Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Nissan Micra odhalil české ceny. Sází na levný turbodiesel

Turbodiesely v malých autech na českém trhu nejsou zrovna populární. Nový Nissan Micra však na vznětový motor bude lákat cenou.
Zpět na článek
18. 4. 2017 12:12
18. 4. 2017 12:51
18. 4. 2017 12:55
18. 4. 2017 13:03
18. 4. 2017 13:04
18. 4. 2017 14:29
18. 4. 2017 14:31
18. 4. 2017 13:05
18. 4. 2017 13:15
18. 4. 2017 13:16
18. 4. 2017 13:17
18. 4. 2017 13:20
18. 4. 2017 13:22
18. 4. 2017 13:26
18. 4. 2017 13:52
19. 4. 2017 12:40
18. 4. 2017 13:34
18. 4. 2017 13:15
18. 4. 2017 13:28
18. 4. 2017 13:57
18. 4. 2017 13:23
18. 4. 2017 13:26
18. 4. 2017 22:16
18. 4. 2017 14:06
18. 4. 2017 14:59
18. 4. 2017 13:28
18. 4. 2017 13:59
18. 4. 2017 14:19
18. 4. 2017 14:40
18. 4. 2017 15:17
18. 4. 2017 16:11
18. 4. 2017 21:44
Avatar - 3_diamanty
18. 4. 2017 12:12
12,1s
zo 70kw turbom je kusok poslabsie ... ved starucka 1,6 felda s 55kw to da za rovnych 12s jesli se nepletu... a to ma aj podobnu hmotnost .. tak neviem.. zeby za to mohlo eko sprevodovanie micry? TSI je proste inde

novu micru som videl nejaky tyzden dva dozadu presne v takejto orandzovej metle ako predvadzacku kdesi pri budimire pri KE ked som siel do PO... skoro som sa zlakol ( naprv som si myslel ze vidim faceliftovany note ) .... velke sklamanie.. takato objemna a natiahnuta vizaz s megakukadlami je dnes podla mna uz out ... zvlast vedla nejakej mazdy 2 alebo ria ... pritom ta predosla micra s malymi kukadalmi a roztomilou kasnou za mna nemala chybu ... postacil by tu iste aj nejaky evolucny dizajn a nie takato revolucia ... ale tak co uz :-( ... inak chcelo by to zmenu zmena na maxi... lebo micro to uz nie je.. nazivo je to fakt docela maxivajicko ;-\
Rozbalit vlákno
24
18. 4. 2017 12:51
Re: 12,1s
Staručká felda bola výrazne lahšia, neviezla na chrbte balík eko euro noriem, výbava a bezpečnosť boli na bode mrazu. Snáď je to ľahko pochopiteľné
Avatar - 3_diamanty
18. 4. 2017 12:55
Re: 12,1s
no ak narazaz na vahu v kg tak v tomto su si dost blizke s feldou 1,6...

napriklad take konkurencne TSI tiez splna euro 6... a pozri ake ma dynamicke parametre ibiza polo alebo fabka s podobne vykonnymi motormi .. akoby boli v tomto o uroven inde ... je mozne ze je to aj o sprevodovani.. ale ako vravim 0,9L je uz kusok aj objemovo male.. asi sa to odspodu zbiera tazsie.. co je mozno tiez jedna z pricin ... 12,1s je kazdopadne na 70kw turbo podpriemer.. moje s vykonom !len" 66kw ma pritom papierovy udaj 10,8s... a to nemam ani vahou lahsie auto ( moje vazi 1032kg bez vodica ) ... tak neviem.. bud su tie TSI nejake zazracne alebo je to tce ozaj kusok v tomto poslabsie... nech si kazdy najde odpoved sam
18. 4. 2017 13:03
Re: 12,1s
Třeba bude slabší i v reálném zrychlení? Kdoví v jakém režimu motoru se to zrychlení uvádí. Navíc ta Micra bude ekologičtější než ten tvůj rakovinomet.
Avatar - 3_diamanty
18. 4. 2017 13:04
Re: 12,1s
no jo... a preto ponuka aj ten dizel ;-) .... ze jo ... v malom aute ekologia jak bejk

do buducna by som chcel hybrid.. len este su kusok drahe.. a aj ich vyber je vcelku stale dost maly.... ale za par rokov uz dufam ich bude viac a aj ich ceny padnu ... kedze som v tomto kusok limitovany... ako je jasne ze benziny alebo dizle ako take nie su moc o ekologii ale tak co spravis... nejak sa dopravovat z bodu A do B musime...
18. 4. 2017 14:29
Re: 12,1s
Ty mas polo??? si sa s konom zrazil? ved roky obdivujes korejcov a teraz im das hnusne kosom. Aspon si zmen nick na VW svwet
Avatar - Emel
18. 4. 2017 14:31
Re: 12,1s
Nevšiml sis toho svwet? >:D

