Opel Astra GSe Opel

Opel Astra GSe | Opel

 Opel

| Opel

 Opel

| Opel

Tu zde zastupuje dvojce desetipalcových obrazovek pro přístrojový štít a multimediální zařízení. Opel

Tu zde zastupuje dvojce desetipalcových obrazovek pro přístrojový štít a multimediální zařízení. | Opel

Jeho minimalistické pojetí navržené Markem Adamsem je plně v souladu s moderními trendy zaměřenými na digitalizaci. Opel

Jeho minimalistické pojetí navržené Markem Adamsem je plně v souladu s moderními trendy zaměřenými na digitalizaci. | Opel

 Opel

| Opel

 Opel

| Opel

 Opel

| Opel

 Opel

| Opel

 Opel

| Opel

 Opel

| Opel

Když Peugeot v září přinesl čistě elektrickou verzi Peugeotu 308, bylo jasné, že Opel se svojí Astrou jej bude brzy následovat. Opel

Když Peugeot v září přinesl čistě elektrickou verzi Peugeotu 308, bylo jasné, že Opel se svojí Astrou jej bude brzy následovat. | Opel

 Opel
 Opel
Tu zde zastupuje dvojce desetipalcových obrazovek pro přístrojový štít a multimediální zařízení. Opel
Jeho minimalistické pojetí navržené Markem Adamsem je plně v souladu s moderními trendy zaměřenými na digitalizaci. Opel
20
Fotogalerie

Nový Opel Astra ST dorazil do Česka. Octavii má na mušce, rovnou přiváží i krásnou verzi GSe s 225 koňmi

Nový Opel Astra se v Česku poprvé oficiálně ukázal loni v lednu a kombi Sports Tourer jej následuje prakticky po roce. Ceny reflektují současnou situaci na trhu.

Čtvrtek 13. 1. 2022, prostory Hauch Gallery v pražském Karlíně – českým novinářům se poprvé ukazuje nová generace Opelu Astra (L), která využívá techniku Peugeotu 308, ale je „autobahn proof“ a na první pohled byste jí francouzské kořeny netipovali. Je to výborné auto, chyběla mu však verze kombi. O rok a šest dní později to české zastoupení Opelu vyřešilo – českým novinářům se poprvé staticky představila nová Astra Sports Tourer, která chce v ostře sledovaném segmentu kompaktních kombíků oslovit zájemce o Škodu Octavia, Hyundai i30 či Kiu Ceed.

Můžete namítat, že české ceny má nová Astra Sports Tourer už dlouho. Vždyť jsme o nich na Autorevue.cz psali už loni v březnu! Jenže zatímco tenkrát začínaly na 509.990 Kč, dnes stojí Astra ST nejméně 599.990 Kč, o 50.000 Kč dráž než výchozí hatchback.

V nabídce už nefiguruje výbava Ultimate, a to ani u hatchbacku. Obě karosářské verze sázejí na linie Edition, Elegance a GS, přičež plug-in hybrid už má i sportovnější výbavu GSe (hatchback po 100tisícové slevě stojí 1.099.990 Kč a má 133 kW, kombi je o 50 tisíc dražší a o 32 kW výkonnější) a na stránkách výrobce už je připravena půda pro ryze elektrickou verzi. Zatím bez ceny, ale něco mi říká, že bude činit přinejmenším totéž co GSe PHEV.

Zdražení kombíku o téměř sto tisíc za tři čtvrtě roku nelze ignorovat, obzvlášť když konkureční Hyundai i30 kombi můžete mít s turbomotorem o výkonu 88 kW už za 440 tisíc a podobně je na tom i Kia Ceed SW. Za 599.990 Kč u nás koupíte Astru ST 1.2 Turbo/81 kW a za 619.990 Kč dostanete silnější provedení s 96 kW. Bavíme se o linii Edition, jejíž nabídku uzavírá nafťák 1.5 CDTi/96 kW za 719.990 Kč, ten je však vždy kombinován s osmistupňovým automatem.

Výbava Edition zahrnuje třeba litá 16palcová kola, multifunkční volant, infotainment s 10palcovým displejem, 10palcový digitální přístrojový štít, tempomat s omezovačem rychlosti, konektivitu Apple CarPlay a Android Auto, elektricky ovládaná boční okna, automatickou jednozónovou klimatizaci, bezklíčové startování, LED světlomety a zadní svítilny, parkovací senzory vpředu a vzadu, systém varování před vybočením z jízdního pruhu nebo šest airbagů. Výbava je bohatá v dílčích prvcích také bohatší než u Škody Octavia, která už stojí nejméně 619.900 Kč. Má však pod kapotou patnáctististovku TSI/110 kW, což je u běžné verze dokonce aktuální výkonový strop.

Výbava Elegance vychází o 60.000 Kč dráž a nabízí i možnost kombinace silnějšího benzinového tříválce s automatem. Oproti výbavě Edition dostanete navíc například dvouzónovou klimatizaci, adaptivní tempomat, 180stupňovou parkovací kameru, bezklíčové odemyklání a startování, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, vyhřívané čelní sklo, zadní loketní opěrku s průvlakem na lyže, středovou konzolu s USB portem a dvěma USB nabíječkami, LED ambientní osvětlení interiéru či litá 17palcová kola. Poznáte ji už zvenku díky chromovaným lištám kolem bočních oken.

Linie GS je dostupná s motory o výkonu 96 kW a 133kW plug-in hybridem. Také ona vychází z výbavy Edition, má však 360stupňový kamerový systém, sportovní čalounění sedadel, černá 17palcová kola, vyhřívání předních sedadel, volant s perforovanou kůží, vnitřní dekor imitující karbon či leskle černé orámování masky Opel Vizor.

Ani kombíku nechybí sportovněji orientovaná verze GSe PHEV, která výkon vyhnala dokonce až na 165 kW. Stojí od 1.149.900 Kč, z nuly na stovku zrychlí za 7,5 sekundy a rozjede se až na 225 km/h. Představuje naprostý strop nabídky a od běžných verzí se liší i tvarem nárazníků a samozřejmě plaketami s označením GSe zvenku i uvnitř.

Opel Astra ST: Motory a ceny pro český trh
Motor 1.2 Turbo 1.2 Turbo 1.2 Turbo 1.5 CDTi 1.6 T PHEV 1.6 T PHEV
Výkon [kW] 81 96 96 96 133 133
Převodovka 6M 6M 8A 8A 8A 8A
Edition [Kč] 599.990 619.990 X 719.990 989.990 -
Elegance [Kč] 659.990 679.990 729.990 779.990 1.049.990 -
GS  [Kč] - 699.990 749.990 799.990 1.069.990 -
GSe [Kč] - - - - - 1.149.990

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud