Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový tříválec Volvo 1.5: Opravdu jenom uříznutý válec?

Volvo nedávno uvedlo kompaktní SUV XC40. Kromě stávajících čtyřválcový motorů řady Drive-E se pod jeho kapotou objevuje také zcela nový tříválec o objemu 1,5 litru. První takto koncipovaný motor švédské značky.
Zpět na článek
20. 2. 2018 12:40
20. 2. 2018 13:00
21. 2. 2018 01:46
20. 2. 2018 13:23
21. 2. 2018 01:53
20. 2. 2018 14:12
20. 2. 2018 16:59
21. 2. 2018 03:13
21. 2. 2018 04:50
20. 2. 2018 13:46
20. 2. 2018 17:55
20. 2. 2018 15:27
20. 2. 2018 17:12
20. 2. 2018 17:06
20. 2. 2018 17:59
20. 2. 2018 19:01
Avatar - Jenik3
20. 2. 2018 11:35
netreba se rozepisovat
Pane boze ty to vidis a nic nedelas... :-(
265 Nm z 1.5L je na muj vkus docela dost a nechce se mi verit, ze to vydrzi 15 let jako 1.6 valvematic.
Rozbalit vlákno
59
Avatar - Sumi2000
20. 2. 2018 11:53
Re: netreba se rozepisovat
Hnus !! Tříválec patří možná do pidi aut jako je Škoda Citigo..
Tady za 750 tis? Strčte si to Volvo do Číny kam patří..
:-)
Avatar - Barrichello
20. 2. 2018 12:36
Re: netreba se rozepisovat
tak tak, tříválec je super motor do Smarta apod aut do města.

Ale nikam jinam >:D
20. 2. 2018 13:01
Re: netreba se rozepisovat
BMW má 1.5 tříválec jak dlouho a nikdo je do číny neposílá...
Avatar - iudex
20. 2. 2018 13:24
Re: netreba se rozepisovat
No okrem asi dvoch ľudí (dinar, mariachi) neviem o nikom, kto by sa zastával trojvalca v BMW, naopak BMW si za inštaláciu trojvalca vypočulo svoje.
Avatar - _Karel_
20. 2. 2018 13:34
Re: netreba se rozepisovat
Na druhou stranu, když tříválec ustojí 3-er, těžko něco vyčítat Volvu, které i do XC-90 dává jen čtyřválce. Do XC40 mi to nijak ostudné nepřijde (pokud funguje slušně), i když bych ho sám určitě nechtěl.
Avatar - iudex
20. 2. 2018 13:37
Re: netreba se rozepisovat
Ja neviem, furt je to SUV za trištvrte mega v základe. Ja nerozporujem dynamické parametre, 115 kW je pekná porcia, ale z princípu trasľavý trojvalec v SUV prémiovej značky (alebo aspoň s prémiovými ambíciami).
A samozrejme aj to XC90 dlhodobo kritizujem za len R4, tam rozhodne mali byť šesťvalce (alebo aspoň tradičné R5).
Avatar - _Karel_
20. 2. 2018 13:45
Re: netreba se rozepisovat
Pokud si zákazníci kupují tu XC90 (a oni ji kupují), pak mi zkrátka tříválec v XC40 nepřijde nijak mimo mísu. Evidentně je dost těch, kterým je to buřt. Je to divný, ale je to tak. A navíc se bavíme o základu, podle mě je celá paleta motorů XC40 naprosto v pořádku, na rozdíl od XC90.
Avatar - iudex
20. 2. 2018 13:58
Re: netreba se rozepisovat
Poznám chalana, ktorý tú XC90 má. Ako píšeš, moc mu to nevadí, bral skrátka najsilnejšiu naftu a tá je iba R4, ale keby bol silnejší motor s väčším počtom valcov, tak si kúpi ten.
Avatar - fOE
20. 2. 2018 17:23
Re: netreba se rozepisovat
Dulezite je, ze jen kvuli absenci V6 ten chalan neobesel Volvo uplne. V tomhle svetle byl zjevne krok Volva majstrstyk, pochopeni, ze auto dnes neni jen (nebo predevsim) motor a prosadit se lze ikdyz mas pod kapotou jen siditka. Ja za to volvu z role nezaujateho tleskam.
Avatar - fOE
20. 2. 2018 17:20
Re: netreba se rozepisovat
Jsme stari. To jak nad auty uvazujeme my je zjevne mensinovy (prekonany) nazor. Nevim jestli tomu tak bylo vzdy, ale ted je tomu tak zcela urcite. Motor typicky zakaznik zjednodusi na vykon+palivo, anebo pojede to? a co to bude zrat (co tam mam tankovat)?
Nejake valce, pohon predek/zadek... to je jen nase zdejsi diskusni domena.
Avatar - kaa
20. 2. 2018 16:18
Re: netreba se rozepisovat
Koupit si BMW s tříválcem může jenom diletant, protože je to zvěrstvo.
Jako sorry, ale to je dehonestace značky.
20. 2. 2018 17:08
Re: netreba se rozepisovat
Jo jasne, taka i8 je strasne zverstvo, uplna dehonestacia.
Avatar - kaa
20. 2. 2018 20:24
Re: netreba se rozepisovat
To ano, za ty peníze rozhodně.
Avatar - white label
20. 2. 2018 20:29
Re: netreba se rozepisovat
No, za ty háky je to auto na baterky..., doslova. ;-)
20. 2. 2018 12:35
Re: netreba se rozepisovat
Proč by nemělo?
Atmo 1.6 musí, aby dosáhla rozumné dynamiky, běžet pod výrazně větším zatížením - zatímco tenhle přefouklej tříválec se nadře daleko míň, protože rozumné dynamiky dosahuje už někde nad 2k otáček. Materiálově jsme se taky posunuli, zkrátka, nevidím v tom problém.
Tříválec je principielně stejně bIbej/kompromisní jako řadová čtyřka, takže i to ničemu neublíží.
Avatar - Barrichello
20. 2. 2018 12:38
Re: netreba se rozepisovat
Taky olejově sme se posunuli vid, ty moderní vody navíc se servisním intervalem 25-30 tis km mažou strašně krásně, navíc to ten olej vůbec nežere (běžná spotřeba oleje v rámci servisního intervalu 0,8-2,3 litru) hehehe.

To sou fakt posuny, ale do pekla >:D
Avatar - Blue Sun
20. 2. 2018 12:46
Re: netreba se rozepisovat
To víš, každý nezůstává v pravěku jako ty.
Avatar - Barrichello
20. 2. 2018 12:49
Re: netreba se rozepisovat
Ten pravěk bohužel jaksi funguje spolehlivě >:D Nežere 3 litry oleje, nepotřebuje 3 turba, nepotřebuje olej za 5 litrů 1600 Kč atd atd >:D
Avatar - Blue Sun
20. 2. 2018 13:24
Re: netreba se rozepisovat
Ale jo, pro klobouka dobrý.
Avatar - Barrichello
20. 2. 2018 13:32
Re: netreba se rozepisovat
Klobouka? Moje auta maj 320 a 200 koní >:D S tím fakt stylem klobou není potřeba jezdit >:D
21. 2. 2018 04:43
Re: netreba se rozepisovat
Ale ty musíš, jinak by ti v létě odešly zimní gumy ;-)
Avatar - Barrichello
21. 2. 2018 09:17
Re: netreba se rozepisovat
Haha.....tak jasně, jak víme zimní gumy se při teplotách nad 25 rozpadaj na prvnočinitele, to je jasná věc.
Akorát teda neznam nikoho komu se rozpadly a to ne tom jezdí v létě 30-40% národa.

bud bez starosti, dávaj v pohodě i 120 po okresce v létě >:D
Avatar - iudex
20. 2. 2018 13:34
Re: netreba se rozepisovat
Tak zrovna prechod na "vodu" 0W-20 nepovažujem ani ja za progres a správnu cestu. Áno, bude to mať minimálne trenie a o niečo nižšiu spotrebu, ale ten tenučký olejový film bude za studena náchylnejší sa narušiť a namiesto mazania bude človek v zime brúsiť valce. Obdobne vysoká záťaž, neverím moc, že motory nových hothečov s touto vodou (napr. Golf GTI od tohto roka) sa budú dobre cítiť pod záťažou na okruhu. 8-s
20. 2. 2018 13:59
Re: netreba se rozepisovat
Výrobce by se také pěkně kroutil, kdyby ti měl uznat záruku po nějakém blbnutí na okruhu. Je na tobě to auto na to připravit a na záruku můžeš zapomenout.
Avatar - iudex
20. 2. 2018 15:14
Re: netreba se rozepisovat
To by sa krútil, aj keby si na okruh vzal 911 GT3 RS, bude Ti tvrdiť, že si auto nepoužíval obvyklým spôsobom. >:D Ale to je iná pesnička. Faktom ale je, že ultrariedke oleje sú zlo, čo potvrdzuje aj majiteľ servisu, kde chodím. Ale žiaľ s tým nevybabreš, ak raz výrobca nastaví motor na nejaký olej, nemôžeš si to svojvoľne zmeniť a napr. namiesto tej "vody" dať "hustejší". Jediné čiastočné riešenie je vymieňať skôr, aby sa nestihol degradovať.
Avatar - fOE
20. 2. 2018 17:27
Re: netreba se rozepisovat
Tak nejspis motoru neudela dobre kdyz ma v papirech 0-20W a ty mu doprejes 10-60W, ale pokud mu doprejes 0-30W nebo 0-40W? V cem by mohl byt problem? S takovym olejem tam furt davas "vodu", ale aspon trochu vyssich teploto odolnou (win-win?).
20. 2. 2018 17:34
Re: netreba se rozepisovat
Ano. A tím spíš nelze čekat, že GTI bude z továrny připravené.

U Porsche je základem toho, aby se s tebou bavili, že se budeš chovat rozumně a když už budeš jezdit na okruhy, nebudeš tak činit na běžném servisním plánu. Pojedeš odpovídající servis.

Pro ty motory je naštěstí typicky schválený i "lepší" olej. Takže ho můžeš používat naprosto s klidem. Pro nějaké okrajovější aplikace je to pak na tvoje triko. S těmi dvoulitry i závodí a těžko v tom budou mít "vodu".
20. 2. 2018 15:29
Re: netreba se rozepisovat
Tak ono zase Golf Gti nikdy nebol auto na okruh, necakal by som, ze ani to sucasne vydrzi nejake vaznejsie nasadenie. A olej asi nebude ten hlavny problem, predpokladam, ze brzdit predstane ovela skor :-)
Netusim co robili s Clubposportom S, ale zrejme jedna z veci bolo pouzitie hustejsieho oleja s vyssou tepelnou zatazitelnostou a v podstate nic ti nebrani urobit to same.

