka tu cenu u mě neobhájí.
29. 3. 2017 12:35
Re: Dobrá práce
Tak premie je dál o hodně, úrovneň techniky, jízdní vlastnosti, kvalita zpracování či použité materiály jsou na diametrálně odlišné úrovni. Na druhou stranu ne každého to zajimá a jak píšeš tak designem a jistou celkovou odlišností si to zákazníky najde zcela bez problému, a v dnešní unylé době je jakékoliv zvíření trhu podle mě žádoucí.
30. 3. 2017 07:32
Re: Dobrá práce
A co tak pasívna bezpečnosť, kde D3 zaostáva tak o dekádu? Volvo z pred 10 rokov nemajú problém s akýmkoľvek súčasným crash testom. Kým predošle A4, alebo 3r pri small overlap ťažko pohoreli, Volvo ho dalo bez problémov a vďaka dobrému návrhu deformačných zón sú preťaženia nižšie ako u súčasnej A4. Ak porovnáš súčasne XC90 a Q7, tak preťaženia sú niekedy nižšie o rád, prí súčasne menšej deformácii priestoru pre posádku. Volvo nie je ťažšie a tým jazdne ťažkopádne, pretože by nepoužívali vysoko pevnostne ocele, ale preto, že ich používa aj tam kde ich "premia" nepoužije, lebo to nik netetuje.
No a ťažkopádnosť nemá ani nič spoločné s aktívnou bezpečnosťou keď XC90 spravilo losí test vo vyššej rýchlosti ako Macan.
30. 3. 2017 11:30
Re: Dobrá práce
Problém tebou popisovaných poznatků je ten že jsou pouze na papíře - resp. pouze v předepsaných testech. Volvo a bezpečnost je již roky jenom klišé. Metodika ncap je dopředu známá a není veřejným tajemstvím že volvo akorát důsledně využívá bodování a je ochotno tomu podřídit více než ostatní výrobci. V praxi se to však neprojevuje. A 10let starý volvo na platformě fordu lepší deformační zóny zcela jistě nemá ;-)
1. 4. 2017 14:01
Re: Dobrá práce
Zdravim, na tento web chodim uz dlhe roky, ale nikdy som nemal potrebu reagovat na prispevky ( nech boli akokolvek nezmyselne ), ale teraz musim :-) Strasne som sa pobavil :-) Nic v zlom, ale na akych autach jazdite "Xonik" ? Na nemeckej premii v urcite nie, pretoze ak by ste jazdili, tak by ste podobny nezmysel nikdy nenapisali. Ze ma Volvo horsiu kvalitu materialov a spracovanie ako premia ? LOL. Milujem BMW a uz roky na nich jazdim ( vlastne len na nich ). Pocinajuc 1er az po sedmicku. Mam predchadzajucu 5er ( 535xi ) a ked porovnam kvalitu spracovania mojho auta ( skoro full vybava, model 2016 ) a V90, tak Volvo je na tom podobne, alebo dokonca lepsie. O nieco lepsie ako moje auto je na tom manzelkyna A6. Nebudem porovnavat BMW 7, ci A8, pretoze v tejto triede Volvo zastupenie zatial nema. Ano, technika v BMW je skvela ( motory, prevodovka, snad podvozok ), tu u svedov velmi posudit neviem, pretoze s Volvom mam najazdenych len par km, ale pokial ide o spracovanie interieru a kvalitu materialov, tak je na tom lepsie ako nemecka premia, alebo minimalne na rovnakej urovni. Ano, montuju uz len 4valce, ale aj nemci k tomu smeruju. Jasne, sestvalce su skvele, ale v poslenych rokoch ma pocit, ze motory a prevodovky su u BMW to posledne, co ich robi premiovymi. Nove Volva su podla mna ( moj nazor ) krasne a kvalitne auta. Jedine, co ide deli od nemeckej premie ( ak este nieco take existuje pri tych mnozstvach co predavaju ) je urcity "snobizmus" ze "mam premiu" a Volvo je len Volvo ... ci dokonca ze Volvo su indovia. Normalni, narocni vodici si ale na nieco take nepotrpia. Za mna je XC60 najkrajsie SUV vo svojej triede a povedal by som ze vobec najkrasie SUV, ktore sa dnes predava. Za nim hned XC90, RR Sport a Macan.
1. 4. 2017 22:16
Re: Dobrá práce
Vidíš a hned se pleteš. Jednak vůbec nejde o to na čem kdo jezdí (a i tady sis zrovna naběhl maximálně, protože na premiích jezdím již více jak 10let, a to průřez všemi značkami - faktem je že většina německých, ale i japonec a amerika si místo našla), důležitější však je kolik aut ti projde rukama, např. při testování. Volvo má pak tu "nevýhodu" že jsem jich několik měl i delší čas, takže jsem ty diference mohl vnímat i více do hloubky, což ale zrovna v tomto směru je jedno - rozdíl v kvalitě materiálu a zpracování je viditelný na první pohled.
Samozřejmě je potřeba porovnávat srovnatelná auta, ne končící model a novinku. Když se posadíš do nový XC90 a srovnatelný Q7, tak si XC90 neškrtá v absolutně jediné věci - vyjma designu. Technika je pak odlišná zcela diametrálně a němci nijak k modelu Volva nesměřují - o zrušení šestiválcových jednotek neuvažuje nikdo z nich.