Inu, tohle už je legenda českého internetu...
Avatar - lamal
18. 4. 2017 13:05
Re: 12,1s
prosim ta to tvoje polo ma 66kw a sice vyrobca udava nejake zazracne cislo, ale je to VW takze to zmeraj a ak to bude v reale vyrazne pod 12s tak napis to sem
Avatar - Emel
18. 4. 2017 13:15
Re: 12,1s
V reále změřeno 10,3
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
18. 4. 2017 13:16
Re: 12,1s
vd ja to vravim z je to zive a fakt to ma tah ;-) .. a to ho ani moc nedrzim pod krkom ... v tomto ma prekvapuje tsi... ono to proste jede
Avatar - Emel
18. 4. 2017 13:17
Re: 12,1s
Aha, tohle je ale 110k verze, ty máš asi těch 90k... ta myslím na autocentrum.pl není.
Avatar - 3_diamanty
18. 4. 2017 13:20
Re: 12,1s
udaj vyrobcu nedosiahnes... moje da mozno 11,5s v praxi... ale micra v praxi mozno 12,7... vzdy tam bude kusok rozdiel...
Avatar - lamal
18. 4. 2017 13:22
Re: 12,1s
ty si jelito, preco si micre pripisal 0,7s ? vw je preslaveny nerealnymi casmi zrychlenia nie nissan... mas to iste pod kapotou - 4 Kw staci ti to alebo nie ?
Avatar - 3_diamanty
18. 4. 2017 13:26
Re: 12,1s
vies pocitat? 12,1 a kolko je 12,7? .... na jelito som dobry no nie? ;-)
Avatar - lamal
18. 4. 2017 13:52
Re: 12,1s
na jelito si skvelý s tym suhlasim ;-)
Avatar - Joky
19. 4. 2017 12:40
Re: 12,1s
správně, ti leváci ž VW prostě provádí se vším .
Škoda , že nejsem Jourová... jak já bych s nimi zatočil! A oni mají ještě drzost si stěžovat!
Avatar - Emel
18. 4. 2017 13:34
Re: 12,1s
Třeba Fabia 1.2TSI 77kW dala 9,7s a údaj výrobce je 10,1s... ale na autocentru mají obecně slušné časy.

[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
18. 4. 2017 13:15
Re: 12,1s
na druhej strane aj micra s papierovym udajom 12,1 v reale tiez moze mat viac... tieto papierove udaje samozrejme treba brat s rezervou.. zvlast ked zvazime fakt ze v reale maloktore auto to da lepsie ako udaj vyrobu..... ok tak mozno ma 90k polo 11,5s ...v praxi.. ale micra mozno 12,5 v praxi... ( pridal som jej menej ) ale zrejme to TSI v praxi stejne bude v tomto rychlejsie
18. 4. 2017 13:28
Re: 12,1s
Malo by to byt pod 12 bez problemov aj ked slubovanych 10.8 to nie je :-)
[odkaz]
Avatar - lamal
18. 4. 2017 13:57
Re: 12,1s
vsak som mu to vravel, ak to bude vyrazne pod 12s nech napise... 10,8s na papieri a 11,5 skoro v reale, tych 0,7s sedi pre VW a nie pre nissan,... jelito je to :-)
18. 4. 2017 13:23
Re: 12,1s
Felicia mala s 1.6 pohotovstnou niekde medzi 950-975kg. Nemusela mat ani servo riadenie a nemala prakticky ziadnu spotrebnu elektroniku. Silny alternator a dalsie prislusenstvo odoberu motoru aj niekolko kw vykonu. U serva pri felicii islo o cca 3kw. To len tak pre info.
Zrychlenie feldy bolo myslim 12.5s, pricom standardne odmerany vykon pre fungujucu 1.6 bol nad 60kw. Okrem toho mala na dnesne pomery dost kratke prevody.
Takze porovnatelna dynamika nie je vlastne prekvapenie, ono to male turbo ma prave nahradit atmosfericke 1.4-1.6.

