Design přídě omlazené Octavie je pro některé trnem v oku, od Red Dotu si však za svůj vzhled vysloužila prestižní ocenění. Za poslední roky přitom Škoda se svými vozy uspěla hned několikrát.
Jestli je Red Dot obdobou Oskarů, tak potěš koště. Pro mě je to platforma, kam Škoda přihlašuje své vozy a ty jsou téměř bez výjimky oceňovány. Buď dělá Škoda jedny z nejkrásnějších aut na světě, nebo je Red Dot prostým byznysem. Já věřím tomu druhému.
Re: ODBORNÍCI PŘEDEVŠÍM OCENILI DÍZLBLEJT ŠÁDEVOLE a jejich
>:D >:D >:D >:D
Šáde? co to je?? To je ta úchylná patolízalská áftamabílka co kopíruje germánskou konzervu i s dízlblejt [odkaz] ?? >:D >:D >:D Takový kraviny jako světla v páty generací popelnic s vyspělou pístovou technologií kde se po stotísících propalojou hliníkový monobloky?? To je odpad pro socky a český póvl sotva s výučákem ;-) Normální lidi jezdí v normálních autech [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Je to asi nejznámější anketa průmyslového designu, takže z pohledu designéra... asi jo.
Nemyslím, že je to nějak zaplacené, spíš je těch oceněných aut strašně moc... ještě tak ty best of best, tam to má nějakou váhu, ale ocenit dvacet aut za rok... kolik významných automobilových novinek za rok přijde na trh?
Pripomína mi to Tipa award v oblasti fotografie. Len pre foťáky majú 13 kategórií (ričom to rozlišovanie kategórií je na smiech, napr. najlepšia expertná APSC zrkadlovka, najlepšia profesionálna APSC zrkadlovka), teda pomaly každý nový foťák sa niekde napasuje a dostane cenu.
A to se ještě každý rok kategorie mění podle toho, jaké foťáky se zrovna objeví nově na trhu, takže asi taková váha je celé té soutěže. Red dot má asi tak obdobnou...
K tomu by som odcitoval zo stránky Red dot: In case of an award, you have to purchase the “Winner Package”. Award “Honourable Mention” - from 3395 euros, Award “Red Dot” - from 3395 euros, Award “Red Dot: Best of the Best” - from 5995 euros (These prices are net of statutory VAT).
V kontexte toho je jasné, prečo už asi každá značka má nejaké Red dot ocenenie a prečo je toľko rznych kategórií a víťazov. Preto sa touto cenou pýšia také dizajnové ikony ako Kia Carens (v podstate celé portfólio Kie má Red dot, od Picanta cez Rio, Ceed až po Sportage) či v článku spomínaná dvojková Fabia.
Aby bylo jasno, ty peníze ti nekoupí ocenění. Ale v případě, že tvůj produkt vyberou, ti odpovídající částku naúčtují. Za to získáš místo v ročence, vystaví tvůj produkt v muzeu, atp.
Jen je takové schéma motivuje rozdat hodně ocenění. Což samozřejmě snižuje jeho hodnotu.
Jo, je to taková alternativa k těm výherním obálkám jak chodili domů do schránky. "Vyhráli jste hrnce za 20 tisíc, pro zaslání výhry odešlete 10 tisíc na účet...".
No facelift se moc nepovedl, tak se holt musí český lid masírovat přes média :-):-) Já půl mega za ne moc pěkné auto s malým motůrkem 1.0 TSI bych nedal. Tentokrát je konkurecne lepší volba....
V noci když jsou vidět jen světla to ještě působí dobře, ale za světla se mnohem více otočím za pěkným Focusem nebo Meganem, než za 4okou :-)
Za 6000 eurogrošů vyhraje i největší ošklivka, takže to že tu přiblblou rádobycenu získala další nová Škodovka, neni až takovej zázrak. Jen Emel si myslí že ano.
A redakce Auto.cz má z toho Vánoce :-)
... ale zákazníci určitě ne. Někteří se s tímto designérským paskvilem se skřípěním zubů smířili, někteří vůbec ne, ale těch opravdových příznivců je jako šafránu. A to má být jako úspěch? :-O
P.S. Nemám vůbec nic proti čtyřokým autům, ale ta spodní linie tohoto řešení je u faceliftvané Octavie III opravdu šílená, šlo to udělat mnohem lépe! 8-s
Občas si pročítám reakce na německé a britské populární recenze Oct III facelift a je to všude stejné, nejde o 4 oči jen, jde o to, že to působí nevyváženě, prostě většině se to moc nelíbí ikdyž proti Oct nic nemají. Na prodej do flotil to moc vliv nebude mít, ale na prodej do osob. vlastnictví čekám pokles, protože dát 450000kč za ne moc podařený dizajn i základní motor, to raději kouknu ke konkurenci a chybu neudělám... :-)
I kdyby se mi všechny Škodovky hnusily....nic na světě by mě nedonutilo připojovat se k výkřikům takového ubožáka. Stavělo by mě to totiž na jeho úroveň. Tobě to třeba nevadí, nevím. Tak či tak, on ten výkřik samotnej, jakož i tvoje doplnění je samozřejmě bohapustej žvást, ale kazit vám to kluci fakt nechci. Jen si to užijte. ;-)
Me je uplne jedno co je zac, ale s tim ze se Skodovka fasuje ve vetsi mire, nez kupuje do soukromycgh rukou, s tim se ztotoznuji. Bohapustej zvast? Nikoliv... prumerny vek Skodovek na silnici tomu odpovida, stejne tak, jako nakupy Skodovek v radach mych znamych a okoli. Pokud nova Skoda, pak zejmena Fabia.Zbytek bazarovi kaubojove, jak by rekl klasik.
