Na český trh letos zamíří 11 novinek americké značky Ford. Těšit se můžeme na modernizovaný sporťák, malý hot hatch nebo novou generaci klíčového kompaktu.
Redaktor síce hovorí o množstve noviniek, reálne príde iba jedno úplne nové auto: nový Focus. Ostatné sú len facelifty či nové motorizácie; Focus bude kľúčovou novinkou. A na jeho úspech som vcelku zvedavý. Ten bude podľa mňa závisieť od nasledovných faktorov:
- či odstráni vytýkané nedostatky tretej generácie (zle využitý vnútorný priestor, malý kufor, diskutabilná palubovka...),
- či dôjde k avizovanému "návratu ku koreňom" a zameraniu na jazdné vlastnosti a agilitu,
. či motory nebudú moc eko, rozumej či nebude bežná motorová paleta postavená len na trojvalcoch,
- či si za to Ford nevypýta prehnane veľa (ako pri Fieste, ktorá cenou nemilo prekvapila).
Tak motory jsou asi známy...1,0 EB a 1,5 EB...v naftě 1,5 TDCi. Focus má výrazně narůst, bude mít kufr přes 600 litrů a prostorem má být na úrovni Octavie, tak se nechme překvapit. Proslýchá se, že má být o 10% drazší než ten stávající.
Já si myslím, že to nebude tak špatné. Ostatně on ten stávající Focus špatný není, kufr je český mýtus a interiér je taky naprosto v pohodě, až na trochu méně prostoru vzadu, ale to je otázka priorit - já vzadu nejezdím.
Ide o to, či tá 1,5EB bude doterajšia (teda R4), alebo trojvalec, ako v novej FieSTe. Focus samo osebe rozhodne nie je zlé auto, ale objektívne v tom priestore zaostáva, nielen vzadu (tam je to po 1er asi najslabšie v triede) a v kufri (dtto), ale aj vpredu (robustná prístrojovka obmedzuje priestor pre nohy, vnútorná šírka je menšia, ako v predošlej generácii).
ty si na tite 3valce nejaky zamerany :).. osobne si myslim ze to 3valec bude a osobne mi to ani nevadi.. a to mam focusa 1.5 R4..
co sa tyka tych dalsich veci co sa vytykaju vnutorny priestor mne uplne dostacuje ale uznavam ze som stihly ...kufor v kombiku mi nepride ze by nejak zaostaval..
sám nového Focuse mám a budete se divit ,ale právě kvůli té robustné přístrojové desky jsem ho vzal ... mám rád jak mě auto obklopí (vtáhne do kokpitu) a tady ten pocit mám :-)
A nejsi rozhodně sam i na ford klubu to někteři majitele zmiňuji. Ja to třeba až tak nevnimal až do doby než jsem po nějake době usedl do jineho auta. To ma potom člověk pocit menšiho bezpeči a jako by ho někdo ošidil.
Přesně, mě ta přístrojovka dost vadila. Jezdil jsem s ním cca rok a za tu dobu jsem si nezvykl. Vadilo mi i málo prostoru na zadních sedadlech, pri mých 188cm bylo za mnou místo tak pro 6ti leté dítě. Ostatní mi vrazili kolena do zad.
Btw jestli ta 1.5EB bude jen 3hrnek, tak toho moc neprodají :no:
No s tou prostornosti je toho určitě vic. Co třeba takovy Auris, 308, A3 nebo Megane. Šiřkou bych řekl, že bude na tom stejně jako předchudce, nehledě na to, že v dvojkovem focusu byl dost rozdilny posaz ne nepodobny tomu ve dvojkove Fabii. Prostě vysoky a jak v autobuse, tedy vzpřimeny. On vubec posaz včetně sedadel byla velka slabina dvojkoveho fokala. No a to omezeni nohou se tyka akorat spolujezdce, takovy řidič ma vice mista pro nohy než jej ma napřiklad Golf nebo Leon.
Coze 600 litru kufr ??? Nespletl ses??? Predpokladam, ze mluvis a o sedanu, protoze jinak tomu neverim ani trochu, kor kdyz jsou tu fotky novinky, ktera tedy rozhodne nevypada jako nejaky kufrovy prebornik. Neverim ani 500litrum.
Hmm nenapsal jsem to asi dostatečně přesně, takže aby si nějací střelci nemysleli, že hatchback bude mít kufr 600 litrů, tak to byla samozřejmě informace o variantě kombi... :-!