K udajom VW group sa nevyjadrujem, moje skusenosti hovoria, ze realna dynamika v nicom nevybocuje od konkurencie, nech udavaju cokolvek :-)
Avatar - lamal
18. 4. 2017 13:26
Re: 12,1s
je mu je to uplne zbytocne vysvetlovat, treba napisat ano je to slabe, tvoje 66kw polo je nieco uplne neporovnatelne a bude ;-) potom mozno prestane porovnavat s feldou 1,6mpi
18. 4. 2017 22:16
Re: 12,1s
Hrubo napísané, krátke prevody, pravdepodobne výrazne menšie kolesá, emisné limity úplne ide, minimum elektrospotrebičov na palube a cca 100 kg dole
Avatar - twistedTSD
18. 4. 2017 14:06
Re: 12,1s
Předchozí Micra byla něco strašného. Těžko najít méně zajímavé auto v segmentu
18. 4. 2017 14:59
Re: 12,1s
Felda 1.6 to měla papírově za 13s.
Avatar - Barry Lyndon
18. 4. 2017 12:26
turbodiesel do každé rodiny
Hlavně potom do každého městského micrauta. To se opravdu vyplatí :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
18. 4. 2017 12:27
Re: turbodiesel do každé rodiny
pritom predosla micra ziadny dizel uz ani nemala za co som ju chvalil ;-) .. ta nova je ale ozaj nazivo divna... ;-\ .. ono mne to pride ze za ten dizel uz moze renault.. aj celkova vizaz mi hodne pripomina clio... lenze nissanya ko take bohuzial uz su v u ved vieme kde... ta tam... tie stare dobre japonske nissany skoncili v eu primerou almerou.. a prave predoslou microu bohuzial ... ;-\

maxima sa mi pritom paci.. ale tento nissan s motorom z renaultu a neviem ci nie aj s podvozkom z renaultu to uz je aky nissan?
18. 4. 2017 12:46
Re: turbodiesel do každé rodiny
Tohle je volba pro zákazníky a ne pro výrobce. Navíc jako alternativa je dnes přímovstřikový benzín, který je na tom snad ještě hůř než nafta. Ale mediální masírka proti benzínu začne až za pár let.
18. 4. 2017 12:52
Re: turbodiesel do každé rodiny
Asi tak, chce to len trochu času a začne sa ukazovať prstom aj na benzín. Koniec koncov časticové filtre už klopú na dvere >:D >:-[]
Avatar - lamal
18. 4. 2017 13:03
Technicky shodne Clio ?
Clio nie je technicky zhodne, Micra vysla na novej platforme, ktoru postavil Nissan a bude sluzit aj pre buduce Clio...

chyba v clanku
Rozbalit vlákno
13
18. 4. 2017 13:04
Re: Technicky shodne Clio ?
Postavil ji Renault s Nissanem. Je to alianční platforma.
Avatar - lamal
18. 4. 2017 13:07
Re: Technicky shodne Clio ?
Ja som cital clanok, ze ju postavil Nissan /samo asi tazko rozdelit kto a co presne urobil na nej/ a nic to nemeni na tom, ze to nie je techicky zhodne s terajsim Cliom ako uvadza clanok
18. 4. 2017 13:37
Re: Technicky shodne Clio ?
Bylo to myšleno motorově, nicméně jsem to raději poupravil. Pravdou každopádně je, že se vlastně jedná o vylepšenou platformu Clia. Zcela nová platforma to není, má to být stejná architektura (V platform) jako třeba v modelu note.
Avatar - lamal
18. 4. 2017 13:49
Re: Technicky shodne Clio ?
jj ale oficialne, sa nazyva nova, tazko urcit kolko vylepseni doznala v kontextu poslednych trendov ohladom materialov atd...
Avatar - twistedTSD
18. 4. 2017 14:04
Re: Technicky shodne Clio ?
Už jsem z toho jelen. V jiné recenzi jsem zase slyšel, že jde o platformu vycházející z předchůdce a nejde o novou R-N platformu, ta že by zdržela vývoj.
18. 4. 2017 14:12
Re: Technicky shodne Clio ?
Koukám, že platformu V používala i minulá generace Micry, takže ano, jedná se o stejný základ jako u předchůdce. Aby to ale bylo ještě složitější, platforma V vychází z platformy B, na níž je postaven třeba aktuální Renault Clio, se kterým se dnešní Micra vyrábí v jedné továrně.
18. 4. 2017 14:16
Re: Technicky shodne Clio ?
Bude to ještě složitější. Micra pro evropské trhy vyráběná ve Flins je na nové alianční platformě CMF-B. Na té bude postaveno i nové Clio, Juke,..... S platvormou B na níž je současné Clio to nemá nic společného.Micra vyráběná v Indii bude na upravené stávající platformě V.
Avatar - lamal
18. 4. 2017 14:43
Re: Technicky shodne Clio ?
presne tak
18. 4. 2017 14:57
Re: Technicky shodne Clio ?
Já bych nejásal. Všude se píše něco jiného. Původně měla být Micra na nové modulární platformě CMF-B. Možná se to opravdu nestihlo a na této platformě bude až Juke. Proto každý píše něco jiného.
Avatar - lamal
18. 4. 2017 15:16
Re: Technicky shodne Clio ?
nejasam... iba som mal rovnake info

zo zdrojov:

