Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Mégane odhaluje technická data, zatím neoficiálně

David Bureš
Diskuze (139)
Nový Renault nižší střední třídy se začne v příštím roce prodávat se třemi benzinový a čtyřmi vznětovými motory. Všechny dostanou turbo.

Čtvrtá generace Renaultu Mégane se světu oficiálně představila na letošním frankfurtském autosalonu, nový kompakt si ale dosud uchovával mnohá tajemství, jako třeba technická data. Na internet ale unikla brožura, díky které je konečně známe.

Nový Mégane bude nabízen se třemi zážehovými a čtyřmi vznětovými motory. Ve všech případech se jedná o přeplňované jednotky.

Nejvýkonnější benzinový agregát je stejně jako vrcholný turbodiesel vyhrazen pro Mégane GT, který vyplní mezeru mezi běžnými verzemi tohoto modelu a hot hatchem z dílny divize Renaultsport. Zájemci o Mégane GT mohou vybírat mezi zážehovým 1.6 TCe (151 kW a 280 N.m) a vznětovým 1.6 dCi (118 kW a 380 N.m). V obou případech je standardem dvouspojková převodovka, sedmistupňová u 1.6 TCe, respektive šestistupňová u 1.6 dCi.

Pro konvenční verze budou k dispozici dvě verze 1.2 TCe, turbodiesely zastoupí dvě varianty 1.5 dCi a 1.6 dCi. Přeplňovaná benzinová dvanáctistovka nabídne 74 kW, nebo 97 kW, dieselová patnáctistovka je naladěna na 81 kW, nebo 96 kW. Motor 1.6 dCi je pak naladěn na 96 kW. Všechny agregáty konvenčních variant standardně spolupracují se šestistupňovým manuálem, za příplatek bude dvouspojkové EDC.

Renault Mégane – neoficiální technická data zážehových motorů
Motor1.2 TCe1.2 TCe1.6 TCe
Zdvihový objem [cm3]119811981616
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]74/450097/5500151/6000
Točivý moment [N.m/min]175/1500205/2000280/2400
Převodovka6M6M (7DS)7DS
Max. rychlost [km/h]179197 (-)233
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,310,6 (-)7,1
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,3 (-)6,0

Normovaná spotřeba se u všech nabízených turbodieselů vejde do čtyř litrů, pouze hodnoty vrcholného 1.6 dCi pro Mégane GT zatím nebyly zveřejněny.

Základem auta je platforma CMF, známá třeba z Nissanu Pulsar. Hatchback se natáhl o 94 mm na celkových 4359 mm, výška naopak klesla na 1.447 mm (-15 mm). Rozvor činí 2.669 mm, což je o 28 mm více než dosud.

Čtvrtá generace Renaultu Mégane se zatím představila pouze ve formě pětidveřového hatchbacku, který na český trh dorazí v březnu 2016. Kombíku Mégane Grandtour se dočkáme až později, prodávat se začne v září příštího roku. S třídveřovým hatchbackem se v nové generaci už nepočítá, kvůli malému zájmu zákazníků.

Renault Mégane – neoficiální technická data vznětových motorů
Motor1.5 dCi1.5 dCi1.6 dCi1.6 dCi
Zdvihový objem [cm3]1461146115981598
Válce/ventily4/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/400081/400096/4000118/4000
Točivý moment [N.m/min]220/1750260 (250)/1750320/1750380/1750
Převodovka6M6M (6DS)6M6DS
Max. rychlost [km/h]174188 (187)198-
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,411,2 (12,3)10,0-
Komb. spotřeba [l/100 km]3,63,3 (3,7)4,0-

David Bureš
Diskuze (139)
31. 10. 2015 13:29
Re: Zlaty stred?
Nevyskúšal som, neviem. Akcelerácia je papierovo vpohode, ale nič nehovorí o tom, či je auto v bežnej prevádzke svižné, alebo skôr pridusené...
Dnešná prevádzka? Tá je rýchla ako kde, záleží, akí ľudia sedia v autách naokolo. Stretávam lemry na šesťvalcoch, aj rýchlikov na starých šunkách. V meste to natrieš kde-komu aj s 50 kW motorom, tam je to často skôr o schopnostiach vodiča ako o sile motora. Mimo mesta môžeš jazdiť rýchle a svižne aj s menším záprahom koní, ak jazdíš v rámci limitov. Výkon navyše je príjemný, nenúti ťa často podraďovať, a bezpečný - skôr si poradíš v nebezpečnej situácii. Ak teda máš rozum. Žiaľ, mnohí "rýchlici" ho nemajú, koníky im rýchle stúpajú do hlavy, a podľa toho to často na cestách aj vyzerá.
97 kW je "tristní"? Nebuď smiešny. Vzhľadom na veľkosť a hmotnosť auta, stav ciest a úroveň výchovy vodičov je to prebytok výkonu.
31. 10. 2015 13:16
Re: Zlaty stred?
Ak ti to stačí k spokojnosti. Niekedy chýba k šťastiu naozaj málo...
Avatar - Emel
31. 10. 2015 09:24
Re: Zlaty stred?
Drtivá většina byla 103kW a více, teď je to 110kW a slabší motor se ani nenabízí. U Sharana je typické dilema spíš to, jestli vzít 103kW + 4Motion nebo 125kW (dnes 135kW, dřív to nešlo kombinovat, dneska nevím)... co vidím v okolí tak to dopadlo tak 50:50. A dvoulitrová nafta je z podstaty věci něco jiného než 1.2 turbobenzín.

To není nic proti Scenicu, je to auto o třídu níž a 1.2T jako základní motorizace určitě ok, na klidné rodinné ježdění.
30. 10. 2015 23:07
Re: Zlaty stred?
nema 2200, za dalsie sharay su vacsie a tazsie auta a tam nikto nekritizuje ze drviva vacsina je predanych 103kw a menej
30. 10. 2015 23:03
Re: Zlaty stred?
takze ked si kupis grand scenica tak pojdes aj do obchodu s nalozenymi 400kg, ale s citigo pojdes prazdny? Prax je uplne ina, ja vidavam na cestach jazdit audi q7, grand voyagery a podobne s jednym vodicom. najpredavanejsie sharany a galaxy a smaxy su 103kw a nizsie