Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový velorex se má vyrábět v USA, dostane motor Ducati

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Česká firma Motoscoot nyní jedná s partnerem v Indianapolis, který má o neobvyklý model vážný zájem.

Nový model legendárního velorexu by se mohl začít vyrábět v USA. Opavský podnikatel Pavel Brída novou verzi tříkolového vozítka představil na veletrhu vozidel SEMA v Las Vegas. Podle něho vzbudil velký ohlas a již nyní jednají s americkým partnerem o možné výrobě za mořem.

V Česku představili nový model velorexu s názvem Velor-X-Trike letos v březnu na veletrhu v Brně k jeho 60. výročí. Retro-vozidlo již není levným lidovým vozítkem jako v minulosti, ale moderním strojem, u kterého se otevírají dveře vzhůru, karoserie je pokrytá chameleonským lakem a výkon motoru přesáhuje 200 koní.

"V Americe vzbudil velorex jiný zájem než v Česku. Podle mě je toto extravagantní vozítko určeno hlavně pro kalifornský a floridský trh, jak už jsem to na začátku jeho vývoje předpovídal, a to nejen kvůli tamnímu vhodnému celoročnímu podnebí," uvedl Brída.

Jeho firma Motoscoot nyní jedná s partnerem v Indianapolis, který má o model vážný zájem. "Už podnikáme kroky kolem legislativních věcí. Chtěli bychom pro tamní trh vyrábět nejen velorexy, ale i nové pionýry a jiné modifikace našich produktů," konstatoval Brída. Přednost dává právě americkému trhu, protože je na něm daleko méně legislativních a administrativních překážek.

Tříkolka dostane nový design v kombinaci s látkou, který má Američany přilákat. "Bude to adrenalinové vozítko, protože přímo v kabině uslyšíte až 12.000 otáček vytočeného a vyladěného motocykloveho motoru za zády," podotkl strůjce nového velorexu.

Na českém trhu zatím neprodali žádný nový model velorexu, protože každý kus je velmi pracně ručně vyráběný originál, čemuž odpovídá cena. "V současné době vyrábíme pár kusů přímo na přání zákazníků, probíráme s nimi každý detail, barvu, interiér, kola, střechu, dveře, každý kus totiž bude originál, jediný na světě," uvedl Brída. První zákazníci by měli nový velorex dostat v polovině příštího roku. "Každý vůz se ještě musí zvlášť homologovat, zhruba měsíc také trvá testování," dodal.

U nového velorexu, jehož cena začíná na půl milionu korun, stále zůstávají prvky, které evokují starý "hadrák". Základem je pohonná jednotka motocyklu s převodem na jedno zadní kolo přes řetěz, oblouk u dveří je stejný, sklon zadní části karoserie, špicová kola, průduchy u sání, na motoru žábra, dva výfuky, tankování vpředu karoserie jako u původního velorexu s motocyklovým víčkem nádrže. Z nových moderních dílů jsou na něm xenonová světla, anatomické sedačky, LCD dotykové displeje, CD-DVD přehrávač, digitální tachometr s otáčkoměrem, bezpečnostní pásy nebo diody s podsvícením podvozku, motoru a interiéru vozidla. Pro americký trh by měl dostat silný dvouválcový motor Ducati, případně jiný podle přání zákazníka.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
29. 12. 2010 23:55
Konkurence
V Americe teda nevím jestli uspěje, naprosto stejnou koncepci tam už dlouho vyrábí - jmenuje se T-Rex a řekl bych že je mnohem propracovanější a design je o několik tříd výš. Tento nový Velorex vypadá spíš jako slátanina z Číny a původnímu vzoru se podobá jen počtem kol.
Avatar - delphino
29. 12. 2010 22:34
Re: odpad
to samé si myslím taky, ale vzhledem k několika shlédnutým pořadům a tuningu aut v americe bych řek, že to je navrženo přesně v tom tuzing odpor stylu, který tam jede. Proto se to v Evropě ani nesnaží udat, vý že tady se to nikomu nelíbí.
Avatar - pelikoš
29. 12. 2010 16:16
paráda
pokud to není silvestrovský vtip,tak velká gratulace k dobytí amerického trhu... :yes: ;-)