Rovnako ako vymenit kotuce + dosticky, tlmice, stabilizatory, kolesa, pneu, predimenzovat chladenie vody aj oleja + prevodovky, upravit aerodynamiku, odlahcit a mozno uz to bude seriozne auto na okruh >:-[]

Ale vazne, ak je patricne dimenzovane chladenie oleja, tak nevidim, dovod, aby sa na okruhu neuchladil ani 0W20. Stale ten motor produkuje len zlomok tepla oproti hociktoremu supserportu casto aj s motorom na ovela nevhodnejsom mieste z hladiska chladenia.
Avatar - iudex
20. 2. 2018 15:39
Re: netreba se rozepisovat
Jasné že GTI, ST a spol. nie sú okruhové autá, ale v princípe hotheč by nejaké to kolečko na okruhu párkrát do roka zvládnuť mal a tak, ako má z výroby napr. lepšie dimenzované brzdy, mal by mať i olej.
Ale hlavne kým tie brzdy či brzdovú kvapalinu si môžeš slobodne vymeniť za lepšie, s olejom maturovať veľmi nemôžeš. Ja som lopata na technické aspekty, ale servisák mi práve vysvetľoval, keď som chcel dať "lepšie" náplne kvôli okruhu, že brzdovka v pohode, ale olej nie, keď dnešné motory sú tak citlivo nastavené na práve dané parametre, že zmena oleja sa môže negatívne prejaviť na činnosti motora, hustejší olej bude vytvárať hrubšiu vrstvu než na akú je nastavené vnútorné súčasti motora, tak to môže narobiť problémy.
20. 2. 2018 15:51
Re: netreba se rozepisovat
Jasne, uplne hocico si tam naliat nemozes, prec su casy, ked som dal do upraveneho motora 0W60 miesto 0W40 a jediny rozdiel bol, ze v mrazoch horsie startoval :-)

Na druhej strane, zvikne byt doporucovany aj alternativny olej a predpokladam, ze to bude 0W35. Pozeral som ze chlapik to lial do Clubsportu S, tak asi s nim motor nieco vydrzi, aj ked idealne to nebude. Zase ak oba oleje splnaju specifikaciu vyrobcu, mali by byt zamenitelne, ale oleje nie su moja parketa.
Avatar - white label
20. 2. 2018 20:00
Re: netreba se rozepisovat
Tak zrovna za studena bych problém s "řídkým" olejem neviděl, naopak, právě za studena jde o to, aby se olej co nejrychleji dostal všude tam, kam má, a v tom má takový olej nespornou výhodu.
Avatar - Barrichello
20. 2. 2018 21:06
Re: netreba se rozepisovat
akorát když s tím prá dní nejedeš, tak ti ten řídký film steče a neudrží celou plochu pokrytou filmem a než tam to čerpadlo dotlačí olej, běží ti to prvních pár sekund v některých místech na sucho....to dělá motoru strašně dobře >:D

U hustšího to nehrozí...
Avatar - Blue Sun
21. 2. 2018 07:46
Re: netreba se rozepisovat
U hustšího oleje to dopadne stejně tak. Tyhle vlastnosti měly snad naposledy 15W-40 a pak speciální oleje, které jsme lili do tankových motorů (jenže to je taky dávná minulost).
Avatar - Cuba66
20. 2. 2018 12:55
Re: netreba se rozepisovat
Pro Rubense: Běžná spotřeba oleje je cca 0,2-0,3 litru na 1000km. Takže ti ty počty neseděj, protože je to při intervalu výměny 25.000km celých 7,5 litru (a spotřebě 0,3 l)
Nicméně ano, posunuli jsme se olejově, nicméně jenom magor by měnil olej po 25 nebo 30 tisících :-!

No a tříválec? Nemám s ním problém, zvlášť, pokud má skoro 1,5 litru objem. Nicméně to, že potřebuje vyvažovací hřídel, svědčí o tom, že opravdu jen jeden válec uřízli.
Tvoje negativní zkušenost asi pramení z Fabie ne?
20. 2. 2018 13:12
Re: netreba se rozepisovat
K těm výměnám oleje, jsem zastáncem intervalu 15 tis. a "normálních" viskózních tříd (za normální považuji ještě 5W-30) umožňuje-li to motor. Ale auta v práci (poslední oktávky) jezdí na výměnu v předepsaných intervalech po 30 tis. a šlapou jak hodinky. Ta nejojetější bude mít brzy 300 tis. km na hrbu (za nějaké 4 roky, ideální adept na stočení >:D ), je to 1,8 turbobenzín s DSG a ani náznak toho, že by se měla rozsypat (nevylučuju, že se to nemůže stát). O doplňování oleje mezi výměnami nemám páru, ale pochybuji, že to někdo dělá. Vím, není to ani dostatečný reprezentativní vzorek, ale dlouhý servisní interval neznamená, že se auto po 200 tis. km nutně rozsype.
Avatar - Barrichello
20. 2. 2018 13:21
Re: netreba se rozepisovat
nejde vůbec o viskozní třídu, ale o hustotu moderních eco a long life olejů....

5W30 nic neříká, v usa se dá pořád koupit 5W30 jako minerální olej třeba.....

Další super věc je startstop a je tam spousty dalších kurvítek.

Jedno auto není vzorek, tuhle sem viděl jedničkovýho Smarta s 230 000 km, zatímco řada dalších už dojezdila ve 130 tis nebo maj za sebou dvě GO motoru >:D
20. 2. 2018 14:05
Re: netreba se rozepisovat
I čtyřválce mívají vyvažovací hřídel (hlavně ty objemnější, nebo vysokootáčkové). A tříválec bez vyvažovací hřídele je spíš kompromis, cvičení ve snižování nákladů, než nějaká výhoda a znak tříválce navrženého od základů. Mohu ti říct, že například tříválec Triumphu Speed Triple vyvažovací hřídel má a vznikl jako tříválec. A to je to vysokootáčkový motor, kdy se tříválce (na rozdíl od čtyřválců) ve vyšších otáčkách klidní.
20. 2. 2018 14:25
Re: netreba se rozepisovat
Vyvažovák jsem z motoru (R4, 2.0i) nechal vyndat a na funkci rostlináře to nemělo vliv.
Vzrostl tlak oleje a zároveň pak nehrozilo riziko, že mikrořemen spadne do rozvodů. A že někde nad 6000 rpm vzrostly vibrace? Ani nevím :-)
Avatar - lamal
20. 2. 2018 16:12
Re: netreba se rozepisovat
ktory vysokootackovy R4 ma vyvazovak ? skor to byva na motoroch ladenych na spodok/stred, do vysokootackoveho to nema zmysel kedze to zvysuje hmotnost zotrvaku... vysokootackove mavaju prave co najlahsie zotrvaky aby sa rychlo vytacali a mali co najlepsie reakcie na plyn...
20. 2. 2018 17:19
Re: netreba se rozepisovat
U vysokootáčkových se to dělá kvůli vibracím, které z principu v případě R4 rostou s otáčkami. Ty laděné na spodek/ střed budou nejspíš o vyšším objemu, kde ti rotuje víc hmoty (těžší písty, ojnice). Hádám, že i přeplňované motory můžou spadnou do této kategorie (musí být dimenzované na vyšší tlaky a síly než jejich atmosférické protějšky o obdobném objemu).