Mám sestřenici, začínala s Fabií I. g, pak přešla na Octavii II. g. a dnes má Superb III. g. Vše nové nefiremní funglovky!!! Jak je to možné???
A znám spoustu lidí, co mají úplně nové Škodovky jako soukromá nefiremní auta, přitom moje "firemní auto" má jinou značku, než Škoda! Co ty na to?
U tebe to tipuji na "přání otcem myšlenky", zřejmě máš v garáži něco, co má do popularity Škodovek v ČR hodně daleko, a ty se s tím ne a ne srovnat...a woody má samozřejmě 100%ní pravdu.
Jsou to ale bláboly - popularity Škodovek, garáž... kdybych nechtěl, tak jsem za to co mám ty prachy nevyhodil... já se nemůžu srovnat hlavně s tím, jak děláte z té průměrné produkce z Bolky pomalu prémii :-!
Já koupil stroj odpovídající ceně a vzhledem k tomu, že jsem se ve Škodovkách něco najezdil, tak nemám potřebu připlácet za něco, co tam není... :-!
Děláte? Já tady ze Škodovky rozhodně žádnou skoro prémii nedělám, ale že se v ČR prodá spousta nových! Škodovek i jako nefiremní auta je svatá pravda.
Kupuj si co chceš, stejně jako to dělají ostatní, včetně kupců nových Škodovek, Mimochodem já k nim zrovna nepatřím, ale to samozřejmě není podstatné.
nazivo fakt velmi dobry a viditelny posun vcelku konzervativnej octavie k akejsi az stylovke :yes: zvlast v ostrej cervenej alebo ako scout verzia nema chybu .... Jozko ukazal ze aj za par babek sa da vykuzlit viditelne zlepsenie ak sa do toho pusti skutocny odbornik :yes:
ja pisem svoj pohlad na octaviu ... ze ty nazor ineho ( ktory sa nestotoznuje s tvojim idealizom ) povaujes za koninu nie je moj problem a s tym tazko nieco spravim ... ja ta za tvoj nazor nikde neposielam ... ale dik.. ked uznam za vhodne tak uz viem co a ako a poradim si neboj ;-):yes:
nechcem tu polemizovat o stylovke ,ale mne sa tiez paci. podstatne viac ako nudny predchodca. pravdepodobne to tiez nemam v hlave poriadku. ale ty, co si myslis ze tvoj nazor a vkus je smerodatny, dokonaly, ty ano. ty si v poraiadku. :-)
tak zda sa ze uz sme dvaja co udajne pisu koniny >:D ... som zvedavy ci aj teba posle k ocnemu... alebo je to len jeho nezistna rada od srdca specialne pre mna >:D
Když se O III zjevila, tak se mi docela líbila. Pak hodné rychle zevšedněla, asi nejrychleji z portfólia Škody. FL se mi moc nelíbil, ale naźivo je to docela provokativní a zvláštní, takže OK. Ale Topperovy bláboly o stylovce jsou a zůstanou prostě bláboly.
mne to po facelifte aj v RS verzii pride docela nadalej elegantne [odkaz] .. a zaroven je to aj menej nudne ako predchodca .... povedal by som ze prave v cervenej ten novy face vynikne asi najlepsie aj ked tu pri RS je este a tmava maska .... ale aj s klasickou je to podla mna uplne ok ...
tie 4 oci akoby opticky predok rozsirovali tym ze teraz je to take clenitejsie ... aspon tak mi to pride na fotkach .. mozno aj to bolo istym dizajnerskym cielom faceliftu.. kusok predok zmasivnit.. rozsirit opticky a mozno tak nejak zvyraznit krivky a "svaly" prednych partii ;-)
Ctyroka Octa je skutecne designovy humus, na fotkach to byla hruza, v realu to je jest horsi a co mne dostalo jsou predni blinkry.