O kráse volv nikdo nespekuluje, i když je design věc subjektivního vnímání tak panuje obecná shoda že je velmi povedený, ve všem ostatním ovšem za premií více či méně zaostává. Ano normální řidič si možná na úroveň techniky, materiálů, zpracování a jízdních vlastností nepotrpí, náročný právě ano :yes:
29. 3. 2017 11:25
Re: Dobrá práce
mě tam teda pořád 2 válce chybí..
29. 3. 2017 11:30
Re: Dobrá práce
Někomu tam mohou chybět čtyři válce. :-)
29. 3. 2017 11:37
Re: Dobrá práce
já se spokojím se 6ti , ale válců zřejmě není nikdy dost :-)
29. 3. 2017 12:38
Re: Dobrá práce
To mě taky, :-) šlo o to že auto této velikosti už ty čtyřválce snese, byť samozřejmě ne jako top motorizaci, Kodiaqem počínaje a Q5 konče.
Avatar - salamoon
29. 3. 2017 11:36
Re: Dobrá práce
az o tolko lahsie to zase na tie 4 valce nie je.... cca 140 az 180kg oproti xc90 podla verzie.
inak xc60 sa mi celkom pozdava az na ten zacapavaci tablet vo vnutri.... ;-\
29. 3. 2017 12:24
Re: Dobrá práce
Tak já jsem nemyslel že by to bylo bůhví jak lehčí, jen že to dává větší smysl než ta 90, v téhle třídě prodává dvoulitrový čtyřválce i premie a funguje to.
Avatar - fOE
29. 3. 2017 11:38
Re: Dobrá práce
Pro me premie jak vysita, cena proto plne akceptovatelna. Pokud bude naladeni lepsi nez jake prisuzovali testy XC90 a kvalita interieru bude na urovni alespon BMW nemam o XC60 strach.
Avatar - Dinar
29. 3. 2017 12:21
Re: Dobrá práce
Souhlas, konkurence sice i v této třídě umí dát na vrchol šestiválce, tolik k premiovosti, ale faktem je, že reálně XC60ce šestiválec chybět nebude zdaleka tolik, jako XC90ce.
Mainstreamové motorizace dané třídy s klidem pokryje, auto je designově vydařené jak zvenku tak zevnitř, pokud bude dobře naladěný podvozek, není důvod, aby nová generace nenavázala na úspěch předchozí XC60. ;-)
29. 3. 2017 12:31
Re: Dobrá práce
Konkurence dává v této třídě na vrchol vesměs taky jenom čtyřválce, v tom problém nevidím, šestiválce pak nabízí jen premie a to je zcela jiná písnička ať už se budeme bavit o úrovni techniky, jízdních vlastnostech, kvalitě zpracování či použitých materiálech.
Volvo ale boduje designem :yes:
Avatar - Ghostyx
29. 3. 2017 18:19
Re: Dobrá práce
K té tvé "kvalitě" zpracování prémie se musím jenom pousmát. :-) Měl jsem ještě nedávno předfacovou X6 4.0d (koupenou jako novou v 2011) a jsem rád, že jsem se jí zbavil! Povrzávalo (jemně a nepravidelně) tam kde co, od čehosi kdesi v pravých předních dveřích, za palubovkou až po plata na kufru. Nejhorší na tom, že jenom občas, jakoby si to žilo svým vlastním životem. Reklamoval jsem to několikrát, ale hošani v servisu to nebyli schopni odhalit a navrhovali mi rozebrání celého auťáku a vystříkávání jakousi pěnou... To jsem odmítnul. Děkuji stačilo to, motoricky dobrý, ale za ty prachy jsem očekával poněkud více! :no: Proto prosím zbytečně nepřeceňovat tu tzv. "prémii", která se mnohdy liší jenom motoricky (šesti a více "hrnkem") jinak to je stejný krám, jako kterýkoliv jiný... ;-)
29. 3. 2017 22:23
Re: Dobrá práce
Jde o tu relativní kvalitu zpracování, nikdo netvrdí že má premie absolutní zpracování atd., ale že ta úroveň je znatelně vyšší.
29. 3. 2017 12:28
Re: Dobrá práce
Tak proti subjektivními vnímání nelze nic namítat samozřejmě, jde o to že to není premie v tom tržním resp. třídním smyslu. Strach o ní nemám taky, XC90 se prodává skvěle a přitom tam je ten rozdíl oproti premii do očí bíjící ve všem, tady ty absence nejsou už tak velké takže skutečně není důvod si myslet že se prodávat dobře nebude.
Avatar - fOE
29. 3. 2017 13:16
Re: Dobrá práce
Jako subjektivni vnimani vnimam spis to tvoje, precijen kdyz se volvo prodava za ceny premie, a neprodva se vubec spatne, je docela zrejme kam zakaznici svou ochotou utratit penize znacku radi. ;-)
29. 3. 2017 14:02
Re: Dobrá práce
Já zde nic subjektivního neuvádím, to že Volvo není premie není věc názoru nebo ceny, ale segmentu trhu ;-) To že superb stojí i 1.2 mil (a že se najde spousta zákazníků co si to koupí) za což se dá sehnat v pohodě A4 nebo dokonce A6 taky nedělá ze škodovky premii ;-)
Avatar - fOE
29. 3. 2017 14:35
Re: Dobrá práce
Co to je za konstrukt? >:D To ze stoji superb v nejvyssi vybave a motorizaci 1,2mil a proda se jich tak kdyz hodne tak 10%, narozdil od Xc60 kterych se nad milion proda 100%, je presne ten dukaz toho kde je skoda a kde je volvo. Tam kde skodovka (jiny mainstream) konci, volvo zacina. Takze na jaky segment trhu to uhrajeme? Trh muzes segmentovat treba podle velikosti aut, a dal treba prave podle ceny. Velikosti spada XC60 mezi stredni SUV, stejne jako treba Audi Q5 nebo Kodiaq, cenou pak jasne mezi premii (o 30tis Kc nizsi nezi Q5, a o 350tis Kc vyssi proti Kodiaqu). A to podstatne, zakaznik tenhle pristup akceptuje, tim i akceptuje volvo mezi premii.
Vsechen mainstream se muze divat z povzdali a tise zavidet.

