Nový Seat Leon: Třetí a nejemotivnější
První generace Toleda byla úspěšným, nicméně osamělým debutem španělského Seatu pod novým vedením v nižší střední třídě. Na základě jejího úspěchu, zaslouženého zejména extrémně užitečnou karoserií typu liftback s objemným zavazadelníkem (vytvořil stezku pro Octavii), vznikla druhá generace (sedan), výrazně sportovněji laděná, již na unifikované koncernové platformě. Protože se však mnoha spokojeným zákazníkům stýskalo po výklopné zádi, vznikl vzápětí zkrácený hatchback Leon, který si přes svou zdánlivě nevyváženou karoserii získal nečekané množství příznivců a mnohými byl prohlášen za nejdynamičtěji působící auto v rámci všech volkswagenovských zástupců segmentu B, zvláště v přemotorovaných verzích VT a Cupra.
Nové vydání koncernové podlahové plošiny s rozvorem 2,58 m pro nižší střední třídu, nyní označované PQ 35, bude opět hostit o jednoho Seata více, nyní se tedy představí po Altee a Toledu ještě Leon, tvarově i ideově vycházející ze čtyři roky staré studie Salsa. Tento 4,32 m dlouhý hatchback vznikne nejprve v pětidveřové verzi, která se však tváří jako kupé a veřejnosti se představí přímo ve své vlasti - na barcelonské autoshow v květnu 2005. O jeden pár dveří ochuzená verze se představí později - premiérově pro Seat v této třídě. Horkokrevný design je i tentokrát dílem ex-alfisty Waltera de Silvy, odtud povědomé rafinované oblouky a protažené ostré úhly. Podle prvních neoficiálních obrázků se máme na co těšit! I s původním článkem na AMS je najdete zde.
Obsah právě vycházejícího čísla magazínu Auto motor a sport najdete zde: www.automotorasport.cz.