Čtyřválce nejsou moje doména, ale co vím, u motorů pro motorky se to dělalo. I když i tam se to snaží odstraňovat, protože to zvedá hmotnost/ složitost/ cenu (například S1000RR myslím vyvažovací hřídel nemá). Je rozdíl mezi vysokootáčkovým a točivým. To je jako rozdíl mezi zrychlením a maximální rychlostí. Vysokootáčkový motor má špičku ve vysokých otáčkách. A malá vyvažovací hřídel těžko sežere významné množství momentu (u GSX-R1000 vážila něco jako 700 gramů). Například tedy MV Agusta F4 má, pokud vím, vyvažovací hřídel. Taková Yamaha R1 má celkem masivní vyvažovací hřídel, ale to není typický čtyřválec. A jak jede.
Avatar - lamal
20. 2. 2018 18:42
Re: netreba se rozepisovat
O to ide, na moto je to pochopitelne R - vibruju je to pre vodica velmi citelne a neprijemne, hlavne moto nema dost tuhy a rozmerny skelet ani tak kvalitne, dimenzovane silenty ako v pripade aut... v autach sa nerobia vysokootackove R4 s vyvazovacimi hriadelmi, ako si pisal tie co ich maju su skor dlhozdvihove velkobjemove R4 kde rotuje velka hmota... tusim by si nasiel aj v nejakom stvorcovom R4 vyvazovak, ale to viac menej iba pre podporu hladkeho chodu v nizkych a strednych otackach, rozhodne nie u sprinterov co ponukaju nejaky vykon nad 5000ot a musia sa rychlo vytacat aj do najvyssich ot napr 8000ot

tak ale to len taka fakticka k tomu co si pisal...
20. 2. 2018 20:10
Re: netreba se rozepisovat
Oni ty vibrace řeší, ale třeba jinak než vyvažovací hřídelí. Podobně tříválce nemají vždy vyvažovací hřídel. Nebylo to myšleno tak, že by hlavně vysokootáčkové motory měly vyvažovací hřídele, ale je to ta druhá skupina, kde je to významný problém a na tohle řešení narazíš. V autech je tak málo menších vysokootáčkových motorů, že se není moc na co dívat. Pokud vím, S2000 vyvažovací hřídel neměla. Ale něco tam měli.

Motorky podle mne celkem jasně ukazují, že vliv na točivost není tak dramatický. Větší motory spíš dojedou na celkově těžší komponenty, které by museli u motoru pro sportovní aplikace odlehčovat. Odlehčením (na správných místech) se pochopitelně redukují i vibrace, tedy potřeba dalšího vyvažování.
Avatar - lamal
21. 2. 2018 15:49
Re: netreba se rozepisovat
Tak s2000 snad nie je v historii jedine auto s vysokootackovym motorom :-) takmer hociaky V-tec az na SOHC ekonomicke varianty co tocia nad 7tis sa daju povazovat za vysokootackove, pod 4000 si neskrtnes ak chces vykon ...to iste aj Nissany a vlastne kopec inych motorov co tocia nad 7... aj moja SR20 nema vyvazovak a chodi medzi 4000-7300ot... inak nevibruje ani okolo 7000tis v ziadnom pripade

U motoriek je vsetko ine, kvoli nizkej vahe a prevodom tie motory do otaciek letia ovela lahsie, preto ze nepotrebuju tolko krutiaku dole kvoli hmotnosti tak maju podstvorcove motory a ostre vacky na pomery aut, tak tam to tymto setupom prebijes aj nejaky vyvyzovak, v aute by si si to nemohol dovolit, inac by to bolo nepouzitelne v niecom co ma 1300kg ...
21. 2. 2018 20:30
Re: netreba se rozepisovat
Tak 7k bych nepovažoval za vysokootáčkový. Obyčejná konfekční turba jsou schopna točit nějakých 6,5. U aut je to tak 8+ a to hlavně proto, že 9+ skoro žádný nemá. V motorkách točí klidně 14, to jsou řádné vysokootáčkové motory. A na motorech Hondy bylo vidět, jak při zvedání otáček odlehčovali. A pokud si dobře vzpomínám, motor S2000 nebyl zrovna sametový. Pochopitelně záleží i na uložení atd., v autě se toho dá hodně odizolovat. Jak jsi ostatně sám napsal.

Nízký zdvih mají ty motory kvůli otáčkám. Střední rychlost pístu a tak. Je to nutnost, ne nějaká otázka lehkosti motorky. A ty motory mívají pěkný točivý moment na daný objem. Pochopitelně nemůže být nízko, když jsou to vysokootáčkové motory (když mám špičku výkonu řekněme ve 12,5, těžko mohu mít špičku momentu ve 4). Právě v tomhle jsou v motorkách dobré tříválce. Umí být točivé a nahoře zajímavé a zároveň nebýt dole líné mrchy.