Ale tahle debata me neprekvapuje, je to takovej mistni folklor pod kazdym clankem o Volvu. Vzdycky se najde nekdo kdo potrebuje strasne resit jak Volvo neni premie a nezapomene to napsat do kazdeho prispevku. Zvlastni.
29. 3. 2017 14:55
Re: Dobrá práce
Evidentně jsi nepochopil co tím bylo myšleno ale nevadí. Jen pro upřesnění - nešlo o to přirovnávat škodovku k volvu, ale o demonstrování toho že premii nedělá jen cena. Proto se také trh nedělí podle ceny, ale (samozřejmě krom běžného dělení do tříd) podle segmentu. Co kam patří pak není věcí toho co si myslí zákazník, ale jaké je skutečné postavení na trhu. Opět příklad a opět škodovka, to že se v reálu do hledáčku konkrétního zákazníka může dostat model škody a o třídu větší model konkurence se děje dnes a denně. Nic to však nikdy nemění na tom kam ten daný model spadá. Tady je to úplně stejné, nijak se nevylučuje že Volvo zaujme i zákazníky premie a dokonce si jej třeba i koupí (byť v praxi to tak nevypadá, přestože prodeje Volva rostou tak premii se nepropadají), ale nikdy to nedělá z volva premii, protože na to nemá ten zbytek atributů.