´´In emerging markets, the hatchback’s new-gen model will retain the existing V-platform. While, the Europe-spec version will sit on a new CMF platform ´´ - cize verzie EU budu mat novu CMF-B a na rozvojovych trhoch bude V-platform, v diskusiach sa pise, ze bude na upravenej V-platform, kvoli tomu ze na novej CMF-B sa nestihla vyvinut...
18. 4. 2017 17:44
Re: Technicky shodne Clio ?
Udíme, jak to dopadne. Nová Micra se dělá ve Flins, kde se dělá i Clio. Bude se tam dělat i nové Clio už na nové platformě CMF-B. Nejlogičtější by asi bylo dělat obě auta na stejné platformě. Třeba kvůli tomu přijde dřív další Micra a nebo přijde změna s FL. Ghosn taky v jednom rozhovoru uvedl, že do Evropy přijde malé Mitsubishi na nové platformě CMF-B. Třeba se taky bude dělat ve Flins.
Avatar - lamal
18. 4. 2017 18:10
Re: Technicky shodne Clio ?
nj suhlas... kazdopadne ten zmatok by niekto mal uviest na spravnu mieru, pripadne mozno nissan maskuje nieco
18. 4. 2017 15:08
Re: Technicky shodne Clio ?
Na mezinárodní prezentaci auta nám bylo řečeno, že je to V platforma...
18. 4. 2017 13:10
Ceny od 308 000
Ten 1.0 motor každý po dálnici při 140 km/h uštve, takže ceny od 308 000
Rozbalit vlákno
13
Avatar - lamal
18. 4. 2017 13:12
Re: Ceny od 308 000
a co octavia 1.0tsi?
Avatar - Emel
18. 4. 2017 13:16
Re: Ceny od 308 000
1.0 v Micře je atmosféra...
Avatar - lamal
18. 4. 2017 13:24
Re: Ceny od 308 000
aj vo fabii >:D na octaviu 1,0 MPi este nedoslo, ale ...
Avatar - Emel
18. 4. 2017 13:29
Re: Ceny od 308 000
No takže pokud pořád chceš odpověď na svůj dotaz - Octavia 1.0TSI má 85kW a 200Nm, pro běžné dálniční tempo žádný problém.
Avatar - lamal
18. 4. 2017 13:50
Re: Ceny od 308 000
ja si myslim, ze ten dotaz napisal niekto iny... to ze tym myslel atmo verziu, mozno prirovnat k fabii a vsetkemu in class co ma male atmo 3vak

Josef 1 dnes 13:10
Ceny od 308 000
Ten 1.0 motor každý po dálnici při 140 km/h uštve, takže ceny od 308 000
Avatar - Emel
18. 4. 2017 14:02
Re: Ceny od 308 000
Ne, Josef napsal, že ta litrová atmosféra bude na dálnici slabá a že tedy jako základ je nutné brát 0.9TCe. Ty ses zeptal, co Octavia 1.0TSI.

Nechme teď stranou to, jestli auto B segmentu nutně musí zvládat s přehledem dálnici... jak ty jsi myslel tu svou otázku?
Avatar - lamal
18. 4. 2017 14:37
Re: Ceny od 308 000
ano v case jeho reakcie som si myslel ze pise reakciu 0,9Tce ale mysli teda atmo - preto som napisal octaviu tsi, nasledne kedze myslel atmo verziu to uz nedavalo zmysel tak som to ´´poupravil´´ na fabiu tej sa to tyka
Avatar - Emel
18. 4. 2017 14:46
Re: Ceny od 308 000
Aha, dobře, pak si rozumíme... s Octavií to nedává smysl.