V autě bys holt potřeboval motor větší. Je logické, že litr s motorkou zahýbe jinak než s autem nižší střední. Chápu, že je vyvažovací hřídel nežádoucí. V dnešní době stejně víc točivost ovlivní naladění a snaha splnit emise. Ale jestli považuješ 7k za vysokootáčkový, tak to vysvětluje náš trochu odlišný náhled.
Avatar - lamal
21. 2. 2018 21:27
Re: netreba se rozepisovat
pisal som aspon 7000ot to je min hranica, skor ako o maxima ide o priebeh... to ze dnesne konfekcne turba daju 6500 ale za 5000ot umru je vec druha... krivka, spicka a pod to su tiez atributy vysokootac motora, ale to ty vies :-)

nizky zdvih a ostre vacky som pisal ako atribut ladenia high rev motora a nie ako hmotnostny benefit ;-) auta a motorky nezrovnavajme, zostanme v topicu tak som myslel aj moj prvy komentar, lebo skoncime u kosacky 2t heh aj tie daju 8tis

triumphky svojim r3 robia vlhke rozkroky uz dekady, ako pises dole je kruiak a hore spicka, ani jedno nema 2 a 4 val bezne ... v aute by to chcelo atmosferu 3val tak 2.0 sice to je na hrane s vrtanim na pocet valcov ale nemusel by mat turbo a mohol byt ladeny viac do hora
20. 2. 2018 18:04
Re: netreba se rozepisovat
Ktoré súčasné auto žerie 0.8 až 2,3 litra oleja na 1000km?
Avatar - _Karel_
20. 2. 2018 18:19
Re: netreba se rozepisovat
Ty máš servisní interval 1000km? ;-)
Avatar - white label
20. 2. 2018 19:54
Re: netreba se rozepisovat
Třeba u eM (BMW) modelů bývala první výměna oleje právě při nájezdu 1000 km. ;-)
Avatar - _Karel_
20. 2. 2018 20:06
Re: netreba se rozepisovat
Tak já tohle považuju za vhodné u jakéhokoliv nového auta, na kterém mi záleží ;-)
Avatar - white label
20. 2. 2018 20:16
Re: netreba se rozepisovat
Tj, ale tam to bylo/je předepsáno přímo výrobcem... :-)
20. 2. 2018 13:57
Re: netreba se rozepisovat
Pro životnost toho motoru je mnohem větším ohrožením přímé vstřikování, recirkulace výfukových plynů nebo voda místo oleje s ne zrovna krátkými servisními intervaly. Samotné přeplňování takový problém není, když něco nepodělají.

Jinak se nadře také, jelikož a protože ten výkon potřebuješ a v čím nižších otáčkách ho vymáčkneš, tím větší moment musí ten motor podat. Jeho špička je sice dál, ale turbodmychadlo tlaky a síly nezmenší. Jen musí být správně dimenzovaný.
20. 2. 2018 14:23
Re: netreba se rozepisovat
To jo, ale z hlediska výdrže motoru prostě není jedno, jestli se nejčastěji pohybuješ v rozmezí 1500-3500 anebo 3000-5000.
A z toho, co můžu pozorovat z první ruky, si spíš z dlouhodobého hlediska vsadim na 170k 1.4 TJET než na 165k 2.0 atmo Sky-G.
20. 2. 2018 14:32
Re: netreba se rozepisovat
To naprosto souhlasím. Na druhou stranu, v běžném autě se ani s atmosférou nebudu nejčastěji pohybovat mezi 3000 a 5000. Jen na dálnici, když zpřevodování jinak nedovolí. Spíš 2000-3500.