Takže ano, souhlas že mainstream se může jen tiše z povzdálí dívat, volvu nikdo neubírá jejich chytrou marketingovou strategii kdy na zcela mainstreamové auto nasadí premiový design a cenovku a funguje to, naopak to velmi kvituju jako cestu jak na současném přeplněném trhu jako jednotlivec bez koncernového zázemí uspět :yes:
Jinak ne/premiovost tu řeší primárně právě její zastánci, proč to dělají těžko říct...
29. 3. 2017 15:06
Re: Dobrá práce
Co je prémie?? Výtvor v tvé hlavě. A jestli do prémie spadá BMW, AUDI apod. tak už rozumím o čem jsou prodeje. >:D
29. 3. 2017 15:19
Re: Dobrá práce
Jestli nevíš co je prémie resp. premiový segment, tak to opravdu moje hlava nevyřeší ;-)
Avatar - fOE
29. 3. 2017 15:39
Re: Dobrá práce
Ad ty legendarni segmenty, kdoze je ta autorita ktera to ktere auto/znacku do nich radi? Kdo nebo jak se urcuje "postaveni na trhu" kdyz o zakaznika pry nejde? >:D

Jinak to tve prirovnani znovu kulha na obe nohy. Tady nikdo nepovazuje volvo za premii protoze se nejaky premiovy (o tridu mensi nebo vetsi) model dostane jednou za cas do hledacku zakaznika, ale protoze se nabidky Volva s nabidkou jinych premiantu vicemene prekryvaji, s rozdilem vrcholovych motorizaci (to ze nekonkuruju premii v plnem spektru neznamena ze nejsem premie).
29. 3. 2017 16:09
Re: Dobrá práce
Segmenty trhu byly jsou a budou, není na nich nic legendárního, je to základní ukazatele sloužící pro porovnání, nepotřebuje to žádnou definiční autoritu protože je všeobecně uznávano přijímáno, a to především samotnými výrobci - pro ně je totiž důležté aby bylo jasné kam model patří a proti jaké konkurenci se má vyhranit (což je mj. důvod proč se volvo neřadí do premie - při porovnání téměř s jakýmkoliv mainstreamem bude mít navrch a nebo minimálně nabídne něco zajímavěji, při porovnání s premii krom designu ve všem bude hrát ty druhé housle, a Volvo nechce hrát druhé hlousle). Zákazník samozřejmě může porovnávat co chce a jak chce, to je zcela legitimní, ale je to přesně o tom porovnání co píšu - můžu vedle sebe postavit suv mpv a kombi a řešit co je pro mě lepší, ale určitě to neudělá z suv kombika a naopak. Volvo nemá žádný premiový model a ani se nabídka s premií nijak nepřekrývá (po nástupu je XC90 právě naopak vytvořena jasná mezera). A to říkám jako člověk co se 2 volvama jezdil a jak jsem uvedl v prvním příspěvku - mám k ní pozitivní vztah. Jen mi právě přijde že dělání z auta něco co není mu akorát škodí, to je celé
:yes:
Avatar - fOE
29. 3. 2017 16:18
Re: Dobrá práce
Ja si chtel v tech segmentech "zalistovat", sice do ted nevim v cem bo nejdriv stim nemaji zakaznici nic, ted jde o neco "vseobecne uznavano prijimano" zase automobilkama (takze kdyz se BMW s MB dohodnou ze Audi neni premie, pak nebude premii?). Tak asi mi nezbyva nez si pockat pod dalsi clanek o volvu na dalsiho "xonika" s jinou teorii, proc to volvo vlastne neni premie. :-)
Avatar - drack2
29. 3. 2017 21:50
Re: Dobrá práce
Premium segment je o znacce jako takove, nikoliv o konkretnim modelu.
Trosku se zde micha segment luxusnich a premiovych aut.

Volvo je nekde na pomezi - necpe se primo mezi hlavni hrace segmentu. Snazi se definivat sve hodnoty a na nich stavet. Prim hraje bezpecnost, seversky design. Volvo je vyjimecne tim, ze az na svedsko to neni masovka. Cenove nabizi alternativu k premiovym znackam. Znacka budi mensi vyhraneni, je mene kriklava a bez nalepek ala mercedes = stary, BMW = machr.

Tato segmentace je odlisna v ruznych castech sveta. Leckde Volvo mezi premianty patri, nicmene do kompletni premie mu chybi zakladni vec: full size sedan. To je zasadni faktor co oddeluje BMW, Audi, MB, Lexus od Volva.

