Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazená Toyota C-HR v Česku: Potěší novinkami pod kapotou i v interiéru

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Toyota dnes v Česku představila svůj omlazený crossover C-HR, který prošel změnami ve třech klíčových oblastech. Budoucí majitelé se tak mohou těšit na úpravy designu, změny pod kapotou i vítané novinky v oblasti konektivity.

Toyota C-HR se začala v Česku prodávat v srpnu 2016 a její nevšední design si rychle získal řadu zájemců. V roce 2017 Toyota zaznamenala 987 prodaných vozů a o rok později již 1.596 prodaných vozů, což C-HR posunulo na post 4. nejprodávanějšího modelu. Automobilka navíc zjistila, že C-HR přitahuje zcela nový typ zákazníků.

Zatímco prodejní mix Toyoty ukazuje, že do privátního sektoru míří v průměru 42 procent vozů, model C-HR se může pochlubit privátním mixem 55 procent. První generace však nebyla zcela bez chyby, což by měl napravit nový facelift. Ten přitom cílí hned na tři klíčové oblasti: Zvenčí (design), Pod kapotou (motory) a V kabině (infotainment).

Začněme tradičně designem, který nově působí poněkud usedlejším a zakulacenějším dojmem. Automobilky ubrala ostře řezaných křivek, poupravila světelný podpis, přepracovala spodní část masky, přesunula mlhová světla do rohů nárazníku a spodní část nárazníku je nově lakovaná.

Z bočního pohledu nejsou změny tolik výrazné, vzadu však stojí za pozornost zadní LED světla se sekvenčními ukazateli směru a černý můstek pod zadním sklem, který by měl opticky propojit obě zadní světla. Ve výsledku by tak měla omlazená Toyota C-HR nabídnout čistší tvary kombinované s luxusnějším a dynamičtějším vzhledem.

Pod kapotou je nově hned dvojice nových hybridních pohonných jednotek, které vychází z Toyoty Corolly. Slabší 1.8 Hybrid nabídne kombinovaný výkon 122 koní a Li-Ion baterii s nominálním napětím 207,2 V, 56 moduly a kapacitou 3,6 Ah. Slabší motorizace bohužel nemá možnost sekvenčního řazení, potěší však kufrem o velikosti 377 litrů a nádrží na 43 litrů paliva.

Výkonnější dvoulitrový hybrid nabídne kombinovaný výkon 184 koní a nikl-metal hydridový akumulátor s nominálním napětím 216 V, 180 moduly a kapacitou 6,5 Ah. Výkonnější motor navíc potěší i možností sekvenčního řazení. Kvůli většímu motoru pod kapotou však bylo nutné přemístit 12V baterii do zavazadlového prostoru, což snížilo jeho objem na 358 litrů. Nádrž však stále pojme 43 litrů paliva.

Ptáte se, proč oba motory používají rozdílné typy akumulátorů? Podle vyjádření představitelů automobilky existuje hned několik důvodů. Na kombinaci dvou různých typů akumulátorů mohla mít vliv jak rostoucí poptávka na světových trzích s bateriemi, tak možnost lépe využívat specifických vlastností jednotlivých typů akumulátoru.

Například nikl-metal hydridové články, které Toyota dlouhou dobu preferovala, bývají těžší a při uložení u zadní nápravy přispívají k lepšímu vyvážení modelu s větším a těžším motorem vpředu. Kvůli novým motorizacím a změnám hmotnosti pak musela Toyota projít a přepracovat kompletní nastavení podvozku a celého vozu, aby ho uzpůsobila všem změnám. Nelze se tak divit názoru některých představitelů Toyoty, pode kterých dostala omlazená C-HR úprav jak nový model.

Od motorů se pojďme přesunout k bezpečnostním a asistenčním systémům, které také prošly jistou evolucí. Nová Toyota C-HR vám tak nově například přisvítí do zatáček (LED světlomety se systémem AFS), pomůže s couváním z řady vozidel (monitorovací systém provozu za vozidlem RCTA s funkcí brzdění), pomůže s parkováním díky inteligentnímu ultrazvukovému lokátoru (ICS) a v případě potřeby zavolá pomoc díky systému e-call pro hybridy.

A nakonec se pojďme podívat do kabin, která dostala elektrické nastavování sedadla řidiče, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a pár dalších přínosných drobností. A jednou z nich je i nová obrazovka multimediálního systému.

Ta nabízí vysoké rozlišení a schopnost zobrazovat až 16 milionů barev, dodává Toyota. Díky novému SW a HW by měl multimediální systém fungovat až 4x rychleji a pohyb v jeho menu by měl být svižnější a intuitivnější. Z kabiny navíc zmizel multiinformační TFT displej s hodinami, který působil poněkud retro.

Během prezentace jsme si mohli systém na chvíli vyzkoušet a na první pohled se skutečně zdá, že se automobilce podařilo jeho chod vyladit. Rychlost však stále není kdovíjak opojná a grafika navigace se příliš nezměnila. Potěší však příslib pravidelných aktualizací navigace prostřednictvím OTA (Over-the Air).

Vítanou novinkou nového systému je také podpora systémů Android Auto, Apple Car Play nebo Mirror Link, jejichž absence nás u vozů Toyota dlouhou dobu mrzela. V obou případech sice spojení funguje pouze přes kabel, přesto se jedná o vítanou novinku.

Automobilka si navíc jako jedna z mála uvědomila, že mezi ovládáním mobilního telefonu a infotainmentu auta je podstatný rozdíl a vrátila infotainmentu klasická tlačítka po stranách. Při řízení tak ovládání infotainmentu nebude vyžadovat tolik pozornosti a estetika interiéru prakticky neutrpěla.

Omlazená Toyota C-HR bude na trhu ve čtyřech variantách: Comfort, Style, Executive a Selection. V prvních čtyřech měsících produkce se však bude vyrábět ještě model s označením Premiere, který se má stát jakousi oslavou zahájení produkce. Pod jeho kapotou přitom můžeme čekat snad všechno, co může model C-HR nabídnout.

Český ceník zatím bohužel neznáme, jeho zveřejnění už je ale naplánováno na pátek 1. listopadu.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

25. 10. 2019 07:26
Re: úžasne
Že ty budeš jeden z tých čo im auto jazdí na infotaiment a ani nevie koľko má motor valcov? Pre väčšinu ľudí je dôležitejšie zachovanie fyzických ovládačov a nie matlať sa po dotykáči aj kvôli zmene teploty.
24. 10. 2019 19:42
úžasne
Ako Toyota technologicky zaostáva a nikomu to neprekáža.

Mirror link ako novinka?

Omg!!
Avatar - pradeda777
24. 10. 2019 11:01
Re: gramatika
Souhlas. Předběhl jsi mě.
Ale jinak CH-R.... :yes:
24. 10. 2019 10:59
gramatika
Proboha, přečtěte si to po sobě!