T-Jet nemá přímé vstřikování, že?
20. 2. 2018 14:36
Re: netreba se rozepisovat
Nemá, je to nepřímovstřik :-)
S pohybem v otáčkách souhlas, záleží ale na jízdním stylu - když chci ve městě rychle z pruhu do pruhu, tak se atmoška i na trojku/čtyřku sbírá těžko, zatímco tjet to na čtyřku dá s přehledem. Takže chca nechca u atmošky stejně podřazuju (čímž neříkám, že by ten dvoulitr jel jakkoli špatně, naopak - jen to turbo je pro každodenní ježdění takové, relaxovanější).
20. 2. 2018 12:52
Re: netreba se rozepisovat
Já bych pro změnu nechtěl v XC40 1.6 Valvematic. Každý motor má své určení a pokud ho udělali dobře, tak bych se opravdu nebál.
Avatar - _Karel_
20. 2. 2018 13:12
Re: netreba se rozepisovat
265Nm je na 1,5 docela běžná hodnota. 1,8TSi mají 320Nm.
20. 2. 2018 14:11
Re: netreba se rozepisovat
A 1,4 měla 250. Nic extrémního. Dnes tu máme 1,0 TSI s 200 Nm a 2,0 TSI moc do 400 nechybí (končí snad na 380).
Avatar - GregorZV
20. 2. 2018 18:57
Re: netreba se rozepisovat
MT Golf 7 R po facelifte so 7.DSG má už 400Nm :-)
20. 2. 2018 19:45
Re: netreba se rozepisovat
No vidíš. :-)
Avatar - eLzyx
20. 2. 2018 12:40
ratlík
jo přesně na tohodle utřesenýho ratlíka jsem čekal, ještěže je tu pořád třeba Jaguar, který dělá V6 i V8.
Rozbalit vlákno
9
20. 2. 2018 13:00
Re: ratlík
"By kupci" by kupovali Jaguáry V6 a V8. ;)
Avatar - eLzyx
21. 2. 2018 01:46
Re: ratlík
již nespadám do kategorie “by kupců” ;-) Nového Jaga s V6 si můžu dovolit
Avatar - _Karel_
20. 2. 2018 13:23
Re: ratlík
Který konkrétní konkurent XC40 od Jaguáru má ty šesti a osmiválce? Že by E-Pace?
Avatar - eLzyx
21. 2. 2018 01:53
Re: ratlík
to není jen o těchto “prccích”, v F-Pace R6 je, v XC60&90 ne
20. 2. 2018 14:12
Re: ratlík
V8 Jaguaru můžeš zamávat na rozloučenou.
Avatar - Barrichello
20. 2. 2018 15:27
Re: ratlík
V6 a V8 naštěstí nemá jen Jaguar >:D
20. 2. 2018 16:59
Re: ratlík
Jaguar bude nadále V8 nabízet, jen už to nebude jejich motor.
21. 2. 2018 03:13
Re: ratlík
... ja myslel, ze ta veta bude koncit “jen uz si to nikdo nebude kupovat” ... :-)
21. 2. 2018 04:50
Re: ratlík
Mělo to přijít podle různých info už na jaře letošního roku v F-Pace R a Velar SVR, ale nevypadá to zatím tak.
Stejně tak měl být představen a nasazen nový R6 a nikde nic.
Avatar - KANKUNEN
20. 2. 2018 13:18
Co je to Volvo
Nejhezčí auta, podvozky, které nemají na prémii a motory startují kde prémie a končí tam, kde se prémie ještě ani nenadechla.
A takové ty kecy o emisích neberu, protože i obyčejná Mazda má se čtyřválcema nízkou papírovou spotřebu a navíc i reálnou.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
21. 2. 2018 03:36
Re: Co je to Volvo
Kazdy auto ma neco. Volvo ma prvotridni zpracovani a bezpecnost.
Mazda ma podvozek, motory bez turba a rez... >:D
Avatar - iudex
20. 2. 2018 13:29
Opravdu jenom uříznutý válec?
Opravdu. 8-s Jasne to potvrdzuje rovnaký zdvih i vŕtanie, teda identické valce, len proste jeden ufikli. A ani inštalácia vyvažovacieho hriadeľa v rámci pokusu o priblíženie chodu R3 pôvodnému R4 na tom nič nemení.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - KANKUNEN
20. 2. 2018 13:34
Re: Opravdu jenom uříznutý válec?
Jak reálné testy ukazují, ta vyvažovací hřídel spolkne více benzínu než kdyby tam byl čtvrtý válec. Z toho vyplývá, že stačilo podladit dvoulitr, ale zase by neušetřili píst a ty věcičky kolem něj.
20. 2. 2018 14:21
Re: Opravdu jenom uříznutý válec?
Uříznutí válce lze pochopitelně chápat jen obrazně. Protože bude jiná kliková hřídel, vačkové hřídele a kdo ví, kolik dalších věcí budou muset upravit. Nemluvě o tom, že by se takové obrazné řezání dělalo nejspíš ze středu motoru. Vyvažovací hřídel se v těch úpravách už ztratí. A už čtyřválec ji mohl podporovat. Například 2,0 T(F)SI vyvažovací hřídel (alespoň v některých verzích) mají.

Prakticky nikdy to nebude prosté "uříznutí". I když myslím v historii byl tříválec, který měl plochou klikovou hřídel jako čtyřválec (čepy po 180 °; předpokládám, že chyběl jeden z těch prostředních).
Avatar - iudex
20. 2. 2018 15:08
Re: Opravdu jenom uříznutý válec?
Samozrejme že hovorím obrazne, nie že príde k štvorvalcu 2,0 roboš s karbobrúskou et voilá! trojvalec je na svete. >:D
Ale z toho rovnakého vŕtania a zdvihu je jasné, že nevyvíjali nový motor, ale vzali ako základ R4 a spravili len nevyhnutné modifikácie. Teda môžu byť rovnaké piesty, ventily atď a celkovo množstvo periférií bude rovnakých.
20. 2. 2018 15:46
Re: Opravdu jenom uříznutý válec?
Boli by blbi, keby v dnesnom svete znizovania nakladov neurobili motor modularny, ale vyvyjali uplne novy trojvalec nekompatibilny so 4 valcom.

BMW to robi rovnako, co sa da to zdielaju medzi R3-R6
Avatar - iudex
20. 2. 2018 16:08
Re: Opravdu jenom uříznutý válec?
Záleží, či od začiatku rátali s tým, že bude pri rovnakom objeme valca aj R4 aj R3 a s vedomím toho nastavovali tie parametre, alebo najprv vyvinuli R4 a až z neho R3. Lebo zrejme to, čo je optimálne pre R4 (najmä pomer zdvihu a vŕtania), nemusí byť pre R3. Samozrejme modularita je dnes trend (a nutnosť), len všeobecne platí, že čím viac je nejaká vec univerzálna, tým menej je optimálna na špecifický účel. Ale to už asi moc teoretizujem. >:D
Avatar - praděda7
20. 2. 2018 16:53
Re: Opravdu jenom uříznutý válec?
Tož už se opakuju. Já měl před časem na víkend zapůjčený 2AT v trojhrnku 100kW/220Nm s automatem a svezení to bylo docela pohodové. Chod motoru byl velmi kultivovaný. Byl jsem velmi příjemně překvapen. To ale neznamená, že bych byl nadšen z toho, že se BMW "snížilo" až k ussrranným trojhrnkům..... ;-) Bohužel byli k tomu přinuceni "okolnostmi".... ;-\
21. 2. 2018 03:41
Re: Opravdu jenom uříznutý válec?
U predokolky BMW uz muze bejt klidne trivalec, at je dilo dokonano :-)
Avatar - wakantanka
20. 2. 2018 20:52
Re: Opravdu jenom uříznutý válec?
Pokial si dobre pamatam tak od zaciatku sa pisalo ako o modularnej konstrukcii R3 a R4 pripadne aj viac, ak by bolo treba.
Avatar - eLzyx
21. 2. 2018 01:51
Re: Opravdu jenom uříznutý válec?
vždyť i Volvo v předchozí generaci motorů mělo modulární motory. Od R6 až po R4 benziny + R5 nafta = modulární základ
21. 2. 2018 04:52
Re: Opravdu jenom uříznutý válec?
Volvo R6 v předchozí generaci? Byla to V6 a myslím, že pocházela od PSA nebo Fordu, ne?
20. 2. 2018 16:56
Re: Opravdu jenom uříznutý válec?
Beru to v intencích návrhu, tedy na "rýsovacím prkně", respektive jeho moderní alternativě. Nějaké úpravy jsou prakticky nevyhnutelné. Na to jsem narážel tou obrazností. A jak říkám, kdyby k takovému "řezání" došlo, bude spíš uprostřed motoru. Nikoli z konce, jak by si člověk spíš u řezání představoval.