S Fabií je to stejné jako s Microu, litrová atmosféra do města, kamkoli jinam 1.0TSI, které dává smysl jako Trumf za 285t - což je o nezanedbatelných 23t méně než u Micry, na což možná narážel Josef - že ta cena za Micru s TCe a klimou není úplně lidová.
Avatar - lamal
18. 4. 2017 14:53
Re: Ceny od 308 000
malo ktory japonec okrem suzuki je lacny, ocividne do novej micry nissan investoval dost vela, tak cena tomu odpoveda... ci sa to oplati je otazka, kazdopadne cakam, ze cena pojde dolu
Avatar - Emel
18. 4. 2017 15:06
Re: Ceny od 308 000
Ale jo, já to beru, je to novinka a třeba si to cenu obhájí interiérem nebo jízdou... to jsem jen interpretoval Josefův komentář.
Avatar - lamal
18. 4. 2017 15:09
Re: Ceny od 308 000
jj v poho :-)
Avatar - woody-alien
18. 4. 2017 13:27
Re: Ceny od 308 000
Nj, Micra je prostě typický polykač dálničních kilometrů....
Avatar - Blue Sun
18. 4. 2017 13:30
Re: Ceny od 308 000
Zejména s litrovou atmosférkou...
Avatar - Emel
18. 4. 2017 13:28
Micra
Interiér vypadá pěkně, zřejmě dost možností individualizace, to obšití palubky v různých barvách je cool.

Technicky trošku slabší, 0.9TCe obecně neplatí za nějak skvělý motor, tady výhradně s pětikvaltem... ale třeba ještě něco přijde. Na diesel bych nevsázel.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - lamal
18. 4. 2017 13:59
Re: Micra
0,9 v micre ma vraj velmi dobry prejav co sa tyka odhlucnenia aj reakcie na plyn, co napr v daciach bol problem... nissan si ho trocha doladil, kazdopadne snad dojde 1,2Tce inac to bude tragedia s ponukou silnejsich benzinakov
Avatar - Emel
18. 4. 2017 14:19
Re: Micra
0.9TCe jsem četl spíše zklamané ohlasy i na Clio a Twingo. Jinak parametry pro tunový subkompakt má dostačující.
Avatar - lamal
18. 4. 2017 14:40
Re: Micra
ano ten motor sklamal prakticky vsade... z prvych dojmov, ale chvalili jeho prejav ako lepsi nez v oboch spominanych... odhlucnenie a zvuk bude lepsi, otazka je ci doznal zmeny nejaky setup... nissan koketuje s nismo tam by mohol byt 1.6dig-t co je nissanacka 1.6 momentalne v cliu rs, juke dig-t, v pulsare, talismane, megane atd...

kazdopadne motor 100-130k stale chyba co je dost dolezity medziclanok medzi obyc a sport verziou modelu
18. 4. 2017 14:17
dnes sem projizdel jednim krajskym mestem
a z dalky vidim silenej dym na silnici.
manželka si nejdriv myslela, ze jde o chemicky utok, ale to nam uz do auta zacal pronikat smrad palenyho oleje. když jsme prijeli ještě bliz a uslyseli vytocenej naftovej motor, bylo vse jasny ...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
18. 4. 2017 15:17
Druhý dech
Ceny nejsou vyloženě nízké (vyšší než u Clia), ale mohlo být i hůř. Nejlepší na Micře je, že téměř bez ohledu na výbavu nabízí jeden z nejlepších interiérů v segmentu. A dále možnost indivizualizace vozu. :yes: Právě kvůli tomu bych ji určitě zařadil do výběru...Ale ten design je na můj vkus trochu ujetý.
Rozbalit vlákno
0
18. 4. 2017 16:11
nizka cena?
kde je ta nizka cena za diesel? vidim tam zakladni cenovku u dieselu 314 tisic, to je jako nizka cena za maly mestsky auticko? hmmm
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
18. 4. 2017 16:24
Re: nizka cena?
Za 314 už dnes mnohdy nekoupíš malé auto ani ve slušném benzínu.
Avatar - pelikoš
18. 4. 2017 18:24
Re: nizka cena?
a hlavně nezapomeň, je to začátek, za pár měsíců jsou ceny níž a hlavně něco budeš moci ukecat, klidně 10%...
18. 4. 2017 21:44
Test na TA3
Ak mate zaujem na TA3 to pred par tyzdnami testovali a ako bol Karpat nadseny z podvozku a riadenia tak bol megasklamany z motora. Bol to jeden z benzinov.Skoda Nissan kraca stale zlym smerom. Na druhej strane kaskaj ich cicika.Zatial.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pelikoš
19. 4. 2017 20:54
Re: Test na TA3
nemyslím si, že by NISSAN kráčel špatným směrem a prodeje nejen v evropě to naznačují, navíc je to jen začátek, určitě bude paleta motorů bohatší. klidně by NISSAN s novou microu mohl do wrc a to by potom byly věci ;-)