Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky o příští generaci VW Golf: Opravdu přijde o karoserii kombi?

Stanislav Kolman
Diskuze (19)
Volkswagen prozradil další informace o připravované osmé generaci kultovního modelu Golf. A pravděpodobně nepotěší prakticky smýšlející zájemce.

Sedmá generace modelu Volkswagen Golf je tu s námi již od roku 2012 a tak je nejvyšší čas na příjezd nového produktu. Ve Wolfsburgu už prozradili, že sériová produkce odstartuje v červnu 2019, což znamená premiéru krátce předtím. S největší pravděpodobností si novou osmou generaci prohlédneme na ženevském autosalonu v březnu.

Na pokračovateli oblíbeného modelu si VW dává hodně záležet, objevují se však i informace, které potenciální kupce příliš nepotěší. Automobilka údajně spekuluje o zúžení nabízené palety. Zcela jistě se už nedočkáme třídveřové varianty. O modely takového střihu je stále menší zájem a značka tak upřednostní jen pětidveřový hatchback.

Na tom by nebylo nic až tak překvapujícího, jenže Volkswagen podle všeho uvažuje i o tom, že „zařízne“ kombík, tedy Golf Variant. Definitivní rozhodnutí, které by mimo jiné znamenalo konec variant Alltrack či ostrého R, prý zatím nepadlo, dočkat se jej ale můžeme v nejbližších dnech.

Další informace už naštěstí nejsou tak dramatické, ale spíš přívětivé. Byť má být nová generace Golfu širší a poskytne i delší rozvor, díky inovované platformě MQB se podařilo snížit hmotnost auta o zhruba 50 kilogramů. Pokud jde o interiér, ten po vzoru ostatních sourozenců nabídne méně tlačítek, chtě nechtě se i tady veškeré funkce stěhují do dotykové obrazovky multimédií.

Na technické podrobnosti je zatím brzy, víme ale třeba to, že Golf určitě dostane zážehovou patnáctistovku TSI s technologií deaktivace válců, chybět nebudou ani nově vyvinuté litrové tříválce. Volkswagen nezavrhnul ani diesely, tudíž zákazníci budou moci sáhnout i po dvoulitrovém TDI, u kterého se soustředila pozornost na nižší emise a spotřebu paliva.

Na špionážních fotkách už se nový VW Golf objevil, avšak tvůrci jej pokaždé zabalili do „starého“ těla, tudíž jsme jej mohli poznat hlavně díky upraveným rozměrům. Zákulisní informace ale hovoří o tom, že designéři připravili pro auto ostřejší rysy. Nechme se tedy překvapit…

Stanislav Kolman
Diskuze (19)

Doporučujeme

Avatar - Ozzman
4. 9. 2018 09:25
Re: Komu není rady...
Ano, přesně tak. Bora kombi by byl ideál, ale v té době končila, ani nevím, jestli byly nějaké skladové kus, ale hlavně už to bylo auto předchozí generace v tu dobu.

Se sedanem jsme uměli žít, chtěli jsme prostě něco s kufrem oproti klasickému HB, do té doby jsme měli Cordobu poslední generace
Avatar - wakantanka
4. 9. 2018 09:00
Re: Komu není rady...
Protirečiť nebudem, mám/mal som ale pocit že nová generácia prišla oveľa skôr ako bol predpoklad. Aj preto niekto G6 označuje skôr ako väčší a dôkladnejší FL ako novú gen.
Avatar - white label
4. 9. 2018 01:06
Re: Komu není rady...
To je možné, ale potom jim to teda trvalo 3-4 roky.
Ona ta pátá generace nebyla celkově designově špatná, ale měla nedotažené detaily, dobře je to vidět na srovnání G5 vs G5 GTI, kdy s minimem změn se z G5 stal poměrně pohledný kompakt.

Avatar - wakantanka
3. 9. 2018 20:58
Re: Komu není rady...
Mno ak ma pamat neklame tak vtedajsi sef Winterkorn sa po roku ci dvoch vyjadril v zmysle : pouzite co najviac dielov a spravte novu generaciu, pretoze tato sa nam nepodarila z designoveho hladiska.
3. 9. 2018 18:47
Re: Komu není rady...
V automotive se fakt nerozhoduje rok před SOP jestli bude nebo nebude kombi.