Vrtání a zdvih nic nedokazují. To je jako věštit něco z objemu. I první dvoulitr EA888 sdílel nějaké parametry se starými EA113 včetně vrtání a zdvihu. A byl to úplně nový motor. Prostě jim ty hodnoty vyhovovaly, tak je neměnili. A tady se pochopitelně otevírá možnost sdílení. Klidně by to tedy mohl být nový motor, z kterého by později třeba mohli odvodit čtyřválec.
21. 2. 2018 03:44
Re: Opravdu jenom uříznutý válec?
Jestli oni na to nesli od lesa - navrhnuli trivalec a pak tam ten ctvrtej valec prilepili... :-)))
20. 2. 2018 13:46
Apokalypsa
Tak už i Volvo. Brzo padne i Amerika, začnou se dělat Chryslery se třema válcema....
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Barrichello
20. 2. 2018 14:09
Re: Apokalypsa
Chrysler nic dělat nebude, FCa nemá na vývoj aut děngy >:D Ty dělaj jen SUV a pikapy, na ničem dalším neuměj vydlat, viz slavné projekty typu Dart, 200 atd
Avatar - wakantanka
20. 2. 2018 15:02
Re: Apokalypsa
5 rokov melies dookola furt to iste. Podla tvojich predpovedi mal byt FCA uz davno skrachovanou minulostou a oni hajzlici ti nedopraju a naopak su v zisku. :-)
Avatar - Barrichello
20. 2. 2018 15:11
Re: Apokalypsa
Seš na omylu, ne 5 ale 9 >:D

Jsou v zisku protože investice absolutní minumum možného. Rozšíření modelových řad - 0. Investice do motorů - 0. Stále masivně těží z toho co vyvinul DaimlerChrysler a dotáhnul Cerberus.

S čím přišli sami, propadák.
Dart, 200.....z osobáků nic nemaj - jen obstarožní trio Charger, 300, Challenger - vývoj DaimlerChrysler a Cerberus, vše připravené do výroby v roce 2009. Od tý doby to pořád prodávaj s kosmetickýma změnama.
Minivany - jedna nová Pacifica a 10 let starej Caravan
Crossovery - 10 let starý Journey po 7 let starým faceliftu

zbytek suv a pikapy, ztoho u suv - Durango, GrandCherokee - daimlerchyrlser dotaáhnuto cerberus, RAM pikpay - cerberus, dodávky přelepené fiaty,

Jediné 3 nové modely faceliftovaná obluda Cherokee, nový Compass a Rnegade.

Tak takhle vydělávat umí asi každej....Otázka je jak dlouho.
Avatar - Jaros71
20. 2. 2018 17:55
Re: Apokalypsa
Myslím , že to koncern FIAT zvládnul v USA skvěle..
Auta , jenž byly k ničemu dál nevyrábí a nevyvíjí..amíci jsou pitomci , kupují hlavně Pickupy...a Jeepy.
Jinak se tam cpe dost japonců a korejců..proč tam prodělávat?
Jeep se prodává všude dost dobře , je to prostě TOP značka do terénu.
A dodávky má Fiat dobré vlastní..tak to dělají koncerny všude.

GM byl v krachu , stát ho zadotoval , a nyní musel prodat i Opel , aby dál přežil..
Ford je rád , že funguje , Mondeo bude asi bez nástupce..jde jim jen Pickup a Focus.

FCA je na tom pořád ještě dobře , ne? :-)
A Ferrari je i v americe pořád hitem. ;-)
Avatar - Barrichello
20. 2. 2018 20:26
Re: Apokalypsa
Ford třeba nestíhá vyrábět Lincoln Navigator.....ameriky se neprodávaj jenom v USA, velmi zajímavý trh je čína....Linocln v číně loni 75 000 ks, Cadillac asi 190 000 ks. Buick asi 1,8 milionu >:D

GM prodal Opel proto, že to nechtěl dotovat....

Jinak GM šlape v USA dobře, narozdíl od FCA nemá 14% meziroční propady a umí vydělat peníze i na těch sedanech aosobákách.
V lednu úspěšný třeba Cadillac ATS,CT6, Buick La Crosse, Chevy Bolt atd....
Avatar - Barrichello
20. 2. 2018 20:29
Re: Apokalypsa
A ještě abych tě opravil - FCA udělalo z modelů, které byly prodejními hity jako Sebring - (to byl asi 7 let po sobě nejrpodávanější kabriolet v USA bez rozídlu značky - kam se hrabal nějaký mustang, camaro, japonci, evropa) modely co nikdo nechtěl, protože otřesný design, mizerná kvalita a minimum inovací.