Vymyslel to tvuj krajan, takze chapu, ze s nim drzis basu, ale to nic nemeni na skutecnosti, ze 90% reakci je negativnich. Nevim, proc Kabanos z VW odesel, ale tohle byla jeho dokonala pomsta. A asi byl odejit, protoze uz Kodi ma designove prehmaty.
Jak tady pisi jini - Octa se fasuje, ta se nevybira.
komu se to líbí ať si to koupí,u mě je to otřesný a v životě bych si to nekoupil,přijde mi to jak zkrytá reklama bo se moc octávia neprodává,novej superb je krasavac...
firmy to kupia tym je to jedno.. sukromnikovi sa to samozrjeme kazdemu pacit nebude.. ale koncern ma v tejto triede este aj leona a golfa ( plus premeiova A3 ) .... inak mne sa ten face paci ... len to chce vhodnu farbu... v cervenej je to fajn... aj scout posobi velmi dobre... este som nevidel stvorocku RSku ale aj tam to moze byt parada...
je to jak pises "firmy to koupi tem je to jedno". to je svata pravda. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje. a tech par co to koupi je evidentne rozumu mdleho
Kia Sportwagon: »The Kia Optima Sportswagon is an outstanding medium-class estate car in every respect. Nothing in it is extravagant, yet it is stylish and attractive. Wellproportioned in its design, every detail was executed excellently. The interior fascinates with its clear, spacious and ergonomically well solved design. With its perfectly coordinated feature details as well as a differentiated colour concept, it offers a number of customisation options.«
Skoda Octavia: »The Škoda Octavia Combi convinces with a distinctive front design and conveys overall an elegant and simultaneously sporty, powerful impression.«
Chtěl bych poděkovat rodičům, všem, kdo se na úspěchu podíleli a hlavně světový mír..... jo a hlavně zisky akcionářů a ať už se zapomene na tu malichernost s emisemi...
Skvělý design a Vy tupcí to kupujte, páč produkce se neptá.....
Je to vítěz...
Matně si pamatuji, že v prvních diskuzích o novém designu tohle někdo předpovídal:-)
Tj. těch 197k platí pro top běžné verze? A 190k v naftě taky? 190k by bylo na naftové RS celkem ok, pokud se neobjeví BiTDI, tak se nedá čekat o moc víc...
Ja tipujem skôr 2,0TSI. Ten sa aktuálne ladí v neprebernom množstve výkonov od 140 do 228 kW, takže nevidím problém s Dixikovými 145 kW. Je ale pravda, že aj 1,5ka by zrejme dala 145 kW, po doterajšej 1,8 by to ale bol citeľný downsizing.
Spíš dvoulitr (je to výrazně za hranicí toho, co u 1,5 psali; u 2,0 by to odpovídalo dalšímu stupni evoluce toho s Millerovým cyklem, 7 kW sedí) a spíš 4x4 (jelikož je to spíš praktické auto než hračka).
Při představení 1.5TSI se psalo o topu 130kW a 300Nm, taky bych to viděl na dvoulitr... ale na druhou stranu, 1.6TCe už nějakou dobu jede na 147kW, takže by to případně asi taky nebyl problém
Problém by to asi nebyl (z dvoulitru tahají přes 200 kW), ale VW jede spíš evoluci. 1,5 je zatím maximálně 110 kW; neví se, jestli a kde se nějaká silnější (víc než evolučně) verze objeví. Už skok na 130 jen s turbodmychadlem by byl celkem výrazný. Natož na 145+. To bych pochopil spíš v nějaké specializované aplikaci jako Polo GTI.
Těch 130kW bylo uváděno při prezentaci nové řady, samozřejmě na to vůbec nemusí dojít, když mají poměrně blízko ten dvoulitr.
Když si to tak vezmeš, tak 110kW z 1.5 je dost konzervativní hodnota, ta 1.4 už to má léta, konkurence má taky běžně specifikace cca. 130kW (třeba Ford).
Všetko, čo píšeš, vyznieva reálne a asi už teraz by sme tie motorizácie vedeli zostaviť:
Benzíny:
1,0TSI 85 kW
1,5TSI 96 kW
1,5TSI 110 kW
len ten vrcholný benzín mi nesedí, dnes by som tipoval podladený dvojliter so 140 kW; Tebou udávaných 197 koní/145 kW nemá žiadny motor, ale možno práve ten dvojliter naladia o chlp vyššie.
Nafta tiež asi jasná:
1,6TDI 85 kW
2,0TDI 110 kW
2,0TDI 140 kW (RS)
je to takova manipulatcni technika...
skodovka vi, ze vetsine se ten FL nelibi... tak prijdou odbornici, kteří te mají podvedome donutit stydet se za vlastní, neodborny názor :-)
každý den se s takovými odborniky potkavam. a každý den mam chut zalozit firmu v oboru, ze kterého je dany odbornik. protože mi prijde neuveritelny, ze se ten lempl uzivi.