Původní yaris z roku 1999 byl trefou do černého. Technicky i tvarově přesvědčivý vůz zaznamenal na evropském trhu obrovský úspěch. Druhá generace již nebyla tak průkopnická, avšak souhrnně nabídla ve všech směrech více.
tohodle yarise (1,33 a cca 2011) mám v hledáčku - spolu se swiftem 1,2 - jako 2. auto do rodiny. pořád váhám co vybrat.. jde mi o spolehlivost, nízké provozní náklady a aspoň trochu zábavy za volantem. co byste volili? dík
Máš na výběr dvě skvělá autíčka. Yarise si půjčuji v Bonnu pravidelně a jsem úplně spokojenej (tedy ve městě), Swifta jsme nějaký čas měli jako startovací auto pro dceru a hodně toho snesl, ani následující majitel si pak na nic nestěžoval. Neprohloupíš ani s jedním. Šel bych ale spíše do sviště, protože je s ním spousta zábavy třeba i na úzkých křivoklátských silničkách. Drží jak přilepenej a je velmi svižnej, zkrátka...jen to Swiští...
Test je napsanej fajn, Tomáš v tomto směru dělá dobrou práci.
Auta jsou jak zeny, vybirat podle obrazku je osemetne. Projed obe a pak se subjektivne rozhodni, co ti bude lepe pasovat. Swift je ridicstejsi, Toyota praktictejsi. Vybornou volbou v dane kategorii jsou ale oba.
ja som za svišťa, chlapci ti už rozumne poradili, mne sa na svišťovi páči aj to, že s minimálnymi úpravami to vie byť aj dnes pekné auto a la mini a jaris je buchta.
děkuji všem, kluci. vybírám už déle a zhruba vím co čekat, jen jsem si to chtěl potrvrdit. se svištěm bude větší prča, toyota je zase moje srdcovka a předpokládám u ní větší životnost. na druhou stranu má swift dospělejší pracoviště, yaris uvnitř působí víc hračkovitě včetně předních židlí. no, rozhodne asi konkrétní nabídka.
Pred dvoma rokmi som riešil podobný "problém" u nás to vyhralo toto [odkaz]
Mechanika od Toyoty, kolesá v rohoch, 90 atmo koní, jazdí skvele, do mesta praktické, navyše za lepšiu cenu. :-)
Ahoj, také ti svým příspěvkem trochu zkomplikuji rozhodování... :-)
Měl jsem Swift Sport 1.6 (2010) i tento Yaris 1.33 a rozhodně doporučuji Yaris.
Swift také není špatná volba ale Yaris je jednoznačně jako celek daleko lepší/vyváženější/hodnotnější/praktičtěj… a lépe zpracované auto ;-)
Nejhorší jízdní vlastnosti, s kterým jsem kdy jel. Neustále honíte volant, aby to jelo rovně. Jako certifikovaný servisní poradce Toyoty Tsusho vám radím, nekupujte to. :no:
Ešte stále si neprekusok, ze ta vyhodili?
Ale keď nám na firme niektorá Toyota prestane šľapať. Začnem sa nad tvojimi príspevkami aspoň zamýšľať.
Poctivé auta už dnes nerobí nik. Ale keď automobilka nerieši každý výstrelok módy a neprerába čo dva roky motor. Tak máš lepšiu šancu, že to bude fungovať. A nebudeš len testerom automobilky.
ts1990, súčasný Yaris je so svojimi lesklými lištičkami dizajnovo TOP, ale akurát pre predavačov cukrovej vaty na jarmoku. Problém je iba v tom, že ho nedodávajú v ružovej. ;-)
Náskok díky technice? - A ktorej konkretne? Skoda uz ma elektromobil, hybrid, vodik?
Pokial viem, jedinu techniku, co mal vyvoj Skodovky plne na starosti, bol povodny 1.2 TSI. Ten s tou kvalitnou retazou. V tom pripade mas ale v tom slove "naskok" preklep. Malo tam povodne byt "Preskok diky technice" ;)
Viem, preto ho nosim. Inspiroval som aj kamosa - [odkaz]
Uprimne, 100%-ne to nesledujem a asi mas pravdu. Nedokazem to a ani nechcem rozporovat. No poznam cloveka, co bol v Skodovke, a pracoval na vyvoji a testoch 1.2 TSI. Preto to viem.
Chápu, že mezi vyhořelými MKT nebo PR manažery stále letí přispěvatelé s různými zajímavými identitami na produktových webech, hanící tu či onou značku a naopak podporování té ,,správné,,.
Nicméně tohle už je docela pasé. Pro mě třeba při výběru ( nového) produktu ,,nezávislé,, recenze a příspěvky v diskuzích nehrají žádnou roli. Naopak co je velmi kritizováno mě nějakým způsobem přitahuje, protože to někomu musí ležet v žaludku.
OT: To je třeba případ Tesla vs. mainstreamová média. Všude jenom samý sarkasmus a legrace nad ubohostí té hrozné značky. Ve skutečnosti jsou všichni výrobci standrartních vozů celkem v zádeli, protože jim prostě ujel vlak. Nikdo z nich není schopný prodávat za rozumnou cenu elektro auto a moc se bojí, aby se z Tesly nestal nový globální hráč, který jim sebere prodeje.