Ono udělat dobrý osobák něco stojí a na to FCA nemá prostředky >:D >:D Ten osobák je navíc nutné cca každých 5-6 let uvádět v nové generaci, u pikapu si vystačí s pár retušema interiéru a trošku jinými palsty a světly a bouchaj 15 let to samý >:D Ta aktuální RAM ka je vývoj cca 2006-07 >:D
Avatar - twistedTSD
20. 2. 2018 21:16
Re: Apokalypsa
Zrovna RAM je (konečně) v nové generaci. Jinak nejsem si jistý, zda prodej Opelu je pro GM tak výhodný, ale ukáže čas.
Avatar - Barrichello
21. 2. 2018 21:22
Re: Apokalypsa
uvidíme.....a uvidíme jak si s ním poradí PSA, zejména s tím exportem mimo Evropu, když tam už se to prodává jakio Buick, hehehe
Avatar - wakantanka
21. 2. 2018 15:07
Re: Apokalypsa
No jasne, preto platia Marchioneho tak ako platia. [odkaz] V dozornej rade toho koncernu, prípadne v dozorných radách najväčších investorov a veriteľov sedia samí diletanti čo tomu vôbec nerozumejú a radi utápajú miliardy dolárov. >:D
Možno máš prehľad o amerických či ruských autách, ale o riadení či vedení nejakej spoločnosti nemáš ani páru, tak sa radšej zdrž komentára na túto tému.
Avatar - Barrichello
21. 2. 2018 21:18
Re: Apokalypsa
Dozorčí radě jde jaksi o oakmžitý zisk a neumí hledět do budoucna.....

právě že žádné miliardy nikam neutápí, neb žádné nemaj... >:D
Avatar - wakantanka
22. 2. 2018 13:57
Re: Apokalypsa
To myslíš vážne? Nerob zo seba väčšieho hlupáka a si doštuduj ako funguje predstavenstvo a dozorná rada v serióznych firmách.
Avatar - wakantanka
21. 2. 2018 15:14
Re: Apokalypsa
Aha,takže ak začneme od Jeepov okrem Grand Cherokeeho obmenili komplet portfolio. RAM má tiež novú generáciu pickupov nie? Chrysler prišiel s neúspešnou 200 a Pacificou, to tiež nič nevyvíjali, ale len tak ich to jeden večer napadlo a vyrobili o týždeň. O Darte a jeho klone v číne predávanom ako Fiat Viaggio tiež taktne mlčíš. To im tiež spadlo z neba a vyvinula im to finančná skupina Cerberus však? Že obmenili skoro komplet ponuku MAserrati + pridali Levante, že pustili na cesty Giuliu a Stelvio je čia zásluha? To len aby som bol v obraze. O modeloch Fiatu, ktorý akosi tiež spadá do skupiny FCA taktiež takticky pomlčíme? A odkiaľ vieš koľko preinvestovali do iných vecí, ktoré zatiaľ nie je vidieť? Máš dopodrobna naštudovanú výročnú správu jednotlivých značiek či celého koncernu? Nemáš! Takže zase len hospodské moudra !
Avatar - Barrichello
21. 2. 2018 21:21
Re: Apokalypsa
Jeep je jedna značka. Ostatní nemaj nic a produkují 10 let starý modely a přelepený verky odjinud.

Fiata USA je trvale v meziročním poklesu a má šílneou image co se týče kvality a spolehlivosti.

Levante je propadák roku, výroba stojí, nikdo to nekupuje a jako tradičně plánová prodejní čísla se zcela míjejí s realitou. Výrobní linky stojí protože není zájem.

A Alfa? Z nuly se roste dobře, uvidíme jaké budou mezironí srovnání v roce 2019 a 2020 v USA >:D
Avatar - wakantanka
22. 2. 2018 13:59
Re: Apokalypsa
Bavíme sa len o severoamerickej divízii alebo o FCA ako takom? Nedá sa napísať A a nenapísať B. Ale keď tak nad tým rozmýšľam, ty to predvádzaš denne, takže dá sa. A nazýva sa to populizmus.
20. 2. 2018 15:27
za ~30.000EUR
Radsej lepsie vybavenu Mazdu CX-5 s poctivou atmosferou a pohonom vsetkych kolies.
Rozbalit vlákno
4
20. 2. 2018 17:12
Re: za ~30.000EUR
To je subjektivne, lepsie vybavenu urcite, "poctivu atmosferu" by som v aute mat uz nechcel a awd je za mna zbytocnost.
Avatar - Barrichello
21. 2. 2018 09:14
Re: za ~30.000EUR
Ta poctivá atmosféra je pořád nejlepší motor, akorát to nesmí být vydechlá 1,0 nebo 1,2 >:D
Avatar - Jaros71
20. 2. 2018 17:57
Re: za ~30.000EUR
Souhlas , benzín Skyactive jede skvěle , hlavně ten silnější. :yes:
Vše je lepší než tříhrnek.. 8-s
Motůrek patří do sekačky na trávník.
20. 2. 2018 21:31
Re: za ~30.000EUR
Co je "poctivá" atmosféra??
20. 2. 2018 17:06
Proč?
No nevím nacpat tří válcový motor do auta jehož základ stojí 750 000 Kč to už chce hodně dobrý matroš. Vcelku Volvo nechápu, umí udělat opravdu pěkné auto ale vrchol nabídky je jen čtyřválec, když se vehementně tlačí mezi prémiové značky chtělo by to jaksi i nějaký lepší motor, takový řadový šestiválec by např S90 moc slušel.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jaros71
20. 2. 2018 17:59
Re: Proč?
Pro Čínu to asi fakt stačí , a na prémii v EU si jen hrají..
Předražené Volvo s tříválcem?
Jen pro naprosté magory.
20. 2. 2018 19:01
Re: Proč?
Jel jsem v XC60 s naftovým pětiválcem a za moc to nestálo. Raději Focus s 1.0 EB.
Avatar - Ada je zase tady
20. 2. 2018 19:52
3/4 milionu?
za dvoukolku se zastaralým cukavým zážehovým motorem s trapně nízkou kompresí? >:D
Rozbalit vlákno
1
21. 2. 2018 03:54
Re: 3/4 milionu?
Snad se to za ty prachy bude prodavat aspon doma ... v číně... :-)