Nový velorex se má vyrábět v USA, dostane motor Ducati
Nový model legendárního velorexu by se mohl začít vyrábět v USA. Opavský podnikatel Pavel Brída novou verzi tříkolového vozítka představil na veletrhu vozidel SEMA v Las Vegas. Podle něho vzbudil velký ohlas a již nyní jednají s americkým partnerem o možné výrobě za mořem.
V Česku představili nový model velorexu s názvem Velor-X-Trike letos v březnu na veletrhu v Brně k jeho 60. výročí. Retro-vozidlo již není levným lidovým vozítkem jako v minulosti, ale moderním strojem, u kterého se otevírají dveře vzhůru, karoserie je pokrytá chameleonským lakem a výkon motoru přesáhuje 200 koní.
"V Americe vzbudil velorex jiný zájem než v Česku. Podle mě je toto extravagantní vozítko určeno hlavně pro kalifornský a floridský trh, jak už jsem to na začátku jeho vývoje předpovídal, a to nejen kvůli tamnímu vhodnému celoročnímu podnebí," uvedl Brída.
Jeho firma Motoscoot nyní jedná s partnerem v Indianapolis, který má o model vážný zájem. "Už podnikáme kroky kolem legislativních věcí. Chtěli bychom pro tamní trh vyrábět nejen velorexy, ale i nové pionýry a jiné modifikace našich produktů," konstatoval Brída. Přednost dává právě americkému trhu, protože je na něm daleko méně legislativních a administrativních překážek.
Tříkolka dostane nový design v kombinaci s látkou, který má Američany přilákat. "Bude to adrenalinové vozítko, protože přímo v kabině uslyšíte až 12.000 otáček vytočeného a vyladěného motocykloveho motoru za zády," podotkl strůjce nového velorexu.
Na českém trhu zatím neprodali žádný nový model velorexu, protože každý kus je velmi pracně ručně vyráběný originál, čemuž odpovídá cena. "V současné době vyrábíme pár kusů přímo na přání zákazníků, probíráme s nimi každý detail, barvu, interiér, kola, střechu, dveře, každý kus totiž bude originál, jediný na světě," uvedl Brída. První zákazníci by měli nový velorex dostat v polovině příštího roku. "Každý vůz se ještě musí zvlášť homologovat, zhruba měsíc také trvá testování," dodal.
U nového velorexu, jehož cena začíná na půl milionu korun, stále zůstávají prvky, které evokují starý "hadrák". Základem je pohonná jednotka motocyklu s převodem na jedno zadní kolo přes řetěz, oblouk u dveří je stejný, sklon zadní části karoserie, špicová kola, průduchy u sání, na motoru žábra, dva výfuky, tankování vpředu karoserie jako u původního velorexu s motocyklovým víčkem nádrže. Z nových moderních dílů jsou na něm xenonová světla, anatomické sedačky, LCD dotykové displeje, CD-DVD přehrávač, digitální tachometr s otáčkoměrem, bezpečnostní pásy nebo diody s podsvícením podvozku, motoru a interiéru vozidla. Pro americký trh by měl dostat silný dvouválcový motor Ducati, případně jiný podle přání zákazníka.