Takže si sežeň lepší práci - doporučuji řemesla. Rodiče alespoň budou mít radost z toho, že děláš něco užitečného a nesmrdíš jim po 30cítce doma.
v čom by mala byť tesla takou hrozbou, veď od klasických áut sa líši len baterkou. Technikou tesla neutiekla tak, aby sa nedala dobehnúť, ak to bude treba. Teraz tesla ťaží len z toho, že sa stala imidžovou značkou a bohatí eko ľudia sa ňou radi prezentujú. Mať teslu je in, to je všetko. Stihla ešte zo štátu vycucať prachy a dotácie na výrobu a čárdžry, ale ak sa prejde na elektro masívne a štáty a automobilky sa pustia do budovania sietí, tak sa výhoda tesly stratí a stane sa jednou z mnohých značiek.
no možno podobne sa písalo o hybridoch pred 20 rokmi.... pionieri to majú vždy ťažké... posmech...nedôvera...pohrdanie... a dnes zrazu aj na Slovensku začína byť hsd veľmi obľúbenou vecou...
Kde prišiel autor k tomu, že rozvody bežne okolo 100000 robia hluk? Možno vo výnimočných prípadoch kde bola zanedbaná údržba, ale inak o nich človek nevie ani pri 150-200 tisíc.
Díky za recenzi a hlavně za pasáž o automatu. Dost často mi to v recenzích ojetin menších aut chybí, krom obligátního "automatu se raději vyhněte". Ale přitom pro spoustu lidí to je důležitá informace, protože to auto chtějí jako druhé do rodiny pro partnerku/manželku.
Ak vyberas medzi swiftom a yarisom, tak ber swifta. Yaris je take buclate morca.
Interies ma tiez yaris divny hlavne pristrojovka, tam je swift o level dalej.
Yaris je jednoznačne mestské autíčko, s menším trojvalcom zvlášť. S ním občas jazdím, dosť dobre sedí na ceste (aby nie, medzi svojimi patí k ťažším váham), ale podvozok je dosť tvrdý a hlučný. V meste sa hodí presné a dosť priame riadenie, autíčko je veľmi obratné, na okreskách mi táto vlastnosť prekáža. Podobne litrový trojvalec sa mimo mesto nehodí, oveľa lepšiu službu spraví 1,33.
Tak za mě rozhodně Mazda 2
Mám jí skoro rok, r.v.2009 a řidičsky perfektní autíčko, je to po dlouhé době, co mě opět baví řídit.
Doporučil by jsem ovšem raději facelift od r. 2011 a je jedno, jestli 55, nebo 63Kw, mám silnější a jel jsem i se slabším a moc poznat to není. ;-)
Obě třináctistovky platí za spolehlivé a odolné agregáty. U novějšího motoru, tedy 1.33 VVT-i, se občas vyskytuje zvýšená konzumace oleje. „Spotřeba oleje u těchto motorů má příčinu v opotřebených pístních kroužcích a týká se zpravidla aut s vyšším kilometrovým nájezdem,“ říká k problému Jiří Váchal, majitel autoservisu a pneuservisu v Liticích u Plzně, který se na vozy Toyota a Lexus specializuje. Problém dále podporuje použití velmi řídkého oleje SAE 0W-20, který Toyota do tohoto motoru předepisuje.
tohle řešil kolega v práci,má model 2009 motor 1,3 najeto asi 180tis.km. Od novoty především není pravda že stačí nebo že pomůže výměna pístních kroužků Je to loterie ale většinou bývá opotřebený i válec Takže oprava za moc peněz
Spotřeba oleje ! Sice musíte dolévat třeba nějáký levný,a opravu motoru neřešit Ale ničíte svíčky,a postupem času i cívky Kvůli vadné cívce musel na odtah ,podruhé ta civka vyměněna v servise... ale abych nekritizoval On si letos koupil nový Auris takže asi mu to nevadilo >:D
Nejsem moc fanda Toyot,ale žena má toyotu yaris kterou jsme pořizovali před 3 roky aby měla takový nákupní auto a je spokojená nebyla nikdy moc náročná a to bude asi tím. Já jsem s tím jel párkrát a opravdu ne. Jsem zvyklí na svýho opla kterého jsem kupoval v bazaru v loni.
a ktoru ma generaciu yarisu? .... aj ked vsetky su fajn :-)
inak ked vidim yaris tak takmer vzdy je za volantom prave zena ( to si ludia skuste vsimnut ) ... sranda... cim to je ze zeny si prave tie yarisy tak oblubili neviem... :-)
Koupil jsem v bazaru "Jaríska" pro dceru. I když je to jenom 1,2 tak mám o dceru občas strach, protože to švihá jako prase, jak je to lehký. Zatím s tím není žádný vážnější problém, jenom jsem to po koupi dal do servisu a ted jenom měníme olej...Super auto rozhodně
Tyto Yarise II.generace s motory 1.33 Dual VVT-i jsme měli v rodině 3 kusy. Jeden z nich byl přímo náš a musím říct, že auto je to opravdu skvělé. Těžko jsme se s ním loučili a dodnes na něj s drahou polovičkou rádi vzpomínáme. Je to auto, které nabízí skvělý a vyvážený mix mnoha vlastností, čímž si Vás prostě získá...již tehdy byl poměr cena/výbava/prostor/jízdní vlastnosti/bezpečnost/výkon motoru/spolehlivost/spotřeba/celkové provozní náklady skvělý... Všem mohu jen doporučit !