Smart ForFour je skutečně podivný stroj, a to nejen designově. Opravdu nevím o jediném racionálním, ale ani emocionálním důvodu, proč by si to auto někdo měl kupovat (když se tedy ještě vyrábělo). A soudě dle mizerných prodejů, má podobný názor většina Evropanů... :-O
forfor bol jasný prepadák, myslím, že preto, lebo stál veľa (aspoň zo začiatku, lebo neskôr sa snažili komiunikovať, že začína prokletě nízko, ale už to nezachránili), pôsobil a bol plastový a hlavne nebol ničím výnimočný oproti zavedenej konkurencii, ani recenzie neboli dobré, logický krach. Ale viem si predstaviť, že ak má niekto prachy len na jazdenku a nechce tuctové auto z každého rohu, tak forfor je dobrá voľba aj keď pre teba asi nie.
ako jazdenka to nemusí byť zlá voľba. Je to stále zaujímavé a dizajnové auto a myslím, že smart k výrobe pristupoval poctivo, lebo chceli preraziť. Ja by som ho bral ako jazdenku radšej ako tuctové menjnstrímové béčka céčka.
Docela nedávno jsem uvažoval o nákupu Smarta (chtěl jsem pořídit cool vozítko na dojíždění na VŠ), ovšem předposlední (druhé generace) ForTwo. Poté co jsem přečetl zkušenosti z britského fora majitelů Smartů, jsem pochopil, že tohle auto v dlouhodobém provozu je trochu náročné na servis a dost zlobí, což majitel superspolehlivého japonce by asi špatně snášel. ForFour je už poněkud za zenitem, takže tam jsem ani nekoukal. Časem budu muset dát pryč Pinina, takže mě nákup nějakého menšího vozu asi nemine, ale pokud by to měl být Smart, tak asi jen v elektrice ;-)
tak ja mám smarta fortú 12 rokov a kým nekľakol motor po odjazdení 150 tisíc (smart limit), tak žiadne problémy, total spoľahlivá prevádza, ale bol som prvý a jediný majiteľ, možno v tom je pointa. Samozrejme je to len moja osobná skúsenosť s jedným ks.
nie prvý, ale druhý 0,7 turbo. Mne sa na ňom páčila 6 rýchlosť, lebo sa s tým dalo v pohode ticho krujzovať 110-120 tacho bez problémov aj po diaľnici.