Kazdopadne rozdily mezi segmenty se stiraji, ostatne superb a oktavka jsou auta bourajici hranice typu vozu celkem pravidelne,
29. 3. 2017 22:41
Re: Dobrá práce
Ale tady je řeč o premium segmentu, łuxusní auta sem nikdo netahá, volvo nemá model této třídy...

Na postavení volva se celkem shodnem, stojí někde nad většinou mainstreamu ale stále dost pod prémií, termín pomezí to v zásadě celkem vystihuje. O marketingové práci volva asi nikdo nepochybuje, využili díry na trhu a vychází to, za mě maximální podpora tomuto přístupu.

S tim postavením v rámci trhu to vidím trochu jinak. Jasně že v různých částech světa jsou jiná měřítka, nicméně volvo jako premii z těch velkých trhů vnímá víceméně jenom čína, eu ani us trh nikoliv. Rozdíl není jenom v chybějícím modelu naší luxusní třídy (která třeba na us trhu není ani zdaleka největší), ale v té úrovni techniky, materiálů, zpracování.

Rozdíly mezi segmenty se pravda zmenšují, a to proto že jich je čím dál více, ale Rovna octavie a superb hranice nijak nebourají, to jsou jasní zástupci svých tříd, to jen PR automobilky pracuje :-)
29. 3. 2017 22:27
Re: Dobrá práce
Tak pokud si neumíš najít co je premiový segment tak to opravdu není moje chyba. Já se budu zas těšit na další článek o Volvu protože si ho rád přečtu, a pokud se tam zas objeví někdo komu bude šlápnuto na kuří oko a když neunese že volvo mezi premii nepatří tak radši začně dělat že premiový segment vlastně neexistuje, opět se jen zasměju jeho problémům ;-)
Avatar - fOE
30. 3. 2017 08:23
Re: Dobrá práce
Marne se kroutis. ;-) Jak jsem psal nahore, vzdycky se najde nekdo kdo tu domelou nepremiovost volva potrebuje resit. O par komentu vys to sice uhravas do autu, ze jsou to "primárně právě její zastánci" co to vytahuji. Coz ale minimalne u tehle diskuze neni pravda. Je tu v tomto momentu 33 komentu, z toho 13 od tebe a v kazdem jednom, vcetne toho prvniho kteryms to cele odstartoval, citis potrebu zdelit jak volvo neni premie. :-)
Kdyz te nekdo pozada aby si ty sve tvrzeni necim podporil, tak odbocis, na primou otazku radeji neodpovis... inu, co na to rict. Ztrata casu, meho urcite, a kazdeho kdo to bude po nas cist nejspis taky.

Jak jsem jiz psal, mozna to tvuj nastupce pod pristim clankem, nebo znovu ty sam, zvladne(s) lip. ;-)
30. 3. 2017 11:22
Re: Dobrá práce
Chytáš se do vlastní pasti - debatu o ne/premiovosti jsem zde já opravdu nerozpoutal, v úvodním příspěvku je pouze konstatována výše ceny v poměru k tomu kam se to auto řadí, na čež se ihned našlo několik trollů jako ty, co sice nemělo k tématu absolutně nic ale mělo neodolatelnou potřebu sdělit svůj názor na premiovost volva ;-)

Vysvětlení proč volvo nepatří do premium segmentu je zde následně uvedeno opakovaně, více krát to nemá smysl - člověk co se o to zajímá to dávno ví, ten co to nevěděl si to přečetl napoprvé, a troll stejně bude dělat že to nechápe, takže... ;-)
Příště si možná připrav alespoň argumenty proč pro tebe osobně je to premie, nezazněl tu ani jeden ;-)
Avatar - Jopino
29. 3. 2017 14:52
Nádhera
Tohleto se opravdu povedlo, nemám žádnou výtku - krásné auto z jakéhokoli pohledu. Při nahlédnutí do ceníku ale čumím jak puk. U Volva se platí dle výkonu motoru? De facto benzín dražší, než nafta, hm 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - maxi!
29. 3. 2017 15:47
Volvo
vnimam to ako to uz je u Volvo zvykom - casom z nich je vzdy pomerne vyhodne ojazdene auto a z Nemecka za vyhodnu cenu
( preto tu jazdi tak vela starsich modelov) :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Londonbridge
29. 3. 2017 17:23
Re: Volvo
V testoch sa jemne stazuju na nie najlepsi zvukovy prejav toho 2 l diesla...